Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd:FFK-Brann, mandag 6. april 15:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 03 apr 15, 12:30

Endelig er det tid for fotball som betyr noe igjen og sesongen kunne ikke fått en bedre start enn hjemme mot Brann.

Kampen starter så tidlig som kl 15:00 og er kampen som sparker i gang toppfotballen i Norge. Kampen blir sendt på Tv2 Zebra, men jegt håper likevel på mange besøkende på stadion. Før påskeferien startet var det solgt 4542 billetter hvorav 2343 sesongkort. Kan vi håpe på 6500 på tribunen?

FFK har spilt ni treningskamper i år som har gitt fem seire, en uavgjort og tre tap. 11 mål scoret og åtte sluppet inn. I tillegg har vi vunnet over Skeid i en treningskamp for "B-laget".

Brann har så langt jeg klarer å se spilt åtte treningskamper, noe som har gitt tre seire (Fana, Sarp og Sogndal). Resten har blitt tap.

Hos FFK er eneste langtidsskaden Adam Straith, men Standerholen og Berg nok fortsatt er ute. Begge disse to trente likevel som vanlig i dag. Loic Abenzoar og Henrik Kjelsrud Johansen (som fikk en smell i ryggen mot Ljungskile) trente alternativt, men jeg vil tro begge er klare mot Brann.

For Brann er det helt sikkert at Piotr Leciejewski og Marcus Pedersen er ute med skade. Vadim Demidov var ute med skade i omtrent hele fjor men kan være aktuell for comeback mot oss. Hadde kanskje ikke gjort noe om en halvskadd kamprusten Demidov fikk spille mot oss? :-)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 apr 15, 12:37

Det eneste spenningsmomentet rundt FFKs lag er vel komponeringen av høyresiden? Blir det Simen Rafn som høyreback og Dag-Alexander Olsen på høyre midtbane, eller blir det Lønn Jenssen på høyreback og Rafn på høyre midtbane? Noen som har sett på treningene og kan se hvilken løsning det går mot?

Jeg håper og tror for øvrig at vi bikker 7000 antall tilskuere.

For Brann så håper jeg Vadim Demidov starter som midtbaneanker. Han har jo ikke spilt regelmessig på mange sesonger og er for meg et stort spørsmålstegn på et Brann-lag som har den sentrale midtbanen som svakeste punkt. Derimot frykter jeg angrepsrekken til Brann. Der har de mye å spille på. Orlov er kapabel til å score 15+ mål i Obos-ligaen, mens Huseklepp fort kan få en ny vår, og Kristoffer Larsen viste på utlån til Hønefoss i fjor at han er en stjerne på dette nivået.

Det er nok uansett gunstig å møte Brann allerede i første runde. Med en rusten Demidov, et helt nytt stopperpar, en keeper i Howarth som ikke har overbevist i pre-season (noe som har medført at man har hastekjøpt Udjus, men som neppe spiller mot oss) og variabelt spill i treningskampene. Jeg spår en åpen og spennende fotballkamp som vil bølge frem og tilbake.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 03 apr 15, 12:38
Endret: 03 apr 15, 12:56
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Costanza

Det eneste spenningsmomentet rundt FFKs lag er vel komponeringen av høyresiden? Blir det Simen Rafn som høyreback og Dag-Alexander Olsen på høyre midtbane, eller blir det Lønn Jenssen på høyreback og Rafn på høyre midtbane? Noen som har sett på treningene og kan se hvilken løsning det går mot?

Var på trening i dag. Ingenting som pekte i ene eller andre retningen.

Var bare firkantspill, øving på passningsspill på liten bane med høy intensitet og egentrening i dag. Likte det jeg så av Nazari

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 03 apr 15, 15:33

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Her-er-laget-Norling-drillet-skjartorsdag-513347_1.snd

Brann er mildt sagt et usikkert kort for øyeblikket, mange gode spillere men et  gir samtidig et litt kaotisk inntrykk. For FFK sin del så er det et luksusproblem på høyresiden, jeg mener at Lønn Jensen bør spillle samtidig som Olsen og Rafn var kanskje våre to beste gjennom fjorårssesongen.

Om man setter Olsen eller Rafn som venstre kant så får man plass til alle 3?

---------------------------

Svaberget for alltid!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 05 apr 15, 10:25
Endret: 05 apr 15, 12:41
Endret av: Rey

Ser ut som Demidov starter for Brann

Amin Nouri - Bismar Acosta - Jonas Grønner - Erdin Demir blir venstreback

Kristoffer Barmen - Demidov -Fredrik Haugen - Erik Huseklepp

Kristoffer Larsen - Jakob Orlov.

Opprinnelig postet av Jens G. Best

Om man setter Olsen eller Rafn som venstre kant så får man plass til alle 3?

Har egentlig aldri likt noen av de på den kanten. Rafn er den jeg føler er best av de to på venstresiden. Ut i fra det jeg har sett i treningskampene, syns jeg ikke Olsen forsvarer en plass i startoppstillingen per i dag. Da er det bedre med Rafn eller Shaswari der.

EDIT: Etter å ha sett på trening i dag, vil jeg anta at laget blir det safeste av alternativene, altså Rafn og Olsen på høyresiden.

Også verdt å nevne, Momo trener fortsatt med laget. Mulig han blir å se i tredjedivisjon hvis han ikke finner seg noen annen klubb?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 06 apr 15, 09:44

Endelig fotball igjen. Treningskampene antyder jo at nysigneringene har styrket laget, så jeg gleder meg. Er spent på hvordan all turbulensen rundt Brann vil påvirke de som skal spille, men eksempelet FFK har jo vist at over tid er den slags ikke bra for en prestasjonsgruppe (som et fotballag, selv dagens Brann, jo må kunne kalles ...)

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


jjunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 06 apr 15, 11:08

Endelig seriestart!

Gleder meg! Håper på maks innsats, lave skuldre og overkjøring av Brann idag!

;-)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 apr 15, 11:55
Endret: 06 apr 15, 11:55
Endret av: Erikk

Tv2 tippet oss som nummer 5 og Brann som vinner av Obosligaen. Brann har det klart beste laget og bør vinne (Obosligaen) slik jeg ser det. At det er bråk i klubben er ikke nytt.

Jeg mener derfor at dagens kamp blir vanskelig,og at Brann på ingen måte kommer til å bli overkjørt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 06 apr 15, 13:32

Da har vi bikket 7000 tilskuere. Det var mer enn jeg trodde på at skulle selge. Blir morro det her :)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 06 apr 15, 14:36

Sitat fra en bruker "Lasaron" på Bataljonen-forumet, redd for at han har litt rett men håper han tar feil..

"Jeg sier det igjen: Jeg har en snikende godfølelse av at motstanderne undervurderer Brann. Både spillerne, trenerne og omgivelsene forventer seier mot skakkjørte og kriserammede Brann, iallfall i Fredrikstad. Men pga Branns stall og status som storklubb er det lett å si at vi er favorittene. Egentlig forventer de å feie oss av banen fordi vi er mentalt skakkjørte, uten system, i fritt fall, skandaleklubb osv. Alt det der. Kampforløpet blir kanskje slik:
Fredrikstad starter i et forrykende tempo og forventer, som sagt, å feie over Brann. Det som skjer er at Brann ligger trygt og kompakt og slipper de ikke til mer enn knapt en halvsjanse. Spillerne til FFK begynner etterhvert å klø seg i hodet over at Brann er umulige å trenge gjennom, og blir mer og mer frustrerte. Brann kontrer inn 0-1. FFK blir nervøse og sender flere menn i angrep. Brann kontrer inn 0-2. Derifra har Brann ballen mest, fører kampen og vinner til slutt 0-3. Etter kampen vil FFK si at riktignok er de skuffet, men dette er nivået de forventer en klubb som Brann skal holde. Egentlig er de dypt sjokkerte. 
Strømmenspillerne har sett kampen på tv. De som gledet seg til å komme til oss for å vinne 0-1 lurer på hva i all verden som skjer. Brann var ikke i total krise likevel. Innerst inne i sjelen deres begynner det å snike seg inn en frykt for å bli herjet med på Stadion."


---------------------------

Svaberget for alltid!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 06 apr 15, 15:52

Etter en omgang syns jeg vi sliter med mye av det samme som i fjor. Lite plan offensivt. Den ene gangen vi klarte å komme rundt på kant ble det farlig. 

Drittmål i mot

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 06 apr 15, 17:01

Sinnsykt deilig med utligning på overtid, og viktig mentalt for publikum, nå går folk hjem med et smil og mange flere av de 8000 kommer tilbake neste gang

---------------------------

Svaberget for alltid!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 06 apr 15, 17:19

Synes FFK fikk mer fart med Burgos på banen..... eller så hadde vi også noen store muigheter med heading 2 cm utenfor og straffebom.... synes ikke dette var en overkjøring, selv om jeg er skuffa over "støttepassnings fotballen" som vi så alt for mye av i fjor. 

Mener jeg så et mye mer agressivt og ball fremover i treningskampene, håper det kommer !!

Imponernede med over 8000 på tribunen !!!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 apr 15, 18:24

Helt konge med utligning på overtid og Kjelsrud Johansen løfter laget. Jeg synes vi spilte bra og møter det beste laget i avdelinga. Imildertid reagerer jeg veldig på straffesparket, har vi tenkt tanken på forhånd om at det kan komme et straffespark? Jeg husker forrige sesong med 2 missbrukte straffer på de 2 første vi fikk, og hadde håpet vi hadde tenkt mer på dette i år. Var dette det dårligste straffesparket vi har tatt på år og dag? Jeg kunne selv gjort det like dårlig, har vi ingen andre som kan ta straffe?


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 06 apr 15, 18:58

Idag er jeg meget fornøyd med 1 poeng. Gleder meg til neste kamp! Det Shaswari gjorde på FFK sitt mål er helt rått!

Håper på dette lage i neste kamp:

                                Masalin

Rafn          Abenzoar     Hammar   Sansara

                  Adaramola  Åsheim

Shaswari           Nazari                   Burgos

                          Johansen

 

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 06 apr 15, 19:31

Noen tanker etter dagens kamp:

- Simen Rafn er ikke god nok. La Lønn Jensen få sjansen. Ble gang på gang avkledd og var svak offensiv.
- Håvard Åsheim er ingen kantspiller. Han er en sentral midtbanespiller.
- FFK har en stor styrke. Henrik Kjelsrud Johansen. Hvorfor legger vi ikke opp spillet etter hans store styrker, nemlig innlegg fra kant? Gang på gang kjører vi oss fast sentralt og får kontringer i mot. Kjør dobbelt på kantene og gjør Kjelsrud Johansen god i boksen.
- Steffen Nystrøm er ubrukelig. Hvorfor tar han straffen? I mine øyne burde en Kjelsrud Johansen som har bøtta inn scoringer i vinter tatt denne. Håper virkelig ikke Nystrøm er "klippe-kort" spilleren denne sesongen.
- Innbytterne imponerer. Både Burgos og Shaswari var gode og sistnevnte skaffer FFK et poeng med et fantastisk raid.
- Det er mye bra å bygge på i dette laget, men vi må virkelig få dreisen på det offensive, ellers kan det bli mange kjedelige kamper også denne sesongen.

Ønsker meg dette laget i neste kamp:
Masalin; Lønn, Abenzoar, Hammar, Sansara; Shaswari, Åsheim, Nazari, Olsen; Burgos, Johansen.

1 poeng i dag er en god start! La oss fortsette med 3 poeng mot Hødd!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 apr 15, 19:48
Endret: 06 apr 15, 19:51
Endret av: Costanza

Det var dessverre litt større kvalitetsforskjell mellom lagene i dag enn jeg hadde trodd på forhånd. Men heldigvis berger vi uavgjort på overtid, og man kan ikke undervurdere verdien av det ene poenget og ikke minst den mentale verdien av den scoringen.

Men i dag var det veldig lite som stemte. Simen Rafn var merkelig hjelpsløs med ballen og like forvirret både defensivt og offensivt. Jeg har aldri sett han så til de grader ute av en fotballkamp før, og jeg var forundret over at han fikk fullføre 1. omgang og kom ut etter pause. På motsatt back var Sansara litt mer stødig, men kampen i dag viste også at vi har mistet en viktig dimensjon i angresspillet når Aleesami er byttet ut med Sansara. Brann etterlot faktisk mye rom på sin høyre side som en type som Aleesami kunne utnyttet. Men med en stasjonær Sansara med Åsheim foran seg som bare søker inn i banen, blir vi i realiteten uten offensiv slagkraft på venstresiden. Vi skaper heller ikke så mye mer på høyresiden, mye fordi Simen Rafn er en skygge av seg selv og Dag Alexander Olsen er like tafatt som han har vært i vinter.

På sentral midtbane synes jeg Amin Nazari begynner bra, mens Julius Adaramola i det minste forsøker på kreative og litt uforutsigbare løsninger som den eneste på FFK. Selv om han ikke gjorde noen stor kamp, føltes det veldig merkelig at han - som vår eneste kreative kraft på stillingen 0-1 - ble byttet ut tidlig i 2. omgang. Var det snakk om skade, eller var Julius/Westgaard-byttet årets første rive-seg-i-håret-vurdering av Wibe-Lund når det kommer til spillerbytter? 

Og hvis Shaswari endelig er skadefri og matchfit så er jeg kompromissløs på at FFK må innlemme han i startelleveren. Han må dyrkes som en av de få i dette laget som faktisk har hurtighet, teknikk og dribleferdigheter som gjør at han kan skape målsjanser på egenhånd. Det handler bare om bruke ham riktig og coache ham riktig. Da er jeg overbevist om at han kommer til å bli ekstremt viktig for oss, og ikke minst en viktig partner for krigeren Kjelsrud Johansen.

Når det gjelder Burgos så følger han opp det han allerede har vist i treningskampene med et friskt innhopp som setter fart på kampen. Foreløpig mener jeg han med fordel kan brukes i den rollen også fremover. Det er uvurderlig å ha en sånn spillertype i bakhånd. Jeg er usikker på om han er holder i 90 minutter og har samme effekt i spillet sitt fra start, og da er det bedre å kunne sett han inn for å endre på et kampbilde i 2. omgang.

Steffen Nystrøm fortsetter å være pregløs og her mener jeg at Dag Alexander Olsen, som ikke fungerer veldig godt på kanten, gjerne kan prøves i den rollen. 

Neste kamp blir også en vrien nøtt: borte mot et Hødd-lag som i dag tok tre poeng mot Strømmen. Det blir en ny krig.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 06 apr 15, 19:59

Uenig i at Simen Rafn ikke er god nok. Det viste han i hele fjor at han er, men i dag var han veldig svak begge veier. Anser denne kampen som et engangstilfelle. Vil gjerne se Lønn Jenssen, men da vil jeg ha Rafn opp på kant på bekostning av Olsen. Olsen syns jeg ikke har vist noe i sesongoppkjøringen, så han kan gjerne benkes. Shaswari er et annet alternativ på høyrekanten hvis Rafn fortsetter på back.

Syns vi sliter mer defensivt enn vi gjorde i fjor. Vi merker også at det er litt lavere tempo på stopperne og at de ikke er helt samspilte enda. Målet kom som et resultat av det. Vi står høyt med to trege stoppere, Huseklepp ligger og lukter på offsiden lenge, men likevel klarer vi ikke sette han offside når passningen kommer. Er vel Hammar som ligger litt for dypt og vi har ikke sjans til å ta igjen Huseklepp. Er redd vi kommer til å se flere kontringsmål mot oss i år. Forhåpentlig blir samspillet mellom stopperne bedre etterhvert. Var også flere situasjoner i dag hvor de var langt fra patente.

Offensivt fortsetter vi som i fjor. Lite plan og mye på tvers og bakover. Den ene sjansen vi hadde i første omgang kom etter innlegg fra kant. Det må vi se mye mer av.

Forskjellen fra i fjor er en spiller, Henrik Kjelsrud Johansen. Hadde det ikke vært for hans målteft hadde det sett mørkt ut syns jeg.

Men resultatet er bra. Ett poeng mot Brann er absolutt til å leve med og oppmøtet i dag var fantastisk.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 06 apr 15, 21:05

Jeg synes det så ut som Huseklepp er 2 meter offside på 0-1 målet?  Satt nesten på linje. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 06 apr 15, 22:03

Jeg trodde også det var offside da jeg så den første gangen, men det var ingen av våre spillere som reagerte på det. Det hadde de garantert gjort hadde de ment det var offside. Var ikke en arm i været en gang.

Reprisene som ligger på nett kan vi ikke si noe sikkert ut i fra, men det ser riktig ut.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3