Husk meg
Brukernavn
Passord

Ambisjonsnivå 2014

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 23 feb 14, 22:58

Helt enig med Joachim Jonsson (ref. FB artikkel denne uken) om at FFK bør gå for opprykk! Man skal være realist, allikevel må man sette lista svært høyt og skape en vinnerkultur der 3 plass er å betrakte som nederlag. Å planlegge opprykk når stallen er klar for det vil ikke funke. Dårlig resultat gir lavere inntekt og setter klubben tilbake, kontra det motsatte som blir å få folk og sponsorer med seg gjennom sesongen fordi man vinner kamper og har et klart mål; Gå for gull !


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 24 feb 14, 00:20

har du en link, finner ikke denne artikkelen;/


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 24 feb 14, 08:52

Jeg forstår ikke at man skal skape forventninger som er helt urealistiske. Laget kom på 10. plass forrige sesong og er svekket, hvorfor kan vi ikke være realistiske?


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 24 feb 14, 09:06

Opprinnelig postet av malurt

har du en link, finner ikke denne artikkelen;/

Har etterspurt den, men den er ikke kommet på nett enda...


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 24 feb 14, 12:01

På meg virker det som om de har klare ambisjoner om å rykke opp, men holder dette tilbake i forhold til å skape for store forventninger, noe som igjen skaper et ekstra press på relativt unge spillere.

I fjor virket det nesten som om forventningene om direkte oppryk gjorde at spillerne fikk litt høy skulderføring og at ting kladdet seg i kamper. (i tillegg til at de var dårlig trent og ikke orket å stå kamppene ut)

Tror at kan klare opprykk i år med litt stang inn.

Optimist inntil det motsatt er bevist




Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 24 feb 14, 12:10

1. divisjon har i årevis vært så jevn at forskjellen på å kjempe om opprykk og å havne midt på tabellen fort er mindre enn ti poeng. Det trenger ikke være mye som skal til for at FFK i det minste skal ta en kvalikplass - svekket eller ikke. Kristiansund gikk rett fra 2. divisjon til å kjempe om opprykk til langt ut i oktober, uten å forsterke nevneverdig. Får FFK en god start tror jeg laget kan holde seg topp 5 hele sesongen. Om det holder til opprykk avhenger først og fremst av hvor stort fallet blir for Tromsø og Hønefoss.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 25 feb 14, 10:32

- FFK tåler ikke nok en dårlig sesong. 

Her er jeg 100% enig med Joachim Jonsson.

Man er i dag altfor defensive i FFK. Jeg savner noen som stikker frem haka og sier at vi skal vinne og kjempe om opprykk. Vi har nå en trener og en spillergruppe som alltid er 100% A4 og dørgende kjedelige. I mange tilfeller (kanskje også dette?) er det bra, men som jeg har sagt tidligere skaper det veldig lite engasjement i byen.

Interessen for laget er for tiden på et bunnivå.

Nei, kjære FFK. Skap litt entusiasme til sofagjengen som sitter på gjerdet og venter på gode tider før man setter føttene på stadion igjen. Det er nå vi må få med oss folk. Fyll opp tribunene. Det vil gi de 11 på banen et skikkelig løft, og resultatene vil sannsynligvis komme raskere enn ved en "kvartfull" (er det et ord?) stadion.

Vi er et mini-Bergen, ikke et grått, trist og profilløst Hønefoss.

Kom igjen!


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 25 feb 14, 14:26

Opprinnelig postet av Plankekæll

- FFK tåler ikke nok en dårlig sesong. 

Her er jeg 100% enig med Joachim Jonsson.

Man er i dag altfor defensive i FFK. Jeg savner noen som stikker frem haka og sier at vi skal vinne og kjempe om opprykk. Vi har nå en trener og en spillergruppe som alltid er 100% A4 og dørgende kjedelige. I mange tilfeller (kanskje også dette?) er det bra, men som jeg har sagt tidligere skaper det veldig lite engasjement i byen.

Interessen for laget er for tiden på et bunnivå.

Nei, kjære FFK. Skap litt entusiasme til sofagjengen som sitter på gjerdet og venter på gode tider før man setter føttene på stadion igjen. Det er nå vi må få med oss folk. Fyll opp tribunene. Det vil gi de 11 på banen et skikkelig løft, og resultatene vil sannsynligvis komme raskere enn ved en "kvartfull" (er det et ord?) stadion.

Vi er et mini-Bergen, ikke et grått, trist og profilløst Hønefoss.

Kom igjen!

 

Her er en med klare uttalte ambisjoner. Steffen Nystrøm

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 25 feb 14, 19:58

Opprinnelig postet av Plankekæll

- FFK tåler ikke nok en dårlig sesong. 

Her er jeg 100% enig med Joachim Jonsson.

Man er i dag altfor defensive i FFK. Jeg savner noen som stikker frem haka og sier at vi skal vinne og kjempe om opprykk. Vi har nå en trener og en spillergruppe som alltid er 100% A4 og dørgende kjedelige. I mange tilfeller (kanskje også dette?) er det bra, men som jeg har sagt tidligere skaper det veldig lite engasjement i byen.

Interessen for laget er for tiden på et bunnivå.

Nei, kjære FFK. Skap litt entusiasme til sofagjengen som sitter på gjerdet og venter på gode tider før man setter føttene på stadion igjen. Det er nå vi må få med oss folk. Fyll opp tribunene. Det vil gi de 11 på banen et skikkelig løft, og resultatene vil sannsynligvis komme raskere enn ved en "kvartfull" (er det et ord?) stadion.

Vi er et mini-Bergen, ikke et grått, trist og profilløst Hønefoss.

Kom igjen!

Og enda en god nyhet idag....Bjørn Frode Strand som også mener at her skal det satses.

 


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 25 feb 14, 20:11

Dette må bli bra;)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 25 feb 14, 21:31

Bjørn Frode er en bra mann. Det blir spennende. Smile


T1974

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 12
Innlegg: 67

Lagt til: 26 feb 14, 08:22


Jeg tror Jonsson tar helt feil.

Greit nok at hvis FFK vinner så komme medgangssupportere ganske kjapt.
Derimot så er det nok ikke så enkelt blandt alle. Det er helt klart at rot rundt FFK har trukket interessen ned.
Den interessen vekkes ikke til live ved å si "vi skal vinne 1 div". Det som har tært på mange supporetere er løftebrudd og falske forhåpninger. Det er ikke lenge siden det ble ropt i hele fredrikstad at vi nå måtte få kortene på bordet. Være realistiske. Ambisjoner må stå i forhold til realisme. Å sette urealistiske mål vil bare bryte ned tilitten enda mer og kan være katastrofalt.

For å snu på det - siden Jonsson uansett har konkludert at publikum kommer om FFK begynner å vinne nok kamper, hvorfor kan man da ikke ha en lavere uttalt ambisjon, for å ikke skape for høye forventinger for de som faktisk følger FFK i tykt og tynt?

---------------------------

Thomas


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 26 feb 14, 09:57

Opprinnelig postet av T1974


Jeg tror Jonsson tar helt feil.

Greit nok at hvis FFK vinner så komme medgangssupportere ganske kjapt.
Derimot så er det nok ikke så enkelt blandt alle. Det er helt klart at rot rundt FFK har trukket interessen ned.
Den interessen vekkes ikke til live ved å si "vi skal vinne 1 div". Det som har tært på mange supporetere er løftebrudd og falske forhåpninger. Det er ikke lenge siden det ble ropt i hele fredrikstad at vi nå måtte få kortene på bordet. Være realistiske. Ambisjoner må stå i forhold til realisme. Å sette urealistiske mål vil bare bryte ned tilitten enda mer og kan være katastrofalt.

For å snu på det - siden Jonsson uansett har konkludert at publikum kommer om FFK begynner å vinne nok kamper, hvorfor kan man da ikke ha en lavere uttalt ambisjon, for å ikke skape for høye forventinger for de som faktisk følger FFK i tykt og tynt?

Enig i dette.

I tillegg mener jeg vi bør spare den unge stallen for mer forventningspress enn nødvendig. Det å entre stadion med den røde og hvite drakta er stort nok som det er, om de ikke skal være livredde for å underprestere i forhold til forventninger i tillegg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 26 feb 14, 10:21
Endret: 26 feb 14, 11:56
Endret av: Erikk

Endelig kom det noen som ble mer edruelige, jeg er selvsagt enig. Spillerstallen er svekket sammenlignet med de som startet forrige sesong og kom på 10. plass. Hvis vi ser på hvilke lag som er i Adeccoen kan man si at ligaen er bedre enn forrige sesong. Jeg mener dermed at Tromsø og Hønefoss er bedre enn Bodø Glimt og Stabæk.

Vi kan være mer helidge med skader, tilfeldigheter, dommeravgjørelser mm men vi kan også være mer uhelidge. Vi har en rekke unge spillere som jeg ikke tror vil prestere noe bedre av at det formidles målsettinger som er totalt urealistiske. Flott at et sammenliges med Brann som har en rekke problemer på grunn av totalt urealisteke forhåpninger blant supportere mm.

Det sammenlignes også med Eggen som var veldig dyktig og skapte stor entusiasme. Han fikk jo en rekke gode spillere som var mye eldre enn unggutta vi har i år, til en kostnad klubben ikke hadde råd til.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 26 feb 14, 15:08

Er et Hønefoss som har mistet 80% av alle spillerne sine + trenerne + fått inn Roar Johansen som trener bedre enn Bodø/Glimt som var det mest suverene 1.divisjonslaget dette århundret? Deg om det.

Tromsø derimot er jeg helt enig i at må finne seg i å være soleklare favoritter til å gå rett opp igjen. De har såvidt jeg vet stort sett det samme laget som ganske uforståelig rykket ned i fjor. 

Ellers er det helt sikkert bortimot 10 lag (FFK inkludert) som vil være med og slåss om kvalikplassene. Jeg mener FFK også har en sjanse til å rykke rett opp med litt flyt.

Greit nok at vi skal være edruelige og stikke fingeren i jorda. FFK er ikke et veldig godt fotballag, men det er jaggu ikke mange av de andre lagene vi skal spille mot heller.

Noen må tørre (som feks Nystrøm) å smelle på litt og si at vi skal være med å kjempe om opprykk. 

Vi får uansett svaret en gang uti november om vi har vært gode nok. Det blir spennende å se.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3