Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem ønsker vi oss som ny hovedtrener?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 04 mai 15, 19:10

Det er seks år siden vi sa ha det bra til Nordlie, så lang etterlønn er det vel knapt noen fotballtrener som har fått noensinne. Aune og Amundsen har vel også vært ute av jobben så lenge at etterlønna er betalt. Bakkerud fikk ikke noen fallskjerm (om vi skal tro intervjuer han ga etter at han forlot klubben).

Selv om mye tyder på at HWL har havnet i en blindgate og muligens blir skiftet ut, så har jeg vondt for å tro at vi plutselig skal begynne å spille fantastisk fotball. Trenere som Knut Torbjørn Eggen, som kan få en hel organisasjon til å begynne å tro på seg selv over natta, og samtidig har peiling på fotball, er sjelden vare. Og om vi ser på hva slags støtteapparat hovedtreneren har til rådighet, så blir jeg enda mer skeptisk til at en ny trener skal kunne snu alt. Førstekeeperen vår er sin egen trener ...

Når jeg hele tiden har vært kjølig til kravene om ny trener er det fordi jeg ikke tror man bare kan dra en suksesstrener opp av hatten. Og i prosessen med å finne en trener, hvem er det som skal sile kandidater, vurdere dem ut fra erfaring, resultater og personlighet og vurdere dem opp mot klubbens vedtatte verdier? Geir Bakken alene? Styret? Bakken og styret? Og er vi sikre på at deres kompetanse i treneransettelser er god nok?

Jeg innser at sesongstarten har vært så dårlig at med mindre laget gjennomgår en mirakuløs forvandling i løpet av denne uka, så kan ikke ledelsen la HWL fortsette, men med mindre en topptrener plutselig dukker opp har jeg ikke tro på noen bedring over natta.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 04 mai 15, 19:47

Av norske, tilgjengelige trenere jeg kommer på i farta er det egentlig bare tidligere Odd trener Arne Sandstø jeg håper og tror kan være en mulighet.

Virker som en allright kar med en god CV. Blant annet rykket han opp med start i 2008. Han har jo vist gjennom mange år i Odd at han også kan være med å bygge klubb.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
"If you can't support us when we lose or draw, don't support us when we win" -Bill Shankly


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 04 mai 15, 21:17

Tråden handlet om hvem vi ønsker oss (rent hypotetisk) som ny hovedtrener. Sandstø er nevnt.... virker som en bra fyr, Jørn Andersen har vel tildigere nevnt seg selv, Brian Deane er nevnt (hvorfor sluttet han i 08 etter å ha hatt kjempesuksess?)... Follo treneren aner jeg ikke noe om..... Flere kandidater der ute som kan gjøre en god jobb (jada rent hypotetisk og realistisk)


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 04 mai 15, 21:20

Uttalelse fra styret

Mye skader, spillet skal tilpasses skadene og de vil se an hvordan disse endringene virker før flere tiltak iverksettes.

Greit nok synes jeg.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 04 mai 15, 21:29

Opprinnelig postet av thorsen

Uttalelse fra styret

Mye skader, spillet skal tilpasses skadene og de vil se an hvordan disse endringene virker før flere tiltak iverksettes.

Greit nok synes jeg.

Mange ord, lite substans. Tåkeprat fra styret kjøper vel i alle fall HWL litt mer tid.. Personlig har jeg liten tro på stor poengfangst i de tre neste kampene (Ranheim, Ulf, Kristiansund).


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 05 mai 15, 07:59

Opprinnelig postet av rasle

Av norske, tilgjengelige trenere jeg kommer på i farta er det egentlig bare tidligere Odd trener Arne Sandstø jeg håper og tror kan være en mulighet.

Virker som en allright kar med en god CV. Blant annet rykket han opp med start i 2008. Han har jo vist gjennom mange år i Odd at han også kan være med å bygge klubb.

Sandstø er vel spillerutvikler i Odd?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 06 mai 15, 15:24

Da re-debuterer jeg på forumet. 2 års pause er forbi. 

 

Jeg skal ikke sparke Wibe-Lund, eller skrive dritt om fyren. Mulig han kan fotball bedre enn meg også, men hvem vet. Jeg er tilhenger av noe nytt og gjerne utenlandsk. 

Mattias Andersson er ett navn. Men når Stabæk får tak i Bob Bradley, så må det vel være mulig å skaffe noe bra for oss også? 

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 06 mai 15, 16:08
Endret: 06 mai 15, 16:10
Endret av: Rey

Velkommen tilbake :)

Jeg så i en artikkel at Andersson gjerne kunne tenkt seg hovedansvaret i FFK en gang, men å gå fra spillerutvikler i Start til hovedtrener i FFK har jeg ingen tro på. Føler vi trenger noe mer erfarent.

Ellers enig i at vi bør kunne se til utlandet. Men har styre og stell i klubben oversikt eller kontakter nok til å kunne skaffe en god trener fra utlandet?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 06 mai 15, 17:37

Kan hende de får noen tips av en velkjent fotball agent, men ikke hører etter !  Da kan man jo lure på om det stemmer


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 mai 15, 22:48

Hva med svenske Jens Gustafsson?

Han fikk overraskende sparken i Halmstad i fjor og ble erstattet av Janne Jönsson. En trener som var populær i klubben og gjorde det bra i tre og et halvt år, blant annet med opprykk og holdt klubben i Allsvenskan med ganske små ressurser. Han er nå med i trenerteamet til det nye svenske U21-landslaget, men det kan tenkes at det er mulig å få tak i ham. Jeg tror for øvrig han er en 4-4-2-mann, ganske klassisk svensk trener, med utdannelse innen psykologi og pedagogikk. Bare 36 år.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 mai 15, 23:07

Opprinnelig postet av Costanza

Hva med svenske Jens Gustafsson?

ganske klassisk svensk trener, med utdannelse innen psykologi og pedagogikk. Bare 36 år.

Høres bra ut.

Apparatet rundt spillerne i FFK må ha store mangler når det gjelder mental oppladning. Nå hører vi kamp etter kamp at motstanderne ser klare tegn på at FFK-spillerne er livredde og har høye skuldre.

Mye tyder på at det FFK trenger er ny(e) trener(e).

Det er kostbart å velge rimelige løsninger som et assistentopprykk for eksempel. Wibe Lund virker ikke å fylle de skoene han bør fylle som trener i FFK.

Spenningsmomentet blir nå;

Tidspunktet for pressekonferanse på stadion..... 

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 mai 15, 08:32

Det er mye mulig styret må vise handlekarft og bli enige med Wibe Lund om at han gir seg. Da må men påregne og betale han lønn minst ut kontraktstiden. Dermed er ingen lønnskostnader spart.

Man har ikke rom i budsjettet, i alle fall ikke slik publikumstilstrømningen er om dagen, til å ansette en ny hovedtrener.

Alternativet da er at en av, eller begge, assistentene tar over ansvaret som en midlertidig løsning ut sesongen.

Hva vil vi oppnå med det, utover at styret har lyttet til publikum og vist handlekraft?

En annen løsning fordrer at klubben blir tilført eksterne midler.

Sitter med en følelse av at denne diskusjonen bare bygger opp til nye urealistiske forventninger, og nye skuffelser.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 07 mai 15, 08:58

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Sitter med en følelse av at denne diskusjonen bare bygger opp til nye urealistiske forventninger, og nye skuffelser.

Ja, dessverre....

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 07 mai 15, 11:31

Huff, da ble Wibe-Lund sparket og vi har fått en løsning hvor ansvaret deles mellom Ophaug og Olsen. Altså vi har det samme trenerteamet, men en mann mindre. Nå begynner jakten på ny hovedtrener, en jakt jeg håper fører raskt til en god hovedtrener. Jeg sa med andre ord både rask og god, det kan virke som jeg tror på julenissen :-(

 


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 mai 15, 11:58

Opprinnelig postet av Erikk

Huff, da ble Wibe-Lund sparket og vi har fått en løsning hvor ansvaret deles mellom Ophaug og Olsen. Altså vi har det samme trenerteamet, men en mann mindre. Nå begynner jakten på ny hovedtrener, en jakt jeg håper fører raskt til en god hovedtrener. Jeg sa med andre ord både rask og god, det kan virke som jeg tror på julenissen :-(

 

Det var uunngåelig at Wibe-Lund måtte gå. Men i et hektisk mai-program er det ikke ideelt å få redusert trenerteam og uavklarte forhold. I tillegg kommer spørsmålet om hvem i FFK-systemet som har den nødvendige kompetansen og oversikten til å ansette den rette treneren? FFK kan ikke bomme igjen.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 mai 15, 12:28
Endret: 07 mai 15, 12:30
Endret av: kjell-H

Svaret er hvertfall ikke å la ass treneren bli ny trener, som desverre har skjedd i ffk før.Frykter dette skjer igjen. FFK har ikke penger så da er seff at de må bruke de som er i klubben.Var jo på den måte Wibe lund faktisk ble trener i FFK!

 

Men skal man leve litt i drømme land så kunne jeg tenkt meg Morten Langli og petter myhre som nytt trener team Smile

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


egkrist

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 64

Lagt til: 07 mai 15, 12:30

Det kan vel tenkes at FFK har hatt en del følere ute og at ny trener er på plass rimelig fort.


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 07 mai 15, 13:46

I en perfekt drømmeverden så er Grönhagen min favoritt, men det er ikke sannsynlig som jeg ser det. Han har en trygg og fin jobb, FFK er en klubb med brukket rygg og ingen penger. Hvor god lagbygger han er, med så få ressurser vet jeg ikke. 

 

Men i den virkelige verden er det sånn at penger løser problemer. Kvalitet kjøpes for penger. Og penga sliter FFK med... 

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 mai 15, 14:54
Endret: 07 mai 15, 14:55
Endret av: Asgeir

Jeg savner en Eggen ved roret! Da var det definitivt en offensiv plan over spillet.

Kunne Nils Arne kalles ut av pensjonist-tilværelsen som krisehjelp til en klubb han tross alt har noen følelser for? Han burde i hvertfall være meritert nok til å finne ut om det er trenern eller laget det er no gæernt med!

Jeg savner automatiske offensive reaksjoner i spillerne. Når vi har ballen på fart framover, hva gjør den som har ballen? Hva gjør den som ikke har ballen? Jeg savner reglene fra "boka":

 - Aldri send ballen til en dårligere plassert spiller. Da vil en ikke "gå seg fast" sånn som vi har sett i år...

 - Gjør deg spillbar uansett hvor på banen du er. Ballen vil forbli i laget, og midtbanen vil få en mye lettere jobb, og vil true både med løp og pasninger. "Spillbar" betyr også "vake på offsidelinja klar til bakromsløp". Dette må kommuniseres!

 - Aldri gi fra deg ballen før du har blitt attakert av en motstander. Dette skaper nemlig et rom.

 - Alltid minst en spiller med beveglese mot bakre stolpe ved innlegg fra dødlinja!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 07 mai 15, 16:07

Opprinnelig postet av Asgeir

Kunne Nils Arne kalles ut av pensjonist-tilværelsen som krisehjelp til en klubb han tross alt har noen følelser for? Han burde i hvertfall være meritert nok til å finne ut om det er trenern eller laget det er no gæernt med!

Har han virkelig følelser for FFK eller er det bare noe supporterne liker å tro? Jeg ser ikke helt hvorfor han skulle ha det selv om KTE var trener her.

For å snu skuta, så tenkte jeg Arne Erlandsen på en korttidskontrakt. Han står nok ikke for fotballen vi vil se og er heller ingen langsiktig løsning, men for å unngå nedrykk så tror jeg han kanskje kunne vært en ok løsning i mangel av noe annet.

Ellers er jo alternativet til Costanza spennende

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24