Husk meg
Brukernavn
Passord

Sesongen 2014

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 13 8

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 11 des 13, 12:23

Hvordan går det ann å forsvare at Jabbie hadde høy lønn og så slippe han gratis. For så å ønske seg Brenne. Han skal vel ihvertfall ikke ha noen mindre lønn.... Selv jeg skulle klart å fått forhandlet inn en liten sum med penger ihvertfall. 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 11 des 13, 12:51

Hurra!

Å klare å slippe Landgren og Jabbie gratis er rett og slett imponerende!

"Gleder meg" til ny sesong. Yell


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 11 des 13, 13:03


Men man må også huske på en ting. Vi har hentet Christian Berg og det er vel ganske så sikkert at han vil ta den plassen som Jabbie har hatt. Tror nok ikke Berg og Jabbie hadde spilt samtidig hvis vi fortsetter med en 4-3-3 formasjon. Da gir et bytte Jabbie/Brenne litt mer mening.

Samtidig har vi Westgaard som egentlig også spiller i den posisjonen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 11 des 13, 13:13

Er klar over det. Jeg synes også Berg er bedre enn Jabbie. Jabbie var vel egentlig en bedre spiller for to sesonger siden enn han er nå.

Det jeg ikke skjønner er at man ikke klarer å få inn ei krone på disse spillerne. Det er helt uforståelig for meg.

Det hadde vært moro med Simen Brenne tilbake i FFK. Han fyller 33 år neste år, så han holder vel i 2-3 sesonger til kanskje. Men at han skal komme tilbake til den formen han hadde i FFK før han dro til LSK kan vi nok ikke forvente. Jeg er litt usikker mtp skader osv også. Vil Simen tilbake da? Jeg kan heller aldri tenke meg at han blir noe billigere enn Jabbie.

Jaja, vi får ta det som kommer. 

Blir nok en tung sesong til i Adecco hvis det ikke skjer noe drastisk snart.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 11 des 13, 13:15

Opprinnelig postet av Balto

I følge FB går han gratis og evt 20% ved videresalg

Sitat fra FB:  

Til Fredriksstad Blad sier Bakken at han ikke ønsker å kommentere detaljer rundt avtalen. Men etter det FB kjenner til går Jabbie gratis til den tyrkiske klubben, mot at FFK får 20 prosent av et eventuelt videresalg i fremtiden.

Bakken vil ikke kommentere , men FB vet likevel avtalens innhold? Jeg trodde at klubben ikke lenger hadde folk som lekket fortrolige opplysninger, og at det nå var nulltoleranse for lekkasjer?  


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 11 des 13, 14:08

Helt tragisk og uforstålig at de ikke får inn penger for Jabbie som var en av våre beste spillere. Hvor mye tjente han egentlig?


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 11 des 13, 22:19

Nå må vi ikke ta helt av enda. For meg virker det bare som f-b har tatt å lagd en tabloide overskrift og kokke opp en skikkelig negativ artikel. vi vet ikke enda om det stemmer at Jabbie går gratis.

 

det er ikke sikkert det er noen mulvarper som har snakke ut fra mørke rom fra Fredrikstad stadion. Det kan være en avis eller forum fra tyrkiske siden som har sakt noe.

For meg ser det ut til at de tar ut fra denne settningen "Det at Jabbie nå forlater FFK betyr at det frigjøres lønnsmidler, og klubben kan dermed hente inn en ny spiller".

 


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 11 des 13, 23:16

Samtidig, hvis de hadde fått gode penger for han, så hadde det nok blitt sagt. 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 des 13, 01:26

Opprinnelig postet av aavdst

Bakken vil ikke kommentere , men FB vet likevel avtalens innhold? Jeg trodde at klubben ikke lenger hadde folk som lekket fortrolige opplysninger, og at det nå var nulltoleranse for lekkasjer?  

Alle FFK-ledere og styreledere har sagt det hver gang de har trådt inn i rollen. Selvsagt utopi.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 12 des 13, 08:22

Opprinnelig postet av endre

Samtidig, hvis de hadde fått gode penger for han, så hadde det nok blitt sagt. 

Skjønner ikke helt hvorfor det. For å gi seg selv dårligere forhandlingskort ved signering av nye spillere?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 12 des 13, 08:27

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av aavdst

Bakken vil ikke kommentere , men FB vet likevel avtalens innhold? Jeg trodde at klubben ikke lenger hadde folk som lekket fortrolige opplysninger, og at det nå var nulltoleranse for lekkasjer?  

Alle FFK-ledere og styreledere har sagt det hver gang de har trådt inn i rollen. Selvsagt utopi.


Er litt usikker på hvilke andre ledere som har sagt det, og hvertfall på at alle og enhver har sagt det. Eh, utopi? Det er veldig mange klubber hvor slike lekkasjer ikke skjer. Utopi i Fredrikstad? Mye mulig.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 12 des 13, 08:35

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av aavdst

Bakken vil ikke kommentere , men FB vet likevel avtalens innhold? Jeg trodde at klubben ikke lenger hadde folk som lekket fortrolige opplysninger, og at det nå var nulltoleranse for lekkasjer?  

Alle FFK-ledere og styreledere har sagt det hver gang de har trådt inn i rollen. Selvsagt utopi.

F-B kan vel ha snakket med Jabbie eller agenten?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 12 des 13, 08:46

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av endre

Samtidig, hvis de hadde fått gode penger for han, så hadde det nok blitt sagt. 

Skjønner ikke helt hvorfor det. For å gi seg selv dårligere forhandlingskort ved signering av nye spillere?

De gir seg jo ikke dårligere forhandlingskort ved å dementere at de har gitt han bort. Isteden så står de jo frem som at de gir bort alle spillere vi har, selv med 2 år på kontrakten. Og Jabbie har vel ikke den drøyeste årslønna?
Samt syns jeg det er litt bekymringsverdig at to av folkets spillere kan forsvinne tilnærmet gratis. 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 12 des 13, 08:55

Geir Bakken har vært mye tydeligere på dette med lekkasjer enn sine forgjengere og gjorde det umiddelbart til en slags fanesak, blant annet ved å uttale at enhver form for lekkasje vil medføre at man er ferdig i klubben. Faktisk uttalte han også at enhver i klubben - enten det var spillere, frivillige, ansatte eller ledere - som offentlig uttalte seg på en måte som satte klubben i dårlig lys, ville miste jobben. Utvilsomt en offensiv, tydelig og kanskje nødvendig erklæring fra herr Bakken. Men det krever også at ord fører til handling når slike episoder vil skje.

Når det gjelder Jabbies avskjed, synes jeg det er kjedelig. Jeg har stort sett ment at Jabbie har vært en av de viktigste brikkene i FFK de siste par årene. Gutten er bare 20 år og fortsatt et stort talent, og det er ekstremt bittert å slippe en så lovende spiller gratis. Det er jo nettopp denne typen spillere FFK må tjene penger på, og når man ikke klarer det, så blir det vanskelig å gjøre spillerlogistikk til en inntektskilde (med mindre man plutselig skulle få frem en ny spiller av kaliberet til Tarik).


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 12 des 13, 09:12

Opprinnelig postet av Costanza

 

Når det gjelder Jabbies avskjed, synes jeg det er kjedelig. Jeg har stort sett ment at Jabbie har vært en av de viktigste brikkene i FFK de siste par årene. Gutten er bare 20 år og fortsatt et stort talent, og det er ekstremt bittert å slippe en så lovende spiller gratis. Det er jo nettopp denne typen spillere FFK må tjene penger på, og når man ikke klarer det, så blir det vanskelig å gjøre spillerlogistikk til en inntektskilde (med mindre man plutselig skulle få frem en ny spiller av kaliberet til Tarik).

Enig i at Jabbie har vært en av våre viktigste spillere. Samtidig lå det i kortene, når vi hentet Berg, at Jabbie ville bli overflødig. Og klubben har ikke råd til å ha dobbel dekning med spillere som holder første elver nivå i noen posisjoner. Ikke ville det være tilfredstillende for spilleren heller.

Slik markedet er i dag får man ikke betalt for umerriterte spillere, uansett hvor lenge de har igjen av kontrakten. Se på Strømsgodset. Det er kun en spiller de har betalt overgangssum for.

Det vi trenger nå er en indreløper med erfaring, og ifølge F-B jobbes det med saken.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 12 des 13, 09:53

Overflødig blir vel litt feil. Han er jo fortsatt ung, og kunne fortsatt bidratt. Hvis vi skal bli et lag å regne med, så går det fint ann å ha 2 def innere, det er jo kun snakk om taktikk (evt skader)

Jabbie har jo allerede bygd seg opp relevant erfaring tross sin unge alder, så den syns jeg ikke gjelder. Men hvis det er Brenne som skal inn, så kunne vel vår midtbane hatt begge? Greit vi skal spare penger, men virkelig, er Jabbie den dyreste å spare på? Ingen som kan komme frem med lønn? Man får betalt for spillere, hvis man virkelig vil. Ref forhandling.
Og når man snakker om forhandlig og flinke på dette, så viser da evt Godset at det er det er gode på. Forhandling og hente Bosman. Jabbie hadde 2 (to) år igjen. 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 12 des 13, 10:17

Nettopp fordi det er stor tilgang på Bosman spillere er det ikke lett å få betalt for umerrtierte spiller. En spiller er jo ikke mer verdt fordi han er under kontrakt? 

Jabbie er defensivt midtbane anker. FFK benytter kun en spiller i denne posisjonen. Berg ble hentet for å fylle denne rollen, riktignok på en annen måte enn Jabbie.

Brenne er indreløper og en annen spillertype enn Jabbie. Dette handler ikke om Jabbie vs. Brenne, men Jabbie vs. Berg. Dermed er det rart denne diskusjonen kommer føst nå, og ikke når vi hentet Berg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 12 des 13, 10:55

Ja, derfor skrev jeg at er rart at man må krympe stallen med sentrale spillere. Uansett om det kommer en relativt lik inn. Berg er ingen ungfole, og som Costanza sier, hvorfor gi bort de få spillerne som faktisk har videresalgspotensiale?
Ikke umulig at Jabbie kunne vokst og lært mer med Berg som konkurrent, og tatt de nødvendige stegene.

Det handler jo om Jabbie vs Brenne hvis de mener at eneste måten å få inn Brenne er å fjerne lønn. Og da syns jeg det blir litt rart at de gir bort en 20 åring for å få en en spiller som er betraktelig eldre.  

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Raymond

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 des 12
Innlegg: 25

Lagt til: 12 des 13, 11:33

Jeg tror at klubben har en plan for kommende sesong. De som styrer skuta er oppegående! Jeg er enig at det ser rart ut at de lar spillere gå gratis, men jeg tror de har kontroll!

 

Jeg har trua!

---------------------------

Med og motgangsupporter


Brutus

Knøttespiller
Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 49

Lagt til: 12 des 13, 13:04


Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 13 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24