Husk meg
Brukernavn
Passord

Premier League 2013-2014

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 18 jun 13, 10:35

En vind av forandring blåser over den øverste divisjonen i England. Selveste Gudfaren pensjonerer seg og David Moyes tar over på Old Trafford. Jose Mourinho returnerer til London, og 2. plass både i serie og cup var ikke godt nok for sjeikene i Man City, som erstatter Mancini med Manuel Pellegrini.

Men det er nå engang oppe i nordøst at det virkelig er bølger om dagen:

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/22928641

Joe Kinnear er ansatt som sportsdirektør, og har allerede kommet på kant med både fansen og sikkert noen spillere også. Følg med i neste bolken, no vert det spanande.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 20 aug 13, 20:29

Forandringens vinder startet med å blåse tre poeng til de tre forhåndsfavorittene. I samme slengen fikk Newcastle en elendig start. Ikke nok med at de fikk stryk av araberne, de pådro seg like godt et rødt kort etter bare 45 minutter av sesongen. Spent på hvordan dette påvirker Kinnear og Pardew..

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 01 okt 13, 20:54

Jose Mourinho må tåle kritikk for å ha lånt ut Chelseas muligens beste spiss, Romelu Lukaku, til Everton samtidig som han har blåst av masse penger på Samuel Eto'o. Hverken Torres, Ba eller Eto'o har startet sesongen bra, mens Lukaku allerede har tre mål for Everton ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 nov 13, 22:05

Premier League begynner å ta form, selv om den ser ut til å ta en overraskende form så langt. Mange har sagt at United har åpnet svakt, men har nå passert City som ligger på en åttendeplass. Ligaens beste hjemmelag er skrekkelig svake borte med 1-1-4 og de har ikke akkurat tapt mot sterke lag heller. Nyopprykka Cardiff har tatt flere bortepoeng så langt. Tottenham er litt motsatt hvor de er et av de beste bortelagene, men ligger langt nede når det kommer til hjemmestatistikk. Dagens tap og 0-3 mot West Ham minner ikke om et lag som skal lukte på utfordrerposisjonen i år.

Southampton kommer nok til å falle av etter nyttår, men hvilken prestasjon å ligge på tredjeplass etter 11 kamper. Ser ut til å bli en rotterace om ligagullet i det minste, kanskje vi får en avslutning der det står mellom 3-4 lag helt inn mot slutten.

Chelsea burde også helt klart gjort det bedre, og hadde vel kanskje også gjort det om Juan Marta hadde fått spille fremfor å ha en disput med Mourinho. Ser ikke at Mourinho har satt noe preg på Chelsea ennå, virker rett og slett bare rufsete og planløst enkelte ganger.

Arsenal hadde en maktdemonstrasjon mot Liverpool sist helg, men ble brutt ned av United i dag, men har likevel levert den beste fotballen så langt denne sesongen i likhet med enkelttilfelle av Liverpool og City.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 10 nov 13, 22:38

Det er jo noen flere skikkelige toppoppgjør like rundt hjørnet: I første runde etter landskamp-pausen er det Everton-Liverpool og Man City-Tottenham (og legger vi tabellen til grunn må også Arsenal-Southampton regnes med her). Runden etter venter Tottenham - Man United. Jeg ser gjerne at Tottenham fortsetter trenden med å gjøre det bedre borte enn hjemme Cool

Chelsea skal til en ny tøff bortekamp, mot London-rivalene West Ham. Det blir nok alt annet enn hyggelig.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 des 13, 15:36
Endret: 14 des 13, 15:39
Endret av: arte et labore

Herlig kamp mellom ligaens desidert mest underholdende lag å se på, og hvor Citys toppnivå faktisk er flere klasser over Arsenal igjen. Hjemme mot Arsenal, Tottenham og United har gitt 16 mål riktig vei. 16 mål!

Rett og slett en herlig fotballkamp mellom to lag som virkelig ønsker å angripe, og hvilket annet lag enn City pøser på i angrep når de leder 2-1 over serielederen? Hele laget i angrep når de leder 3-2 og fortsetter å angripe når de leder 4-2?

De har besvart hvert eneste Arsenal-mål med scoring. Årets beste kamp så langt hvor begge lag har vært gode!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 des 13, 09:50

En meget underholdende kamp, ja. Jeg tipper Tottenham-Liverpool i dag også blir av det lettbente slaget. Ikke like sikker på Aston Villa - Manchester United. United har stort sett spilt godt under sitt toppnivå i år og har kun vist virkelig godt spill i enkeltkamper/-omganger, som mot Leverkusen i CL og første omgang i hjemmekampen mot Arsenal.

Chelsea imponerte ingen hjemme mot Crystal Palace, men de vant - og det å vinne på halvgode dager utgjør forskjellen på  å kjempe i toppen, og å ligge midt på tabellen.

Forøvrig røk en ny manager i går, nemlig WBAs Steve Clark. De har dalt kraftig på tabellen, fire strake tap, har i det hele ikke framstått særlig bra i kalenderåret 2013. Han slutter seg dermed til Paolo Di Canio (Sunderland), Ian Holloway (Crystal Palace) og Martin Jol (Fulham) på den lite flatterende listen.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 des 13, 19:13

Opprinnelig postet av Tøfflus
Forøvrig røk en ny manager i går, nemlig WBAs Steve Clark. De har dalt kraftig på tabellen, fire strake tap, har i det hele ikke framstått særlig bra i kalenderåret 2013. Han slutter seg dermed til Paolo Di Canio (Sunderland), Ian Holloway (Crystal Palace) og Martin Jol (Fulham) på den lite flatterende listen.

Blir ikke overraskende om du kan plusse på en viss spanjol på den listen der om noen timer. 0-5 hjemme mot tabellrival Liverpool var kanskje dråpen som fylte glasset, med god hjelp av 0-6 mot City. Tottenham er jo vaksinert mot mål og Suarez alene har scoret to mål mer enn hele Tottenham så langt.

Styret er modig om de støtter Villas Boas etter dette, men det tar lang tid å få så mange nye spillere til å spille som et lag. Han (med god hjelp av Bale) viste i fjor at han duger på dette nivået, men han burde fått mer ut av dette laget allerede.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 des 13, 19:16

Portugiser.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 des 13, 20:14

Herr Villas-Boas bør nok begynne å pusse på jobbintervju-dressen ja. Selv om Tottenham har hatt gode resultater mellom de to stygge tapene (uavgjort mot Untied, deretter to seire i serien og avsluttet gruppespillet i Europa League med full pott) forventet mange mer av dem denne sesongen.

Personlig synes jeg nok han fortjener mer enn 16 kamper, for det er fortsatt meget jevnt om plassene bak Arsenal, og Tottenham er med i den kampen. Og når han har solgt Bale for en enorm sum og hentet tre nye spillere for de pengene, ,tar det nødvendigvis noe tid å kjøre dem inn.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 des 13, 20:32

Villas-Boas er fortsatt portugiser, og for en Arsenal-supporter som meg må han gjerne få beholde jobben noen uker til. Laughing


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 des 13, 22:20

7. Tottenham: 15-21 i målforskjell
17. West Ham: 13-19 i målforskjell

Andorraneren fra den franske byen Porto som ligger i Tyskland har virkelig en jobb å gjøre for å beholde jobben i Tottenham.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 16 des 13, 16:26

Han har nok snarere en jobb å gjøre med å skrive jobbsøknader. Sparket i dag.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 01 jan 14, 20:52

Apropos managerskifter. Ole Gunnar Solskjær observert i London i dag sammen med Cardiffs eier Vincent Tan. Vet han hva han går til om han sier ja til jobben som Cardiff-manager?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 01 jan 14, 21:17

Solskjær fikk forøvrig en meget hyggelig aften i London da han så Arsenal slå Cardiff 2-0. Det betyr at The Gunners topper tabellen.

Bare så synd at det er så lenge igjen av sesongen....


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 01 jan 14, 21:40

Opprinnelig postet av Plankekæll

Solskjær fikk forøvrig en meget hyggelig aften i London da han så Arsenal slå Cardiff 2-0. Det betyr at The Gunners topper tabellen.

Bare så synd at det er så lenge igjen av sesongen....

Med tanke på at de tre nærmeste utfordrerne er pest, kolera og lungekreft, håper jeg Arsenal holder inn. Med mindre det skjer et under og United vinner resten av kampene.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 01 jan 14, 21:57

Alt annet enn "sitt eget lag" er vel pest, kolera og fandens oldemor egentlig.

Jeg er stygt redd for at både Chelsea og Manchester City blir sterkere enn Arsenal frem til medio mai. Mitt tips er at City vinner foran Chelsea, med Arsenal på tredje og Liverpool på fjerde. Tottenham kniper en "fin-fin" femteplass (Laughing), og Everton en kjip sjetteplass.

Manchester United får en svak 7.plass i Moyes' debutsesong på OT.

Sånn, der har dere fasiten.

Godt nyttår!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 jan 14, 14:27

nå ble jeg litt cardiff fan Laughing baby face er blitt trener. velkommen ole gunnar

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 29 jan 14, 23:06

Man må vel innrømme at gutta til sjeiken spiller rimelig god fotball for tiden ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 feb 14, 18:25

Solskjær får ikke sving på sakene i Cardiff. 0-4 hjemme mot middelhavsfarere som Hull er ille.

I toppen vant alle de tre lagene som kjemper om pokalen. Av de tre på topp må jeg nok si at jeg klart foretrekker Arsenal som seriemester ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24