Husk meg
Brukernavn
Passord

Håkon Wibe Lund

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 05 nov 13, 08:54
Endret: 05 nov 13, 08:58
Endret av: Lars 29
Må si at jeg synes det er litt merkelig etter den sesongen vi har hatt, at ikke flere her inne har stilt spørsmålstegn rundt vår hovedtrener og trenerteam. Bakkerud har tross alt vært sykemeldt store deler av sesongen. Er det sånn at vi pga økonomi etc har blitt helt likegyldige?
Laget har definitivt underprestert, basert på den elveren vi faktisk har, Selv med noen skader, mener jeg vi burde klart vært topp seks, egentlig mener jeg laget burde vært bedre enn Stabæk, det vil si nummer to og dermed rykket direkte opp. Ja vet mange mener vi har godt av et år til i Adecco og at vi ikke har noe i Tippeligaen og gjøre, men er ikke det vi diskuterer.
 
Det stiller et betimelig spørsmål, har vi rett type trener(e) som får maks ut av laget? Jeg mener klart nei. Bakkerud var en katastrofe, basert på hva jeg har fått referert og har sett på treningsfeltet. Wibe Lund er for meg en assistent type og ingen hovedtrener ennå. Men håper han vil vokse inn i rollen. Jeg mener helt klart at FFK trenger en ny hovedtrener, som spillerne lytter til og har respekt for. Arne Sandstø, en av de mest populære trenerne for noen år siden, som har fått til mye med små ressurser er ledig. Rickard Norling er en annen, men blir nok en for dyr løsning. Men finnes utvilsomt ulike andre trenere ledige som ikke er alt for dyre.
 
Min drøm er nå i 2 år få Nils Arne Eggen inn i FFK. Ja han er over 70, men han er frisk og rask og har sagt han fortsatt har ambisjoner som trener og er motivert. Han har også famile og følelser for Østfold etter sin tid i Moss. Med tanke på hans sønn sin skjebne og det KTE bygget opp i FFK, er jeg ganske så sikker på at han kunne vært motivert for jobben. Det hadde ført til en voldsom entusiasme, fått med seg næringslivet igjen og det hadde ikke blitt en veldig dyr løsning. Tror det kunne vært en kjempemulighet i vår situasjon. Sikkert mange som er uenige i dette, men vi trenger en sterk trenertype, som spillerne lytter til og respekterer. NAE er knallhard, men oppfører seg allikevel ikke som Tom Nordlie. Tygg litt på det, tror det kunne fungert!

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 05 nov 13, 08:57

Økonomi og klausuler har vel satt en stopper for videre spekulasjoner. Og vi har vel alle innsett at alt rotet som har vært ikke har gitt arbeidsro for noen del av støtteapparatet...

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 05 nov 13, 10:26

Opprinnelig postet av endre

Økonomi og klausuler har vel satt en stopper for videre spekulasjoner. Og vi har vel alle innsett at alt rotet som har vært ikke har gitt arbeidsro for noen del av støtteapparatet...

QFT. Stikk fingern i jorda. Dessuten er Wibe Lund en tvers gjennom sympatisk trener tross stormen har beholdt et glødende engasjement.

Nils-Arne Eggen, jadda... Hva med Trond Sollied? Drillo? Ferguson? 


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 05 nov 13, 13:49

Hvorfor dra opp ny diskusjon om trenerapparatet nå?  Bakkerud var en katastrofe og klubben bør ta kritikk for alt for svakt forarbeid før den ansettelsen, men med Håkon 

Wibe-Lund og Jan Tore Ophaug har vi to dedikerte unge trenere som kan faget og som trenger all den støtte vi supportere kan gi.

Det å dra inn Eggen eller andre er ikke tema for FFK før senongen -14

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 05 nov 13, 15:14

Opprinnelig postet av Topscorer

Hvorfor dra opp ny diskusjon om trenerapparatet nå?  Bakkerud var en katastrofe og klubben bør ta kritikk for alt for svakt forarbeid før den ansettelsen, men med Håkon 

Wibe-Lund og Jan Tore Ophaug har vi to dedikerte unge trenere som kan faget og som trenger all den støtte vi supportere kan gi.

Det å dra inn Eggen eller andre er ikke tema for FFK før senongen -14

Hvorfor dra opp en ny diskusjon om trenerapparatet? Kan gi deg noen grunner.

-  Laget har underprestert til de grader.

-  Merkelige disposisjoner flere ganger i sesongen som feks Ola Lønn Jensen som ving?? .

-  Lars Grodud fikk spille alle kampene uansett hvor dårlig han var.Er det riktig å spille kun fordi man er kaptein?

-  Rekken av dårlige resultater har gjort folk likegyldige til FFK.

-  Klubben klarte ikke engang å få gitt bort gratisbilletter

Hvilket grunnlag har du for å si at Wibe Lund og Opphaug kan faget sitt?. Både Nordlie og Aune kan fotball og faget. Vil ikke si at de passet nødvendigvis inn som hovedtrener i FFK for det.

Det interessante er at alle tror at det automatisk blir så mye bedre til neste år. Har allerede blitt varslet en stram økonomi, dermed er det opptil trenerapparatet å få maks ut av spillerne og jeg mener at de ikke er rett menn på rett plass. Som assistent(er) ja, men som hovedtrener nei!!

 

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 05 nov 13, 18:06


Skønner at du ønsker at FFK skal bruke en miill eller mer på en ny hovedtrener og samtidig betale Wibe-Lund ut av kontrakten de har med han. For meg er det høl i hue å bruke så mye penger på noe som igjen bare vil skape støy og nedsnakk. Har du noe garanti for at de du nevner som trenerkandidater ville lykkes bedre? Det blir bare spekulasjoner.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 05 nov 13, 21:37


Kontinuitet er en viktig verdi i fotball. Lag som vinner noe har en trener og en stamme i laget som har vært der lenge. Lag som ikke har det underpresterer. Det er regelen, og unntak finnes sikkert. Å evaluere en trener ut fra lagets tabellplassering etter (nok-) en sesong som denne er høl i hue.

Kontinuitet er viktig, og for å skape det trenger man tillit over tid. Både for trenere og spillere.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 05 nov 13, 22:14

I HWL har vi en trener som gir 100% for FFK og mer enn det. Det er svært få trenere jeg har sett som tydelig gir så mye av seg selv som han. La mannen få lov til å utvikle seg i FFKsystemet. Tom Freddy Aune ble i mine øyne alltid en hjelpetrener som ble en kriseløsning, ikke la det samme skje med Wibe Lund!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 nov 13, 08:06

Det at vi taper tre, fire kamper på slutten av kampene, det er altså ok for deg og vitner om at det er ok trener?

Tviler om FFK ville satset på han i år, hadde det ikke væ9rt for det gamle styret hadde skrevet en langtidskontrakt. FFK hadde ikke råd til å løse han ut, derfor er han heldig og for lov til å bli med videre.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 06 nov 13, 08:26

Nisse!

(Veit det er politisk ukorrekt å skrive det, men du lirer av deg så mye dritt at så får det være) 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 06 nov 13, 09:04

Opprinnelig postet av endre

Nisse!

(Veit det er politisk ukorrekt å skrive det, men du lirer av deg så mye dritt at så får det være) 

Der traff du spikeren så til de grader på hodet! Endelig en som skriver det alle andre tenker.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 06 nov 13, 09:27

Det siste vi trenger nå er bråk vedr trener. Vi trenger arbeidsro slik at Wibe-Lund kan bygge opp laget og utvikle de unge spillerne våre sammen med de andre i trenerteamet.


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 06 nov 13, 09:45

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av endre

Nisse!

(Veit det er politisk ukorrekt å skrive det, men du lirer av deg så mye dritt at så får det være) 

Der traff du spikeren så til de grader på hodet! Endelig en som skriver det alle andre tenker.

Var denne tuftet på og ment til meg, på bakgrunn at jeg på en saklig måte stiller spørsmålstegn ved vårt trenerteam og vår hovedtrener når vi blir NUMMER 10 i Adeccoligaen med det laget vi har?

Ok Cool. Om "alle andre" mener det samme og har så lave ambisjoner for eget lag, så tror jeg at jeg har sagt mitt her inne!!

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 06 nov 13, 10:00

Nei, det var ikke ment til deg. Ta det helt med ro. Wink


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 06 nov 13, 10:01

Hadde den vært myntet til deg, så hadde du nok vært quotet med...

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 06 nov 13, 12:16

Opprinnelig postet av Patrioten

Det at vi taper tre, fire kamper på slutten av kampene, det er altså ok for deg og vitner om at det er ok trener?

Så når en trener som nettopp har bikket 30, blir kastet ut til ulvene midt i sesongen så skal han sparkes fordi tre, fire kamper går i mot oss på slutten av kampene? 

Før FFK hentet Lund hørte jeg lovord om han overalt. Jeg var i ekstase over at de klarte å få en så talentfull trener til klubben, og så vil du kaste han ut etter at han fikk prøve seg et halvt år? Og det er ikke hvilke som helst ulver han ble kastet ut til heller. Det var nemlig kanskje en av de minst takknemlige jobber en trener kan få. Ikke bare skulle han ta over et lag midt i sesongen hvor ny tydelighet, ny taktikk og filosofi skulle inprintes. Han skulle ta over et lag hvor kurven har pekt nedover, et lag som hadde skuffet totalt, et lag med villt mange utenomsportslige kriser, og et lag hvis supportere langt på vei viste dem ryggen.

Nei, kjære "patriot"... Jeg ber på mine knær over at vi supportere kan begynne å snu oss igjen. I stedenfor å vise ryggen, kan vi heller rette magen mot stadion. Den beste måten å gjøre det på akkurat nå er å kjøpe sesongkort for 2014 fort som mulig og ha full støtte til både trenerapparat, spillere og den nye ledelsen. Den værste måten man kan gjøre det på er å begynne å skrike etter nye. Tror du virkelig at vi rykker opp neste år ved å betale dyre lønninger til erfarne trenere? Hva om vi da ikke rykker opp? 


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 06 nov 13, 20:59

Syntes jeg har sett en fremgang og har trua på att han kan få til noe bra i FFK. Det som blir spennende og viktig nå er å se hvordan de får lagt opp treningene i vinter. Håper alle får treng godt, og ungår like mange skader som vi har vært vant med de siste årene.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 09 nov 13, 12:51

Etter ryktene er Wibe Lund en ekstremt hardtarbeidende og systematisk trener. Han mangler kanskje den naturlige autoriteten som kommer blant annet med alder, og er kanskje ikke den som snur et lag med et fingerknips, men med system og innsats over tid vil resultatene komme. Jeg tror Wibe Lund er helt riktig mann for FFK akkurat nå, håper bare vi får beholde ham lenge nok. 

---------------------------

Svaberget for alltid!


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 09 nov 13, 14:15

Trur også han er rett man til rett tid, kanskje ikke den beste taktikeren, men flink til med unggutta og trur han kommer til å heve seg mange hakk i sessongen som kommer. 


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 13 nov 13, 08:33

Har hørt litt på intervjuene på f-b.no, og hvor det har blitt snakket om Bakkeruds fotball filosofi og spillesystem, noe han selv mente var den beste måten å spille fotball på.

Er det noen som kan forklare en ikke-fotball-nerd hva Bakkeruds system giik ut på? som tydeligvis tok lang tid å få endret i spillergruppa, og som han trengte andre spillertyper til?

Og hva er annerledes under Wibe Lund? For han måte også bruke tid til å få satt sitt system i spill.

(dette er ingen kritikk til noen av trenerne eller deres systemer, - jeg er bare nysgjerrig og håper å kunne forstå de to ulike filosofiene/systemene, da jeg personlig ikke har sett noen større forskjell på de)



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24