Husk meg
Brukernavn
Passord

1. divisjon 2014

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 29 sep 14, 23:51

Med vår seier i kveld er Sandefjord klare for Tippeligaen. Håper de takker for hjelpen ved å slå Bærum på søndag, og gjerne ved å ta seg en fyllekule kvelden før serieavslutningen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 okt 14, 19:56

Ingen imponerende poengfangst av lagene i kappløpet om kvalik i dag. Ranheim med den verste smellen - 0-2 hjemme mot Ullensaker/Kisa, som allerede før kampen var klare for nedrykk!

Jeg tok meg den friheten å telle opp poengfangsten til de fem lagene som kjemper om sjuendeplassen (ja, det virker jo nesten sånn for tiden) i sine siste fem kamper.

Kristiansund: Ni poeng, og det eneste laget i kvalikracet som ikke har tapt en av de siste fem. Men uavgjort hjemme mot Ham-Kam er ikke imponerende.

Ranheim: Fem poeng.

FFK: Seks poeng

Bærum: Fem poeng.

Mjøndalen: Fire poeng (da teller jeg med hengekampen mot Tromsø i stedet for kampen deres mot Ranheim i runde 23).

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 05 okt 14, 20:10

Vi er heldige med de øvrige resultatene i dag. VI har igjen de 2 beste lagene pluss Bærum, det blir spennende å se om vi får flere poeng.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 okt 14, 20:23

Er spent på om Sandefjord og Tromsø klarer å holde motivasjonen oppe helt til siste slutt. Tromsø kan sikre opprykk i morgen, borte mot Bryne.

Det er faktisk ingen av de andre kvalikjagende lagene som har igjen Tromsø eller Sandefjord. Sånn sett har vi igjen et mye verre kampprogram enn de andre. Det kommer bare an på hvordan de to topplagene velger å fullføre sesongen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 06 okt 14, 09:33

Før denne sesongen drømte jeg om 3.-4. plass, men håpet mer realistisk på at vi klarte den siste kvalikplassen.

Etter hjemmetapet mot Strømmen var jeg sikker på at vi ville havne på 7. plass, men dette lever jo fortsatt. Hjemmekampem mot Bærum kan bli en nøkkelkamp. Tror uansett at 3.-4. plass er uoppnåelig, men denne runden tydet jo på at alt kan skje.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 06 okt 14, 22:40

Den ligaen her er jo helt sjuk. Lag to til sju tar denne runden ETT poeng. Kan ikke annet enn å riste på huet jeg. Blir som Tøfflus så... slåss om syvendeplassen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 07 okt 14, 00:00

Med litt uflaks nå kan det faktisk hende at Tromsø trenger å vinne mot oss for å sikre opprykket. Hadde jo håpet de skulle være stinne av opprykkschampis og napoleonskake før kampen mot oss ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 07 okt 14, 08:47

Hvis Tromsø er avhengig av poeng når vi møter dem, så vil  de ikke legge seg bakpå, og kanskje vi kan da få brukt kontringene våre og slikt?

Tror Fredrikstad presterer bedre fra en under-dog situasjon enn som favoritt. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 19 okt 14, 19:54

Dagens runde: FFK-Bærum 2-1 (hurra!), Tromsdalen-Bryne 4-1, Hødd-Ranheim 4-2, HamKam-Alta 2-4, Mjøndalen-Nest Sotra 3-2, Hønefoss-Strømmen , Ull/Kisa-Kristiansund 1-2. Dette betyr følgende:

  • FFK ligger godt an til å ta en kvalikplass, men på grunn av to tøffe kamper på slutten blir det vel fort femte eller sjette.
  • Tromsdalen holder liv i sitt syltynne håp i en uke til. Alta har også fortsatt en liten mulighet til å berge plassen. Men akkurat nå tyder mye på et hyggeligere reisebudsjett i neste års førstedivisjon.
  • Hønefoss berger nok plassen nå.
  • Tromsø må vinne i morgen for at opprykket skal være definitivt allerede da - men om de så skulle tape både i morgen og mot oss, har de uansett Ham-Kam i siste runde.

Ham-Kam står med ynkelige sju poeng og går mot en av tidenes svakeste prestasjoner av et lag i vår nest øverste divisjon.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 20 okt 14, 18:15

Opprinnelig postet av Tøfflus

  • Tromsø må vinne i morgen for at opprykket skal være definitivt allerede da - men om de så skulle tape både i morgen og mot oss, har de uansett Ham-Kam i siste runde..

Vil tro Tromsø tar en opprykksfest også med uavgjort i kveld. De vil da være seks poeng foran Kristiansund og FFK, med hhv. 20 og 27 plussmål til gode.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 okt 14, 19:06

Da fikk desverre Sandefjord det første målet etter 10 minutter ved Lars Iver Strand som sikkert ønsker å vise seg fram for gamle lagkamerater. Hvis dette står seg vil ikke Tromsø være klare for opprykk før de møter oss. Tromsø på Alfheim er ingen enkel oppgave selv ikke for tippeligalag, og jeg er redd vi skal få slite skikkelig hvis de har opprykket å spille for.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 20 okt 14, 19:13

Er fælt å håpe på at siste sjansen for direkte opprykk skal ryke i dag, men jeg tror det er det beste for oss. Letter å slå Tromsø etter at de har festa i en uke.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 okt 14, 19:52
Endret: 20 okt 14, 20:11
Endret av: kanogvetalt

Vår sjanse til kvalik er at Bærum taper en av sine 2 siste. F.eks mot Mjøndalen. Da er vi der. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 okt 14, 20:24

Nå er det 3-1 og hvis vi ser på sesongen Sandefjord har hatt må jeg si jeg er imponert, de har kun ett tap (mot oss i starten på sesongen). Selv etter opprykket ble sikret har de spilt godt. For oss er dette heller ingen drømmemotstander. Jeg tror dermed vi ikke får flere poeng i år desverre.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 20 okt 14, 21:58

Vel, jeg tror det er lettere å opprettholde det gode spillet hjemme enn borte når man ikke har noe å spille for. Tror vi har gode sjanser til å slå Sandefjord i siste runde. Men de har helt klart imponert. De har altså to mann med tosifret antall mål (Sellin og Kirkevold) - de to til sammen har scoret nesten like mange mål som FFK har gjort ...

Mitt tips er at vi tar fire poeng på de siste to. Tromsø har vist sviktende form nå på tampen av sesongen, og har ikke kniven tilstrekkelig på strupen til at jeg tror det er en sterk nok motivasjonsfaktor til å veie opp for dårlig form. Sandefjord er nok mentalt ferdige med sesongen nå, og i hvert fall etter siste hjemmekamp.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 okt 14, 08:29

Kristiansund, som er et sterkt hjemmelag, vinner mest sannsynlig hjemme mot Hødd(som riktignok er i dytten). Tror nok de også slår TUIL i siste runde, da nedrykket er klart.

Tror også Mjøndalen slår Bryne og Bærum, selv om de kanskje er det laget som har skuffet meg mest denne sesongen.

Ranheim kan også vinne sine 2 siste kamper.

Men hvis Mjøndalen slår Bærum er vi klare for kvalik uten at vi ta et eneste poeng. Da er mission accomplished etter mine forhåpninger for sesongen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 okt 14, 15:47
Endret: 26 okt 14, 21:47
Endret av: Tøfflus

Kamper av betydning i siste runde:

FFK-Sandefjord. Med seier har vi sikret minst femteplass og dermed kvalik, men for å få tredjeplass og dermed to hjemmekamper må vi ha hjelp. Bærum må slå Mjøndalen, og Tromsdalen må ta poeng fra Kristiansund. Skulle vi tape, kan vi fort bli nummer sju. Mest sannsynlig resultat er vel uavgjort - Sandefjord er det laget i divisjonen med flest uavgjort.

Mjøndalen-Bærum: Hjemmelaget er sikret minst 6. plass allerede, og har såpass pen målforskjell at de nok beholder den med uavgjort også samme hva FFK og Kristiansund finner på. Skulle Bærum vinne, må FFK ha tre poeng for å være sikre på minst sjetteplass.

Tromsdalen - Kristiansund: Hjemmelaget er klare for 2. divisjon. Kristiansund ligger a poeng med FFK, og sikrer seg minst sjetteplass med U her (de har såpass mye bedre målforskjell enn Bærum).

Ranheim-Strømmen: Ranheim vinne dersom de skal ha sjanse på kvalikplass. De kan med maks flaks komme på fjerdeplass.

Hønefoss-Alta: Dersom Hønefoss tar poeng, rykker Alta ned. Skulle Alta vinne, vil de gå forbi Hønefoss på bedre målforskjell, og da trenger Hønefoss hjelp av Ullensaker/Kisa for å beholde plassen.

Ullensaker/Kisa-Nest-Sotra: Hjemmelaget er klare for 2 .divisjon. Nest-Sotra er trygge dersom Alta ikke slår Hønefoss. Skulle Alta vinne må også Nest-Sotra vinne. Skulle så skje er det Hønefoss som rykker ned.

Hødd-Bryne og Ham-Kam - Tromsø kan forbigås i stillhet. Men i seks av de åtte kampene har i hvert fall ett av lagene noe å spille for.

PS: Dersom Ham-Kam taper mot Tromsø, må vi helt tilbake til 1983 for å finne en like dårlig poengsum i den nest øverste divisjonen. Og den gang var det bare 22 kamper ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24