Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK- Kvik Halsen, Fredag 31. Januar kl. 18:00 (treningskamp)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 20 jan 14, 19:39

Nærmer seg første treningskamp. Blir morro å se hvor tunge gutta er i beina i år og kjenne fotball feberen komme tilbake. 

Mange som skal dra å se? Noen som tør tippe resultat ? ;)

Jeg tipper 4-3 , ;)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 jan 14, 15:25


Blir nok en kjedelig kamp med få mål, akkurat slik det pleier å være i starten av oppkjøringen. 1-0 til FFK.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 jan 14, 16:52

Halden.

2-2 til Kvik Halsen tror jeg.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 21 jan 14, 17:53

Jeg er nesten glad bare vi kommer i gang, hvis jeg skal tippe blir det 1-0 til Kvik.


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 25 jan 14, 13:38

Hehe, har trua jeg. 

Er det virkelig så lite interesse om dagen att 90% av alle som er her ikke gidder å si meninga si en gang?


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 25 jan 14, 17:10

det er jo den første treningskampen så da er folk litt trege...

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 jan 14, 20:43

Spesielt siden vi skal spille mot et lag som jeg aldri har hørt om.

Kvik Halsen, mine damer og kællær! 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 jan 14, 22:42

lov og le denne gangen. siden det ikke er meg som har gjort feilen Laughing

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 26 jan 14, 08:55

hehe, så jeg faktisk ikke før nå;P


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 26 jan 14, 10:12

Tror FFK vil være bedre rusta i år enn de var i fjor, tror vi vinner over Kvik Halden jeg Smile

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 jan 14, 10:27

Håper gutta er skikkelig tunge i beina i denne kampen. Har de hatt ett skikkelig fysisk treningsopplegg nå i oppkjøringen bør de være det.. Kamptrening er det viktigste utbyttet av denne kampen nå. Og ikke noe annet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 28 jan 14, 11:50

Jeg håper FFK har kjørt seg nesten i senk på gamlemåten med intens fysisk trening (helst uten ball) i skævven, null restitusjon og 3 timer lange halvgode treningsøkter. 

Så kan de heller slippe opp litt etterhvert, ta frem fotballskoene og spærke litt ball om en måneds tid igjen.

Dette er oppskriften på å lage dårlige, norske fotballspillere som forøvrig garantert kommer til å pådra seg masse belastningsskader.

I R O N I V A R S E L ! ! ! ! ! ! (For de som ikke skjønte det....)

Jeg håper trenerteamet i klubben vet bedre enn dette. Jeg håper det er masse trening med ball. Kortere, mer intense treninger. Masse kvalitet! Det er vel fotballspillere man skal trene? Uttrykket "best uten ball" i fotball er så dumt at jeg får mark i magen.

Jeg har trua forresten. Å ansette en fysisk trener som franskmannen Brunier tror jeg vil gi gode resultater og mindre skader.

Heia FFK! Laughing

Da prøver jeg meg forresten på en lagoppstilling:

Jon Henrik Masalin

Simen Rafn         Vidar Martinsen          Kevin Duré          Haitam Aleesami

Christian Berg
Filip J. Westgaard                         Julius Adaramola

Rozhat Shaswari                     Steffen Nystrøm                 Simen Standerholen

 


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 28 jan 14, 22:58

Enig i den lagoppstillingen der ;) 

Men har vanskeligheter for å tru att Grorud ikke spiller. Men hvem vet, kanskje dette er sesongen han virkelig står fram? Og med det samme man trur på nissen så kan man jo håpe på att R.Stene finner formen og spillegleden tilbake i år;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 29 jan 14, 10:56

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg håper FFK har kjørt seg nesten i senk på gamlemåten med intens fysisk trening (helst uten ball) i skævven, null restitusjon og 3 timer lange halvgode treningsøkter. 

Så kan de heller slippe opp litt etterhvert, ta frem fotballskoene og spærke litt ball om en måneds tid igjen.

Dette er oppskriften på å lage dårlige, norske fotballspillere som forøvrig garantert kommer til å pådra seg masse belastningsskader.

I R O N I V A R S E L ! ! ! ! ! ! (For de som ikke skjønte det....)

Jeg håper trenerteamet i klubben vet bedre enn dette. Jeg håper det er masse trening med ball. Kortere, mer intense treninger. Masse kvalitet! Det er vel fotballspillere man skal trene? Uttrykket "best uten ball" i fotball er så dumt at jeg får mark i magen.

Jeg har trua forresten. Å ansette en fysisk trener som franskmannen Brunier tror jeg vil gi gode resultater og mindre skader.

 

Norsk fotball har lenge levd i troen på at nødvendige ferdigheter trenes kun med ball. Og se hvordan det har gått. Vi havner mer og mer i bakleksa. 

Andre idretter har hatt et samarbeid med toppidrettssenteret og olympiatoppen, men norsk fotball vet best selv. Norge har løftet seg i idretter der vi var kasteballer tidligere f. eks som alpint og ishockey. Sistnevnte idrett var litt som fotballen tidligere(+ styrke og utholdenhetstrening, men på gamlemåten).

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 29 jan 14, 12:04

Opprinnelig postet av Plankekæll

Heia FFK! Laughing

Da prøver jeg meg forresten på en lagoppstilling:

Jon Henrik Masalin

Simen Rafn         Vidar Martinsen          Kevin Duré          Haitam Aleesami

Christian Berg
Filip J. Westgaard                         Julius Adaramola

Rozhat Shaswari                     Steffen Nystrøm                 Simen Standerholen

 

Steffen Nystrøm og Simen Standerholen skulle hviles. Så da tenker jeg Ola Lønn på back, Rafn på kant og Stene på topp. Men tror Grorud blir foretrukket foran Martinsen på stopper plass. (Kanskje det blir Vidar på back.)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 29 jan 14, 22:21

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Norsk fotball har lenge levd i troen på at nødvendige ferdigheter trenes kun med ball. Og se hvordan det har gått. Vi havner mer og mer i bakleksa. 

Bra konklusjon.

Kast alle fotballene i Glomma. Frem med piggskoa og trugene, luene og vottene. Her skal blodsmaken frem i halsen. Ta med snøskuffer, traktorhjul og startblokker i samma slengen. Pulsklokke og stoppeklokke må man heller ikke glemme.

Fotballskoene og fotballene kan man finne frem ei uke før seriestart. Det er mer enn god nok tid til å trene opp ballferdighetene. Det viktigste er tross alt å bygge store muskler og å løpe i 70%-tempo i tre timer i strekk.

Ja, dette er oppskriften på å trene opp gode FOTBALLspillere. Undecided


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 30 jan 14, 06:37

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Norsk fotball har lenge levd i troen på at nødvendige ferdigheter trenes kun med ball. Og se hvordan det har gått. Vi havner mer og mer i bakleksa. 

Bra konklusjon.

Kast alle fotballene i Glomma. Frem med piggskoa og trugene, luene og vottene. Her skal blodsmaken frem i halsen. Ta med snøskuffer, traktorhjul og startblokker i samma slengen. Pulsklokke og stoppeklokke må man heller ikke glemme.

Fotballskoene og fotballene kan man finne frem ei uke før seriestart. Det er mer enn god nok tid til å trene opp ballferdighetene. Det viktigste er tross alt å bygge store muskler og å løpe i 70%-tempo i tre timer i strekk.

Ja, dette er oppskriften på å trene opp gode FOTBALLspillere. Undecided

Du er flink til å tillegge folk meninger Plankekæll. Kanogvetalt skrev da overhode ikke det du skriver der.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 30 jan 14, 12:33

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Norsk fotball har lenge levd i troen på at nødvendige ferdigheter trenes kun med ball. Og se hvordan det har gått. Vi havner mer og mer i bakleksa. 

Andre idretter har hatt et samarbeid med toppidrettssenteret og olympiatoppen, men norsk fotball vet best selv. Norge har løftet seg i idretter der vi var kasteballer tidligere f. eks som alpint og ishockey. Sistnevnte idrett var litt som fotballen tidligere(+ styrke og utholdenhetstrening, men på gamlemåten).

Jasså? Inntrykket mitt er at man trener langt mindre med ball i Norge enn andre land. Hvordan blir man bedre av å trene alt annet enn fotball egentlig? Har du noe eksempler i det hele tatt hvor dette faktisk har fungert? For jeg kan selv ikke komme på noe. Hvis man driver med kondisjonsidrett så er dette fullt mulig å dra nytte av, det blir noe helt annet i en idrett hvor man behandler - nettopp - en ball, og det er et lagspill. Taktiske evner, fotballintelligense og ballferdigheter har enorm betydelse i fotball. Det får du bare ved å spille mye. Å bygge opp høyintensitets intervallkondisjon er enkelt, og man trenger ikke å drive med andre idretter for å bygge opp den, men det kan være en fin aveksling for fotballspillere. Det er uansett ikke i nærheten av å være en avgjørende faktor for fotballferdighetene..


Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 30 jan 14, 19:20

Jeg bare spør fordi jeg ikke vet.... jeg har drevet med individuell utholdenhetsidrett som trener på et ganske høyt nivå men kan ikke særlig mye om trening av lagidrett. I min idrett er vi opptatt av å ikke utføre tekniske øvelser i et alt for lavt tempo da det kan gjøre at vi også utfører den tekniske øvelsen i for lavt tempo i konkurransesituasjonen. Kan det ikke være litt slik i fotball også? Hvis man spiller fotball for mye i for lavt tempo (noe som er konsekvensen av å drive grunntrening) blir man også tilvent til fotball i et lavere tempo?! 


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 30 jan 14, 20:10

Opprinnelig postet av Ellis

Hvis man spiller fotball for mye i for lavt tempo (noe som er konsekvensen av å drive grunntrening) blir man også tilvent til fotball i et lavere tempo?! 

Mener dette er noe man skal gjøre i så hurtige repetisjoner som mulig men med 80 - 100% kvalitet. Hvis ikke så blir det for dårlig. Mange repetisjoner gjør at du får bedre følelse med ballen og kan øke hastigheten til du faller til 80% igjen.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24