Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK-stall 2016

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 21 11

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 feb 16, 14:38

Velkommen til FFK N'diaye. Jakter FFK fortsatt på 1 spiss til?

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 09 feb 16, 15:58

Opprinnelig postet av kjell-H

Velkommen til FFK N'diaye. Jakter FFK fortsatt på 1 spiss til?

Håper det, N'diaye virker mer som ving, enn den store sterke spissen Halvorsen var ute etter. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 09 feb 16, 16:48

Vi savner fortsatt midtspissen ja. Begynner å bli litt utålmodig nå.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 09 feb 16, 18:11

Det har vel litt med situasjonen i Odd å gjøre vil jeg anta. Jeg har forstått saken slik at Fagermo ønsker ny spiss og således vil Kjeldsrud Johansen bli 3. valg på topp noe han ikke er fornøyd med. Hvis det ender med at de ikke kjøper ny spiss blir det han og Oliver Occean som konkurerer om spissplassen. Occean er ikke noen ungdom (35 år hvis jeg husker rett) noe som bør bety mye spilletid for vår venn.

 

 


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 feb 16, 18:15

Opprinnelig postet av Erikk

Det har vel litt med situasjonen i Odd å gjøre vil jeg anta. Jeg har forstått saken slik at Fagermo ønsker ny spiss og således vil Kjeldsrud Johansen bli 3. valg på topp noe han ikke er fornøyd med. Hvis det ender med at de ikke kjøper ny spiss blir det han og Oliver Occean som konkurerer om spissplassen. Occean er ikke noen ungdom (35 år hvis jeg husker rett) noe som bør bety mye spilletid for vår venn.

 

 

Johansen scoret for odd siste treningskampen de har hatt så tror neppe at Halvorsen venter på å se hva som skjer i Odd.Tror de leter i utlandet etter den rette spissen for FFK.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 09 feb 16, 18:18

Opprinnelig postet av arildoaim

Opprinnelig postet av kjell-H

Velkommen til FFK N'diaye. Jakter FFK fortsatt på 1 spiss til?

Håper det, N'diaye virker mer som ving, enn den store sterke spissen Halvorsen var ute etter. 

I artikkelen på fredrikstadfk så står det ihvertfall at "21-åringen kan bekle flere roller i angrepsspet, men er nok først og fremst tiltenkt en rolle på kanten." Siden dette er klubbens egen kanal så skulle man tro de sitter på førstehåndsinfo i forhold til hvilken rolle han er påtenkt.

---------------------------

Svaberget for alltid!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 10 feb 16, 08:14

Han sa også i Lange Flate Ballær at han skulle ha inn en ren targetspiss.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 11 feb 16, 18:50

Den tidligere Bodø/Glimt-spissen Adurahim «Ibba» Laajab (30) ble veid og funnet for lett av sin kinesiske arbeidsgiver etter at klubben denne sesongen skal spille på øverste nivå.

- De har gjort en avtale om å terminere kontrakten, bekrefter Atta Aneke, «Ibbas» agent til Nettavisen

Kanskje det er lov å håpe at han kommer til FFK?Er ikke han spissen Halvorsen vil ha?

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ibba-ble-ofret-for-nye-stjerner-i-kina/3423191206.html

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 11 feb 16, 21:04

På Twitter begynner ryktene å gå om at han ønsker seg til FFK. Ja takk til det.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 11 feb 16, 21:27

Ifølge wikipedia så scoret Ibba Laajab 30 mål på 56 kamper for Bodø Glimt. Hvis det stemmer? så er ikke det dårlig.Hehe

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 11 feb 16, 22:05

Han ville vært en klar forsterkning for oss.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 12 feb 16, 00:30

En kjempesignering om han kommer. Tror kanskje vi får kamp om signaturen. Spennende, han har jo prestert under Halvorsen før.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 feb 16, 10:13
Endret: 12 feb 16, 10:21
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Erikk

Han ville vært en klar forsterkning for oss.

Alle spisser vil være en klar forsterkning for oss all den tid vi ikke har en midtspiss.

Abdurahim Laajab er en rimelig middelmådig og ikke spesielt spennende signering. Han er en god futsal spiller, men presterte ikke spesielt godt noen steder før Halvorsen hentet ham til Bodø. Slepen teknikk, god avslutter, men treig. Laajab var vel strengt talt helt avskrevet etter tiden i Vålerenga før Halvorsen gav ham tillit. Han fikk også tidvis en del kritikk i Bodø, selv om målstatistikken er ganske god. Tror nok Laajab kan gjøre en grei jobb for FFK i 1. divisjon, men han holder ikke mål i Tippeligaen, så håper FFK ikke strekker seg lenger enn en ettårskontrakt.

Vi ruster opp til å bli et habilt førstedivisjonslag, men jeg venter fortsatt på en skikkelig spennende signering. Per nå er stallen også altfor tynn: 18 spillere fordelt på to keepere og 16 utespillere, hvor av én er femten år. Det burde ha vært hentet inn fire-fem utespillere til, slik at man hadde minst 22 totalt. Utvikingsspillere bør komme i tillegg og ikke være en del av kjernen på 22 spillere.

Går vi til sesongstart med en så tynn stall, så spår jeg at det går bra i første halvdel av sesongen før skader og suspensjoner gjør at det går tråere i andre halvdel. Det er som regel de lagene som har bredden i tillegg til kvalitet i startelleveren som vinner serien - ikke nødvendigvis laget med de 11 beste isolert sett.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 12 feb 16, 15:19

Ibba hadde jo 2 gode sesonger i Bodø Glimt og jeg vil anta at JHH vil bruke mye av det samme systemet. Han scorte 17 mål i Adeccoen året Bodø Glimt rykket opp, og 13 i Tippeligane året etter. Deretter ble han solgt til Kina hvor han scorte 8 mål på 31 kamper. Dette er en spiller JHH kjennere godt og han må jo ha en svært god oversikt over hans styrker og svakheter.

Min første tanke var dermed det var en god ide å signere han. Imidlertid vet jeg ikke nok om han til å argumentere mot innlegget til Holters.

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 feb 16, 15:49

Opprinnelig postet av Erikk

Ibba hadde jo 2 gode sesonger i Bodø Glimt og jeg vil anta at JHH vil bruke mye av det samme systemet. Han scorte 17 mål i Adeccoen året Bodø Glimt rykket opp, og 13 i Tippeligane året etter. Deretter ble han solgt til Kina hvor han scorte 8 mål på 31 kamper. Dette er en spiller JHH kjennere godt og han må jo ha en svært god oversikt over hans styrker og svakheter.

Det du nevner er veldig gode grunner for at Laajab bli en god signering for FFK i den situasjonen vi er i, og noe som absolutt taler for overgangen. Det er jo under Halvorsen han har fungert tidligere. Smile

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 12 feb 16, 17:13

Er vistnok en spiller som trenger full tillit for å få ut sitt beste. Kan ikke se for meg en bedre signering, innenfor det som kan anses å være realistisk. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 12 feb 16, 17:43

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er vistnok en spiller som trenger full tillit for å få ut sitt beste. Kan ikke se for meg en bedre signering, innenfor det som kan anses å være realistisk. 

Enig, tror ikke vi kan regne med så mye bedre signeringer enn dette. Syns Holters er i overkant skeptisk til Ibba. Det at han ikke har hurtighet som sin styrke, betyr også at han ikke taper seg så mye pga alderen. De spillerne som har hurtighet som sin størte styrke har en tendens til å nå toppen i yngre alder og være på vei ned ved 30 års alderen. Ibba bør ha minst 3-4 gode år igjen, de får han gjerne ta i FFK for min del. Smile

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 12 feb 16, 22:28

Han var jo katastrofal i Enga, så det er jo lov å være kritisk. Men med trygghet i et system og en trener man kjenner godt kan love godt for vår del.

Men det lurker nok også noen tippeligaklubber som kan friste med litt mer penger dog.... Spørs hva han går for, trygghet eller penger..
Han fikk jo med seg en god slump fra Kina, så kan jo hende han har hatt en bedre rådgiver enn Riise... :) 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 15 feb 16, 12:30

Per Morten Kristiansen klar for FFK!

http://www.f-b.no/haugesund/molde/ffk/per-morten-kristiansen-klar-for-ffk/s/5-59-383255

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 15 feb 16, 13:08

Ifølge Demokraten så er Ibba Laajab i fredrikstad idag for å se på forholdene og snakke med Halvorsen.Ålesund er også ute etter å signere han.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 21 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24