Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien videre (stadionavtalen mv)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 38 2

FFK-support

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 mai 13
Innlegg: 4

Lagt til: 07 mai 13, 20:25

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av FFK-support


Sats på ungguttene som blør for drakta, enn de overbetale gamle. Lars Bakkerud bør se og få brukt unge spillere som Filip W, Riddo Elyounoussi, Oscar Hansen som har gjort det veldig bra på junior og FFK2. Vant forresten 8-0 i går i Østfoldhallen.

Scoringer av: Solberg, Rafn, Elyounoussi x3, Hart, Åsheim og selvmål.

Hvor mange mål har Elyounssi scoret så langt i 3.divisjon?

Elyounoussi har scoret 5 mål på 4 kamper hvis jeg ikke har tatt feil. Scoret mot Oslo C, Sarpsborg 08, og tre mot Bøler. Spennende spiller.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 07 mai 13, 20:43

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Er det noe vi supportere kan gjøre for å få kastet denne Følstad ut av makta der nede? Eller hele det sittende AS styret der sånn? Jeg mener fortsatt at vi burde ta en Enga, VIF sitt AS gikk med underskudd i mange år før VIF bestemte at det kunne avvikles.. 

 

Dette kommer vel an på hvor tjukk hud eierne har (altså i hvor stor grad de bryr seg om eventuelle demonstrasjoner på Stadion og sinte leserbrev i Fredriksftad Blad)

satse på et banner over hele ph tribuna som sier *vi vil ha følstad bort* kanskje vi hadde fått noen reaksjoner


T1974

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 12
Innlegg: 67

Lagt til: 08 mai 13, 16:24

Er enig med Rafn, men det er nok ingen enkel vei ut av dette.

1. Vi kan håpe på at Værste AS tar til vett og følger opp det som alle forventer at de skal gjøre, nemlig støtte klubben. Det vil si at de legger til rette for vekst og ikke forvitring som nå.

2. Vi kan skape oppmerksomhet via Banner på TV kamper osv mot AS'et, og håpe på forandring der. Selv om det kan forbedre arbeidsmiljø er jeg usikker på om det vil forandre det bakenforliggende faktorer rundt økonomi.

3. Større aksjoner mot eiere av Værste AS. Ofte har Brynildsen blitt sett på som frontfiguren her, men de to store eiere er jo Fredensborg og FEAS. Fredensborg eier halvparten av pubene på brygga...... FEAS er majoritetseid av kommunen.

4. Fremme sak i kommunestyret om å benytte aksjemajoriteten i FEAS til å få FEAS til å forsøke å overføre Stadion til gunstig pris. Kunne i det minste være meget interessant å se hva de forskjellige i kommunestyret sier, samt hva som blir rapportert tilbake fra FEAS til eier etter evt Værste AS behandling......

Uansett må det sannsynligvis forankres for å få en viss støtte, og da bør det være PH som leder prosessen.

---------------------------

Thomas


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 08 mai 13, 23:28

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Opprinnelig postet av Rafn
Hele innlegget

Er det noe vi supportere kan gjøre for å få kastet denne Følstad ut av makta der nede? Eller hele det sittende AS styret der?

Vel, jeg er ihvertfall lei av å se klubben langsomt forvitre. Vi styrer trolig mot det uungåelige uansett, så kan like gjerne gjøre det først som sist. Folk må slutte å gå på kampene i protest mot hele AS helvete. Da går det nok opp et lys for de høye herrer.

Om flest mulig holder seg vekk fra kampene og fronter det som protest mot AS haiene og deres destruksjon av klubben, genereres negativ presse mot Værste. Om "alle" ser reportasjer på nyhetene om fans i protest, pengegriske investorer, at haiene har ødelagt klubben til fordel for utvikling av ny bydel og økning av egen lommebok, uetisk forretningsskikk etc, vil de tape på alle fronter. Dårlig renommé skader utviklingen av Værste, og null billettinntekter vekker konkursspøkelset til live. 

Riksmedia må på banen. FB er bare å glemme. Tror et opprør av mer sydenlandske proporsjoner funker bedre enn at vi skal fortsette og bøye oss fram og ta imot med takk det Værste og co finner det for godt å servere. 

Har fått med meg stort sett alt av hjemmekamper de siste 8-9 årene, men nå er det slutt. Klubben skal på ny støttes når den finner tilbake til seg selv igjen, være seg 7 eller 2 divisjon. I år blir det 2-3 kamper maks. 

Noen som føler seg kallet til å dra igang et aldri så lite opprør?

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 mai 13, 23:42

ja jeg ville blitt med

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 09 mai 13, 02:06

Jeg har allerede startet, ikke vært på en eneste hjemmekamp enda. Kommer ikke til å haste meg noe særlig heller, men noe bør gjøres fra sentrale personer. Det må bli lest og hørt, og ikke minst fulgt. Tar vel ~50 år før FFK kan bli en klubb med god økonomi om de skal fortsette slik (hvis det teknisk sett er mulig).

 

 Kommuneeid stadion, og gunstig leie er vel det som tydeligvis ville fungert best, selvom vi da sikkert sitter der med plastgress til slutt.

---------------------------

Jeg er flau over at det er så mange nordmenn som ikke kan sitt eget språk.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 09 mai 13, 10:57

Alternativt så kan flest mulig gå på stadion. Med 8000 tilskuere så går det rundt. Så slipper vi en tur ned til lavere divisjoner også. Jeg kommer i hvert fall ikke til å slutte med å gå på stadion.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 mai 13, 14:37


Hvordan går det med Stadion navnet, avtalen til Høili har vel godt ut?


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 10 mai 13, 10:08
Endret: 10 mai 13, 10:15
Endret av: Lars 29

Det Rafn skriver, som han har belegg for og innsikt i, synes jeg er veldig skremmende lesning. Hvordan en så lite samlende person som Følstad kan inneha en slik stilling i FFK, i den situasjonen klubben nå er i, er for meg en gåte. 

Det verste er at jeg ikke ser noe lys i tunnelen, selv mange år frem i tid og selv om vi skulle rykke opp.

Som Rafn påpeker, alt FFK betaler til Værste, ender i et eneste stort sluk som man ikke vil komme ut av, om ikke eierstrukturen endrer seg. Lokale bedrifter vil også vegre seg å gå inn i FFK, før det blir ryddet opp i klubben. Lag som Strømsgodset, Sarpsporg, Haugesund etc, betaler ca 1 mill NOK i årlig leie, FFK betaler ca 12 mill ??, det henger bare ikke på greip.

Hadde det ikke vært for FFK, så hadde ikke Værste området utviklingsmessig vært der det er i dag, det er det ingen tvil om. Det at de "tilbød" FFK en ny stadion i sin tid, var ikke på grunn av kjærlighet til klubben, men "pure business". Høili så dette komme og protesterte høylydt, all den tid og penger han hadde lagt ned i klubben rundt og etter KTE sin ankomst. Han likte forståelig nok dårlig, at noen andre nå skulle komme "å skumme fløten" av det som var bygget opp.

Morsomt å gå tilbake på f-b.no, ffksupporter.net og andre fora og se hvor mye kritikk Høili fikk, han var nærmest en dårlig taper som ikke fikk viljen sin i og med  at det ikke ble bygget på Holmen. Der hadde klubben eid sin egen stadion og fått "alle" inntekter selv. Det andre man kan stille spørsmålstegn ved, er hvor kompetente mennesker i FFK systemet var og er som skrev under på denne avtalen, for så å gå til sak mot Værste å tape denne, når de så kostnaden og resultatet av det de hadde skrevet under på.

Vi supportere ble nærmest fortalt at vi hadde fått en ny stadion gratis og at klubben hadde eierskap i denne. En stadion som er flott å se på ja, men som kveler klubben sakte mot sin undergang.

Likegyldighet, dalende interesse, avventede holdninger, er gjennomgangstema om dagen. Folk bryr seg ikke. Det vi supportere burde gjort er å lagt press på Værste, laget store bannere, samlet oss å hatt protester utenfor Værste sine lokaler, virkelig latt de forstå at vi ikke finner oss i dette lenger. Dette skjer i mange andre land og klubber med tilsvarende problemer. Og det virker ofte på sikt.

Men skjer dette i Fredrikstad og blant oss supportere? neppe, vi bare sitter på ræva og venter på at det skal ordne seg.Gjør det det? Nei. Selv om folk er glad i klubben, så er mange bare likegyldige til FFK og alt rotet. Det å slutte å gå på kamp, vil drabbe klubben. Men med et dårligere og dårligere sportslig produkt, kommer det færre og færre på kamp uansett, det er realiteten.Man kan kalle de medgangssupportere, men folk flest vil bli underholdt. Selv er jeg motgangssupporter og er mer på kamp nå enn i fjor. Men de fleste tenker ikke slik.

Kanskje FFK burde tatt en Lyn, slått seg konkurs og startet opp på Sentralidrettsanlegget, ta FFK2 sin plass og bygge opp klubben og engasjementet på nytt. Vurderer eller truer FFK med dette, tror jeg det nok ikke tar lang tid før Værste vil reforhandle kontrakten. Riving av stadion og bygging av leiligheter der istedet, vil slå såpass tilbake på Værste at det nok aldri vil skje.

Istedet for å være en topp 5 klubb i Norge, i forhold til innbyggertall, interesse og potensial, er vi nå istedet en middelhavsfarer og en klubb langt fra å få ut sitt fulle potensial. Vil noe endre seg den nærmeste tiden? Neppe.

 

 

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 10 mai 13, 10:21

Opprinnelig postet av madserazzi

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Opprinnelig postet av Rafn
Hele innlegget

Er det noe vi supportere kan gjøre for å få kastet denne Følstad ut av makta der nede? Eller hele det sittende AS styret der?

Vel, jeg er ihvertfall lei av å se klubben langsomt forvitre. Vi styrer trolig mot det uungåelige uansett, så kan like gjerne gjøre det først som sist. Folk må slutte å gå på kampene i protest mot hele AS helvete. Da går det nok opp et lys for de høye herrer.

Om flest mulig holder seg vekk fra kampene og fronter det som protest mot AS haiene og deres destruksjon av klubben, genereres negativ presse mot Værste. Om "alle" ser reportasjer på nyhetene om fans i protest, pengegriske investorer, at haiene har ødelagt klubben til fordel for utvikling av ny bydel og økning av egen lommebok, uetisk forretningsskikk etc, vil de tape på alle fronter. Dårlig renommé skader utviklingen av Værste, og null billettinntekter vekker konkursspøkelset til live. 

Riksmedia må på banen. FB er bare å glemme. Tror et opprør av mer sydenlandske proporsjoner funker bedre enn at vi skal fortsette og bøye oss fram og ta imot med takk det Værste og co finner det for godt å servere. 

Har fått med meg stort sett alt av hjemmekamper de siste 8-9 årene, men nå er det slutt. Klubben skal på ny støttes når den finner tilbake til seg selv igjen, være seg 7 eller 2 divisjon. I år blir det 2-3 kamper maks. 

Noen som føler seg kallet til å dra igang et aldri så lite opprør?

 

 

Det hadde jeg gjerne vært med på!

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 mai 13, 10:37

Jeg er helt enig med deg Lars29, godt skrevet.

Et lag som er på vei oppover har lettere for å engasjere enn et lag på vei lengre og lengre ned.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 10 mai 13, 10:40


Les dere opp på hvordan LFC-supporterne organiserte seg og ble kvitt de amerikanske eierne (Hicks & Gillett). Det meste er overførbart; alt fra dyktige - frivillige - advokater og andre ressurspersoner som tok de formelle kampene til det folkelige engasjementet (protestmarsjer, t-skjorter-effekter, påvirkning av sponsorer osv osv)

 


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 10 mai 13, 11:05

Opprinnelig postet av Lars 29

 

Kanskje FFK burde tatt en Lyn, slått seg konkurs og startet opp på Sentralidrettsanlegget, ta FFK2 sin plass og bygge opp klubben og engasjementet på nytt.

 

Dessverre tror jeg ikke dette lar seg gjøre. FFK2 vil bli en del av "konkursboet" og jeg tror FFK måtte starte opp i 7 div. Årsaken til at FC LYN fikk overta plassen var at LYN FK var "breddeklubb" skilt ut av FC LYN.Dette ble gjort i god tid før konkursen. Tror det var 2 forskjellige org. nr.

Andrelaget til Lyn tror jeg spilte i 3 div. FK Lyn spilte i 5 div.

Så løsningen for FFK vil bli som for S08.  Starte en ny klubb sammen med et av lagene i distriktet

Men dette blir finjuss, og det er sikkert andre som kan gi fasiten på dette.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 mai 13, 11:15

Men kunne de ikke "ta en Lyn" med FFK 2 ASAP for å forberede?

 


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 10 mai 13, 11:55


Eller så kunne det byttes navn på en av de andre klubbene i distriktet. F.eks Østsiden. Der er det vel plass til å bygge ut stadion.

FFK kunne kreve å få ut egenkapitalen som ble lagt inn, da er vi et stykke på vei. Det bør jo ikke bygges et stadion med plass til 12000. Det holder lenge med 8000.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 11 mai 13, 10:26

Jeg ser frustrasjonen brer seg innad i klubben og blant oss supportere, mange ting å irritere seg over. Blantannet har noen begynt å henge seg opp i at FFK skal bruke Jeg er med prosjektet på Julius Adaramola faktisk og mener at de pengene skulle gått til noe annet. 

Men det er også positive ting å ta med seg for FFKs del. Mot Kongsvinger var alt helt dødt, ingen som kjempa for en ball, ingen som stod opp for laget, ingen som gjorde noe som helst. Mot Ull/kisa så var det hvertfall bedring å spore! ser blantannet i byens avis at man krever Lars Bakkeruds hode på et fat, jeg kan si så mye at dersom ting ikke bedrer seg så vil han gå selv fordi han vil ikke at vi supportere skal føle det sånn.

Hvis vi ser tilbake til 2010 sesongen så hadde vi 9 poeng etter samme antall spilte kamper, det vil si at vi ligger 2 poeng etter skjema, vi ligger nå kun 4 poeng bak 3 plassen og 5 poeng etter 2 plassen i Adeccoligaen, det negative er at vi er kun 3 poeng unna nedrykksplassen..

Som sagt så er vi supportere frustrerte, jeg også innkludert. Heldigvis har jeg klart å holde kjeft å ikke klage så mye som tidligere som jeg har gjort. Samtidig ser jeg at supportere her på forumet kapper hue av hverandre og også spillerne. som jeg skjønte på Bakkerud under sist intervju så hadde de fått med seg kritikken vår av spillerne (Blantannet Ole Jørgen) som han tok i forsvar. 

Når det gjelder stadionsaken så er dette noe vi supportere burde gjøre noe med, lage noe protestaksjoner eller noe bannere som vi kunne hatt på Plankehaugen feltet. Det er til tider hårreisende å lese det som Jan Rafn skriver om og jeg skulle ønske noen i media eller noen andre steder kunne gripe tak i dette og stille de ansvarlige til veggs.. Men men..

Jeg synes ikke vi skal smartmale ting sportslig helt enda som vi gjør, det er fortsatt tidlig i sesongen og det er ikke krise helt enda, jeg har bare en bønn: Back opp om spillerne og FFK, møt opp og hjelp spillerne frem til seier! 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


T1974

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 12
Innlegg: 67

Lagt til: 11 mai 13, 11:38

Jeg savner PH engasjemnt i denne saken jeg.

Greit nok at de nok var vel aktive i klubbens inder anliggende for noen år siden med hemmlige møter osv osv, men slik sitausjonen er nå mener det er annerledes og at det det er en supporterklubbs plikt å gjøre noe - skal de kalle seg en supporterklubb.

Selv har jeg ikke sesongkort i år pga lav motivasjon, men tror at det å prinippielt holde seg borte ikke skaper noen bedre situasjon.

Når det kommer til "jeg er med" så er situasjonen snudd på hodet i år. Tidligere har vi spart opp midler og supplementert med en spennede spiller. Nå ber FFK om støtte til å finansiere eksisterende stall.
Jeg kommer til å støtte, men det har en kraftig bismak i munnen. Det er ikke supporternes jobb å kjøpe eller betale spillere, det må de som har økonomiansvar klare selv. Supporterne skal være "bonus". De 50kr jeg bruker til å betale en eksisterende spiller føler jeg er 50kr Værste - Brynildsen, Martin Petter Fredriksen,Erik Magnus Fredriksen, Morten

 

---------------------------

Thomas


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 11 mai 13, 12:55

fryktelig mange som "ikke er motiverte" om dagen ..

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


kiresralll

Bedriftsspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 5

Lagt til: 12 mai 13, 18:03

Det er ikke så rart at folk har blitt likegyldige til hele klubben etter alt som har skjedd de siste årene, men det aller verste er jo at fremtiden ser alt annet enn lysende ut med tanke på økonomi. Vi kan ikke selge de beste spillerne våre hvert sabla år for så å leie inn spillere på høstsesongen, som igjen forsvinner når sesongen er over. Det virker jo som om det er dette som er planen etter å ha sett hva som har skjedd de siste årene.

Det er rett og slett skammelig det som har skjedd. I en by med nesten 80 000 innbyggere, en så fin stadion, historie og engasjement burde det da virkelig være mulig å stabilisere er tippeligalag som kjempet om medaljer hvert eneste år. Ser man på de spillerne vi har hatt de siste årene så ser man jo tydelig at de er gode nok til å prestere på et godt nivå (Tarik i Rosenborg, Askar i Brann, Hussain i Molde, Gamboa, Thomassen). Og de "gode" spillerne vi hadde tidligere som vi fortsatt har blir bare dårligere og dårligere. Det er rett og slett en prestasjon å klare og kludre til en klubb så mye som de i styre og stell har klart de siste årene. Det er rett og slett en skikkelig prestasjon å faktisk maltraktere en klubb slik de har gjort. Helt utrolig. Jeg fatter ikke hvordan det er mulig. 

Men som sagt, det aller verste er at fremtiden faktisk ikke ser lysende ut, slik den burde. Antakeligvis har vi enda ikke nådd bunnen og jeg frykter at ting kommer til å verre og verre i årene som kommer. Snart er det ikke tilskuere igjen på stadion heller.

FFK har klart det mesterstykket å nesten tømme tribunene sine, og det er ikke bare pga dårlige resultater. Dessverre!!!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 mai 13, 19:08

Opprinnelig postet av kiresralll

alt...

Man kan ikke være uenig i dette.........

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 38 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24