Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Bryne 12 juni kl 1800

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 09 jun 16, 16:21
Endret: 09 jun 16, 17:50
Endret av: Rey

Det ventes at Thømt Jensen er tilbake i startoppstillingen til denne kampen, men at han er vraket som kaptein. Er VG som melder dette. Hva syns dere egentlig om det? Brix fortsetter da som kaptein. (Nyheten er nå ute på F-B også)

Åssen lag kan vi forvente oss nå som Karoliussen ikke er suspendert lengre og Simonsen sikkert også er frisk? Same procedure as last year?

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 09 jun 16, 17:17

Tja at han fratas kaptensbindet og kommer inn igjen i laget hørs rart ut. Jeg trodde han ble fratatt kapteinsbindet fordi han ikke kom til å starte kampen. Når det gjelder ny kaptein Brix har vel ikke han vært særlig heldig med sesongen hittil. Han var god i treningskampene men slik han har framstått er jeg overasket over at han har fått spile så mye. Jeg synes også Simonsen har skuffet veldig og ser ikke hvorfor han bør komme rett inn igjen.

Når vi ser på hele sesongen så langt er det vel vanskelig å komme bort fra konklusjonen om at både valg av trener og spillerforsterkninger har vært en fiasko. Jeg lurer veldig på hva de skal gjøre for å prøve å redde klubben fra nedrykk. Bryne har også vært dårlige i år og jeg vil anta det bli et hylekor hvis vi taper denne kampen.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 09 jun 16, 19:52

Opprinnelig postet av Erikk

Bryne har også vært dårlige i år og jeg vil anta det bli et hylekor hvis vi taper denne kampen.

Tape? Vask munnen din, mann Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 09 jun 16, 19:56

Det handler om å tro. Ikke er jeg religiøs, ikke tror jeg på julenissen. En ren munn er det vel mulig å tro at jeg får etter å ha fulgt oppfordringen din.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 jun 16, 14:20

Kapidzic skadet

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 11 jun 16, 15:01

Kapidzic trente alternativt til å begynne med i dag, men avsluttet som normalt. Tror nok kanskje han er klar til i morgen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 12 jun 16, 23:51

Gratulerer med seier i dag alle sammen! 3 veldig viktige poeng, spesielt med tanke på de interne stridighetene i laget, tilsynelatende sentrert rundt Risholt. Vet ikke helt hva som skjer der, men synes det er utrolig skremmende at han går sånn ut offentlig- noen som vet noe eller har noen tanker? Kan ikke forstå annet enn at han forlater klubben i sommer, for dette kan ikke fortsette.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 13 jun 16, 08:33

Veldig bra kamp, og fortjent seier.

Dette med stridigheter og Risholt har jeg ikke hørt noe om. Men generelt vil vel spillere som ikke får spilletid være misfornøyd. Når resultatene uteblir er det raskt andre som er kritiske rundt en klubb også, og da finner disse gjerne hverandre. En trener som står på sitt og har trua på å lykkes vil da stille seg lagelig for hugg. Helt til resultatene kommer.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 13 jun 16, 08:42

Kjempeflott at vant og tok tre viktige poeng i kampen mot nedrykk. Når man hører om interne stridigheter uten å vite mer blir det fort spekulajsoner. Jocke brukte denne setningen i det siste innlegget sist i f-b.no: "For nå trenger man ikke være fotballkyndig for å se at de har null tro på det de driver med". Jeg tror han er inne på noe, men som en annen jornalist skrev: "Nå får FFK en uke med ro".


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 jun 16, 09:37
Endret: 13 jun 16, 09:38
Endret av: Tøfflus

Velsmakende seier! Det ble selvsagt dugelig med neglebiting det siste kvarteret, men det er jeg vant til nå. I starten av kampen syntes jeg mye var som før, med spillere som ikke turte å utfordre og dermed endte med å slå på tvers og bakover. Jeg tror faktisk Straith og Thømt var de to FFK-spillerne som mottok flest pasninger den første halve omgangen. Men så virket det som det gikk opp for flere på en gang at det går an å utfordre, det går an å presse og forsøke en takling, og plutselig hadde vi to-tre minutter med skikkelig trøkk som endte i mål. Og for en gangs skyld ble vi ikke forsiktige og avventende med en gang på 1-0.

Bryne hadde faktisk hatt noen gode resultater på rad nå - uavgjort mot Kristiansund og seier mot Sandnes-Ulf - så denne seieren kom ikke gratis. Bra jobba, FFK, og mer av dette, takk!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 13 jun 16, 11:15

veldig bra med seier,og jeg har blitt så lite kresen nå at jeg syns det var en bra kamp. Men når jeg ser sammendraget på f-b nå ser jeg at etter at bryne skårer, er det en bryne spilleer som henter ballen i målet. det er da ikke lov og han skulle vel ha gult kort?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 jun 16, 12:36

Opprinnelig postet av tynter

veldig bra med seier,og jeg har blitt så lite kresen nå at jeg syns det var en bra kamp. Men når jeg ser sammendraget på f-b nå ser jeg at etter at bryne skårer, er det en bryne spilleer som henter ballen i målet. det er da ikke lov og han skulle vel ha gult kort?


Det er lov å hente ballen så lenge det ikke oppstår bråk. Det blir kun kort om det er "krangel" om ballen. Så FFK kunne bare gått bort til bryne fyren så hadde han fått kort.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 jun 16, 13:00

Opprinnelig postet av mysthical

Det er lov å hente ballen så lenge det ikke oppstår bråk. Det blir kun kort om det er "krangel" om ballen. Så FFK kunne bare gått bort til bryne fyren så hadde han fått kort.

Dette skjedde i kampen mellom Hødd og KFUM i går. Da Hødd reduserte til 1-2 på straffe løp målscoreren for å ta ballen. Da kom fire KFUM-spillere løpende til, Hødd-spilleren slapp da ballen med det samme, men han fikk kort. Og det verste? Han hadde gult fra før, så han ble utvist!

NFF må jo bruke sommerpausen til å innse at dette er en idiotisk retningslinje som må skrotes jo før jo heller. At det skal være opp til det forsvarende laget å bestemme om en spiller på det scorende laget skal få gult kort, legger jo opp til usportslig oppførsel. Noe jeg antar denne regelen var ment å motvirke.

Man har rett og slett gitt dommerne en regel å følge som har som mål å løse et nær ikke-eksisterende problem, samtidig som den har skapt et nytt og større.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 13 jun 16, 15:02

Kan man si at KFUM-spillerne viste dårlig sportsånd ved at de kom løpende til og "sikret" motspillren gult kort? Eller kan vi snu setningen å si at FFK-spillerne burde gjort det samme?

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 13 jun 16, 15:23

Det blir vel det samme som at det er dårlig sportsånd å oppsøke motspilleren innenfor 16. meter får å få straffe, eller filme til seg straffe eller kort på motstander.  Regelverk og dommerpraksis "tillater" dette, men det strider vel mot spillets ide?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 jun 16, 18:38

Vel, jeg syns jo det er usportslig, men det verste er at dommeren faktisk i dette tilfellet etter boka er pålagt å belønne den usportslige oppførselen, selv om han ser det.

Ved filming og angripere som oppsøker kontakt for så å falle, er det i det minste slik at dommeren skal straffe den usportslige spilleren dersom han gjennomskuer ham. Med denne regelen sier faktisk boka at usportslig oppførsel skal belønnes ved at motstander (altså han som henter ballen i mål) får gult kort. Det er det som er så absurd.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 14 jun 16, 08:13

Opprinnelig postet av Tøfflus

Vel, jeg syns jo det er usportslig, men det verste er at dommeren faktisk i dette tilfellet etter boka er pålagt å belønne den usportslige oppførselen, selv om han ser det.

Ved filming og angripere som oppsøker kontakt for så å falle, er det i det minste slik at dommeren skal straffe den usportslige spilleren dersom han gjennomskuer ham. Med denne regelen sier faktisk boka at usportslig oppførsel skal belønnes ved at motstander (altså han som henter ballen i mål) får gult kort. Det er det som er så absurd.

Må være enig i dette.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24