Husk meg
Brukernavn
Passord

Landslaget 2013

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 08 jan 13, 21:04

Sør Afrika - Norge nå (tv2 zebra / sumo). Tarik satt inn 0-1 før pause, litt ufortjent.

Norge (4-5-1): Jarstein - Ruud, Berge, Madsen, Vilsvik - Huseklepp, B. H. Riise, Gashi, Yttergård Jenssen, Elyounoussi - Søderlund

Benken: Hansen, Horn, Kristiansen, Konradsen, Berget, de Lanlay, Fellah, Pedersen, Lekven

Tarik, Gashi og Horn er på banen nå... Den økonomien, den økonomien... Frown


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 08 jan 13, 21:46

Opprinnelig postet av thorsen

Tarik satt inn 0-1 før pause, litt ufortjent.

Veldig bra av Tarik også, både bevegelsen med en gang han gir fra seg ballen, mottak av passningen, skuddfinte og skudd. Veldig bra prestasjon.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 08 jan 13, 22:10

sjekket ut vår neste motstander zambia og det virker som om de kun har møtt et lag fra europa fra før (belgia) i 1994 der de tapte 9-0 ...

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 jan 13, 12:40
Endret: 09 jan 13, 12:40
Endret av: arte et labore

Snodig at de ikke har møtt annen europeisk motstand egentlig, ser dog at de har møtt både Nord- og Sør-Korea. I februar 2011 så var de nede på 101. plass på FIFA-rankingen. En seier i Afrika-mesterskaper i fjor og sikkert andre gode resultater har sendt de opp 34. plass, ti plasser bak Norge.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 mar 13, 20:58

Tap mot albania. Nå røk VM er jeg redd for.

 

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 mar 13, 21:33

En grusom kamp. Feilpasningene florerte, tempoet var dårlig. Det verste er at Albania faktisk ikke var særlig gode de heller. De hadde innsats, og det var alt. De skapte to målsjanser i løpet av 90 minutter.

Jeg sverger på at jeg har sett FFK levere bedre prestasjoner enn dette i 2. divisjon. Til og med før Eggen.

Jeg husker at jeg var på hjemmekampen mot samme lag i 1998. Vi ble berget av to sene mål den gangen og fikk 2-2, og dundret inn til EM 2000. Jeg ser det ikke skje denne gangen. Selv om gruppen er svak, virker det knapt som laget har det som skal til for å vinne kamper mot lag som presser aggressivt.

Er det rart jeg drikker?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 23 mar 13, 09:09

Norge er gode mot antatt bedre motstand. Mot lag vi skal slå er vi søppel. Det er klart at når man starter med de beste ballspillerene på benken og kun skal stå å slå langt mot Albania, da går det dårlig. 

En annen ting er det jage vi har i Norge etter å få gode spillere ut i Europa. Er det ikke bedre for spillerene å være stjerner i tippeligaklubber, og få flust med spilletid og ikke minst selvtilitt? Trist å se en spiller som Forren så rævva.

Var ikke vanskelig å skjønne åssen kamp dette kom til å bli når man så laguttaket. Jeg minner om at det var hjemmekamp mot Albania.

Blir bra å få bytta ut Drillo snart nå.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 mar 13, 10:01

Det som slår meg, er hvor lite det så ut som vi hadde igjen for denne tidlige Tippeliga-starten. Av de som startet, spiller følgende i hjemlig serie: Jarstein, Yttergård Jensen, Søderlund og Elyounossi. Heller ingen av de to som ble byttet inn, spiller hjemme i Norge. Til alt overmål spilte ikke Tarik åpningskampen for RBK. Med andre ord, en rekordtidlig sesongstart resulterte i at tre spillere fra hjemlig serie, inkludert en keeper, hadde spilt seriefotball før landskampen.

I etterpåklokskapens navn tenker jeg at det måtte vært mye bedre å la de hjemlige landslagsspillerne samles til en lengre (over en uke) treningssamling. Det ville antagelig gjort mer for å forbedre de spillemessige relasjonene mellom spillerne. Så kunne Tippeligaen startet på et mer fornuftig tidspunkt, som for eksempel andre påskedag.

Jeg ser ikke kampen i går som noen endelig bekreftelse på at "tiden har gått fra Drillo" eller noe sånt. Laget spiller ganske forskjellig fra hva 90-tallets Drillos gjorde. Kampen i går var helt enkelt en dårlig prestasjon av det norske laget. De var ikke til å kjenne igjen fra den gode bortekampen mot Sveits.

Jeg lurer faktisk på om ikke det hadde vært bedre å spille denne kampen på kunstgresset i Drammen. Den dårlige Ullevaal-matta må ta skylden for at kampen totalt sett ble dårlig, og jeg tror Norge ville tjent mer enn Albania på en god bane. Og tilskuertallet på Ullevaal var ikke større enn at man hadde fått plass til de fleste i Drammen.

En ting er sikkert: Bare full pott på resten av kampene, samt store mengder flaks med øvrige resultater, kan få oss til gruppeseier nå. Vi må håpe at Kypros kan lage en skrell mot Sveits i kveld.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 23 mar 13, 10:06

Opprinnelig postet av Tøfflus

 De var ikke til å kjenne igjen fra den gode bortekampen mot Sveits.

Det er jo det som er problemet. Norge spiller kun bra mot lag som er anntatt bedre. Da kan det passe med spillere som er glad i å løpe mellom å jage. Når Norge møter lag de skal være bedre enn, makter vi ikke å sette i gang vårt eget spill.


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 23 mar 13, 10:08

Opprinnelig postet av Tøfflus

I etterpåklokskapens navn tenker jeg at det måtte vært mye bedre å la de hjemlige landslagsspillerne samles til en lengre (over en uke) treningssamling. Det ville antagelig gjort mer for å forbedre de spillemessige relasjonene mellom spillerne. Så kunne Tippeligaen startet på et mer fornuftig tidspunkt, som for eksempel andre påskedag.

 

Helt enig!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 mar 13, 19:53

Litt flaks i vår favør i dag. Sveits var klart best mot Kypros og hadde flest store sjanser, men kampen endte 0-0.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 06 mai 13, 13:02

John Arne Riise gir seg på landslaget.

Jeg har forståelse for at han gir seg, men tidspunktet er jo merkelig. Hvorfor nå, og ikke etter VM-kvaliken? Sesongen i England er heller ikke ferdig - et naturlig tidspunkt for en slik kunngjøring hadde vel vært etter Fulhams siste kamp. Men nok om det.

Hvem tar over? Strømsgodsets gode start på sesongen har jo ført til at unge hr. Vilsvik har blitt lansert i diskusjonen. Er han en mann som kan levere varene på venstreback i flere år framover?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 06 mai 13, 17:47

Vilsvik har jo spilt høyreback i år da, og han er også høyrebent.

Men han kan selvsagt også beherske venstreback. Han har også et brukbart venstreben.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 mai 13, 18:20

Riise her vært vår beste spiller i årevis. Tragisk at han gir seg på landslaget kun 32 år gammel.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 06 mai 13, 18:32

Opprinnelig postet av Plankekæll

Vilsvik har jo spilt høyreback i år da, og han er også høyrebent.

Men han kan selvsagt også beherske venstreback. Han har også et brukbart venstreben.

Sant nok. Tror fortsatt han er en bedre venstreback enn Parr, som ikke har imponert på landslaget. Nå har imidlertid Parr spilt mer eller mindre fast for Crystal Palace i to sesonger og begynner vel å få mer rutine.

Riise har i grunnen fått fint lite konkurranse om plassen - akkurat på hans plass har det vært langt mellom spillere på internasjonalt nivå.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 06 mai 13, 18:44

Det opplagte valget er nok Vegar Eggen Hedenstad. Jeg holder Vilsvik som en god nummer to. Man bør også prøve ut Alexander Groven fra Hønefoss som jeg synes er en veldig spennende ung venstreback.

Spillere som Rindarøy, Ruud, Matland og Thomassen tror jeg ikke når opp.


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 06 mai 13, 21:18

Ikke noe savn. Riise er skyld i mange baklengsmål. Horribel deffensivt, både på klubb og landslag.


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 07 jun 13, 20:30

har ikke max, noe som har en bra livestream?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 jun 13, 10:22

Opprinnelig postet av Albin

har ikke max, noe som har en bra livestream?

Håper for din del at du ikke fikk tak i en. For en nitrist fotballkamp. Har sett bedre fotball i norsk 1. divisjon. Det er trist at dette faktisk er ganske nær representativt for kvaliteten på landslaget vårt per dags dato.

Med 1-1 skal det nå veldig mye til for at vi skal kunne vinne gruppa. Sveits har tre poengs forsprang før de møter Kypros hjemme i kveld. Om Norge vinner de siste fire, er vi fortsatt avhengige av at Sveits avgir minst tre poeng i tillegg til de tre de selvsagt avgir på Ullevål i dette scenariet. Det eneste stedet jeg ser det som realistisk er deres bortekamp mot Albania.

Andreplassen er selvsagt innen rekkevidde, men blant de lagene vi kan møte om vi passerer Albania og Island finner vi Russland, England og Frankrike ... I tillegg må vi unngå å bli dårligste gruppetoer. Kampene mot det laget som ender sist blir strøket. La oss håpe på en rekordjevn høst i samtlige andre grupper, der alle slår alle.

Norges gjenstående kamper er mot Island, Kypros og Sveits (alle hjemme) samt Slovenia borte.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 jun 13, 20:19

U21-landslaget gjorde en atskillig bedre figur i kveld enn A-laget gjorde i går. 3-1 over England i U21-EM. Nüdelich.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3