Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien videre (stadionavtalen mv)

Flat Trådet Nøstet
Side 33 av 38 33

Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 05 jul 13, 18:38

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Erikk

Forferdelig trist at Aset i en tid hvor man trenger å bygge opp tilliten blandt folk gir makten til en slik person som Følstad. Jeg må si Jocke kommer best ut av denne striden og jeg vil også ønske at Rafn med flere fortsetter å stå på slik at vi kanskje en gang i framtiden våkner opp fra dette marerittet vi har hatt i flere år.

Greit med rett og galt osv...

Men er det smart å bite den hånda som mater en?

Tja...dette bllir også litt sånn omatt og omatt igjen. Er man typen som stikker  hodet i sanden er det kanskje ikke så smart, men vil man videre og den hånden av en grunn,  som alle som IKKE VIL se det ser, over tid stadig gir deg mindre og dårligere mat ..... og på et tidspunkt (f.eks et emisjonstidspunkt:) ikke gir deg noe mat i det hele tatt så må man bite..... Alle med et visst konkurranseinstinkt hadde da sett seg om etter "nye mathender". Når i tillegg "hånden som mater en" ved sin blotte tilstedeværelse holder andre unna så må man også til slutt bite.

Bittet kommer alt for sent.

 


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 05 jul 13, 18:50

Opprinnelig postet av Tone Beate

 Nedskjæringen kommer UTELUKKENDE pga elendig økonomi! Hvor mange ganger skal vi si det før det synker inn?

De aller fleste har forstått at det er elendig økonomi som ligger til grunn for mye av problemene. Og det er jo ÅRSAKENE til dette de aller fleste er opptatt av. Ref navnet på denne tråden.

Så må faktisk enkelte få spekulere i hvorfor styret valgte som de gjprde når de først MÅTTE skjære i kostnader nok engang. Jeg har selv sittet i et  par styrer hvor styrets medlemmer og aksjonærer har måttet gå inn og gjøre en fysisk jpbb for å redde bedrifter. Det er sikkert mye av de administrative oppgaver klubbmedlemmer og styremedlemmer kunne gjort "på dugnad". Men definitivt ikke den sportslige jobben til de gutta som nå har gått. Man må derfor få lov til å spørre om prioriteringene.... Jeg sier IKKE at de er feil - jeg synes det, men vet jo egentlig ikke noe om bakgrunnen. Men du må forstå  at folk lurer på dette.

Innimellom så virker det som om enkelte i adm/styre ikke forstår at dette er en FOTBALLKLUBB og av alle steder i Fredrikstad... Alle disse spørsmålene kommer fra en lidenskap - en lidenskap og et stort potensiale som bakapparatet i klubben/ as'et har greid å skusle bort i løpet av noen få år.


Tone Beate

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 mai 13
Innlegg: 20

Lagt til: 05 jul 13, 18:57

Opprinnelig postet av T1974

Og til Tone Beate

For det første så uttaler Følstad seg bevisst eller ubevisst meget merkelig rundt hvem som har bestemt hva. Det gir grobunn for å spekulere i hvem som har bestemt hva.
For det andre så selv om det er begrunnet med økonomi, så vil det alltid kunne stilles spørsmål med hvor man akkurat kutter disse personene, og kanskje spesiellt Jocke, og ikke andre personer eller andre økonomiske kutt.

Jeg er ikke konspiratorisk men med den ledelsesstruktur som er i FFK "systemet", og de som sitter i de forskjellige posisjoner så er jeg ikke trygg på at det er objektive og tvingende økonomiske kriterier som styrer alt som skjer om dagen....

 

Vet snart ikke hva jeg skal si. Jeg sitter i styret og er med på alle diskusjoner og informsjonsmøter. Jeg anser meg selv som en fri og uavhengig person siden jeg ikke har sterke bindinger til noen "fløyer" eller intersser her i byen.  Tror jeg har vært med så lenge i organisasjonslivet at jeg er istand til å gjøre meg opp en mening basert på de opplysninger og fakta jeg har tilgang til. Hvilke andre stillinger/funksjoner skulle vi fjernet? Det er jo snart ingen igjen! Alle som er igjen jobber for to. Det er strippa til benet. Har ingen problemer med å skjønne at folk er lei seg fordi Jokke må gå. Det er jeg og. Men det hjelper ikke. Og ingen er større enn klubben, eller hvordan var det?

---------------------------

Tone Beate


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 05 jul 13, 19:03

Opprinnelig postet av Tone Beate

Hvorfor er dere så inmari oppsatt på å holde liv i diverse konspirasjonsteorier? Nedskjæringen kommer UTELUKKENDE pga elendig økonomi! Hvor mange ganger skal vi si det før det synker inn?

Fordi vi ikke tror en centimeter på det pisset Umbach og Følstad kommer med. 

That's why!

Foreslår at dere kommer med en pressemelding. Nei vent, det har dere jo allerede gjort. For en gjeng med ...... !!!


Tone Beate

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 mai 13
Innlegg: 20

Lagt til: 05 jul 13, 20:21

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Tone Beate

Hvorfor er dere så inmari oppsatt på å holde liv i diverse konspirasjonsteorier? Nedskjæringen kommer UTELUKKENDE pga elendig økonomi! Hvor mange ganger skal vi si det før det synker inn?

Fordi vi ikke tror en centimeter på det pisset Umbach og Følstad kommer med. 

That's why!

Foreslår at dere kommer med en pressemelding. Nei vent, det har dere jo allerede gjort. For en gjeng med ...... !!!

Så du mener at jeg lyver? Eller at jeg er utrolig tjukk i huet og lettlurt? Så når styret sier at vi ikke har penger så er det bare tull? Egentlig har vi ræva full av penger som vi gnukker på og har tenkt å gi til noen herrer i flosshatt og sigar? Eller gi hverandre fete honorarer som vi kan dra til Hawaii for? 

Å,nei! Nå sa jeg det høyt!!

---------------------------

Tone Beate


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 05 jul 13, 20:34

Nå tror jeg kanskje du skal avslutte dette her før du ramler ned på et nivå som ikke er en offentlig person i Fredrikstad Fotballklubb verdig.

Jeg er ganske sikker på at dine styrevenner i klubb- og AS ikke liker utviklingen på måten du uttrykker deg på her inne. Men du må gjerne fortsette for min del, for det er absolutt underholdende å lese.

At feks undertegnede skrev i overkant flåsete (selv om jeg står for det jeg skrev), betyr ikke at du (som et styremedlem) legger deg på fjortisrosabloggnivå.

Jaja, dere får fortsette å prøve og overbevise oss. Jeg skal kun prate for meg selv, men jeg biter ikke på det. Kiss


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 05 jul 13, 21:02

Opprinnelig postet av Tone Beate

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Tone Beate

Hvorfor er dere så inmari oppsatt på å holde liv i diverse konspirasjonsteorier? Nedskjæringen kommer UTELUKKENDE pga elendig økonomi! Hvor mange ganger skal vi si det før det synker inn?

Fordi vi ikke tror en centimeter på det pisset Umbach og Følstad kommer med. 

That's why!

Foreslår at dere kommer med en pressemelding. Nei vent, det har dere jo allerede gjort. For en gjeng med ...... !!!

 

 

Så du mener at jeg lyver? Eller at jeg er utrolig tjukk i huet og lettlurt? Så når styret sier at vi ikke har penger så er det bare tull? Egentlig har vi ræva full av penger som vi gnukker på og har tenkt å gi til noen herrer i flosshatt og sigar? Eller gi hverandre fete honorarer som vi kan dra til Hawaii for? 

Å,nei! Nå sa jeg det høyt!!

"Der fikk fanden fordi han var dum og ikke beregnet sitt publikum"

Tone Beate : Les mitt svarinnlegg til deg over. Jeg har faktisk stor sympati med styremedlemmer i systemet som er satt i en svært vanskelig situasjon av eiere og avtaleverk.

Et langt liv i næringslivet (og i mange styrer) har lært meg at "vi gjør som vi gjør fordi vi sitter på mer informasjon enn dere" er en fryktelig dårlig informasjonsstrategi. Og definitivt mot lidenskaplige fotballsupportere.

De eneste navnene du kan tatovere er moren din, barna dine og fotballklubben - ikke sant? Om du VIRKELIG forstår hva det betyr - så forstår du også hvorfor Plankekæll blir så opprørrt over svarene dine. Han - og de fleste andre som VIL se det - ser jo hva som er feil, og at dette kan gå virkelig galt.

Jeg mener virkelig ikke å ta noen belærende tone, men her gjør styrene en kjempefeil. Og spesielt formennene.


Tone Beate

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 mai 13
Innlegg: 20

Lagt til: 05 jul 13, 21:31

Jeg forstår virkelig at folk er bekymret og at den bekymringen gjør en opprørt. Særlig fordi man som vanlig supporter føler seg hjepesløs og har få midler/muligheter til å påvirke situasjonen. Supportere har i lengre tid etterlyst åpenhet fra klubben. Det atjeg er her en del av det å imøtekomme det ønsket. For klubbens mulighet til å overleve og bygge opp cred igjen er det avgjørende at vi i hovedsak har en felles forståelse av hva som er klubbens utfordringer. Selvfølgelig vil de være forskjellige oppfatninger av hva som er viktig å prioritere og i hvilken rekkefølge. Til det trengs det diskusjon. Og vedtak på årsmøter og i klubbstyret. 

Jeg prøver virkelig ikke å hovere og si at jeg vet best fordi jeg sitter i styret. (Selvom jeg lykkes veldig godt med akkurat det dai følge noen her.Wink) Men jeg er oppriktig interessert i å finne ut hvorfor jeg ikke blir trodd når jeg forteller hvorfor styret har tatt de avgjørelsene vi har. Hva er det vi skjuler, lyver om, misleder om? Hvilken skjulte agenda er det vi skulle ha?

Jeg ser ikke hvilke andre grep vi på kort sikt skulle gjort. Økonomien vår er en tvangstrøye som ikke gir stort handlingsrom. Og jeg opplever ikke alle spekulasjonene og de mest ytterliggående teoriene som noe som hjelper klubben videre. 

Så der. Får håpe dette innlegget var seriøst og verdig nok for et klubbstyremedlem. Wink

---------------------------

Tone Beate


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 05 jul 13, 21:40

Opprinnelig postet av Tone Beate

Får håpe dette innlegget var seriøst og verdig nok for et klubbstyremedlem. Wink

Tommel opp. Smile


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jul 13, 00:09

At man så og si ikke har råd til videre drift burde jo vært forutsett på et langt tidligere tidspunkt. Hvem sitt ansvar er det?


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 06 jul 13, 00:33

Opprinnelig postet av Supreme NTM

At man så og si ikke har råd til videre drift burde jo vært forutsett på et langt tidligere tidspunkt. Hvem sitt ansvar er det?

Det er jo oss supporterne det,vi har jo ikke møtt opp på kamp.( dette er ironi) ,virker som dem som styrer butikken mener dette i hvertfall.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 06 jul 13, 00:44

Nå fikk Nordlie også fyken pga. økonomi. Den var sikkert like legitim som det er nå, men vi vet alle at det lå mer bak.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 jul 13, 08:56

FFK sport kan være konkurs om få dager ?

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jul 13, 12:40

Opprinnelig postet av Haarek

Det er jo oss supporterne det,vi har jo ikke møtt opp på kamp.( dette er ironi) ,virker som dem som styrer butikken mener dette i hvertfall.

Ja vi ligger jo hele 350 tilskuere under budsjettert snitt. Det er åpenbart at det er tunga på vektskåla... Yell


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 06 jul 13, 19:00

Om as går konk må vi ha velvilje fra Værste for at ikke klubben skal ryke i samme dragsuget. Er det 6. div som er nederste nivå med elverfotball. Uten tilhørighet, og på dette nivået, er nok FFK historie. Men det viktigste er jo at vi identifiserer syndebukkene og får rettferdighet og demokrati?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 06 jul 13, 20:27

Kjære Tone Beate. Jeg lurer veldig på hvorfor du har sånn behov for å vise deg offentlig for å forsvare oppsigelsen av Jocke? Dersom dere i styret mener at det er et riktig valg å gjøre så er den pressemeldingen mer enn nok. Dere må nesten bare tålerere at noen av oss ikke tror på det. Facebook og debattforum er ikke arenaen til å ta slike diskusjoner i mine øyne. Det bevitner for meg bare enda mer om en styrekultur som virker ganske uproff.


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 06 jul 13, 21:57
Endret: 06 jul 13, 21:59
Endret av: Satch

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 Men det viktigste er jo at vi identifiserer syndebukkene og får rettferdighet og demokrati?

For de av oss som har prinsipper og moralbegreper i behold : JA! Rettferdighet og demokrati er ikke begreper man "kødder" med. Heller ikke i fotballen.

Hvordan er det med deg?


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 06 jul 13, 23:09

Opprinnelig postet av Satch

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 Men det viktigste er jo at vi identifiserer syndebukkene og får rettferdighet og demokrati?

For de av oss som har prinsipper og moralbegreper i behold : JA! Rettferdighet og demokrati er ikke begreper man "kødder" med. Heller ikke i fotballen.

Hvordan er det med deg?

Jeg har elsket FFK siden jeg var 5år,Når man elsker noen er det aller viktigste at den man elsker lever! Så at den har god helse,er lykkelig etc,i den rekkefølgen! Så ja, jeg svarer et rungende nei til kanogvetalt sitt retoriske spørsmål! Identifisering av syndebukker er ikke det viktigste! Nå må klubben reddes! Så kan man ved første mulige anledning bidra til at de riktige folkene kommer i posisjon, for man er selvsagt ikke maktesløse i et klubbstyre,hvis Rafn var leder,Holters nestleder og de andre styremedlemene nogenlunde oppegående kunne man selvsagt sette slemmingene i ASA på plass! Jeg kunne godt ha nevnt Kosten som et mulig sterkt styemedlem også,for hvem hørte vel om ASA eller Styreleder i ASA når Kosten styrte? Grunnen til at jeg ikke nevner han,er at han klarte å ødlegge forholdet til spillerinvest,ingen liker å bli idioterklært i riksdekkende media,slik Høili ble,selv om man kan forstå hva Kosten mente..I styre og stell må man også kunne klø folk litt på ryggen,her var Morgan en mester,uavhengig i hva man ellers måtte mene om han. Nok er nok. Bidra til at klubben får leve! så tar vi kampen for demokrati og retferdighet siden! La det også være klart at jeg pesonlig har støttet Rafn og Jockes varslinger av et uholdbart arbeismiljø,men nå er det gjort,alle har fått det med seg! La alle dra i samme retning nå!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 jul 13, 08:21


Det som skjer om dagen, betyr det at vi har sett det siste av Simen Rafn?


Frank Hvam

Bedriftsspiller

Ble medlem: 14 mar 12
Innlegg: 14

Lagt til: 07 jul 13, 09:01

Opprinnelig postet av Patrioten


Det som skjer om dagen, betyr det at vi har sett det siste av Simen Rafn?

Hvorfor?



Flat Trådet Nøstet
Side 33 av 38 33

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24