Husk meg
Brukernavn
Passord

Bærum - FFK 09-06-14 kl 18.00

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 09 jun 14, 21:38

Opprinnelig postet av Plankekæll

Resten av spillerne gjør det ok og bra synes jeg. 

Tja. Syns det var ganske så mye feil bakver i forsvaret også. Grorud var ihvertfall slurvete og hadde flere gavepakker til Bærum. Vidar var ikke helt heldig han heller.

Framover syns jeg aldri vi luktet mål heller. Når både Stene, Nystrøm og Olsen er under pari så blir det en dag hvor vi stanger og stanger.

Men matchen er likevel historisk. I følge speaker satt vi ny rekord med antall tilskuere i dag. Forøvrig en forferdelig hovedtribune. Hadde vært bedre med planker å sitte på enn de setene som var der.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 jun 14, 22:11

Opprinnelig postet av Tøfflus

Spørsmål til dere som så på nett: Var det riktig å gi Holmvik gult for filming? Var umulig å si fra tribuneplass (motsatt kortside).

 

Den så klar ut. Pinlig av Holmvik.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 09 jun 14, 22:19

Opprinnelig postet av Costanza

Den så klar ut. Pinlig av Holmvik.

Hm, ikke bra. Bør bli buksevann på trening i morgen altså.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 10 jun 14, 00:00

Opprinnelig postet av Tøfflus

Spørsmål til dere som så på nett: Var det riktig å gi Holmvik gult for filming? Var umulig å si fra tribuneplass (motsatt kortside).

Helt umulig å se, men siden han ikke protesterte var det sikkert helt riktig.

Mitt inntrykk av Holmvik fra før han kom til FFK var kranglefant, usympatisk og en som faller lett. Noe av det stemmer enda synes jeg, så jeg blir ikke overrasket over at han i en litt desperat situasjon (ligger under sent i kampen) prøver seg på en filming.

Mitt inntrykk av Holmvik utenfor banen er faktisk ganske bra, så noen dårlig fyr er han garantert ikke.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 jun 14, 07:59
Endret: 10 jun 14, 08:00
Endret av: Costanza

En litt merkelig artikkel fra FB Sportens Erik Pedersen som angriper Bærums kampplan, noe som åpenbart har provosert Bærum.

Hvorfor skal vi klandre Bærum for å forsvare en tidlig ledelse? De vet naturligvis at en tidlig scoring mot FFK er nøkkelen til tre poeng, og at de møter et lag som har store problemer med å score mål når motstanderen kampen inn på et slikt spor. Bærum har slitt veldig de siste kampene og sluppet inn mye mål, og det var fullt forståelig at de hadde fokus på det defensive når de tok en tidlig ledelse. Rett og slett en fornuftig strategi, som de også lyktes med. Tre poeng var alt de var ute etter.

Men jeg forstår vel egentlig ikke hva Pedersen vil fortelle med artikkelen.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 jun 14, 08:39

Vi var både uheldige og udyktige som ikke klarte å score til tross for mange sjangser. Bærum gjorde selvsagt helt rett, de vet jo som alle andre at vi ikke lykkes mot lag som legger alle mann i forsvar.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 10 jun 14, 10:09

Opprinnelig postet av Costanza

En litt merkelig artikkel fra FB Sportens Erik Pedersen som angriper Bærums kampplan, noe som åpenbart har provosert Bærum.

Hvorfor skal vi klandre Bærum for å forsvare en tidlig ledelse? De vet naturligvis at en tidlig scoring mot FFK er nøkkelen til tre poeng, og at de møter et lag som har store problemer med å score mål når motstanderen kampen inn på et slikt spor. Bærum har slitt veldig de siste kampene og sluppet inn mye mål, og det var fullt forståelig at de hadde fokus på det defensive når de tok en tidlig ledelse. Rett og slett en fornuftig strategi, som de også lyktes med. Tre poeng var alt de var ute etter.

Men jeg forstår vel egentlig ikke hva Pedersen vil fortelle med artikkelen.

 

Synes ikke den er merkelig i det hele tatt. Bra med en engasjert sportskommentator som gidder å ta en spillerstildebatt også. Svarene på kritikken tilsier jo også at han har et poeng, siden svaret ikke har noe med spillestil å gjøre. Når noen snakker om å spille stygg fotball er taggene ute med en gang, og i realiteten nekter jo "motstanden" å ta debatten. Jeg mener det er alt for mange forferdelig styrte klubber i norsk fotball generelt og spesielt 1. div. Vi skal lage talenter i denne ligaen, ikke ødelegge alt som heter etablert spill. Når det ikke er OK for en sportsjournalist å stille seg kritisk til et lag som på hjemmebane parkerer bussen, alltid spiller på grensen av hva som er tillat og null skapende iniativ - når skal man ta debatten da?

Det er grunnen til at norsk fotball er så elendig som den er, og når man nekter å ta debatten skjønner man hvorfor man forblir der...

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 11 jun 14, 00:18

Da synes jeg du skal lese denne artikkelen fra Budstikka en gang til;

http://www.budstikka.no/sport/i-stedet-for-a-slenge-dritt-kan-de-applaudere-at-det-gar-an-a-fa-det-til-1.8466678 


Det blir helt feil å angripe Bærum for å spille møkka- og rævvafotball. Når man går så mange kamper på rad med å slippe inn masse mål er det enkel matte at man parkerer bussen mot FFK som er et av formlagene i divisjonen. Tidligere i år har Bærum spilt ballbesittende, offensiv og underholdene fotball. Utgangspunktet er jo også slik at FFK skal være store favoritter i en slik kamp, og da blir spillet deretter i enkelte kamper.

Erik Pedersen gikk spesifikt på denne kampen i sin kritikk, så det er jo greit nok. Bærum er absolutt ikke kjent som noe rævvafotball-lag. Jeg skjønner uansett godt at Bærum-trener Tandberg blir litt irritert.

Det denne kampen viser er at FFK fortsatt har litt å gå på når det gjelder å spille ut lag med elleve mann i forsvar, selv om jeg synes at FFK var brukbare kampen igjennom.

Gratulerer til Bærum med tre ganske så ufortjente poeng.

 


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 11 jun 14, 08:34

Opprinnelig postet av Plankekæll

 

Det blir helt feil å angripe Bærum for å spille møkka- og rævvafotball. Når man går så mange kamper på rad med å slippe inn masse mål er det enkel matte at man parkerer bussen mot FFK som er et av formlagene i divisjonen. 

 

En merkelig form for holdning. Da er det jo ganske mange lag som burde parkere bussen i følge deg da. Om du ikke mener det er et problem, så betyr ikke det automatisk at det ikke er et problem. Som sagt, det er allerede mange klubber som gjør det, 1 divisjon er ikke på langt nær den utviklingsarenaen for norske talenter som den kunne være. Det er jo åpenbart at gode underlag (kunstgress) ikke hjelper det fnugg. At sportskommentatoren i F-B kommenterer denne formen for steinalderfotball synes jeg ikke er et fnugg merkelig, og faktisk ganske passende. Det er trener for Bærum SK som er hårsår. Når man legger opp halvsirkelen rundt mål på hjemmebane må det ikke komme som en bombe at lokalavisen fra motstanderen skriver kritisk. Hva i all verden forventer man seg? Trampeklapp og sammenligninger med totalfotballen?


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 jun 14, 10:04

Poenget, guttær, er at vi må lære oss å spille mot 10 mann i forsvar. Dette er en ferdighet som vi har ekstrem bruk for i 1. divisjon, og jaggu har vi god bruk for det i tippeligaen au, siden det også der er destruktive lag som baserer alle sin fotball-suksess på at kampene starter med 0-0.

Hvis de gode laga lærer seg å spille mot lag som ikke har noe å stille opp med annet enn destruktiv fotball, så vil de destruktive laga ramle nedover i systemet!

Problemet er at vi i Norge aksepterer all slags fotball når ressursene er små. Se på Sogndal. Folk på tribuene der driter jo en lang marsj i alt annet enn resultatene!

Men forbundet må ikke tro at norsk fotball går framover når det er sånne lag i øverste divisjon!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24