Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd FFK-Tromsdalen 22 juni 2014 kl 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 23 jun 14, 09:55

Det er en av tingene som er så feil i fotball. dommerene kan gjøre store feil uten konsekvenser.

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 jun 14, 11:06

Det er nå uansett ikke mye man kan gjøre på kort sikt. Det er ikke noe poeng i å "straffe" dommere for dårlig innsats mer enn det allerede gjøres. Dommerne får tildelt oppgaver etter prestasjon, slik som klubbene. De som blir ansett som best får dømme Tippeligaen, de som ikke er fullt så gode dømmer 1. divisjon og så videre.

Å skyte på forbundet er meningsløst, for de kan ikke gjøre annet enn å legge til rette for en generell heving av nivået på dømmingen - bedre utdanning, større grad av profesjonell dømming (altså at dommerne får nok betalt til at de kan trene og studere i tillegg til å dømme kamper). De kan ikke bestemme at dommer A plutselig skal bli mye bedre.

Vi hadde uflaks med dømmingen i denne kampen, ingen tvil om det - ved at feilene som ble gjort gikk i vår disfavør. Men det ligger i dømmingens natur at noen ganger er dommeren usikker i en avgjørende situasjon, og da vil tilfeldigeter være med på å avgjøre hvilken vei avgjørelsen går:

  • En annen spiller kan komme mellom dommeren og situasjonen
  • Linjemannen kan få sola i øynene akkurat i det en pasning går, og ser ikke om det er offside eller ikke
  • En spiller blir felt, men overdriver fallet så mye at dommeren tror det hele er skuespill - og lar være å gi frispark
  • Det handses i feltet, men dommeren står slik at det er umulig å se om ballen gikk via armen eller brystkassa

Klart det er surt å miste poeng på dommerfeil, men vi spilte dårlig og fortjente ikke mer enn uavgjort uansett.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 23 jun 14, 11:12

Opprinnelig postet av Tøfflus

 

Klart det er surt å miste poeng på dommerfeil, men vi spilte dårlig og fortjente ikke mer enn uavgjort uansett.

Dette blir jo en håpløs og veldig ensidig påstand.

Vi scoret 3 mål, og motstanderen i beste fall 2. Var de så gode at de fortjente 1 poeng? Det er slik i fotball at man får 3 poeng om man scorer mer enn motstanderen, uavhengig av hvor bra man har spilt, spillerbørs eller sjansestatistikk.

Årsaken til at vi ikke fikk 3 poeng i går hadde ikke noe med prestasjonen til de i rødt ig hvitt å gjøre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 jun 14, 14:32

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette blir jo en håpløs og veldig ensidig påstand.

...

Årsaken til at vi ikke fikk 3 poeng i går hadde ikke noe med prestasjonen til de i rødt ig hvitt å gjøre.

Det er ikke mindre ensidig å påstå at prestasjonen ikke har noe med at vi ikke fikk tre poeng å gjøre. De fleste forventet nok (og det med rette, etter de siste hjemmekampene) at FFK skulle være såpass mye bedre enn bortesvake Tromsdalen at vi burde vunnet uansett. Bedre forsvarsspill ville ført til at Tromsdalen ikke hadde scoret målene sine. Samme om det var offside eller ikke - det var ikke godt forsvarsspill på 0-1, og heller ikke på 1-2.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 23 jun 14, 15:17

Vi spilte dårlig og dommeren var rævva. Summen av dette sørget for at vi ikke klarte å slå Tromsdalen hjemme, noe som er sørgelig.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 23 jun 14, 15:23

Vi spilte dårlig, men godt nok til å score mer enn motstanderen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 jun 14, 17:17

Men altså ikke godt nok til å vinne med marginene mot oss.

I min bok er det ingen forskjell på prestasjonen som ligger bak når man skyter stang ut eller når man skyter på en slik måte at motstander nesten redder på streken - så nesten at dommeren tror han faktisk har gjort det. Begge deler er avslutninger som var akkurat for dårlige til å resultere i et godkjent mål. Stang ut og dommerfeil er begge deler uflaks - med mindre dommeren er korrupt - og jo bedre man presterer, jo mer uflaks kan man ha og likevel vinne.

Det var ingen god defensiv prestasjon som førte til at TUIL-spilleren som scoret 0-1 befant seg i offside, det var en dårlig prestasjon som førte til at offsiden ble relevant.

Men nok om det. Nå er det VM for alle penga de neste ukene Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 23 jun 14, 18:17

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Årsaken til at vi ikke fikk 3 poeng i går hadde ikke noe med prestasjonen til de i rødt ig hvitt å gjøre.

Årsaken til at vi ikke fikk tre poeng i går var at FFK fikk godkjent to mål og Tromsdalen det samme.

2-2.

Uavgjort.

Get on with life.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 23 jun 14, 18:22

Assistentdommeren som gjorde feil både ved det målet som ikke ble godkjent og den offsiden (var det offside?) som ikke ble dømt var ikke noe dårligere enn for eksempel Steffen Nystrøm, Robert Stene og Bjørnar Holmvik.

Disse tre FFK-spillerne var banens tre dårligste aktører. Synd de har fått klippekort på laget.

Er det noen som har bilder på at det faktisk var offside på 0-1? Da tenker jeg på et stillbilde som ved "målet" vårt. Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å ta det Grorud sier etter kampslutt som god fisk. Mest sannsynlig var det offside, men som sagt hadde det vært greit å få det 100% bekreftet. Uansett får vi ikke omgjort avgjørelsen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 24 jun 14, 09:26

Opprinnelig postet av Plankekæll

Assistentdommeren som gjorde feil både ved det målet som ikke ble godkjent og den offsiden (var det offside?) som ikke ble dømt var ikke noe dårligere enn for eksempel Steffen Nystrøm, Robert Stene og Bjørnar Holmvik.

Disse tre FFK-spillerne var banens tre dårligste aktører. Synd de har fått klippekort på laget.

Er det noen som har bilder på at det faktisk var offside på 0-1? Da tenker jeg på et stillbilde som ved "målet" vårt. Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å ta det Grorud sier etter kampslutt som god fisk. Mest sannsynlig var det offside, men som sagt hadde det vært greit å få det 100% bekreftet. Uansett får vi ikke omgjort avgjørelsen.

Jeg hadde orkesterplass og det var minst 2 meter offside. Forsvaret satt linja perfekt, men linjemann var ikke med.

Så visst et lag spiller dårlig har dommeren fritt fra til å dømme dem vekk? Er det dommeren som skal vurdere hvilket lag som fortjener å vinne, og dømme fordel der etter?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 24 jun 14, 09:44

Man får dommere ut i fra det nivået man selv spiller på. Dommerne er kun mennesker de også som alle andre. Jada det er sykt surt å tape poeng på dommerbrølere, men dommerbrølere kommer vel nesten like ofte som gigantisk brølere fra spillerne.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 24 jun 14, 10:27
Endret: 24 jun 14, 10:38
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av mysthical

Man får dommere ut i fra det nivået man selv spiller på. Dommerne er kun mennesker de også som alle andre. Jada det er sykt surt å tape poeng på dommerbrølere, men dommerbrølere kommer vel nesten like ofte som gigantisk brølere fra spillerne.

Tromsdalen spiller på samme nivå, gjør de ikke? Mulig jeg har selektiv hukommelse, men kan ikke huske sist gang vi fikk godkjent et offsidemål. Eller for den saks skyld annulert et innsluppet mål som skulle vært tellende. Enda mindre i samme kamp.

Synes i grunn det er rart at folk er redd for å kritisere det hinsides dårlige dommernivået vi har opplevd. Dommeren i Bærum er soleklart den dårligste dommeren jeg noensinne har sett. Nr to er dommeren i Mjøndalen..

Er det ikke lov for supportere å klage på elendige dommere? Spillere da? Hvis man vil vinne er det helt bisarrt å la være å kritisere mannen som urettmessig tar fra deg muligheten. Robert Stene kan man kalle ikompetent klovn, forbanna overbetalt latsekk av en trønder, Grorud er så dårlig at han burde vært arrestert og Holmvik er en drittsekk av dimensjoner som filmer verre en Leonardo DiCaprio. Men dommern?! Han må du ikke tørre å si et stygt ord om.

Skjønner ingenting jeg..  Hvilken sport er dette igjen?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 24 jun 14, 11:01

Opprinnelig postet av Supreme NTM

 

Tromsdalen spiller på samme nivå, gjør de ikke? Mulig jeg har selektiv hukommelse, men kan ikke huske sist gang vi fikk godkjent et offsidemål. Eller for den saks skyld annulert et innsluppet mål som skulle vært tellende. Enda mindre i samme kamp.

Synes i grunn det er rart at folk er redd for å kritisere det hinsides dårlige dommernivået vi har opplevd. Dommeren i Bærum er soleklart den dårligste dommeren jeg noensinne har sett. Nr to er dommeren i Mjøndalen..

Er det ikke lov for supportere å klage på elendige dommere? Spillere da? Hvis man vil vinne er det helt bisarrt å la være å kritisere mannen som urettmessig tar fra deg muligheten. Robert Stene kan man kalle ikompetent klovn, forbanna overbetalt latsekk av en trønder, Grorud er så dårlig at han burde vært arrestert og Holmvik er en drittsekk av dimensjoner som filmer verre en Leonardo DiCaprio. Men dommern?! Han må du ikke tørre å si et stygt ord om.

Skjønner ingenting jeg..  Hvilken sport er dette igjen?

 

Tror du bomma fullstendig på hva jeg mente. Selvfølgelig er det lov å hudflette dommeren og spillere, men vi må huske på at vi ikke spiller noe CL finale og igjen vi får spillere og dommere ut i fra nivå vi er på. Det blir mer og mer feil jo lenger nedover i systemet man kommer. Dommerne i TL er jo milevis dårligere enn de i PL og dommerne er dårligere i 1 div kontra TL osv osv. Akkurat det samme gjelder også spillerne.

Ja dommerteamet gjorde to massive brølere, men det kommer til å skje igjen garantert, på lik linje som at spillerne kommer til å gjøre brølere de også. Blås ut der og da under kampen så legg det bak seg etter kampen. Hva får man ut av å diskutere i dagesvis det som er opplagt? Ja ballen var inne, ja det var offside men hva får vi gjort med det nå? Hjelper det å diskutere dette i ukesvis etterpå? Vi må bare akseptere at vi aldri vil få de beste dommerne i verden. Kanskje være bitte bitte litt glad for at noen giddere å ta på seg en slik møkkajobb også.

Så det er lov å klage, men man må innse at vi ikke vil få de beste dommerne i Norge når vi spiller i 1 div. Så enkelt er det og hvis de dommerne som dømmer 1 div i dag ikke skal få lov til å dømme så har vi ingen dommere til å dømme kampene i 1 div fordi de beste dømmer TL.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 24 jun 14, 11:23

Nå svarte ikke jeg egentlig deg spesifikt mysthical, det var bare første delen som var svar til ditt innlegg om dommernivået/spillnivået. Og på et generelt plan har du helt rett, men det har ikke noe med det jeg tar opp å gjøre. Og hvis nivået er dårlig, så fritar det liksom dommerne for kritikk da? Rar holdning.

De aller fleste mener jo tydeligvis at det å henge ut våre spillere hjelper dem til å prestere bedre, så hvorfor så redd for kritisere en dommer som fratar oss tre poeng? Og så kaller man seg supporter, hysterisk... At FFK har flere kamper med så tvilsomme dommere samtidig som supportere her får angsanfall av at noen foreslår at vi kanskje hadde fortjent seier hvis dommeren hadde gjort jobben sin, det grenser til det helt absurde.. I samme post slakter man tre av sine egne spillere. Supporter? Haha. Grenser vel heller mot sadisme.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 24 jun 14, 12:59

Dommeren er ikke fritatt for kritikk, derfor jeg sier at man skal blåse ut etter kampen så ferdig med det og man kan da blåse ut mot dommeren også. Man kommer ikke noe veie med å klage i en uke etter kampen. Bare det som var mitt poeng.

 

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 jun 14, 13:35

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg hadde orkesterplass og det var minst 2 meter offside. Forsvaret satt linja perfekt, men linjemann var ikke med.

Så med andre ord beviser dette ingenting. 

Noen andre som har billedbevis?

I høydepunktene fra kampen ser vi ikke Tromsdalen-spilleren akkurat da pasningen blir spilt, men et halvsekund etterpå. Da er han en liten halvmeter i offside (ikke MINST 2 meter). Utifra disse bildene er han enten onside, eller mindre enn en halvmeter offside. Umulig å si.

Jeg har tatt en "print screen" og lagret dette dårlige bildet, men jeg har ingen anelse om åssen jeg legger bildet inn i denne posten. Uansett beviser bildet ikke så mye.

Spillerne og dommerne i 1. divisjon fortjener hverandre. De er like gode/dårlige alle sammen.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 24 jun 14, 15:38
Endret: 24 jun 14, 15:41
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av mysthical

Dommeren er ikke fritatt for kritikk, derfor jeg sier at man skal blåse ut etter kampen så ferdig med det og man kan da blåse ut mot dommeren også. Man kommer ikke noe veie med å klage i en uke etter kampen. Bare det som var mitt poeng.

 

Og da kommer man ikke én gang noen vei med å kalle Stene ræva en uke etterpå heller da? Utrolig...

 Plankekæll: Finnes en bildeknapp - fjerde fra høyre. Trykk og last opp.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 jun 14, 22:05
Endret: 24 jun 14, 22:11
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Plankekæll: Finnes en bildeknapp - fjerde fra høyre. Trykk og last opp.

Jeg vet åssen jeg henter et bilde fra internett og legger det inn i en post her, men jeg fikk ikke til å hente et jpg-bilde fra egen pc. Etter at jeg trykker på "browse" der jeg kan hente et bilde får jeg opp feilmeldingen "Filebrowser callback: field_name: src, url: , type: image". Image-URL på et bilde fra nettet er jo enkelt.

Hva gjør jeg feil?

Uansett beviser ikke mitt bilde verken det ene eller det andre. Synd at det ikke er høydepunkter der både pasningslegger og mottaker er i bildet samtidig når ballen slås. Først da kunne vi konkludert med offside eller ikke.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 24 jun 14, 22:22

Skjønner det ikke viser særlig mye.

Uansett (i alle tilfeller):

tinypic.com Last opp her, så kopier linken.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 jun 14, 22:52

Mannen i blått lengst til venstre slo pasningen, men som dere ser har jo ballen allerede beveget seg en 10-12 meter før målscorer kom inn i bildet. Dette er det beste bildet jeg får til av situasjonen. På dette bildet er målscorer ca 20 cm i offsiden (sjekk stripene i gresset). Da lurer jeg fælt på om han i det hele tatt var i offside da pasningen ble slått.

Jeg blir ikke overrasket hvis det viser seg at han ikke var offside. Men det får vi sikkert aldri noe svar på, da det ikke finnes gode nok bilder der ute.

Minst 2 meter i offside har jeg absolutt ingen tro på.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24