Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK stall 2015

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 19 3

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 12 nov 14, 21:55

Tror nok det kan komme gode spillere, men har ikke tro på "store navn".

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 12 nov 14, 22:46
Endret: 12 nov 14, 22:48
Endret av: Costanza

Jeg har kikket litt på hvilke spillere som står uten kontrakt etter årets sesong som realistisk sett burde være aktuelle for FFK.

Trond Erik Bertelsen
En spiller vi kjenner godt. Har blitt 30 år og fått over 250 kamper for Viking siden han var hos oss sist. Har vært soleklart førstevalg på Viking de fleste sesonger, inntil denne sesongen hvor han stort sett har slitt benken. En spiller med innsatsvilje, hurtighet, verdifull erfaring og grei pasningsfot som kan bidra på en god måte i noen sesonger til. 

Simen Brenne
Vil være 34 år før sesongen starter neste år og har spilt veldig lite a-lagsfotball det siste drøye året. Har også gjort seg selv uspiselig for mange supportere allerede ved å takke nei tidligere i år og heller valgt en benketilværelse i Drammen med vesentlig høyere lønn. Det er en del som taler i mot å signere Brenne, og særlig det faktum at vi allerede har en enda eldre sentral midtbanespiller i Christian Berg. Det ser ikke bra ut å bygge den sentrale midtbanen rundt de to i 2015. Foruten det så er jeg ikke direkte avvisende til en friskmeldt og spillesugen Brenne på 1-årskontrakt med moderat lønn. Men det tviler jeg sterkt på vil skje.

Mounir Hamoud
Mange vil kanskje mene det ikke er realistisk å tenke på Hamoud som potensiell FFK-spiller i 2015, men Hamoud får altså ikke forlenget kontrakten med Strømsgodset, til tross for at han de de to siste sesongene har vært fast inventar på venstreback. En hurtig back som er god en-mot-en, og som 29-åring burde han ha flere gode år igjen på høyt nasjonalt nivå. Hamoud har altså spilt jevnlig for et av landets beste lag de siste sesongene og ville helt opplagt vært en voldsom forsterkning. Jeg kan til og med svelge at han er høyrebeint (jeg foretrekker venstrebacker som er venstrebeinte) siden han har løst oppgavene såpass bra for Godset i den posisjonen. Spørsmålet er om vi er konkurransedyktige nok både sportslig og økonomisk, for jeg regner med at flere Tippeliga-klubber vil vise interesse.

Max Bjørsvik
Et ganske ubeskrevet blad, men derfor også en mer realistisk investering. Midtstopper på 25 år som har vært utlånt fra Nest/Sotra til Vålerenga i år, uten at det har blitt spilletid på han. Reiser nå tilbake til Nest/Sotra.  Tidligere midtbanespiller/spiss som tidligere har gjort det veldig bra for Løv/Ham. Beskrives som en hardtarbeidende, robust og ganske rask spillertype.

Moussa Nije
Har foreløpig ikke fått fornyet kontrakten i Vålerenga, men beskrives som en av de mest spennende ungguttene i klubben. Debuterte i Tippeligaen i 2013 og har vært på lærlingkontrakt i 2014. En klassisk kantspiller med fart og teknikk som liker å utfordre. Akkurat en slik spillertype vi trenger og en potensiell publikumsvinner. Har bare vært på banen i to kamper i år, men er bare 19 år og skal være ekstremt spennende. Vi har hentet et ungt talent fra Enga tidligere og lykkes med det. Nije virker spennende.

Christian Landu-Landu
Er 22 år og har allerede nærmere 150 a-lagskamper for Viking. En allsidig spiller som kan spille midtstopper, back og midtbane. Landu-Landu var for få år siden en av landets desidert største talenter, men har ikke slått til som håpet ennå. Men dette er fortsatt en meget spennende spiller som sannsynligvis ikke får forlenget kontrakten med Viking, og som absolutt har kapasitet til å blomstre i nye omgivelser. Dette er garantert en spiller som står på blokka til flere Tippeliga-klubber, hvorav det ryktes at både 08 og Start har følere ute. Men kanskje kan han likevel være innenfor rekkevidde med utsikter til fast plass og Tippeliga-spill i 2016? Landu-Landu hadde vært en kjempemorsom signering.

Robin Shroot
Toppscoreren i Hødd som kom til Norge fra nivå tre i England før denne sesongen. Ble opprinnelig hentet på prøvespill til 08 via Brian Deanes nettverk, men havnet altså i Hødd. Jeg tror han var mestscorende i hele 1. divisjon etter sommerferien, og er en smart spisstype med nese for mål. Kan spille både midtbane og i angrep.  Det kan gjerne sies at vi har dårlig erfaring med å hente såkalte toppscorere fra andre 1. divisjonsklubber (Shaswari, Solberg, Stene), men magefølelsen min tilsier at Shroot kan ha noe å by på. Det er sikkert ikke noe minus at vi allerede har en britisk spiller i laget heller. Bør sjekkes ut.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 13 nov 14, 08:54

Hei håper vi tør å satse på noen som har et utviklingspotensiale, og heller lar være å kaste de små pengene vi har etter Brenne eller Berthelsen.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 nov 14, 11:14

Nesten litt komisk at silly season ser ut til å bli vesentlig mer spennende enn hele sesongen 2014. :)

 

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 13 nov 14, 14:55

Er vel kanskje på tide å få tak i flere spillere med muskler og litt størrelse.

Vi har vel vært noe veike denne sesongen og hatt dårlig med luftstyrke.

Lite mål med hodet så vidt jeg husker


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 13 nov 14, 15:31

Fotballmagasinet.

Geir Bakken forsvarer vrakingen av Vidar Martinsen. Og Martinsen snakker ut om skuffelsen over å ikke få være med videre i FFK.

http://www.f-b.no/fbtv?videoId=06F3A46E

 

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 13 nov 14, 16:00

Første sterke linken dette overgangsvinduet er Rasmus Isegran fra Godset som var på prøvespill for oss i sommer. Noen som så han i den kampen og har sterke meninger om han?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 13 nov 14, 17:38
Endret: 13 nov 14, 17:55
Endret av: kjell-H

Opprinnelig postet av Rey

Første sterke linken dette overgangsvinduet er Rasmus Isegran fra Godset som var på prøvespill for oss i sommer. Noen som så han i den kampen og har sterke meninger om han?

Er han midtbane spiller og kommer egentlig ifra moss`? Eller kanskje han er forsvar spiller?

Glem det, jeg fant det ut. Hehe

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 13 nov 14, 18:52

Jeg må innrømme at jeg er veldig skeptisk til at Wibe Lund og Bakken skal klare å hente bra nok spillere til FFK! Men man får bare vente og se hva de klarer å hente! De bommet med alle andre utenom Sansara og Olsen som fungerte greit på førsten av sesongen. Hva med å kanskje se mot island? Sverige? Hvor godt kjenner FFK til spillermarkedet rundt i norden? Sikkert mange gode spillere der ute som man kan hente gratis. Spm er om FFK har speidet godt nok.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 13 nov 14, 19:23

Jeg er enig med deg Kjell, de traff ikke sist noe som er en del av forklalringen vedr sesongen vi har hatt.  Jeg håper virkelig de treffer bedre nå.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 13 nov 14, 20:04

Får håpe dem får på plass budsjettet 2014 ganske fort, slikatt vi får svar på hvilke spillere de har tenkt skal erstatte de vi sendte vidre nå.

Noen som vet ca hva disse spillerene tjente. Har hørt att de skal spare inn enda flere kroner neste år og sattse mere på utvikling av egne rekker fremmover. Så kanskje det var det økonomiske som førte til att de ikke ville fornye kontrakt?

Har vært en artikkel i vg om de fleste tippeliga lagene, men ikke sett noe om ffk trur jeg.

 


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 13 nov 14, 20:20

http://www.demokraten.no/nyheter/na-er-det-kun-tippeligaen-som-gjelder-1.1346553     Byens eneste sportsjournalist uten bindinger  og nære vennskaps og/eller familebånd til klubbens ledelse er alltid verdt å lese..


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 nov 14, 20:22
Endret: 13 nov 14, 20:25
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av kjell-H

Hvor godt kjenner FFK til spillermarkedet rundt i norden? Sikkert mange gode spillere der ute som man kan hente gratis. Spm er om FFK har speidet godt nok.

Akkurat det er jeg ganske spent og veldig usikker på også. Særlig burde det være mulig å hente spillere av god kvalitet til lave kostnader fra Island. Kanskje også Finland. 

Jeg har gjort litt overfladisk research selv for å kartlegge markedet og kommet opp med noen navn som kanskje kan være realistiske forsterkninger (foruten de jeg har nevnt i en tidligere tråd):

Ørjan Børmark-By:

Spiss på 21 år som gikk fra Levanger i 2. divisjon til tabelljumbo Ham-Kam i 1. divisjon i sommer, og som umiddelbart markerte seg i 1. divisjon med energisk spill, scoringer og godt spill for et svakt lag. Det ble 5 mål på 12 kamer. Skal trene med Hønefoss i vinter. En fysisk sterk spiss med stort potensial.

Fitim Azemi:

Follo-spiss som bøttet inn vanvittige 31 mål på 24. kamper i 2. divisjon denne sesongen. Det er en scoringsrate som det er Markus Ringberg-nivå over, og Azemi er fortsatt ikke mer enn 22 år og en særdeles lovende spiller. Står garantert på blokka til flere større norske klubber, også FFK?

Matteo Blomqvist-Zampi:

Italiensk/svensk, 24 år gammel spiss med fortid i Östers og som de to siste årene har spilt for Falkenberg. Beskrives som en god hodespiller, og som en spiller som liker å true bakrom. Står uten kontrakt etter sesongen.

Marcus Hansson:

Midtbanespiller på Gefle som rykket opp i Allsvenskan igjen. Hansson er en lederskikkelse og defensiv midtbanespiller med gode pasningskvaliteter. Er bare 24 år, men kan vise til over 150 kamer i Allsvenskan. Satt på benken mot slutten av sesongen for Gefle og forlater nå klubben.

Dardan Rexhepi:

Kanskje ikke så realistisk, men den svenske-kosoviske spissen på 22 år med flere U21-landskamper for Sverige forlater Brommapojkarna nå etter bare én sesong i klubben. Han har tidligere spilt for Malmö FF hvor han aldri spilte seg til fast plass, men markerte seg som et stort talent. Forlater tilsynelatende Brommapojkarna fordi de rykket ned til Superettan, så det er kanskje ikke så sannsynlig at han er sugen på norsk 1. divisjon, men man vet aldri.

Marcus Antonsson:

23 år gammel spiss med 70 kamper for Halmstad som sannsynligvis forlater klubben som bosmanspiller i vinter. Har uttalt at spilletid er det viktigste, og at han ikke utelukker å gå til en klubb i Superettan. Med andre ord burde også en toppklubb i norsk 1. divisjon være et alternativ? Som spillertype skal han være en rask og teknisk type.

Kristinn Steindorsson:

Islandsk midtbanespiller som liker seg på venstresiden. Forlater Halmstad etter tre år hvor han stort sett har vært fast både når de har spilt i Superettan og Allsvenskan. Sikter seg trolig inn på noe bedre enn norsk 1. divisjon, men nevner han likevel.

Philip Hellquist:

23 år gammel midtbanespiller fra djurgården. Bosmanspiller. Aldersbestemte landskamper for Sverige. Sentral midtbanespiller med fint rykk.

Martin Rauschenberg: 

Dansk midtstopper på 22 år som gikk fra Esbjerg til danske Stjarnan (beste laget på Island) i fjor. For noen år siden ansett som et stort talent i dansk fotball og står med mange u-landskamper. Ønsker seg nå til norsk eller svensk fotball. 

Rolf Toft:

Dansk spiss som det siste året har spilt for islandske Stjarnen, men som nå er uten kontrakt og har prøvespilt for blant annet Start og Halmstad. Scoret 6 mål på 11 kamper for Stjarnan. 22 år. Skal være en energisk spisstype.

Karol Mets:

Venstrebeint midtstopper på 21 år fra Estland som spiller på Flora Tallin. Har allerede flere landskamper (spilte mot Norge sist da Estland vant 1-0) og anses som det største forsvarstalentet i landet. Spilte også mot England nylig. Trente med FCK København i fjor hvor han gjorde et positivt inntrykk. Estiske spillere har ikke alltid slått til i Norge, men vi har jo gode erfaringer en estisk stopper.... Hvis Mets skulle være skeptisk til norsk 1. divisjon, kunne jo også Piiroja være fornuftig å bruke som referanseperson da han sikkert ikke vil ha problemer med å anbefale FFK. Som den største og beste estiske fotballspilleren i nyere tid vil nok også Piirojas ikke være ubetydelig.  

Tomi Ameobi:

Prøvespilte som kjent foran årets sesong og gjorde et greit, men ikke overveldende inntrykk. Klubben var åpenbart usikker og ønsket å hente han tilbake på nytt prøvespill, men da takket Ameobi nei. Han havnet til slutt opp iCanada hvor han har spilt for FC Edmonton der han har spilt seg til fast plass og gjort sakene bra. 

Lalawele Atakora:

Spennende afrikansk spiller som skandaløst nok aldri fikk særlig tillit i FFK før han reise videre til IFK Värnemo ned i divisjonssytemet i Sverige hvor han briljerte og ble plukket opp av AIK. Har vært en profil i AIK, men fått mindre spilletid siste året og ble utlånt til en tyrkisk klubb på nivå to tidligere i år. Der spilte han mye og godt, og klubben rykket også opp til øverste nivå i Tyrkia. Ble hentet tilbake til AIK, men forlater nå klubben som bosmanspiller og er på jakt etter klubb hvor han får spilletid. Personlig hadde jeg elsket å se ham tilbake i FFK-drakt, men forstår ham veldig godt om han ikke vil tilbake.

Moses Ogbu Sirius:
 
1992-modell, tidligere midtbanespiller/nåværende spiss og toppscorer i Sirius (8 mål i Superettaen for Sirius hvor han har vært siden 2007). Fra Nigeria. Har hatt en god sesong og det har vært spekulert i om Sirius vil miste ham.  Sirius er en ganske liten klubb, og det bør derfor være mulig å lokke til FFK om ikke en overgangssum setter stopper (tror han er under kontrakt). Beskrevet som en teknisk spiller som er god i en mot en-situasjoner og sterk i kroppen. Kan spille både på kant og som midtspiss.
 
David Johannesson:
 
Ljungskile-spiss med nese for mål som tidligere har vært på blokka til FFK.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 13 nov 14, 20:39

Constanza:

Det er en falitterklæring for norsk fotball det du forespråker i ditt innlegg.

Vi må altså hente spillere fra den lille øya Island, eller fra vårt naboland Sverige.

Hvis FFK skal se til andre nordiske land, og ikke noe særlig bedre land med hensyn til utvikling av spillere og talenter enn i vår egen andedam, da vil jeg etterhvert vise norsk fotball ryggen.

Det bor fler mennesker i Østfold enn på Island, eller ganske nært i antall.

Nå får vi hæærnfløttemeg satse på spillere som utvikles i vårt nærmiljø.

Jeg er dritlei alle utlendinger (jeg er ikke rasist) i norsk fotball.

Jeg er enig med de som vil kun ha 3 utenlandske spillere på banen samtidig.

Hvorfor i all verden skal norske klubber satse på utlendinger i så stor skala?

Snullåtte er jo blitt en versting i så måte.

 

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 nov 14, 21:47
Endret: 13 nov 14, 21:53
Endret av: Costanza

Kall det gjerne en fallitterklæring, men faktum er at FFK har som målsetting å rykke opp neste år. Da kan vi ikke basere de nødvendige 5-6 forsterkningene på spillere fra nærområdet.

Selv om det er morsomt med lokale spillere, har jeg ingen problemer med å bli like glad i utenlandske spillere som kommer til Fredrikstad og gir alt for klubben mens de er her. Jeg tror også de fleste er såpass enkelt skrudd sammen at det er spillernes kvaliteter som er viktigst, ikke hva det står på fødselsattesten. Man hører sjeldent fansen irriterre seg over antall utlendinger i medgang, men i motgang kommer kritikken med en gang. Det er vel ingen tvil om at FFK-fansen har vært minst like glad i utlendinger som Markus Ringberg, Brian West, Raio Piiroja, Patrik Gerrbrand, Kasey Wehrman og Gardar Johannsson som lokale gutter som Alexander Forsberg, Jon Hermansen, Jørgen Pettersen og Magnus Riis . Jeg er enig i at volumet av utlendinger kan diskuteres, for det går en grense et sted. Men når vi vet at FFK må hente inn minst fem nye spillere foran neste sesong, og klubbens målsetting er opprykk, er det fryktelig naivt om man ikke kikker utenfor landets grenser. Jeg foretrekker ihvertfall spill i Tippeligaen med 5-6 utlendinger i troppen enn en å være middelhavsfarer i 1. divisjon med bare østlendinger/nordmenn i stallen.

Jeg mener heller ikke at vi skal hente inn en haug med utenlandske spillere bare fordi jeg lister opp en del utenlandske navn tidligere i tråden. Men jeg ser heller ikke skaden i å hente inn en danske, svenske og islending i løpet av vinteren hvis vi vet at spillerne vil forsterke oss mer enn spillere i nærmiljøet kan gjøre.

Dessuten, når du først nevner befolkningsgrunnlaget på Island og sammenligner det med Østfold, så har du selvsagt rett i det. Men det er jo også en veldig treffende illustrasjon på hvor fantastisk dyktige man har vært på Island. Med et befolkningsgrunnlag som kan sammenlignes med Østfold har de altså produsert og eksportert gode fotballspillere på løpende bånd til både Tippeligaen og større europeiske ligaer i flere år. Dette er ofte spillere med sterk mentalitet, gode holdninger og basisferdigheter som skyldes en eksepsjonelt god treningskultur. Hva har kommet fra Østfold, eller Norge for den saks skyld, i samme periode? Inntil norsk fotball har klart å nærme seg Island og andre nasjoner på dette området, så er det for meg helt opplagt at vi i mellomtiden må hente inn spillere fra andre nasjoner, som nettopp Island, samtidig som vi naturligvis - både nasjonalt og lokalt - jobber langsiktig for å utvikle gode fotballspillere på egenhånd. Vi må ha to tanker i hodet samtidig og finne den riktige balansen. Akkurat nå tilsier det at vi nok må se utenlands for å finne noen forsterkninger.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 13 nov 14, 22:08

Uansett er det noe snodig at du kun har utenlandske spillere på blokka di.

Det er ikke merkelig at det ikke utvikles spillere i nærdistriktet når de sjelden får slippe til.

Jeg tror det er fullt mulig å spille i TL uten å ha 8 utlendinger i startelleveren som Snullåtte tidvis har hatt.

Man MÅ utvikle lokale spillere for å utvikle identitetsfølelse hos publikum. Jeg er ikke motstander av at vi skal ha utlendinger i troppen, men noen ganger kan det gå for vidt. 

Hvis du ønsker å misforstå at jeg kun ønsker spillere fra Frydenberg i troppen så er det opp til deg.

En god miks av lokale, av nasjonale og utenlandske spillere er ok. Men du har jaggumæ kun svenske og islandske alternativer å vise til, ja kanskje det var en danske også.

Jeg står fortsatt på  mitt utsagn, en falitterklæring.

Det finnes nok en eller annen Møller Dæhli og Martin (huskre faktisk ikke etternavnet) som uoppdagede juveler rundt om kring.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Blåmandag

Knøttespiller
Ble medlem: 13 nov 12
Innlegg: 41

Lagt til: 13 nov 14, 22:29

Tipper Thorarinn Valdimarsson  "Toti" spiller i FFK til året.

http://www.sa.no/sport/sarpsborg08/article7458506.ece

Ryktene har svirret rundt en stund.  ;)


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 nov 14, 22:42
Endret: 13 nov 14, 22:43
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av Willy René

En god miks av lokale, av nasjonale og utenlandske spillere er ok. Men du har jaggumæ kun svenske og islandske alternativer å vise til, ja kanskje det var en danske også.

Da er vi kanskje ikke så uenige likevel. "En god miks av lokale, av nasjonale og utenlandske spillere" høres ut som en ideell sammensetning av en spillerstall i den moderne fotballen.

Jeg har listet opp en del norske alternativer tidligere i tråden, mens i det siste innlegget nevnte jeg en del alternativer utenfor Norge (i tillegg til to norske) for å vise mulighetene som finnes utenfor landegrensene. Jeg har jo aldri ment at vi kun skal hente mange utlendinger, og tanken bak innlegget var bare å presentere en del spillere fra f.eks. Sverige som mange sikkert ikke kjenner til, men som kan være mulig å få tak i for en klubb som FFK. Ikke dermed sagt at jeg mener vi skal hente alle.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 13 nov 14, 22:51

Ok da Constanza!!  :-):-)  ;-);-)

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 13 nov 14, 23:10

Opprinnelig postet av Costanza


Ørjan Børmark-By:

Spiss på 21 år som gikk fra Levanger i 2. divisjon til tabelljumbo Ham-Kam i 1. divisjon i sommer, og som umiddelbart markerte seg i 1. divisjon med energisk spill, scoringer og godt spill for et svakt lag. Det ble 5 mål på 12 kamer. Skal trene med Hønefoss i vinter. En fysisk sterk spiss med stort potensial



Han fikk jeg sansen for etter kampen vi spilte mot dem på Hamar. Burde absolutt vært på blokka vår.

Opprinnelig postet av Costanza


Fitim Azemi:

Follo-spiss som bøttet inn vanvittige 31 mål på 24. kamper i 2. divisjon denne sesongen. Det er en scoringsrate som det er Markus Ringberg-nivå over, og Azemi er fortsatt ikke mer enn 22 år og en særdeles lovende spiller. Står garantert på blokka til flere større norske klubber, også FFK?



Scoringsraten er absolutt bra, men av en eller annen grunn føler jeg at han ikke er aktuell. Mulig det er på grunn av tidligere spillere vi har hentet fra Follo at magefølelsen ikke er helt god.

Opprinnelig postet av Costanza


Lalawele Atakora:

Spennende afrikansk spiller som skandaløst nok aldri fikk særlig tillit i FFK før han reise videre til IFK Värnemo ned i divisjonssytemet i Sverige hvor han briljerte og ble plukket opp av AIK. Har vært en profil i AIK, men fått mindre spilletid siste året og ble utlånt til en tyrkisk klubb på nivå to tidligere i år. Der spilte han mye og godt, og klubben rykket også opp til øverste nivå i Tyrkia. Ble hentet tilbake til AIK, men forlater nå klubben som bosmanspiller og er på jakt etter klubb hvor han får spilletid. Personlig hadde jeg elsket å se ham tilbake i FFK-drakt, men forstår ham veldig godt om han ikke vil tilbake.

 
Et veldig godt eksempel på at vi ikke klarte å ta vare på afrikanske spillere. Ble hentet på lån til FFK første sesongen, men spilte ikke nok kamper til å få fornyet arbeids og oppholdstillatelse. Vi kjøpte han likevel etter sesongen for ca en mill hvis jeg ikke husker feil og låner han ut til Värnamo for at han skal få kamptid og mulighet for ny arbeids og oppholdstillatelse. I Värnamo gjorde han tingene veldig bra sammen med Bangura som senere gikk til AIK og derifra til Skottland. Etter en halv sesong blir han hentet tilbake til FFK som planlagt men får bare 78 minutter i Adeccoligaen og blir frisluppet etter sesongen. Syns han var en spennende spiller og ble beskrevet som  Togos Joe Cole husker jeg. Husker også tendensen han hadde til å hoppe inn i taklinger med to strake ben og knotter opp. Det bør han ha pella av seg. Ikke negativ til å hente han tilbake med tanke på hvor godt han har gjort det i AIK. Realistisk tror jeg neppe det er.
 

Opprinnelig postet av Costanza

David Johannesson:
 
Ljungskile-spiss med nese for mål som tidligere har vært på blokka til FFK.



Han trodde jeg egentlig hadde floppet etter at han var linket til oss forrige gang, men ser nå at han har gjort det ganske bra i Ljungskile. Positiv.

Ellers hadde briten i Hødd vært interessant. Vi har god erfaring med britiske spisser tidligere. Kilner er fortsatt husket i byen og James Keene syns jeg gjorde en god figur den tiden han var her. En type vi absolutt savner i dagens lag. Sansara har litt av den samme innstillingen, men det er alt for lite av det.

Personlig håper jeg Bertelsen kommer hit slik at Begby får et år til på å utvikle seg på. Tror det hadde vært sunt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 19 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24