Husk meg
Brukernavn
Passord

Stadion overtas av kommunen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 nov 13, 00:17

Nå skal vel alle gamle krav ha blitt ettergitt. Så i teorien er jo klubben gjeldsfri, noe den ikke har vært tidligere år. Så betalingsevnen vil jo være større.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 19 nov 13, 15:28

Molde går over til kunstgress umiddelbart etter kveldens landskamp:

http://www.dagbladet.no/2013/10/04/sport/fotball/tippeligaen/ole_gunnar_solskjer/29603016/

---------------------------

Svaberget for alltid!


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 05 des 13, 17:58

Da har bystyret vedtatt at kommunen overtar Stadion, ifølge Geir Bakken på Twitter


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 des 13, 19:18

Fr.stad energi vil ut

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 05 des 13, 19:36

Nå er det vel ikke Fredrikstad Energi som vil ut, men enkelte i kommunestyret som vil at de ikke skal være deleiere i Værste.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 05 des 13, 21:20

5. desember 2013: Fra i dag kan det vel bare gå oppover...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 05 des 13, 21:27

Opprinnelig postet av Balto

5. desember 2013: Fra i dag kan det vel bare gå oppover...

Vi kan håpe. Jeg har derimot vært med på dette for lenge til å sprette sjampagnekorken.

Forsiktig optimist kan jeg være, men jeg tør ikke noe mer. Laughing


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 06 des 13, 19:14

Tjukk i huet denne karen fra høyre. Kommunen har jo aldri hatt noe med stadion å gjøre. Det ble hvertfall jeg klart fortalt når jeg tok det opp for et par siden. Nå må det letes i gamle innlegg for som dere vet - Foyn vet alltid best. God jul og vi sees 30 mars 2015


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 21 aug 14, 21:40

Opprinnelig postet av oleoleole

Ja, vi alle ønsker egentlig naturgress. Vi kan alltids håpe at det kommer tilbake en eller annen gang. Ellers er det vel bare snakk om tid før kunstgress blir det samme som naturgress :p

Kan vi fortsatt håpe på naturgress på stadion? I og  med at Cowi har funnet ut at det kan koste opp til 20 mill å legge kunstgress.

Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med at det ikke ble lagt kunstgress når vi fikk tilbud om tilskudd på 1 mill fra kommunen i 2012.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 22 aug 14, 09:42

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av oleoleole

Ja, vi alle ønsker egentlig naturgress. Vi kan alltids håpe at det kommer tilbake en eller annen gang. Ellers er det vel bare snakk om tid før kunstgress blir det samme som naturgress :p

Kan vi fortsatt håpe på naturgress på stadion? I og  med at Cowi har funnet ut at det kan koste opp til 20 mill å legge kunstgress.

Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med at det ikke ble lagt kunstgress når vi fikk tilbud om tilskudd på 1 mill fra kommunen i 2012.

Jeg mener faktisk at det er bedre økonomi å bruke naturgresset videre. For det første fordi plasten må byttes ut forholdsvis ofte, og oftere hvis banen brukes mye. Kommunen kan ikke ha det sånn at det blir debatt og bråk i kommunestyret hver eneste gang det skal settes av 4-5 millioner til ny plast... 

For det andre har vi idag en naturgressbane som ikke koster noe i etablering, kun i drift og vedlikehold. Dette passer mye bedre med kommune-økonomi.

Med godt vedlikehold kan banen brukes hardere enn idag, det er jeg ganske sikker på. Ihvertfall inntil man faktisk har funnet ut at det er behov for mer kunstgress og kamparena for lokale klubber.  Men begynner det ikke å bli ganske bra dekning med kunstgress i Fredrikstad og omegn? Vi vet jo heller ikke om de lokale klubbene er villige til å bruke stadion til trening og kamp til den prisen kommunen setter.

Det er mange løse tråder her, og inntil man har fått sama dem bør man legge kunstgresset på is.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 22 aug 14, 10:35

Opprinnelig postet av Asgeir

Med godt vedlikehold kan banen brukes hardere enn idag, det er jeg ganske sikker på. Ihvertfall inntil man faktisk har funnet ut at det er behov for mer kunstgress og kamparena for lokale klubber.  Men begynner det ikke å bli ganske bra dekning med kunstgress i Fredrikstad og omegn? Vi vet jo heller ikke om de lokale klubbene er villige til å bruke stadion til trening og kamp til den prisen kommunen setter.

Det er mange løse tråder her, og inntil man har fått sama dem bør man legge kunstgresset på is.

En av de løse trådene er om stadion faktisk tåler hardere bruk enn i dag. I sommer reiste faktisk FFK rundt på banene i distriktet fordi treningsbanen på Værstevar for hard fordi dem ikke har råd til å vanne den OG de fikk ikke lov av kommunen til å bruke stadion fordi den ikke tålte så mye bruk, noe jeg personlig ikke kan fatte.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 22 aug 14, 14:16

Opprinnelig postet av Rey
En av de løse trådene er om stadion faktisk tåler hardere bruk enn i dag. I sommer reiste faktisk FFK rundt på banene i distriktet fordi treningsbanen på Værstevar for hard fordi dem ikke har råd til å vanne den OG de fikk ikke lov av kommunen til å bruke stadion fordi den ikke tålte så mye bruk, noe jeg personlig ikke kan fatte.

Det er flere former for naturgress også. Gresset på stadion gror i sand, og da blir matta veldig følsom for mangel på næring og vann. Men dreneringa blir ekstremt god.

Gamle stadion, derimot, og f.eks Sentralidrettsanlegget på Lisleby, hadde/har gress som grodde i metervis med jord, og dette gresset tåler mer slitasje, er mindre følsomme for mangel på vann, og trenger så og si ikke gjødsel i sesongen... Jeg vil tro at denne typen matte er mindre arbeidskrevende enn de sandgrunn-baserte banene.

Hvis man ser på antall kamper som går på Lisleby vil man nok se at det spilles mange ganger flere  kamper på den banen enn på nye stadion...



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3