Husk meg
Brukernavn
Passord

Siste dag for Bakken

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 16 mai 15, 20:09

Vi må forvente at en leder for en av Norges mest profilerte klubber kan ta noen grep. Når så ikke skjer  kan vi vel håpe på at vedkommende trekker seg før midnatt. Trodde ikke hva jeg så i dag på stadion. Et bytte fra skandalekampen onsdag, har du ikke forstått hva ledelse er Bakken. Fordi om du ikke er trener, så kan Ophaug tas av på sekundet, når en slik lagoppstilling foreslås.. Det gjorde du ikke, du har av den grunn fortalt alle oss supportere at du ikke mestrer oppgaven. Takk for oppryddingen av det økonomiske kaoset, men som alle ser er det ikke nok.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 16 mai 15, 20:12

Du var en av de ivrigste til å få sparket HWL,  og nå Bakken?  Samme effekt? 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 mai 15, 20:18

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Du var en av de ivrigste til å få sparket HWL,  og nå Bakken?  Samme effekt? 

Kanogvetoggreier heier på Bakken.  Patetisk. 

Bakken må stå til ansvar 

 Egentlig skulle jeg ønske meg at alle fora hadde som krav debattantene måtte stå frem med sitt rette navn. 

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 16 mai 15, 20:31

 Vi hadde divisjonens suverent beste forsvar,det var noe å bygge på,men Bakken henviste til en personlighetstest! Hundrevis fortalte ham at det var en dårlig ide,men den arogante mannen fikk lov til å smile sitt bedrevitende fårete smil,av sine gamle koleger i FB,og lovte oss at alt skulle bli bedre! i FFK har vi virkelig fått SHIT IN på ledersiden! Har noen fotballklubb noen gang hatt en mer innkompetent leder? Jeg poengterer fotballklubb,mulig mannen kan være en god leder andre steder.


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 16 mai 15, 20:57
Endret: 16 mai 15, 20:58
Endret av: kjo

Heier på Bakken? Greia er vel ikke å heie på eller skjelle ut enkeltpersoner i klubben? Spørsmåler er om det gagner FFK som klubb å pælme flere akkurat nå? Vil det å sparke Bakken nå gi bedre resulatater?  Sørge for flere og mer vennligstilte sponoserer?  Bedre klubbens renome? Jeg tror at siden Runar Henriksen og hans blårussregime forsvant, som var langt mer opptatt av å posisjonere seg selv og stå fram som byens bright-boys,  har FFK folk som jobber hver dag for å få klubben på rett kjøl. Om de ikke lykkes må de byttes ut, men på et riktig tidspunkt, som f.eks sesongslutt.. Jeg tror ikke en hoderullijng er det klubben trenger akkurat nå. 

 


saken

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 72

Lagt til: 16 mai 15, 21:00

Personlig mener jeg det blir veldig feil å fjerne Bakken nå. Ser man på det han har gjort i FFK, og med hvilke midler han har hatt tilgjengelig så har det i grunn ikke vært så helt galt. HWL hadde fått klausul i kontrakten sin fra det tidligere styret som sa at han skulle bli forfremmet hvis daværende trener mistet jobben (les: Bakkerud). Så Bakken og nåværende styre hadde ingenting å si når det kom til ansettelsen av HWL. Ja, man kunne sagt han opp tidligere, men med hvilke penger? Klubben var jo teknisk konkurs i 2013, i 2014 fikk man vel for første gang på den nye stadion positive tall økonomisk. En oppsigelse av HWL i fjor vår hadde kjørt økonomien langt tilbake vil jeg tro, og man har jo en økonomisk handlingsplan pålagt av forbundet man må følge.

Hvem som planla og bestemte "personlighetstesten" i fjor vet jeg ikke, men tipper at HWL var med på prosessen og at Bakken ikke gjorde alt helt på egenhånd. Det samme gjelder forsterkninger før årets sesong. At han var delaktig tviler jeg dog ikke på.

Så lenge FFK ikke eier nåla i veggen (hva har vi av egenkapital eller verdier?), er det ytterst begrensede midler til forsterkninger. Når da styreleder Olsen går ut og sier at de må satse litt på den nye treneren er det ihvertfall ikke mye igjen til evt oppsigelser av trenerteam/Bakken.

Bakken har gjort en god jobb økonomisk, men en tilsvarende dårlig jobb sportslig, det kan jeg være enig i. Men sitter med en følelse av at en trener som VET hva han vil, hvem han vil ha, og hvilken retning klubben bør ha vil lette trykket på Bakken. HWL gjorde ikke dette. Hvor mange hovedtrenere ville godtatt fjorårets "resultat" av krisemøtet på våren? Å måtte legge om spillestilen etter styrets ønske? Man hadde ikke råd til å sparke han, så man endte opp med en "jallaløsning".

Nei, gi Bakken (og styret) tid til å hente en ordentlig og etablert thovedrener (les: ASAP!!!), og se hva det gjør før man sparker ytterligere folk. FFK har jo ikke hatt en skikkelig hovedtrener siden Grønhagen, resten har jo vært forfremmede assistenter desverre, med unntak av Nordli i 3 mnd.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 mai 15, 21:03

Kjo. Klubben ledes til 2. div på 1. klasse. Klubben mangler folk med fotballkompetanse.  I både ledelse og styre. Det ser vi konsekvensene av nå.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 mai 15, 21:11

Opprinnelig postet av saken

Personlig mener jeg det blir veldig feil å fjerne Bakken nå. Ser man på det han har gjort i FFK, og med hvilke midler han har hatt tilgjengelig så har det i grunn ikke vært så helt galt. HWL hadde fått klausul i kontrakten sin fra det tidligere styret som sa at han skulle bli forfremmet hvis daværende trener mistet jobben (les: Bakkerud). Så Bakken og nåværende styre hadde ingenting å si når det kom til ansettelsen av HWL. Ja, man kunne sagt han opp tidligere, men med hvilke penger? Klubben var jo teknisk konkurs i 2013, i 2014 fikk man vel for første gang på den nye stadion positive tall økonomisk. En oppsigelse av HWL i fjor vår hadde kjørt økonomien langt tilbake vil jeg tro, og man har jo en økonomisk handlingsplan pålagt av forbundet man må følge.

Hvem som planla og bestemte "personlighetstesten" i fjor vet jeg ikke, men tipper at HWL var med på prosessen og at Bakken ikke gjorde alt helt på egenhånd. Det samme gjelder forsterkninger før årets sesong. At han var delaktig tviler jeg dog ikke på.

Så lenge FFK ikke eier nåla i veggen (hva har vi av egenkapital eller verdier?), er det ytterst begrensede midler til forsterkninger. Når da styreleder Olsen går ut og sier at de må satse litt på den nye treneren er det ihvertfall ikke mye igjen til evt oppsigelser av trenerteam/Bakken.

Bakken har gjort en god jobb økonomisk, men en tilsvarende dårlig jobb sportslig, det kan jeg være enig i. Men sitter med en følelse av at en trener som VET hva han vil, hvem han vil ha, og hvilken retning klubben bør ha vil lette trykket på Bakken. HWL gjorde ikke dette. Hvor mange hovedtrenere ville godtatt fjorårets "resultat" av krisemøtet på våren? Å måtte legge om spillestilen etter styrets ønske? Man hadde ikke råd til å sparke han, så man endte opp med en "jallaløsning".

Nei, gi Bakken (og styret) tid til å hente en ordentlig og etablert thovedrener (les: ASAP!!!), og se hva det gjør før man sparker ytterligere folk. FFK har jo ikke hatt en skikkelig hovedtrener siden Grønhagen, resten har jo vært forfremmede assistenter desverre, med unntak av Nordli i 3 mnd.

Den nåværende leders og styrets største feil er at man går inn i en ny sesong med et klart mål om opprykk og sine egne vurderinger og strategiske beslutninger på det sportslige uten å ha kompetanse til dette.  Resultatet ser vi nå. Ligaens nest største pengesekk fører oss til avgrunnen.  Det er styret og daglig leder som har ansvaret.  Treneren ble syndebukk. 

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 mai 15, 21:14

Det var nok en betydelig lettere sak å snøre igjen pengesekken enn å lede FFK sportslig til TL.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


saken

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 72

Lagt til: 16 mai 15, 21:41

Opprinnelig postet av Willy René

Det var nok en betydelig lettere sak å snøre igjen pengesekken enn å lede FFK sportslig til TL.

Man har gått på relativt få år fra 90 mill + i budsjett til 30 mill. Man har håndtert gjeld på over 35 mill, man har hatt en stadion man ikke har råd til, man har hatt en gigantisk spillerflukt, samt en gjennomtrekk på både leder og trenersiden som ikke ligner grisen. Når skal man starte å se fremover? I fjor var som sagt første gang på lang tid man gikk i 0 i budsjettet og var gjeldfri. Man har ingen verdier pr nå, man har ikke råd til flere i administrasjonen eller i en sportssjefrolle. Man ligger å vaker rundt 0. Ja, man gikk ut og sa man skulle rykke opp. Hva ellers skulle man sagt? "Hei, vi går for 10. plass neste år. Møt opp på Stadion a folkens!". Bakken skal ha for at han fikk i gang enusiasmen i før sesongen. INGEN forutså at FFK skulle ha 7 poeng etter 9 kamper og ligge på nåværende plass på tabellen. Ja, ting kunne og burde vært gjort annerledes. Men uten økonomi er det ikke mye som kunne vært gjort annerledes. Flere av årets forsterkninger ble jo til og med hentet med hjelp av investorer, og man har kun hentet folk på lån eller uten kontrakt.

Siden 2003 har følgende folk hatt lederroller i FFK:

Trenerne

* Knut Thorbjørn Eggen
* Egil «Drillo» Olsen
* Anders Grönhagen
* Tom Freddy Aune
* Tom Nordlie
* Trond Amundsen
* Lars Bakkerud
* Håkon Wibe-Lund

I samme periode har en rekke personer hatt lederroller i klubb, AS eller som daglig leder:
Klubblederne
* Bjørn Jensen
* Carl-Morten Gjeldnes
* Svein Johannessen
* Gunnar Umbach Hansen
* Arne Erik Olsen


AS-lederne
* Frode Kværneng
* Per-Kristian Olsen
* Arvid Vestvik
* Sigvart Hovland
* Bjørn Borg
* Karl-Anders Følstad

Daglig ledere/direktør:
* Arve Mokkelbost
* Morgan Andersen
* Morten Huth
* Runar Henriksen
* Per-Erik Jacobsen
* Lars Thomas Stene
* Geir Bakken

En gang må vel nok være nok? At Bakken & Co bomma med årets målsetning er det ikke noe tvil om. Men det var ikke Bakken alene som satte denne målsettingen, det var i samråd med styret. Kanskje vi bør kaste hele haugen? Ut med styret! Ut med Bakken! Ut med resten av trenerteamet! Yes, der har vi nok løsningen...


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 16 mai 15, 21:43

Står frem med samme innlegg på Facebook med fullt navn. I min profil her mangler kun etternavn. Årsaken til det er kun at mitt fornavn er lite i bruk.  


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 mai 15, 21:52

Det var Værste og kommunen som reddet FFK.  Ikke Bakken eller styret. 

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 mai 15, 22:10

Opprinnelig postet av saken

Daglig ledere/direktør:
* Arve Mokkelbost
* Morgan Andersen
* Morten Huth
* Runar Henriksen
* Per-Erik Jacobsen
* Lars Thomas Stene
* Geir Bakken

En liste med enkelte grusomme navn jeg aldri vil se i FFK igjen.

Bakken har nok tenkt litt for mye på å rette opp økonomien og litt for lite fokus på det sportslige, men det er vel kanskje også det han er best på - å styre det økonomiske. Vi trenger både en som styrer den økonomiske skuta, samt en som ikke kjører det sportslige i dass.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 16 mai 15, 22:13

Det stemmer. Styret sammen med Bakken har fulgt en økonomisk plan i dialog med kommunen og Værste, men har manglet gangsyn på alt annet. Bare trist hele greia, når de ikke har evnet å se alle andre aspekter i en fotball klubb. Det er nok "noen"i ledelse og styre som skulle vært mere ydmyke i forholdt til en del avgjørelser som er tatt og en del som er sagt. 


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 17 mai 15, 16:56

Ffk klarte målsetningen klubben satt i fjor! Krise etter siste kamp, og eksperten bakken måtte ha ny energi inn! Ser jo ut til å fungere bra

Lars Grorud på Twitter...
 
 
 
 
 
 
 
 

GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 17 mai 15, 16:57
 

Registrer at Ffk snart har sluppet inn like mye mål som hele sesongen i fjor! Bra de fikk vekk hele den bakre fireren #ffk1903

                            Lars Grorud på Twitter...

egkrist

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 64

Lagt til: 17 mai 15, 18:19

Opprinnelig postet av GodeGeir

 

Registrer at Ffk snart har sluppet inn like mye mål som hele sesongen i fjor! Bra de fikk vekk hele den bakre fireren #ffk1903

                            Lars Grorud på Twitter...

Nei, det blir ikke mange baklengsmål når forsvarsrekken slår pasninger fram og tilbake til hverandre  i tid og utide, og heller ilkke særlig mange skårede heller.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 17 mai 15, 19:06

Jeg synes vi bør besinne oss. Er enig i at "opprykkmålsetningen " var bak mål når man ser hvordan laget presterer, men jeg kan ikke se hva det kan komme godt ut av at Bakken skulle forsvinne. Det vi trenger noe faderlig fort er en ny trener, vi trenger jo også spillerforsterkning(er) og har elendig økonomi. Med andre ord er det mye jobb som  må gjøres av Bakken & co.


Raymond

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 des 12
Innlegg: 25

Lagt til: 18 mai 15, 10:55

Målsettingen var utvilsomt feil. Når det er sagt, tror jeg på klubben og dens fremtid. Vi må skynde oss sakte, og da må økonomien på plass før vi kan satse 100 prosent på sport.

vi kommer ikke til å rykke ned til 2. Divisjon. Vi kommer til å få inn en trener som gjør at vi klarer oss. Neste år, eller året etter rykker vi opp. Da har en hovedtrener med meritter satt sitt preg på laget, klubben og byen.

Det eneste vi som elsker ffk kan gjøre er å ha tolmodighet, svelge noen kameler og heie på laget i vårt hjerte.

Husk at for ikke lenge siden var det usikkert om vi fikk et lag å heie på i fremtiden!

 

---------------------------

Med og motgangsupporter


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 mai 15, 11:12

Opprinnelig postet av Raymond

Målsettingen var utvilsomt feil. Når det er sagt, tror jeg på klubben og dens fremtid. Vi må skynde oss sakte, og da må økonomien på plass før vi kan satse 100 prosent på sport.

vi kommer ikke til å rykke ned til 2. Divisjon. Vi kommer til å få inn en trener som gjør at vi klarer oss. Neste år, eller året etter rykker vi opp. Da har en hovedtrener med meritter satt sitt preg på laget, klubben og byen.

Det eneste vi som elsker ffk kan gjøre er å ha tolmodighet, svelge noen kameler og heie på laget i vårt hjerte.

Husk at for ikke lenge siden var det usikkert om vi fikk et lag å heie på i fremtiden!

 

Vi samstemmer i dette.

Vi alle ønsker oss FFK-suksess, og den kommer, og nå er det nok viktig med kontonuitet i ledergruppen.

Og forhåpentligvis en forbedring i apparatet rundt spillergruppen.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3