Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Mjøndalen-FFK, torsdag 12. mai 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 11 mai 16, 11:32

Laget som var en tur i Tippeligaen i fjor startet årets sesong på overbevisende måte, med 3-1 over Kristiansund. Etter det har det meste gått skeis for brunskjortene. Tre bortekamper har gitt null poeng og 0-10 i målforskjell, på hjemmebane har de fulgt opp seieren med uavgjort mot Strømmen og Levanger. Resultatet er at de ligger ett poeng foran FFK og har divisjonens dårligste målforskjell etter seks runder.

I fjor var det jo flere slike lag som snudde en vond start nettopp mot oss. Oppturen vi fikk med seier sist kan jo gi i det minste et snev av tro på at vi i stedet kan utsette Mjøndalens opptur en runde til. Nedre Eiker Stadion er dog ikke et sted vi har herjet. I 2014 spilte vi 0-0 i seriekampen og tapte 0-2 i kvaliken, som jo endte med at Mjøndalen rykka opp. I 2013 ble det også 0-0. Vi må tilbake til 2010 for å finne sist vi gjorde mål på den banen, men da ble det også nettsus i mengder, 5-2 til FFK.

Mitt tips her? 1-1, noe begge lag vil være mellomfornøyde med.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 11 mai 16, 12:28

Hvis vi klarer uavgjort borte mot Mjøndalen vil jeg si at det er et flott resultat. Selv om de har hatt en svak start er det et godt lag som vi får håpe venter med oppturen til de er ferdige med kampen mot oss.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 12 mai 16, 15:11

Er spillerne på fra første stund og klarer å få i gang publikum så klarer vi dette. Bare viktig å få i gang publikum slik at det blir en selvforsterkende effekt og ikke motsatt.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 12 mai 16, 15:42

Opprinnelig postet av Rey

Er spillerne på fra første stund og klarer å få i gang publikum så klarer vi dette. Bare viktig å få i gang publikum slik at det blir en selvforsterkende effekt og ikke motsatt.

 

Tror du denne effekten er stor på bortekamper? Det er vel avhengig av hvor bra oppmøtet er på bortefeltet. Var ikke imponerende mot Ull/Kisa.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 12 mai 16, 16:39

Jeg vet ikke hva jeg tenkte på der nei. Av en eller annen grunn så jeg for meg kamp på stadion i dag. I dag blir det nok ikke sånn nei :-(

(Og det sier kanskje litt om interessen min om dagen også dessverre)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 12 mai 16, 18:10

Som forventet er lagoppstillingen den samme som sist.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 12 mai 16, 19:54

Det er så typisk. Jeg syns FFK er ett lite hakk bedre men ligger alikevell under 2-0

Hvorfor klarer ikke spillerne å heade ballen til hverandre? Er det slurv ,eller mangel på konsentrasjon?  Egentlig kunne jeg tenkt meg å bytte ut hele forsvarsfireren ,men det er vel ikke aktuellt enda. De jeg hadde mest tro på bak der,er de som har skuffet mest.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 12 mai 16, 20:13

Brix er også en som har skuffet enormt nå som sesongen har startet. Han som har balltapet som gir 3-0. Ikke første gang i år heller.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 mai 16, 20:26

Godt å komme ned på jorda igjen. Vi har vært i overkant cocky etter forrige seier

Tongue out


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 12 mai 16, 20:59

Det å være FFK supporter er hvertfall ingen dans på roser ???? . Nå så jeg ikke 2. Omg men jeg savner fortsatt at spillerene er punch. Hvor mange ganger har det hendt de siste årene at en spiller har blitt byttet ut pga han er utslitt ? 

Rett og slett skuffende.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 12 mai 16, 22:09

Skummel kommentar fra F-B i kveld. Nå må vi vinne halvparten av kampene for å overleve.

Er bekymret. Veldig bekymret.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 mai 16, 10:06

Svak kamp. Mjøndalen var ett hakk bedre enn oss i alle spillets faser. Litt kvassere på kontringer, slik at der våre nær sagt uten unntak fislet ut i ingenting endte deres kontringer i sjanser. Dødball - de var farlige på hjørnespark (og lange innkast) flere ganger, vi var det ikke. Etablert forsvar - de fikk det til bedre enn oss og tvang oss til å slå innlegg mot stillestående og godt markerte spillere inne foran mål.

Plutselig stemte alt for Mjøndalen igjen og de var det gode laget vi hadde regnet med å se. Vi leverte samtidig en dårlig kamp, og resultatet ble stygt.

Vanligvis pleier jeg å si etter stygge tap at "dette må vi bare glemme", men det er såpass mange ting å ta tak i som bør være enkle å rette opp i, at jeg håper Halvorsen ser dem. Først og fremst kommunikasjon i forsvarsarbeidet, at alle må vite hvilken sone evt. spiller de har ansvar for til enhver tid. Og igjen, innsatsen i hver enkelt situasjon må opp på nivået fra de to forutgående kampene. Hvis vi for en kort stund lar oss tro at spillernes ferdigheter er bedre enn tabellposisjonen tilsier, så vinner vi jo kamper hvis innstillingen er like bra som hos motstanderen. Men i går ville Mjøndalen mer enn oss, og de er bedre enn oss i utgangspunktet. Da blir det stryk.

Forøvrig en tam gjeng med tilreisende i går. Klart, tidlig mål imot hjelper aldri, men det var nå stort sett fire-fem supraser som sang. Ble det delt ut valium på Plankehaugen-bussen?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 14 mai 16, 20:24

Tre-fire ganger lå Mjøndalen spillere nede med krampe. Ingen FFK-spillere gjorde det samme. Det viser vel hvilket lag som løp og jobbet mest.

Maks innsats som å vinne dueller, vinne andreballer, gå på løp, ta tunge returløp, takle, stresse keeper og forsvar (høyyt press) er ting vi supportere verdsetter selv om det ikke skulle resultere i poeng.

Mens slapp løpefart, lite press og manglende svetteperler, krampetrekninger og astmatisk respirasjon etter 90 minutter er ikke noe som bidrar til folkets hyllest.

Finspillet, treffsikkerheten og målene for komme i annen rekke. Første prioritet er maks innsats. Da vinner FFK folkets hjerter.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 mai 16, 21:18

Opprinnelig postet av aavdst

Tre-fire ganger lå Mjøndalen spillere nede med krampe. Ingen FFK-spillere gjorde det samme. Det viser vel hvilket lag som løp og jobbet mest.

... eller hvilket lag som er best trent, og dermed ikke fikk krampe. Wink

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 14 mai 16, 23:58

Fasiten i den kampen er klar. Ser ut som krampe ga best resultater.

Om FFK er best trent, så er det en fattig trøst med 4 poeng. 

Forsatt ingen uttalelse fra styreleder eller daglig leder i media. Totalt skandaløst.

For styreleder er konklusjonen,,han skulle blitt ved sin lest, dvs fortsatt  med pensjonstilværelsen uten å ta på seg nye oppgaver..

 


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 15 mai 16, 12:17

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av aavdst

Tre-fire ganger lå Mjøndalen spillere nede med krampe. Ingen FFK-spillere gjorde det samme. Det viser vel hvilket lag som løp og jobbet mest.

... eller hvilket lag som er best trent, og dermed ikke fikk krampe. Wink

Akkurat det vet jeg ingenting om ;)  Jeg bare ser det jeg ser.  Men håper at innsatsen og løpsviljen kommer tilbake 16. mai - slik det var mot Sarp08. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 16 mai 16, 09:03

Opprinnelig postet av tomroar

 

Forsatt ingen uttalelse fra styreleder eller daglig leder i media. Totalt skandaløst.

 

 

kan du ikke bare ringe dem om du lurer på noe. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24