Husk meg
Brukernavn
Passord

Bakken har sagt opp som daglig leder.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 jun 16, 19:35
Endret: 18 jun 16, 19:37
Endret av: tomroar

Bakken skulle gått av eller blitt sparket for over et år siden da han la seg ut med supportere. Feil mann fra starten av. Hva som han har gjort bra kan jeg ikke se overhode.å snøre igjen en pengesekk kan mange gjøre om de får en slik beskjed, men å få mye ut av det som er stilt til rådighet er verre. Der feilet han med glans. Dette har medført rekordlav interesse. Lavere enn sist vi var i 2. Div.  Karakter 0


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 18 jun 16, 22:18

Opprinnelig postet av tomroar

Bakken skulle gått av eller blitt sparket for over et år siden da han la seg ut med supportere. Feil mann fra starten av. Hva som han har gjort bra kan jeg ikke se overhode.å snøre igjen en pengesekk kan mange gjøre om de får en slik beskjed, men å få mye ut av det som er stilt til rådighet er verre. Der feilet han med glans. Dette har medført rekordlav interesse. Lavere enn sist vi var i 2. Div.  Karakter 0

1. Mener du med "la seg ut med supportere" mener episoden hvor HWL langet ut mot hets mot spillerne? Kjip sak- enig i det, men Bakken var jo nødt til å backe hovedtreneren i den situasjonen.

2. Å "snøre igjen en pengesekk" var det tydeligvis ingen som greide i mange år før han tok over. Håper du husker hvor nærme klubben var konkurs i 2012.

3. Bakken skulle aldri hatt sportslig ansvar, men sa ja til å ta på seg dette ekstra ansvaret i mangel på økonomi til andre alternativer. For øvrig enig i at en sportslig ansvarlig skulle vært ansatt for å unngå haugen med bomkjøp og dårlige sportslige vurderinger, men det ble altså ikke gjort, og det kan faktisk ikke Bakken lastes for.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 19 jun 16, 10:53

Jeg kan ikke si meg enig med ey1984.

Bakken reddet ikke klubben fra konkurs, det var det Værste i samarbeid med andre kreditorer som gjorde ved å ettergi mer enn 100 mill. Det å "snøre" igjen pengesekken var heller ikke noen stor prestasjon, det var en selvfølgelighet som hvilken som helst daglig leder ville greid.

Derimot var Bakkens handlinger, bl.a. å avvikle totalt det sportslige apparatet nærmest en katastrofe.

Bakken etterlater seg ingen stjerne i sin jobb som leder av administrasjonen i FFK.

Hans CV er skjemmet av tiden hans i FFK.

 

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 19 jun 16, 12:52

Fakta er at klubben aldri har blitt bedre drevet. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 jun 16, 13:06

Fakta er at klubben har drevet med skadesanering. Ikke noe av det FFK har drevet med de siste årene har med klubb utvikling å gjøre. Det har kun vært fokus på å begrense skandalene og bygge opp omdømme. Vanskelig å få sportslig utvikling når man ikke ønsker å ta stor plass, men bare vil være den snilleste gutten i klassen. Greit å ha en jordnær leder i de tidene, men fy f... Så kjedelig det har vært. Men nå må klubben se fremover og tørre å løfte blikket ditt de ønsker å være. Bygge en klubb som er klar for eliteserien!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 19 jun 16, 13:22

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Fakta er at klubben aldri har blitt bedre drevet. 

Ja, nær drevet ut i skyggenes dal......

Klubbens kjernevirksomhet er fotball....

Videre så har klubben faktisk brukt ca. 30 mill hvert år de siste årene, og med det har FFK vært av de klubbene med størst handlingsrom i 1. divisjon.

Og med det handlingsrommet og ikke makte å få fremgang sportslig er intet mindre enn meget dårlig klubbhåndtverk og en skandale.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 19 jun 16, 18:42
Endret: 19 jun 16, 18:45
Endret av: ey1984

Det er på ingen måte min intensjon å skjønnmale måten klubben er drevet på de siste årene. Resultatene har, som du sier Willy René vært alt for dårlige og dagens situasjon forteller oss mer enn nok om at ting har blitt drevet på en langt ifra optimal måte. Jeg er enig med deg der. At det var Bakkens avgjørelse å nedprioritere sportslig apparat var jeg ikke klar over, og det er jeg selvfølgelig enig i at står igjen som en svak avgjørelse. Samtidig må vi huske hvor dårlig det sto med klubbens økonomi på dette tidspunktet, og å prioritere spillere fremfor sportslig apparat virket vel på den tiden som en god løsning for å spare penger, til tross for at vi ser noe annet i dag. Mulig ledelse og trenerteam overvurderte egen sportslig kunnskap.

Mitt poeng er at mange maler et bilde av Geir Bakken som den største (og nærmest eneste) grunnen til FFKs fiaskosesonger de siste årene, en syndebukkmentalitet jeg liker svært dårlig og mener bare er destruktiv for klubben og alle rundt. Dessuten mener jeg påstanden er feilaktig. Bakken gjorde jobben han ble hyret inn for å gjøre ved å stabilisere klubbens økonomi og generelle omdømme, som begge var skammelig dårlig på den tiden.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 19 jun 16, 19:03

Opprinnelig postet av ey1984

Det er på ingen måte min intensjon å skjønnmale måten klubben er drevet på de siste årene. Resultatene har, som du sier Willy René vært alt for dårlige og dagens situasjon forteller oss mer enn nok om at ting har blitt drevet på en langt ifra optimal måte. Jeg er enig med deg der. At det var Bakkens avgjørelse å nedprioritere sportslig apparat var jeg ikke klar over, og det er jeg selvfølgelig enig i at står igjen som en svak avgjørelse. Samtidig må vi huske hvor dårlig det sto med klubbens økonomi på dette tidspunktet, og å prioritere spillere fremfor sportslig apparat virket vel på den tiden som en god løsning for å spare penger, til tross for at vi ser noe annet i dag. Mulig ledelse og trenerteam overvurderte egen sportslig kunnskap.

Mitt poeng er at mange maler et bilde av Geir Bakken som den største (og nærmest eneste) grunnen til FFKs fiaskosesonger de siste årene, en syndebukkmentalitet jeg liker svært dårlig og mener bare er destruktiv for klubben og alle rundt. Dessuten mener jeg påstanden er feilaktig. Bakken gjorde jobben han ble hyret inn for å gjøre ved å stabilisere klubbens økonomi og generelle omdømme, som begge var skammelig dårlig på den tiden.

Jeg siterer alt likegodt.

Omdømmet var skammelig dårlig grunnet direkte økonomisk kriminalitet innenfor stadionportene, flaut og skammelig og det ble øst skamfølelse med rette over klubben og alle oss som elsker klubben.

Jeg må fortatt si deg i mot når det gjelder Bakken. En mer feilaktig ansettelse er det vel vanskelig å finne i FFK`s historie. Malplassert til de grader.

Hvem som helst kunne hevet omdømmet etter skandalene på tidlig 2000-tall.

Ditt punkt med å spare penger kommenterer jeg ikke mer, da mine tidligere kommentarer bør være fyldestgjørende.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 jun 16, 08:20

Opprinnelig postet av Willy René

 

Videre så har klubben faktisk brukt ca. 30 mill hvert år de siste årene, og med det har FFK vært av de klubbene med størst handlingsrom i 1. divisjon.

 

Høy omsetning er ikke det samme som stort handlingsrom. Vi er den klubben med høyest faste kostnader, først og fremst takket være en høy baneleie. Daglig leder har ansvar for å sikre inntekter og resultat. Vi har hatt så høye inntekter (ca 30 mill) at vi har kunnet ha et konkurransedyktig handlingsrom til det sportslige, og har vist positive resultater hvert år.

Hvis det er så enkelt å drive klubben i pluss, hvorfor har da ingen klart det tidligere? 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 jun 16, 10:02

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

 

 

 

Høy omsetning er ikke det samme som stort handlingsrom. Vi er den klubben med høyest faste kostnader, først og fremst takket være en høy baneleie. Daglig leder har ansvar for å sikre inntekter og resultat. Vi har hatt så høye inntekter (ca 30 mill) at vi har kunnet ha et konkurransedyktig handlingsrom til det sportslige, og har vist positive resultater hvert år.

Hvis det er så enkelt å drive klubben i pluss, hvorfor har da ingen klart det tidligere? 

Da ser jeg frem til at du som kan og vet alt setter opp en oppstilling på hva de 16 Obosliga-lagene har tilgjengelig til sport......

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 jun 16, 10:19

Opprinnelig postet av Willy René

 

Da ser jeg frem til at du som kan og vet alt setter opp en oppstilling på hva de 16 Obosliga-lagene har tilgjengelig til sport......

Kan du ikke gjøre det selv da? det er du som kaster ut påstanden om at FFK er blant de med størst handlingsrom i OBOS, dette til tross for at blant andre JHH har gått ut og sagt at de har lite handlingsrom, er vel også flere i styre som har sagt det.

I og med at det er du som motsier FFK bør du jo legge frem tall for det.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 jun 16, 10:23

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Willy René

 

Da ser jeg frem til at du som kan og vet alt setter opp en oppstilling på hva de 16 Obosliga-lagene har tilgjengelig til sport......

Kan du ikke gjøre det selv da? det er du som kaster ut påstanden om at FFK er blant de med størst handlingsrom i OBOS, dette til tross for at blant andre JHH har gått ut og sagt at de har lite handlingsrom, er vel også flere i styre som har sagt det.

I og med at det er du som motsier FFK bør du jo legge frem tall for det.

Har ikke tid dessverre, men jeg har sett oppstilling på dette tidligere, og FFK ligger uansett oppe der blant de som har mest tilgjengelig.

Og jeg er de som mener at Bakken ikke har gjort noen god jobb, det vil si fått noe særlig ut av det enorme potensialet som klubben besitter.

Han sparket sportsapparatet og tok selv rollen som sportslig ansvarlig.

Vi ser jo hvordan det har gått.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 jun 16, 11:59

Opprinnelig postet av Willy René

 

Han sparket sportsapparatet og tok selv rollen som sportslig ansvarlig.

 

Kan du utdype dette?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 jun 16, 14:15

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

 

Han sparket sportsapparatet og tok selv rollen som sportslig ansvarlig.

 

Kan du utdype dette?

Ikke mer enn det som har stått i media, hvis du gidder lete så finner du det nok.

Han har til og med innrømmet i media at han ikke var kompetent til rollen som sportslig leder.

han sparket bl.a. Jocke.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 jun 16, 14:45
Endret: 20 jun 16, 14:49
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

Han har til og med innrømmet i media at han ikke var kompetent til rollen som sportslig leder.

han sparket bl.a. Jocke.

Han ba vel ikke om å være sportrslig leder. Bakkerud skulle vel ta mer ansvar, men etterhvert som han forsvant, og assistentene tok over, så fikk Bakken denne rollen.

Men Joachim Jonsson var ute av klubben før Bakken kom inn. Mener du at Geir Bakken ga han sparken før han selv var ansatt?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 jun 16, 15:44

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

Han har til og med innrømmet i media at han ikke var kompetent til rollen som sportslig leder.

han sparket bl.a. Jocke.

Han ba vel ikke om å være sportrslig leder. Bakkerud skulle vel ta mer ansvar, men etterhvert som han forsvant, og assistentene tok over, så fikk Bakken denne rollen.

Men Joachim Jonsson var ute av klubben før Bakken kom inn. Mener du at Geir Bakken ga han sparken før han selv var ansatt?

Jeg mener Geir Bakken ikke har vært en god mann for FFK. Jeg mener selvfølgelig ikke at Bakken sparket ham før ansettelsen. Kunne du for eksempel finne ut tidspunktene? ;-)

 

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 jun 16, 15:58

Opprinnelig postet av Willy René

 

Jeg mener Geir Bakken ikke har vært en god mann for FFK. Jeg mener selvfølgelig ikke at Bakken sparket ham før ansettelsen. Kunne du for eksempel finne ut tidspunktene? ;-)

 

Bakkerud ble ansatt før -13 sesongen. Jonsson forsvant ut i kulden den våren, og var ut før Bakken ble ansatt 19. juni.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 jun 16, 15:59

Opprinnelig postet av Willy René

 

Jeg mener Geir Bakken ikke har vært en god mann for FFK. 

 

Du klarer bare ikke å sette fingern på hva han har gjort galt?Foot in mouth

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 20 jun 16, 16:05
Endret: 20 jun 16, 16:09
Endret av: Albin

ble ikke Joacim Jonsson sparket i mellom 2010 - 2012 ?

Geir bakken ble ansatt i 2014. Det må være en av verdens største prestasjoner og sparke en person 2 til 4 år før han selv ble ansatt i klubben Tongue out


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 jun 16, 16:07

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

 

Jeg mener Geir Bakken ikke har vært en god mann for FFK. 

 

Du klarer bare ikke å sette fingern på hva han har gjort galt?Foot in mouth

Kan du sette fingeren på hva han gjorde som var så riktig?

Hvis du mener han reddet klubben fra konkurs så er jeg ikke enig med deg. Ikke enig hvis du mener han rettet opp økonomien også.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24