Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK Sport konk neste uke?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 jul 13, 07:34
Endret: 06 jul 13, 07:48
Endret av: Patrioten

 

Forstår vi rett om dere er i ferd med å gå til skifteretten allerede neste uke?

- Det var et ledende spørsmål. Hvis styret ikke tror på at det er mulig å få inn frisk kapital har de en handleplikt. Denne avgjørelsen tar de snart.

http://fredrikstadavisa.no/2013/07/05/ffk-sport-kan-vaere-konkurs-om-fa-dager/

 Skal vi tippe at noen spiller ett høy spill og gambler med FFks fremtid?

Kan Terje Høyli være jokeren?

 

 Da blir det andre gangen han redder de fra konkurs igjen


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 jul 13, 07:57

kunne du ikke skrevet det inn her da ?

 

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 jul 13, 01:11

Høili kommer aldri til å redde FFK Sport AS all den tid det er så håpløst mange bånd mellom Sport AS og Værste AS.

Høili kan hjelpe klubben, det tror jeg han kan, men da må båndene til Værste kuttes så langt det går.

Den beste hjelpa han og andre pengefolk kan bidra med er nok millioner til at FFK kan få omgjort nok B-aksjer til A-aksjer i Fredrikstad Stadion AS til at FFK får aksjemajoritet.

Da ville det være en sjanse for at klubben vil kunne reise seg vha dugnadsånd og engasjement fra byens befolkning.

Hvis nå Sport AS går konk, som jeg både tror og håper de gjør, vil resten av sesongen måtte gjennomføres på dugnad! Jeg står klar til å bidra!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 09 jul 13, 08:09

Kan ikke helt se at å gjøre om B-aksjene til A-aksjer skal ha noenting å si all den tid B-aksjene ikke har stemmerett og det ikke kan tas ut utbytte av selskapet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 09 jul 13, 10:54

Virker som at alle sitter på 'gjerdet' å venter. Ingen andre enn Værste har mulighet,eller vilje til å komme opp med 6 millioner kroner. Utopi å tro at eks Høili skiulle cashe ut dette,fordi dette er penger som går i 'sluket'.

Har derfor trua på at a/s'et slåes konk,og kommunen tar over Stadion. Så er håpe at det står investorer klare,til å tilføre KLUBBEN midler ut året,til sponsor pengene blir utbetalt i 2014.....hvis da ikke mye av dette ER utbetalt,og brukt allerede?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 09 jul 13, 13:25

Opprinnelig postet av Asgeir

Høili kommer aldri til å redde FFK Sport AS all den tid det er så håpløst mange bånd mellom Sport AS og Værste AS.

Høili kan hjelpe klubben, det tror jeg han kan, men da må båndene til Værste kuttes så langt det går.

Den beste hjelpa han og andre pengefolk kan bidra med er nok millioner til at FFK kan få omgjort nok B-aksjer til A-aksjer i Fredrikstad Stadion AS til at FFK får aksjemajoritet.

Da ville det være en sjanse for at klubben vil kunne reise seg vha dugnadsånd og engasjement fra byens befolkning.

Hvis nå Sport AS går konk, som jeg både tror og håper de gjør, vil resten av sesongen måtte gjennomføres på dugnad! Jeg står klar til å bidra!

Det gjør vel ikke situasjonen noe bedre om B-aksjene blir omgjort til A-aksjer, det blir jo egentlig værre. Det er jo Værste AS som eier b-aksjene så vidt jeg forstår.

Hvis FFK får disse aksjene for 1 krone så stiller det seg selvfølgelig annerledes, men hvem tror det så lenge stadionlånet står ubetalt?

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 10 jul 13, 11:51
Endret: 10 jul 13, 13:08
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Willy René

 

Det gjør vel ikke situasjonen noe bedre om B-aksjene blir omgjort til A-aksjer, det blir jo egentlig værre. Det er jo Værste AS som eier b-aksjene så vidt jeg forstår.

Hvis FFK får disse aksjene for 1 krone så stiller det seg selvfølgelig annerledes, men hvem tror det så lenge stadionlånet står ubetalt?

FFK eier 75% av aksjene i FSAS, mens Værste eier 25%. Problemet er at de 75% er B-aksjer, dvs at de ikke gir stemmerett.   B-aksjene går over til bli A-aksjer når gjeld nedbetales, og de gir da stemmerett. Akkurat nå har Værste massiv A-aksjemajoritet. Det er når FFK har nedbetalt sin gjeld at vi kan si at vi eier stadion gjennom våre 75% A-aksjer. Nå eier vi ikke et eneste sete, tror jeg.

Inntil gjelda er nedbetalt, og da har FFK flertall i FSAS, og ditto muligheter til å endre økonomiske forutsetninger og rammer. Inklusive å kvitte seg med avtalen 25% av billettinntektene som går inn i FSAS. Dette vil bety mye for likviditet og rammer, åpenbart. Spesielt hvis det er mye folk på stadion.

Når jeg tenker på det: Hvordan kan det ha seg at FSAS ikke har klart å redusere gjelda når de tross alt mottar 25% av billettinntektene? Dette må da langt overskride de årlige omkostninger og avdrag på gjelda?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 jul 13, 11:59
Endret: 10 jul 13, 13:09
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Willy René

Det gjør vel ikke situasjonen noe bedre om B-aksjene blir omgjort til A-aksjer, det blir jo egentlig værre. Det er jo Værste AS som eier b-aksjene så vidt jeg forstår.

Hvis FFK får disse aksjene for 1 krone så stiller det seg selvfølgelig annerledes, men hvem tror det så lenge stadionlånet står ubetalt?

 

FFK eier 75% av aksjene i FSAS, mens Værste eier 25%. Problemet er at de 75% er B-aksjer, dvs at de ikke gir stemmerett.   B-aksjene går over til bli A-aksjer når gjeld nedbetales, og de gir da stemmerett. Akkurat nå har Værste massiv A-aksjemajoritet. Det er når FFK har nedbetalt sin gjeld at vi kan si at vi eier stadion gjennom våre 75% A-aksjer. Nå eier vi ikke et eneste sete, tror jeg.

Inntil gjelda er nedbetalt, og da har FFK flertall i FSAS, og ditto muligheter til å endre økonomiske forutsetninger og rammer. Inklusive å kvitte seg med avtalen 25% av billettinntektene som går inn i FSAS. Dette vil bety mye for likviditet og rammer, åpenbart. Spesielt hvis det er mye folk på stadion.

Når jeg tenker på det: Hvordan kan det ha seg at FSAS ikke har klart å redusere gjelda når de tross alt mottar 25% av billettinntektene? Dette må da langt overskride de årlige omkostninger og avdrag på gjelda?

Du vet nok mer enn meg om situasjonen i Stadion AS, men jeg mener å huske å ha lest at B-aksjene var eid av Værste og at klubben egentlig ikke hadde større formell  eierandel enn under 1 % av stadion, det var i alle fall det som figurerte i avisene når Hegnar tok opp dette.

Kanskje det har skjedd noe i etterkant....

 

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 jul 13, 12:02

http://www.bdb.no/bedriftsinfo/Fredrikstad_Stadion_AS/regnskap

Hmmmmmmmmmm, her står Fredrikstad Fotballklubb som 100 % eier......

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 jul 13, 13:15

Opprinnelig postet av Asgeir

FFK eier 75% av aksjene i FSAS, mens Værste eier 25%. Problemet er at de 75% er B-aksjer, dvs at de ikke gir stemmerett.   B-aksjene går over til bli A-aksjer når gjeld nedbetales, og de gir da stemmerett. Akkurat nå har Værste massiv A-aksjemajoritet. Det er når FFK har nedbetalt sin gjeld at vi kan si at vi eier stadion gjennom våre 75% A-aksjer. Nå eier vi ikke et eneste sete, tror jeg.

Enten så roter du eller så har det blitt en veldig endring i eierskapet av aksjene den siste tiden.

Tidligere så har FFK eid 75% av A-aksjene og Værste 25%. I tillegg har Værste eid en haug med B-aksjer (alle?) noe som har gitt dem et eierskap på 99.3% eller noe slik i stadion.

Kilde: F-B

Jeg ser med andre ord ikke problemet og det er helt motsatt av slik du framstiller det.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 10 jul 13, 13:18

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av Asgeir

FFK eier 75% av aksjene i FSAS, mens Værste eier 25%. Problemet er at de 75% er B-aksjer, dvs at de ikke gir stemmerett.   B-aksjene går over til bli A-aksjer når gjeld nedbetales, og de gir da stemmerett. Akkurat nå har Værste massiv A-aksjemajoritet. Det er når FFK har nedbetalt sin gjeld at vi kan si at vi eier stadion gjennom våre 75% A-aksjer. Nå eier vi ikke et eneste sete, tror jeg.

Enten så roter du eller så har det blitt en veldig endring i eierskapet av aksjene den siste tiden.

Tidligere så har FFK eid 75% av A-aksjene og Værste 25%. I tillegg har Værste eid en haug med B-aksjer (alle?) noe som har gitt dem et eierskap på 99.3% eller noe slik i stadion.

Kilde: F-B

Jeg ser med andre ord ikke problemet og det er helt motsatt av slik du framstiller det.

Bekreftes også her: 

http://www.fredrikstadfk.no/latest-news/article/16z79r0ehskd21lngn4c8l8wug/title/-vil-vaere-apne-om-tallene

---------------------------

FFK er RØDE og HVITE - og bortedrakta skal være RØD!


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 10 jul 13, 16:17

Opprinnelig postet av Willy René

http://www.bdb.no/bedriftsinfo/Fredrikstad_Stadion_AS/regnskap

Hmmmmmmmmmm, her står Fredrikstad Fotballklubb som 100 % eier......

Her har det skjedd noe i etterkant av informasjonen som ble gitt i FB. Jeg bruker en annen base enn Willy, men dengang stod Værste as med 99 komma ett eller annet. Nå står FFK (og ikke FFK as!) som 100% eier.

Tyder på at det jobbes - og at det er en plan bak det hele!


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 10 jul 13, 16:41

I purehelp.no og proff.no står også Fredrikstad fotballklubb som 100% eier


rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 10 jul 13, 19:13

Siden klubben har som mål å være åpen så regner jeg med at det kommer noe informasjon om dette i nær fremtid. Vi har jo også et styremedlem her som kanskje kan bidra med noe informasjon?

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
"If you can't support us when we lose or draw, don't support us when we win" -Bill Shankly


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 jul 13, 19:45


Spekuler i vei folkens!Smile

Jeg spekulerer;

Har dette noe å gjøre med et eventuelt salg av stadion til kommunen? Er det noe som skulle tilsi at det er mer gunstig at FFK som klubb er "mellomstasjon" før kommunen overtar stadion?

Eller;

Eller er det andre interessenter eller velgjørere som tenker klubbens beste som har fått til dette? Hvis så skal være tilfelle så må jo det ha skjedd noe med stadionlånet også?

Og, har "noen" begynt å samtale?

Vi venter spent på fortsettelsen, vi registrerer i alle fall at pressen er stille som mus, noen må vite noe.....

Kanskje vi skal hinte tv2-sporten om at FFK nå står som eier av stadion?

Jæ bara lurær jæ se........Wink

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 10 jul 13, 20:01

Er det noen som har vært inne på disse nettstedene og sjekket tidligere. I tilfelle, hvem stod som eier av stadion da?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 jul 13, 20:06

Opprinnelig postet av Balto

Er det noen som har vært inne på disse nettstedene og sjekket tidligere. I tilfelle, hvem stod som eier av stadion da?

Værste hadde vel i overkant av 99 %...........

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


1974

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 jul 13
Innlegg: 1

Lagt til: 10 jul 13, 20:36

Her står det at Værste vil gi bort sine aksjer til klubben (avsnittet Værste deltar ikke)

 

http://www.f-b.no/ffk/det-er-en-reell-fare-for-konkurs-1.7965720


rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 10 jul 13, 20:40

Opprinnelig postet av Willy René

Værste hadde vel i overkant av 99 %...........

I følge FFK selv er (var?) jo fordelingen 75/25 fordel FFK med A-aksjer og 0,7/99,3 hvis man tar med B-aksjer så uansett så må noe ha skjedd.

Håper virkelig dette er gode nyheter

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
"If you can't support us when we lose or draw, don't support us when we win" -Bill Shankly


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 jul 13, 20:44

Opprinnelig postet av Balto

Er det noen som har vært inne på disse nettstedene og sjekket tidligere. I tilfelle, hvem stod som eier av stadion da?

Pga Værstes B-aksjer, så var de eiere med 99,3% - mao må det ha vært det som har stått, for FFK har ikke eid 100% tidligere. Med mindre det er feil i basene, så har det skjedd noe.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24