Husk meg
Brukernavn
Passord

Bakken har sagt opp som daglig leder.

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 20 jun 16, 20:31

 

[/quote]Kan du sette fingeren på hva han gjorde som var så riktig?

Hvis du mener han reddet klubben fra konkurs så er jeg ikke enig med deg. Ikke enig hvis du mener han rettet opp økonomien også.[/quote]

Når i h... var det EN person som reddet økonomien/klubben/omdømmet/sportslig satsing/sportslig suksess???

Riktig nok var det det en svært liten klikk rundt Runar Henriksen & co som rev ned klubben for snart ti å siden, men det er nok tyngre å gjenreise enn å rive.

Men uten en leder som klarte å skape tillit, som kunne  og ville handle i tråd med styrets (klubbens) retningslinjer, som utad ble oppfattet som hardarbeidende, nøktern, åpen og troverdig, hadde vel kanskje ikke de med pengesekken, Værste, Høili, andre..) Fredrikstad kommune, og andre som bidro, gått inn og gjort det de gjorde?

Jeg tror at folk flest sitter igjen med et godt inntrykk av jobben Bakken har gjort gjennom en vanskelig periode, og lederstilen han har stått for.  


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 20 jun 16, 22:41

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Sikkert med feriedager tilgode å gjøre, klubben ønsket sikkert at han tar fri fremfor at klubben må betale ut feriedagene ham har tilgode..

Der var katta ute av sekken... Går på grunn av interne uroligheter

Seansen på treningsfeltet fikk jeg med meg selv også. Bakken kommer marsjerende ut på banen i bra tempo og går rett bort til Berg og peker opp på tribunen. Berg tusler litt molefunken av banen.

Deretter blir det en lang diskusjon mellom Bakken og Halvorsen.

Stusset veldig over det da, men var redd jeg leste for mye ut av situasjonen. Det gjorde jeg tydligvis ikke.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 jun 16, 23:35

Jeg husker når Bakken ble ansatt så sa han ganske strengt inn i TV-kamera, at nå skulle det bli slutt på intriger, konflikter og tisking og hvisking i stadiongangene. Oppdaget han noe slikt ville det være rett ut av porten med den det gjaldt.

Tydeligvis oppnådde han ikke sitt mål......

Hva er det S08 gjør som ikke FFK gjør? De gjør jo tydeligvis alt riktig.

Disse problemene som er så typisk FFK er og blir personrelatert.

Vi har hatt og har feil personer i de styrende organer og administrasjonen.

FFK tyder på å være en syk klubb.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 21 jun 16, 00:46

De har en avis i den byen som i større grad enn F-B ønsker å støtte klubben. De kommer gjerne med kritikk når det er påkrevd men tar seg en kaffekopp og puster litt før de begynner å skrive når noe negativt kan dokumenteres. Jeg er helt sikker på at Pædde også har interne stridigheter, det er naturlig i en klubb. Alt trenger ikke tyte ut i avisa. I den sportskomentaren som dukket opp på F-B i dag klarer Erik Pedersen å dra med seg alt som går ann ned i gjørma. Unyansert slakt av hovedtrener, slakt av hjelpetrener og en massiv stopper for Berg før han i det hele tatt har fått starte i sin nye jobb. Til og med styret blir slaktes og det gjennom en antagelse om hva som har blitt diskutert på de siste styremøtene. Samme kveld klarer de å lage følgende overskrift på en annen artikkel om FFK: "FFKs A-lagsspillere var ikke engang en skygge av seg selv" og følger opp med følgende overskrift inne i artikkelen: "Østsiden-trener etter seier mot FFK 2: - Tror ikke FFKs A-lagsspillere egentlig vil være her i dag"

Huff, dette var rett og slett nitrist F-B....

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 21 jun 16, 03:45

Dette er vel prosesser som mildt sagt kan kalles storm i ett vannglass! Det skulle bare mangle at ikke det går en kule varmt i en klubb som sliter sportselig. Man kan jo til og med spekulere i om ikke Bakken konstruerer en konflikt med Berg for å kunne slutte før tiden. Og morro at FB kammeratene er de som har kjørt hardest på rykter og spekulasjoner den siste tiden. Må si det overasker meg for slik jeg kjenner Berg er han en ærlig og hardtarbeidende mann, ikke noe primadona nykker på den karen. Men kanskje en Nordnorsk stil kan være vanskelig for en blåmann fra Fredrikstad og takle. Vel, jeg er bare glad for at det er litt trøkk, det viser vel bare at det er noen som er villig til å gjøre en jobb!

Jaja, om spillere er missfornøyd fordi de ikke får spille, BRA, skulle bare mangle! Men ta opp kampen på treningsfeltet og ikke på kontoret til sjefen. En klubb i motgang trenger ikke spillere som setter seg selv foran laget. 

Og i en omstillingsprosess som klubben går inn i nå så bør man kanskje se fremover, at Bakken blir opprørt over at Berg tar for stor plass, så javel. Bakken er ikke her mer, og om Berg klarer å løfte FFK ut av tåka som ny konstituert leder så er nok alle Bakkens suksesser raskt glemt.. 

La fotballfolka få styre Fotballklubben.. 


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 21 jun 16, 10:55

Opprinnelig postet av Rey

Der var katta ute av sekken... Går på grunn av interne uroligheter

Hva er essensen av denne artikkelen?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 jun 16, 10:56

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

 

La fotballfolka få styre Fotballklubben.. 

Skeptisk til denne, men ellers enig i det du skriver.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 jun 16, 10:58

Opprinnelig postet av endre

Opprinnelig postet av Rey

Der var katta ute av sekken... Går på grunn av interne uroligheter

Hva er essensen av denne artikkelen?

Sportsjournalistikk? Eller en sportsjournalist som gjør noe han ikke kan.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 jun 16, 11:08

Opprinnelig postet av endre

Opprinnelig postet av Rey

Der var katta ute av sekken... Går på grunn av interne uroligheter

Hva er essensen av denne artikkelen?

Spillerne var misfornøyd med Berg. Styret fatter vedtak om at Berg skal bort fra treningsfeltet og blir da ny daglig leder.

Berg fortsetter å være på treningsfeltet, Bakken beordret Berg av treningsfeltet

Styret var da ikke lengre klare over at Berg ikke skulle være der

Bakken oppfatter styret som vaklende.

Jeg var der den treningen hvor Berg ble beordret vekk, og det så veldig spesielt ut.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 21 jun 16, 12:39

Hjelpes.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 jun 16, 13:51

Var Berg på treningsfeltet mot JHH sin vilje?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 jun 16, 13:52

Det så ikke slik ut nei. Som skrevet over hadde Bakken en lang prat med Halvorsen i etterkant

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 21 jun 16, 14:27

Opprinnelig postet av Willy René

Jeg husker når Bakken ble ansatt så sa han ganske strengt inn i TV-kamera, at nå skulle det bli slutt på intriger, konflikter og tisking og hvisking i stadiongangene. Oppdaget han noe slikt ville det være rett ut av porten med den det gjaldt.

Tydeligvis oppnådde han ikke sitt mål......

Jo dette har GB klart, inntil denne situasjonen oppsto. Og når den gjorde det og han ikke lenger føler at han har full backing fra styret er det han som går. Helt etter boka, selv om det selvfølgelig ikke passer med ditt syn på at GB ikke har gjort noe som helst rett som daglig leder.

Opprinnelig postet av Ellis

De har en avis i den byen som i større grad enn F-B ønsker å støtte klubben. ..

Så dette tullet igjen. 'FB må skrive mer positivt om FFK' sier folk. Hva f**n? De får positiv omtale når de fortjener det. Når ukulturen brer seg skal den fram i lyset. Hvorfor skal ikke supporterene få vite hva som skjer i klubben? Skal FB sitte å late som om alt er gull og grønne skoger, når de objektivt ikke opplever at dette er sånn det faktisk er? Ingen journalister jobber på den måten.

Til slutt: Jeg er neppe den eneste som har hørt rykter fra ulike hold om at trenerteamet har ført en spesiell lederstil, og da trekker man gjerne konklusjonen at det også er noe i det. Ingen røyk uten ild, noe denne kommentaren fra Pedersen må sies å bekrefte. Hvis det faktisk er sånn at spillere i Fredrikstad opplever utfrysing, så er det totalt uakseptabelt. Minner om at Arbeidstilsynet definerer dette som mobbing på arbeidsplassen. At spillere får beskjed om at de ikke er med i fremtidsplanene, og at de derfor kan finne seg en ny klubb om de ønsker det, er helt fair. Men klubben må også oppfylle sin side av kontrakten, spillerne bør føle seg inkludert i gruppa og få respons på den innsatsen de legger ned, uavhengig av om de er på laget eller ikke.

---------------------------

Supras Fredrikstad

Mot den moderne fotballen!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 jun 16, 14:52

Men vi vet jo ikke hva som har skjedd? Så da oppfyller avisen sin opplysningsplikt ved å si at det er indre stridigheter, uten å utdype dette nærmere?

For folk flest er det vesentlig hva dette handler om. Om de ikke kan si det, så mener jeg de heller bør la saken ligge.

"Trenerteamet har ført en spesiell lederstil" . Hva betyr det, og hvem påstår det? Er det enkeltspillere uten spilletid, eller er det hele troppen ?

Om dette handler om personalsaker så kan ikke klubben kommentere dette i media. Dermed blir avisens påstander stående uimotsagt fra deres hold. Hvis spilleren(-e) heller ikke står frem er jo dette en sak helt uten innhold. Jeg synes dette er dårlig stil av F-B.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 21 jun 16, 15:20

Nei, man vi vet ikke nødvendigvis alt som har skjedd. Uansett, summa summarum mener jeg at det er ganske tydelig at noe ikke er som det skal være, og da er det greit at avisa setter fokus på det.

I følge Pedersen har styret fattet et vedtak om at Berg skulle bort fra treningsfeltet (!). Hvor vanlig er det? Jeg har sjeldent hørt om noe lignende, og tolker det som at dette er noe som stikker mye dypere en misnøye fra noen enkelte spillere. Pedersen oppfatter at spillergruppen ble hørt. Han er assistenttrener, og blir bedt om å holde seg unna feltet. I mitt hode er det som å gi ham sparken.

Så havner man videre i den merkelige situasjonen der dette ikke blir fulgt opp og han alikevel oppholder seg på treningsfeltet. Bakken følger opp styrevedtaket, og beordrer Berg av.  Rey beskriver det som om JHH synes det var greit at Berg var der. Da har man i mine øyne to mulige situasjoner: 1. Halvorsen og Berg opptrer illojalt og respekterer ikke styret. 2. Styret dobbeltkommuniserer og setter Bakken i klemma. Det kan virkes om det er det siste som har skjedd her. Det er helt merkelig at styret først fatter et vedtak, og deretter såpass raskt går tilbake på det.

 

---------------------------

Supras Fredrikstad

Mot den moderne fotballen!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 jun 16, 15:31

Berg, som assistent trener, rapporterer vel til hovedtrener. Mao burde vel dette taes med Halvorsen.

Om styret har vedtatt at Berg ikke skal være på treningsfleltet er vel uklart om man leser Berg sin egen uttalelse om dette.

Den eneste som påstår dette er Pedersen i F-B.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 21 jun 16, 15:44

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Omstyret har vedtatt at Berg ikke skal være på treningsfleltet er vel uklart om man leser Berg sin egen uttalelse om dette.

Den eneste som påstår dette er Pedersen i F-B.

Ja, den eneste som påstår det er Pedersen. Du tror ikke at det stemmer? Konfrontasjonen på treningsfeltet kommer ut av det blå. og er et sololøp fra Bakken, som kort tid etter går på dagen, etter at det først har blit kommunisert at han skal jobbe ut oppsigelsestiden?

Det er i utgangspunktet helt greit å si at man ikke vet hva som er skjedd her, men for den glade forumspekulerings skyld hadde det vært interessant å lese hva DU tror situasjonen her er, informasjonen som er kommet ut tatt i betraktning.

---------------------------

Supras Fredrikstad

Mot den moderne fotballen!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 jun 16, 15:47
Endret: 21 jun 16, 15:50
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Ramp

 

Det er i utgangspunktet helt greit å si at man ikke vet hva som er skjedd her, men for den glade forumspekulerings skyld hadde det vært interessant å lese hva DU tror situasjonen her er, informasjonen som er kommet ut tatt i betraktning.

Poenget er at jeg ikke aner hva som har skjedd, og heller ikke ønsker å spekulere i det. Til det foreligger det for lite fakta.

Hvis dette handler om personalsaker skal jeg heller ikke vite.

 

Er det ikke snart kamp igjen? Kan vi ikke heller diskutere det?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 21 jun 16, 15:58

http://www.proff.no/regnskap/fredrikstad-fotballklubb/kr%C3%A5ker%C3%B8y/foreninger-og-forbund-%C3%B8vrige/Z0I5BIPO/


Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 21 jun 16, 17:24

Opprinnelig postet av Ramp

Opprinnelig postet av Willy René

Jeg husker når Bakken ble ansatt så sa han ganske strengt inn i TV-kamera, at nå skulle det bli slutt på intriger, konflikter og tisking og hvisking i stadiongangene. Oppdaget han noe slikt ville det være rett ut av porten med den det gjaldt.

Tydeligvis oppnådde han ikke sitt mål......

Jo dette har GB klart, inntil denne situasjonen oppsto. Og når den gjorde det og han ikke lenger føler at han har full backing fra styret er det han som går. Helt etter boka, selv om det selvfølgelig ikke passer med ditt syn på at GB ikke har gjort noe som helst rett som daglig leder.

Opprinnelig postet av Ellis

De har en avis i den byen som i større grad enn F-B ønsker å støtte klubben. ..

Så dette tullet igjen. 'FB må skrive mer positivt om FFK' sier folk. Hva f**n? De får positiv omtale når de fortjener det. Når ukulturen brer seg skal den fram i lyset. Hvorfor skal ikke supporterene få vite hva som skjer i klubben? Skal FB sitte å late som om alt er gull og grønne skoger, når de objektivt ikke opplever at dette er sånn det faktisk er? Ingen journalister jobber på den måten.

Til slutt: Jeg er neppe den eneste som har hørt rykter fra ulike hold om at trenerteamet har ført en spesiell lederstil, og da trekker man gjerne konklusjonen at det også er noe i det. Ingen røyk uten ild, noe denne kommentaren fra Pedersen må sies å bekrefte. Hvis det faktisk er sånn at spillere i Fredrikstad opplever utfrysing, så er det totalt uakseptabelt. Minner om at Arbeidstilsynet definerer dette som mobbing på arbeidsplassen. At spillere får beskjed om at de ikke er med i fremtidsplanene, og at de derfor kan finne seg en ny klubb om de ønsker det, er helt fair. Men klubben må også oppfylle sin side av kontrakten, spillerne bør føle seg inkludert i gruppa og få respons på den innsatsen de legger ned, uavhengig av om de er på laget eller ikke.

Hvis du hadde lest litt lenger ned i innlegget mitt så hevdet jeg ikke at F-B skulle slutte å være kritiske til FFK når det er beretiget. Jeg mener at artikkelen holder tilsvarende nivå som et hvilket som helst foruminnlegg. Det blir en udokumentert suppe.

Kritikk mot trenere og ledere kommer selvfølgelig når det går dårlig og når vi taper kamp etter kamp. Særlig når vi har sterke personligheter som er misfornøyde med at de ikke får spille. Må F-B på død og liv måke alt ut i avisa og ta uttalelsene for god fisk? Hvem er nå de "tallrike kildene" (ref F-B) som forteller om hvor ille det er i klubben. Hvorfor kan man ikke engang oppgi kilde? Hvorfor ikke forholde seg til offisielle kilder som kan si noe om den såkalte "brede kartleggingen". Dette er ingenting annet enn et foruminnlegg. Post den her neste gang :)



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24