Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Levanger, mandag 20. april 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 apr 15, 08:20

Er vel snart på tide å se på treneren også. Jada det er spillerne som er ute på banen der og gjør jobben. Men de gjør jo jobben slik treneren vil at de skal gjøre jobben.

Før Hødd kampen sier jo HWL at vi må passe oss for at hødd kommer til å gå ut i 100 for å få ett tidlig mål. Hva skjer, jo hødd går ut i 100 og får ett tidlig mål.

Noe må jo være riv ruskende galt i hvordan HWL snakker til spillerne for de sliter seriøst med å spille bra fotball i 90 min. Hver bidige kamp starter enten horribelt eller blir avsluttet horribelt og det er og blir treneren sitt ansvar og sørge for at spillerne har rett tenning og holdning før kamp og etter pause.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 21 apr 15, 08:29

Opprinnelig postet av mysthical

Er vel snart på tide å se på treneren også. Jada det er spillerne som er ute på banen der og gjør jobben. Men de gjør jo jobben slik treneren vil at de skal gjøre jobben.

Før Hødd kampen sier jo HWL at vi må passe oss for at hødd kommer til å gå ut i 100 for å få ett tidlig mål. Hva skjer, jo hødd går ut i 100 og får ett tidlig mål.

Noe må jo være riv ruskende galt i hvordan HWL snakker til spillerne for de sliter seriøst med å spille bra fotball i 90 min. Hver bidige kamp starter enten horribelt eller blir avsluttet horribelt og det er og blir treneren sitt ansvar og sørge for at spillerne har rett tenning og holdning før kamp og etter pause.

Tydelig at du må ha noen å skylde på, men hjelper det med en annen trenerFoot in mouth

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 apr 15, 08:48

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Tydelig at du må ha noen å skylde på, men hjelper det med en annen trenerFoot in mouth

Nå er han inne i sin tredje sesong og vi ser jo det samme gang etter gang etter gang. Hadde dette vært hans første sesong og kun hans tredje kamp for klubben så kunne jeg skjønt det og satt det på utur kontoen. Men han har vel over 50 kamper som hovedtrener. Han er sjefen, han har ansvaret. Altså jada det er de ute på banen som utfører jobben. Men det er sjefen som sier hvordan jobben skal utføres, det er ikke spillerne som bestemmer det. Det er heller ikke spillerne som bestemmer hvor tenningsnivået skal ligge.

Det blir det samme som i en vanlig bedrift, der er jo arbeidstaker den proffe og burde ikke la seg påvirke av en håpløs sjef, men det gjør man nå da altså. Tar sjefen dårlige valg begynner de ansatte å motarbeide sjefen. Det samme skjer også i fotball. Gjør treneren dårlige taktiske valg så begynner spillerne å skulle fikse det selv. Det går sjelden bra.

FFK har ett bra lag og er mer enn gode nok til å rykke opp, men da trenger vi en ny trener HWL er ikke rett man for FFK.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 21 apr 15, 11:04

Opprinnelig postet av mysthical

 

FFK har ett bra lag og er mer enn gode nok til å rykke opp, men da trenger vi en ny trener HWL er ikke rett man for FFK.

Laget spiller en kanonkamp. Vi skaper en masse sjanser. Det er ene å alene spillerne sin fortjeneste.

Vi slipper inn to mål mot slutten. Det ene etter ett drypp fra en av forsvarsspillerne, det andre etter et grand mal anfall fra dommeren. Det er ene og alene treneren sin fortjeneste.

Har jeg forstått deg riktig da?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 apr 15, 11:19

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Laget spiller en kanonkamp. Vi skaper en masse sjanser. Det er ene å alene spillerne sin fortjeneste.

Vi slipper inn to mål mot slutten. Det ene etter ett drypp fra en av forsvarsspillerne, det andre etter et grand mal anfall fra dommeren. Det er ene og alene treneren sin fortjeneste.

Har jeg forstått deg riktig da?

Nei

laget spiller en meget god første omgang. Når så laget kommer ut i 2 omgang så ser du at hele laget ikke tar kampen helt seriøst. Man ser ikke lenger laget komme helhjertet på overganger, de er litt mer lekne og hæpper og shower og det virker rett og slett som om de har innkasert seieren. Jada vi er uheldige som får to skader/kjenninger. Men det virker som at snakken i pausen har gått ut på hvordan man skal leke seg mest mulig for seieren er jo i boks siden levanger var så dårlige som de var. ja for de var ræva.

Så her har noe gått alvorlig galt i pausepraten


Var vel drillo som en gang sa at 2-0 er den farligste ledelsen man kan ha.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 21 apr 15, 11:32

Opprinnelig postet av mysthical

 

Så her har noe gått alvorlig galt i pausepraten


Var vel drillo som en gang sa at 2-0 er den farligste ledelsen man kan ha.

Det var da ikke 2-0 til pause? Vi hadde vel langt flere å større sjanser i 2. omgang?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 apr 15, 12:14

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Det var da ikke 2-0 til pause? Vi hadde vel langt flere å større sjanser i 2. omgang?

[/quote]

sant det at det ikke var 2-0 til pause, men vi hadde fullstendig kontroll og eide kampen fullstendig. i andre ble det mye happying og leking. De skulle jo gjøre alt så pent i stede for å bare avgjøre kampen. Med normal innstilling så hadde vi fort slått Levanger 6-0 i går for de var faktisk så dårlige. Holdningen FFK har når de går på banen i andre omgang er det treneren som er ansvarlig for

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 21 apr 15, 19:54

det er et par ting som slår meg etter 3 kamper. 

Vi har store problemer på høyresiden bakover. Når rafn går opp på sine offansive løp, og de andre for kontra så er det helt åpent på høyre siden. Dette skjer mange ganger i alle de tre kampene som er spillt hittil.

En annen ting er att det er altfor mange lange baller som blir spillt opp på kjellsrud som da står feilvent.. som da gir en støtte passning (og dette fører ofte til att motstanderen rekker å komme i balanse. var vel mye av samme vi prøvde på med Stene som ikke funka).Trur ikke dette er den beste måten å bruke han på. han bør få baller inn fra siden så kan han krige i boks. 

Bevegelsene er til tider helt håpløse... de løper nesten i ring rundt seg selv... og ofte bak en motspiller.   en annen ting, har vi ingen som kan true bakrom, syntes det er utrolig lite som skjer i motstanderens bakrom. 

har egentlig vært fan av å ha rafn på back plass.. men beynner å bli mere sikker på att han bør settes opp og få lønn inn bak (lønn har vel grei fart han og). Enten må vi få noen til å passe bedre på rommet som rafn etterlater når han er så offansive som han er. eller så bør han plasseres opp, og få en som heller kan servere rafn lengre opp på banen og "bli igjen" mens han jobber oppover på banen (sammen med resten av midtbanen)


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 apr 15, 09:47

Jeg har gjort meg noen observasjoner om vårt spill:

 - Det er svært lite bevegelse uten ball når vi møter etablert forsvar

 - Intensiteten synker når vi leder, inntil den forplanter seg over på stadig lavere aggressivitet, inntil motstander får ballen i gode posisjoner, og utnytter et forsvar på hælane

 - Liten eller ingen evne til å snu den dalende intensiteten

Vi må lære oss å styre intensiteten og aggressiviteten. Rent mentalt tror jeg det er smart å fortelle spillerne at kampen begynner først når ett av laga får en scoring. Før det spiller det så og si ingen rolle hvordan man spiller! Når det kommer scoring (den ene eller andre veien) skal intensiteten og aggresiviteten styres, kontrolleres. Når vi scorer først, som mot Levanger, skal vi skru opp intensiteten. Når Levanger reduserer skal vi skru opp intensiteten. Viktigst av alt, intensiteten må skrus opp over hele banen. Dette er helt avgjørende.

For at det skal gi mening å gå opp i intensitet må vi også kunne gå ned i intensitet. Når vi styrer spillet, i forståelse at vi har ballen i laget i lengre perioder kan intensiteten senkes, siden vi da i praksis sjøl bestemmer hva som skal skje, og har lyst til å spille angrepsfotball. Det er når motstander har ballen vi skal styre intensiteten.

Sist, men ikke minst: Defensivt spill betyr ikke "lav intensitet/aggressivitet". Argentina og Italia er mestere på akkurat det. De klarer å spille defensivt med ekstremt høy aggresivitet. Her har FFK en utfordring, for å si det mildt! Jeg mener dette er en ferdighet vi må bli mye bedre på, siden vi tåler så dårlig å lede en kamp....


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 24 apr 15, 11:09

Opprinnelig postet av Asgeir

Mye bra

Gode observasjoner, men kanskje litt bombastiske konklusjoner etter en kamp der vi har ledet?

Nå ledet vi til pause, men fortsatte å skape store målsjanser, og en scoring, i 2. omgang.

 

Og, dette er en ny sesong med ett nytt lag. At det lugger mot etablert forsvar er vel noe de fleste lag sliter med, og her blir relasjoner mellom spillerne viktig. Man kan øve på overganger, og også på angerp mot etablert forsvar, men til det siste blir timingen avgjørende. Jeg synes allikevel dette fungerte bra på mandag.

Det defensive spillet er tydelig svakere enn i fjor. Forsvarsfireren har mye å gå på med 2 nye midtstoppere. Samhandlingen der vil nok bli bedre for hver kamp. Et usikkert forsvarsledd skaper nok en generell usikkerhet i laget.

Den defensive jobben i midtbanen er heller ikke god nok. Kanskje spesielt på overganger imot, der de fire bak blir veldig alene. På mandag hadde også Westgård, som ikke har spilt så mye dypt i banen på dette nivået, noen litt overmodige involveringer.

En kuriositet er at hvis vi hadde fått straffen vi skulle ha på 2-0, og ikke hadde fått straffe og rødt kort i mot, så hadde vi antageligvis ikke diskutert dette. Mao dommertrioen er årsaken til at vi mener laget var for svakt?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 24 apr 15, 19:06

Et godt poeng der, vi er gode nok til å slå Levanger, men vi er ikke gode nok til å slå både Levanger og en korrupt dommer som "ga bort" to mål siden han snøt oss for en soleklar straffe og ga de en straffe som var direkte feil.

Et annet poeng er at det ble gjort en grov dommertabbe på Alfheim sist helg også hvor Riise ble feldt stygt. Dommeren ga ikke rødt kort selv om det var soleklart. Her kan jeg ikke se at dommertabben avgjorde kampen slik det gjorde for oss, men det er uansett en klar tabbe. Dommeren er suspendert neste serierunde noe som er fortåelig.

"Vår" klovn ble isteden satt opp til å dømme oss igjen i cupkampen.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3