Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd:FFK - Follo mandag 25. mai 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 23 mai 15, 13:17
Endret: 24 mai 15, 12:14
Endret av: Rey

Forhåpentligvis får vi en kickstart på sesongen igjen med ny trener.

På trening i dag drillet han litt avslutningstrening og kompakt forsvarsarbeide i en flat 4-4-2 formasjon

Masalin

Rafn - Straith - Hammar - Sansara

Olsen - Westgaard - Adaramola - Åsheim

Nystrøm - Shaswari

Kjelsrud var med på litt av treningen men satt seg på sykkelen når formasjonstreningen begynte. Ville ikke ta noen sjanser men er klar til mandag. Nazari er nok ikke klar. Så vidt jeg overhørte har en brist i ribbeina, noe jeg egentlig regnet med når han gikk av banen mot Kristiansund.

 

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 mai 15, 12:13

Dagens trening:

Masalin

Rafn - Straith - Hammar - Sansara

Åsheim - Westgaard - Adaramola - Begby

Nystrøm - Kjelsrud

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 24 mai 15, 21:05

Ser at Nazari friskmelder seg selv til kampen. Hvis han kan spille bør det vel ikke være noen tvil, han må starte!


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 25 mai 15, 00:02

Opprinnelig postet av Rey

Dagens trening:

Masalin

Rafn - Straith - Hammar - Sansara

Åsheim - Westgaard - Adaramola - Begby

Nystrøm - Kjelsrud

 

ikke gæli lag det her, men skulle gjerne sett olsen/Nazari inn for nystrøm. 

Muligens også Shaswari Inn for Åsheim. 


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 25 mai 15, 18:10

ikk ikke dratt på kamp i dag. Håper noen referat om taktikk. Om rykte om defansiv fotball er sanne. 

 

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 mai 15, 18:40

Ryktene er absolutt sanne. Vi ligger dypt og kompakt og Follo har ballen mest. Når vi vinner ballen så er det rett i angrep, men mister vi ballen oppe er det sjeldent vi presser høyt. Faller fort tilbake igjen. 

Begge målene våre kom på dødball

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 25 mai 15, 19:40
Endret: 25 mai 15, 19:47
Endret av: Knuty

..og nok en gang roter vi bort en tomålsledelse. Erlandsen må være lynende forbanna nå.

Borte mot Sogndal blir tøft.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 25 mai 15, 19:47

Sorgen å se på! Alt for defensivt synes jeg. Nære 3-1 før dem utlignet men.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 mai 15, 19:59

Dette var klassisk Arne Erlandsen-fotball i første kamp. Det er tydelig at han har brukt tiden godt og har rukket å implementere ideene på såpass kort tid. Men forhåpentligvis vil denne måten å spille på gradvis forbedres utover.

Men i dag strafes vi også av at Follo får lov til å ha ballen såpass mye. På den andre siden er det litt tilfeldig at vi ikke punkterer kampen rett før, eller at Kjelsrud putter en til i 1. omgang. Men når vi gir Follo anledning til å spille sitt spill så øker også sjansene for at de etter hvert får uttelling. Personlig synes jeg ikke noe om å legge seg så dypt på hjemmebane, og la motstanderen "spille fotball" mens man selv satser på å utnytte motstanderens feil og dyrke dødballer. Men det må vi bare akseptere, for det er retningen som klubben bevisst har valgt ved å gå for Arne Erlandsen. På den positive siden får vi i hvert fall en identifserbar, tydelig spillestil som vi har savnet i flere år. Det var tydelig at spillerne visste hva de skulle gjøre, og hvordan de skulle spille. Dessverre holdt det bare til ett poeng i dag.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 25 mai 15, 21:39

Vi spiller jo godt og scorer 2 ganger, etterpå skaper vi en rekke sjangser uten å score. Den jævla dommeren snyter oss for straffe og selvsagt scorer Follo og ødelegger dagen vår. Jeg må si det er lov å kalle dette uflaks, det må også være lov å si dette var 100 ganger bedre spill fra vår side enn det vi har sett mot Sulf og Kristiansund. Vi er et typisk nedrykkslag som har alt annet enn marginene med oss.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 mai 15, 22:29

Et par tanker om kampen:

1. Kjedelig fotball. Liker ikke at vi legger oss bakpå og lar Follo styre spillet på hjemmebane. Hva er ballinnehavet i dag? 30/70? Syns ikke vi har noe eget spill annet enn å kontre helhjertet så lenge vi orker

2. Positivt at vi skaper en del sjanser på kontringer og burde sette flere av dem, men det blir veldig langt til motstanders mål hver gang vi vinner ballen.

3. Sjansene vi får mot oss kommer stort sett fra vår venstreside i andre omgang. Vet ikke helt om byttet Begby ut og Nystrøm ned på kanten var noe godt sjakktrekk. Adaramola måtte stadig ut på siden der for å rette opp i feilene til Sansara og Nystrøm. Etter min mening var forøvrig Adaramola vår beste spiller i dag.

4. Feil valg av Rafn på 2-2 målet å ikke pelle ut mannen på bakre stolpe. Rafn velger i stedet en mann som allerede bør være dekket opp. Tellefeil?

5. Elendig retur fra Masalin på 2-1 målet. Skuddet / innlegget bør vel også kunne stoppes før det kommer?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 26 mai 15, 11:03
Endret: 26 mai 15, 11:04
Endret av: Asgeir

Opprinnelig postet av Rey

Et par tanker om kampen:

1. Kjedelig fotball. Liker ikke at vi legger oss bakpå og lar Follo styre spillet på hjemmebane. Hva er ballinnehavet i dag? 30/70? Syns ikke vi har noe eget spill annet enn å kontre helhjertet så lenge vi orker

2. Positivt at vi skaper en del sjanser på kontringer og burde sette flere av dem, men det blir veldig langt til motstanders mål hver gang vi vinner ballen.

Joda, det var definitivt en tydelig spillestil. Jeg er fundamentalt, rungende og brutalt motstander av en sånn spillestil, joa, men det var tydelig å se at vi hadde en ny trener. FFK skal ikke ha ballen i 30% av tida på hjemmebane, helt seriøst. Det blir å frivillig la seg pisse på, og hører hjemme i klubber uten tradisjon og engasjement.

Hvis jeg ble imponert over en ting mot Follo, så var det at spillerne faktisk på ei uke tilpasser seg/tar ordre/gjør ting annerledes. Dette viser at det bor fotball i laget, og at en trener faktisk utgjør en stor faktor i hvordan vi spiller. Dette har det vært knytta usikkerhet til i lengre tid. Igår så vi nettopp det; at trenern i stor grad "legger" taktikken som laget faktisk følger.

Kampen igår var som tidligere i sesongen: Stang ut, synkende aggressivitet når vi leder, og magert poeng-utbytte. Men i tillegg var spillet ekstremt kjedelig å se på  i lange, lange, lange, lange perioder. Follo hadde ballen i laget de første fem minuttene av kampen, f.eks... 

DETTE ER IKKE SÅNN FFK SKAL FRAMSTÅ PÅ HJEMMEBANE!!!

Jeg kjøper faen meg ikke årskort for å se norske middelmådigheter spille. Jeg kjøper årskort for se FFK spille.

Men jeg skal gi'n et par kamper til før jeg mister engasjementet.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24