Husk meg
Brukernavn
Passord

Konkurrenters kamper i innspurten 2013

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 14 okt 13, 21:41

Mjøndalen tapte 2-4 mot Sandefjord, hvilket betyr at vi er ett poeng bak med like mange kamper spilt

http://dt.no/sport/bortetap-for-mif-1.8112577

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 16 okt 13, 09:32

Bryne ser ut til å ha det enkletse kamp programmet igen. Vi må slå Hamkam, og ha min st en seirer til.

Mulig vi må vinne alle tre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 16 okt 13, 12:49

Skal vi anta at vi først og fremst kjemper med Ranheim, Ham-Kam, Mjøndalen, Bryne, Sandefjord og Kristiansund om plassene 4-6? Avstanden til Hødd er sju poeng, det er nok for mye uansett - mulig luka til Ranheim på fem poeng også er i største laget. Uansett: Førstkommende serierunde er høyinteressant for kampen om kvalik-plassene, se bare på dette:

Bryne-Hødd.

Ranheim-Sandefjord

Ham-Kam - FFK

Kristiansund-Bodø/Glimt

Mjøndalen-Ull/Kisa

Altså, av de åtte lagene som ligger enten på kvalik eller like bak, så skal seks møtes innbyrdes. Dersom det nå går slik at Bryne, Sandefjord, FFK, Kristiansund og Mjøndalen alle vinner, så vil avstanden fra 10. plass (Kristiansund) til 3. plass (Hødd) være på lusne fire poeng!

Vi bør vinne mot Ham-Kam på søndag om vi vil ha kvalikplass. Om vi vil ha hjemmekamp i første runde av kvaliken må vi vinne resten, med mindre vi har tjuvflaks med øvrige resultater.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 16 okt 13, 13:22

Opprinnelig postet av Tøfflus

Skal vi anta at vi først og fremst kjemper med Ranheim, Ham-Kam, Mjøndalen, Bryne, Sandefjord og Kristiansund om plassene 4-6? Avstanden til Hødd er sju poeng, det er nok for mye uansett - mulig luka til Ranheim på fem poeng også er i største laget. Uansett: Førstkommende serierunde er høyinteressant for kampen om kvalik-plassene, se bare på dette:

Bryne-Hødd.

Ranheim-Sandefjord

Ham-Kam - FFK

Kristiansund-Bodø/Glimt

Mjøndalen-Ull/Kisa

Altså, av de åtte lagene som ligger enten på kvalik eller like bak, så skal seks møtes innbyrdes. Dersom det nå går slik at Bryne, Sandefjord, FFK, Kristiansund og Mjøndalen alle vinner, så vil avstanden fra 10. plass (Kristiansund) til 3. plass (Hødd) være på lusne fire poeng!

Vi bør vinne mot Ham-Kam på søndag om vi vil ha kvalikplass. Om vi vil ha hjemmekamp i første runde av kvaliken må vi vinne resten, med mindre vi har tjuvflaks med øvrige resultater.

Tror egentlig at 3. og 4. plassen er for langt unna. Slår vi Ham-Kam kan dette bli en vannvittig spennende innspurt i høst!

"Slittspillet" spilles cup:

3. mot 6.
og
4. mot 5.

Vinneren av 3. mot 6. får hjemmekamp i 2. runde.

Vinneren av den spiller play-off mot laget fra Tippeligaen.

Jeg vil si 6. plassen er hakket mer attraktiv en 5. plassen. Styrkeforholdet mellom 3. og 4. plass er ikke all verdens, men hjemmekamp i runde 2 kan være gull verdt.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 16 okt 13, 14:49

Opprinnelig postet av thorsen

 

Vinneren av 3. mot 6. får hjemmekamp i 2. runde.

...

Jeg vil si 6. plassen er hakket mer attraktiv en 5. plassen. Styrkeforholdet mellom 3. og 4. plass er ikke all verdens, men hjemmekamp i runde 2 kan være gull verdt.

Er det virkelig slik i år også? Det ble jo kritisert i fjor, nettopp på grunn av det du skriver nederst. Det gjør faktisk sjetteplass mer attraktivt enn femte.

Det rimelige ville jo selvsagt være at det best plasserte laget fikk hjemmekamp. Altså at dersom nr 6 slo nr 3, så fikk vinneren av den andre kampen hjemmekamp. På den måten ville det være om å gjøre å komme så høyt på tabellen som mulig. Et system som gjør det til en potensiell fordel å bli nr 6 framfor nr 5 har en klar mangel.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 16 okt 13, 15:55

Det skal jeg faktisk ikke garantere. Ser nå at jeg har sett på artikkel om "Kvalifisering til Tippeligaen 2013". Klarer ikke finne noe fra i år.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24