Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK - Hødd

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 23 mai 16, 14:36
Endret: 23 mai 16, 14:39
Endret av: ey1984

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Nå har vi begynt på nytt så mange ganger at man bør ha lært at det ikke fører frem.

Vi kan faktisk prøve på noe som er nytt for oss. Å stå ved de valgene vi har tatt. Å si at JHH har full tillit, også fra publikum. Vi kan støtte laget uforbeholdent. Satt på spissen virker det som om vi bor i en by blottet for selvtillit, der det å tro på egne ferdigheter i motgang er ensbetydende med å bli idiot forklart.

Vi har byttet styre, administrasjon, trenere og spillere. Det eneste som ikke er forandret er Fredrikstads befolkning. 

Amen. Jeg tenker også umiddelbart at det må ligge en ukultur ett eller annet sted- mulig sammensatt. Synes media, spesielt f-b har mye destruktiv dekning av klubben, kombinert med en forsøksvis kameratslig tone med JHH og spillerne, noe som fremstår som bare påtatt og falskt i mine øyne. Kombinert med respons på denne dekningen fra fansen (eks spørsmålet "er spillerne dårlig trent?" altså.. hallo), og muligens gjenhør i enkelte deler av klubb/styre vil potensielt danne en nokså destruktiv og kritisk atmosfære rundt laget, som muligens kan påvirke spillerne. Men igjen- dette blir kun spekulasjoner.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 23 mai 16, 15:00

Det er veldig flott at vi har fått litt debatt på denne siden igjen, det har jeg savnet. Når det gjelder saken mener jeg at spillerne vi har ikke passer til systemet vi spiller. At det tydelig vises at spillerne mangler selvtilitt kan henge sammen med de ikke har tro på systemet (eller ikke får det til iht systemet). Mange sier at innsatsen har vært dårlig, kan ikke dette peke mot samme forklaring? Å beholde et system som virker for meg dødt, men bytte litt rundt på spillerne har jeg liten tro på at vil føre til noen forbedring noe de 2 siste kampene bekrefter.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 mai 16, 15:14

Erikk: Jeg gjør meg mye av de samme tankene, men det virker som de i perioder har trua. for så å miste den igjen.Mot Raufoss synes jeg innsatsen var bra i første omgang (ja, egentlig helt fram til ledermålet) mens kvaliteten på det som ble gjort var jevnt dårlig. Timing i pasningsspillet, bevegelse uten ball, det satt ikke. Men duellspillet var godkjent, inntil vi tok ledelsen.

Nå så jeg ikke Sandefjord-kampen, men jeg har sett resten, og bare tre ganger har vi gjennomført en hel omgang med både innsats og kvalitet: Første omgang mot Levanger, mot Kristiansund (uflaks at vi ikke ledet da) og mot S08 (ditto). Og fellesnevneren for resten av omgangene er usikre og nølende spillere. Jeg savner at noen setter fram kassa og går foran som en leder på banen. En som ved egen innsats pisker opp medspillerne. For de som husker det, tenk Roy Keane i CL-semifinalen i 99 mot Juventus. (Greit, Keane er spenna gæern, men du verden for en ledertype når han klarte å bruke galskapen positivt).

Hvis noen i laget har en sånn gærning i seg, ta ham fram, i det minste litegrann.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 23 mai 16, 15:22

Opprinnelig postet av Tøfflus

Erikk: Jeg gjør meg mye av de samme tankene, men det virker som de i perioder har trua. for så å miste den igjen.Mot Raufoss synes jeg innsatsen var bra i første omgang (ja, egentlig helt fram til ledermålet) mens kvaliteten på det som ble gjort var jevnt dårlig. 

Hvis noen i laget har en sånn gærning i seg, ta ham fram, i det minste litegrann.

Enig- i perioder så fungerer det jo faktisk veldig godt, så jeg kjøper heller ikke at spillerne ikke passer inn i systemet. Kanskje er det som du sier en Kasey Wehrman som trengs for å skremme gutta i gang. 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 mai 16, 18:16

Dersom vi skal diskutere alternativer til 4-3-3, vil trolig 4-2-3-1 passe dagens mannskap bedre enn en flat 4-4-2. For eksempel:

Per Morten Kristiansen
 
Akinsola Akinyemi, Martin Thømt Jensen, Netan Sansara, Erik Tønne
 
Roger Risholt, Patrik Karoliussen
 
Momo N'Diaye, Andreas Albu, Ludvig Begby
 
Sanel Kapidzic
 
Alternativt med Magne Simonsen eller Håvard Åsheim inn i den dype toeren. Vi har ikke den rette spilleren for den dype rollen i 4-3-3, men i en dyp toer klarer Risholt og Karoliussen å dekke rom. I tillegg er Risholt en ledertype på banen - det kan ingen ta ifra ham.
 
Med Aalbu i en mer offensiv rolle som 4-2-3-1 muliggjør, tror jeg både Kapidzic og Aalbu vil prestere bedre.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 23 mai 16, 18:38

Jeg synes det er mye bra i systemet til Holters, det er mer defensivt, noe vi trenger. Det er også viktig å få Aalbu i gang, han er en av de aller beste spillerne våre, men kommer ikke til sin rett i systemet vi har i dag. Jeg tror også et system som er enklere og mer basert på trygghet bakover på banen er veldig viktig slik situasjonen er i dag. Skulle virkelig ønske at Halvorsen ikke var så sta.

 


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 23 mai 16, 19:09

Opprinnelig postet av Holters

Dersom vi skal diskutere alternativer til 4-3-3, vil trolig 4-2-3-1 passe dagens mannskap bedre enn en flat 4-4-2. For eksempel:

Per Morten Kristiansen
 
Akinsola Akinyemi, Martin Thømt Jensen, Netan Sansara, Erik Tønne
 
Roger Risholt, Patrik Karoliussen
 
Momo N'Diaye, Andreas Albu, Ludvig Begby
 
Sanel Kapidzic
 
Alternativt med Magne Simonsen eller Håvard Åsheim inn i den dype toeren. Vi har ikke den rette spilleren for den dype rollen i 4-3-3, men i en dyp toer klarer Risholt og Karoliussen å dekke rom. I tillegg er Risholt en ledertype på banen - det kan ingen ta ifra ham.
 
Med Aalbu i en mer offensiv rolle som 4-2-3-1 muliggjør, tror jeg både Kapidzic og Aalbu vil prestere bedre.

Selvsagt helt enig, men ingen sjanse for at det skjer,! Har mer tro på at han kan presses til å bruke det første forslaget ditt eller mitt. FFK har vel flere som har lov til å påvirke en hovedtrener? Ville være fryktelig dumt hvis ikke han har diskusjonspartnere.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 24 mai 16, 20:36

Jeg er enig i at Roger Risholt har den rette innstillinga, men om han har kampform er jeg litt betenkt på. Men for all del, med den rutinen så klarer han seg sikkert fint i 60 min. 

Men mener fortsatt at 4-4-2 vil være ett tryggere valg, som er enklere å omstille seg til, vi har ingen mellomromsspillere, og med den omstendligheten som har blitt så vanlig ønsker jeg mer tyngde og duellspill på toppen. Ett stort problem vi har er at midtbanen vår blir overspilt og at motstanderne våre kommer i overtall mot backene våre, med to flatere ledd tror jeg vi kan demme opp for dette enklere, og at fordeling av defansive arbeidsoppgaver vil bli enklere, og iom at 4-5-1 spillet ikke har fungert, ser jeg ikke helt hvordan 4-2-3-1 varianten og skal bli bedre. Med to spisser kan man få utfordrett midtforsvaret til motstandern mer. Det vil falle ned baller som gjør at vi kan få flere forsøk på skudd fra midten, og det vil bli bedre plass på kant når motstanderns forsvar blir nødt til å stå tettere i duellspillet. 

Ett annet problem vi har er mangel på kreative spillere, iom at 4-3-3 og 4-5-1/4-2-3-1 formasjonen krever at vi har offansive midtbanespillere/indreløpere som tar løp inn i boksen for å skape trykk, bør vi satse på 4-4-2.

Beklager litt keite tekst, men er midt i oppkjøring tilmatte eksamen og er litt sliten i hodet.


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 25 mai 16, 14:51

Jeg må si en liten ting til alle som etterlyser Roger Risholt. Jeg har sett ham i flere 3 divisjonskamper. Han har ikke det snittet han hadde før, treig i valg og mister ballen lett. Ikke rask, ikke teknisk og gir ikke 100% i kamper hvor han burde herje.


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 26 mai 16, 14:32
Endret: 26 mai 16, 14:33
Endret av: SpaceBob


Det er essensielt at indreløpere LØPER i en 4-3-3 formasjon, det er vel mye av problemet oppsummert.

Brix spesielt har vært stasjonær og svak i duellene, samme med stakkars Aalbu. Åsheim er nok litt for veik i stilen. Karoliussen virker lite konfortabel med å være ankeret, virker konstant usikker på om han skal støtte opp eller falle ned. Blir dessverre til at han ikke gjør noen av delene. Synes Akinyemi har løst dette bedre.

De tre fremme gjør en ok jobb, men blir for alene hver for seg og mangler alternativ pga manglende støtte fra midtbanene.

De fire bak har dessverre ikke klart å være kyniske og blir for kompliserte i stilen. Burde holde seg til det defensive arbeidet, men virker nå til å måtte fylle på for de mangler som midtbanen har.

PMK

Simonsen - Straith - Thømt - Tønne

Karoliussen - Akinyemi - Brix

Ndiaye - Kapidzic - Begby

Håper det løsner mot Hødd, men forventer ingen mirakler. Hadde vært så jæ.... gøtt med 1-0 og tre poeng.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 mai 16, 17:30

Karoliussen som indreløper? Skeptisk til det. Han virker alt for treg.

Eller kunne jeg tenkt meg Thømt på høyreback og Sansara som stopper. Thømt spilte vel mesteparten av kampene sine i Særp som høyreback?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 26 mai 16, 21:08

Tja det hadde jo vært mye bedre om Halvorsen hadde forstått at systemet er dødsdømt uansett hvordan han flytter på spillerne. Tenk om han hadde sett det mange andre ser og sett på tabellen hvor vi er sist og i stor fare for å rykke ned. Kanskje han kunne funnet på noe bedre og sagt at det er pga "situasjonen klubben er i" eller noe annet svada slik at han ikke "mistet ansikt"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 27 mai 16, 11:08

Eller fortsette å øve på det de gjør.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 27 mai 16, 11:12

Øve til vi taper hvor mange flere kamper?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 27 mai 16, 11:13

Opprinnelig postet av Erikk

Øve til vi taper hvor mange flere kamper?

Det er vel ingen hemmelighet at man må øve for å lære noe man ikke mestrer. 

Skulle ikke forundre meg om vi vil tape flere kamper, men etterhvert vil vi nok vinne en del også.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 27 mai 16, 11:17

Vi har ikke spillere til dette systemet, kommer de ut på lørdag med samme system så taper vi kampen (eller får en heldig uavgjort slik det ble mot Raufoss). Når brenner det nok på dass til at man ser at det må gjøres noe for å unngå nedrykk?


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 27 mai 16, 11:30


Ser på Fotballmagasinet til F-B.no og tolker man det fjaset og tullet som AE Olsen kommer med blir det ikke noe endring uansett hva som skjer. Han virker helt ute og bagatelliserer situasjonen klubben er i. For en gjøk.

Så vi får fortsette med samme system, samme spillere og samme trener. Og håpe på endrede resultater Embarassed


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 27 mai 16, 11:32
Endret: 27 mai 16, 12:28
Endret av: Erikk

Vi rykker ned hvis det ikke skjer noe. Vi KAN redde plassen hvis det skjer noe. Systemet vårt er dødt, vi trenger noe nytt.

Jer er fullstendig enig i at styreleder framstår som blind


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 27 mai 16, 12:49

Hvis det må endringer til, og det endres.

Hvor lang tid har man da før disse endrinegen skal evalueres?

Til uka?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 mai 16, 15:42

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Skulle ikke forundre meg om vi vil tape flere kamper, men etterhvert vil vi nok vinne en del også.

Jada, neste år, i 2. divisjon. Det er jo litt svakere motstand der.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24