Husk meg
Brukernavn
Passord

15 000 i bot til FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 10 jan 13, 22:05

Opprinnelig postet av rasle

Jeg skjønner ikke hvorfor Ultras på død og liv skal blusse når klubben selv ikke ønsker det, det koster klubben penger de ikke har, det kan, uansett hva dere sier, være farlig og det heller ikke er noe andre på tribunen ønsker?

Hvorfor skal en liten gruppe heve seg over de lover og regler som klubb og forbund har laget?

Og det å skylde på klubben for dårlig inngangskontroll er så bak mål som det er mulig å komme. Alle vet at hvis man vil så får man med buss o.l. inn nesten uansett hvor god kontrollen er.

Jeg synes blussinga er flott når det gjøres med kontroll og smak slik før kampen.....Selv om det ryker noe j.vlig...

Men å gjøre det uten tillatelse er jo ikke noe flott.....

La oss se fremover nå og la gjort være gjort.....

Ny sesong og nye muligheter, kanskje vi får "en skreddersydd pasning fra en FFK-ving...."


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 10 jan 13, 22:23

Opprinnelig postet av summarius

La oss se fremover nå og la gjort være gjort.....

Ny sesong og nye muligheter, kanskje vi får "en skreddersydd pasning fra en FFK-ving...."

Greit nok at man skal se fremover, men skal det ikke være lov å rydde opp i problemer og fjerne ugress som påfører klubben økonomiske byrder?

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


jinky

Knøttespiller

Ble medlem: 08 jan 13
Innlegg: 30

Lagt til: 10 jan 13, 23:23

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av summarius

La oss se fremover nå og la gjort være gjort.....

Ny sesong og nye muligheter, kanskje vi får "en skreddersydd pasning fra en FFK-ving...."

Greit nok at man skal se fremover, men skal det ikke være lov å rydde opp i problemer og fjerne ugress som påfører klubben økonomiske byrder?

Problemet er at ugresset finnes i alle ledd i klubben. Hvis det først startes med å luke ut en type ugress fra ett nivå, så må ugresset fra de andre nivåene ryke med. Se i FC København, hvor Don Ø rotet de opp i økonomiske problemer, han måtte ut, han er persona non grata i Parken. Her i byen gis de sesongkort på vippen og et klapp på skulderen for deres "innsats". 

Personlig er jeg blandt de som setter pris på temperatur rundt kampene. Jeg har savnet dette rundt Fredrikstad så lenge jeg kan huske. Jeg har reist rundt på kamper i Europa og bivånet hvilken ramme supportere med litt frie tøyler kan utføre. Jeg er ikke for en total lovligjøring av bluss, det er utvilsomt en risiko tilknyttet bruken av pyroteknikk, men jeg er for at vi ikke blåser opp det til noe større enn det er. Så vidt jeg kunne se, så ble blussingen mot Molde utført på en mindre risikabel måte enn hva som er tilfellet med tinnsoldatblussing på indre bane. Jeg skjønner at de økonomiske konsekvensene for klubben er til stede og jeg tror ingen ønsker å sette klubben i en situasjon hvor dette kan bli et problem på lang sikt, men jeg håper at supportere som ønsker en slik atmosfære rundt kampene kan være med å bidra ved en slags bøsseinnsamling til en botskasse uten å bli stigmatisert av den gjengse tilskuer. Jeg ville bidratt med noen kroner og jeg vet med sikkerhet at flere rundt meg ville bidratt til å samle inn disse pengene for å gjøre dette mulig. Hver kamp hadde nok ikke vært økonomisk forsvarlig, men til de viktige kampene så tror jeg dette ville latt seg gjennomføre innenfor rimelighetens grenser. Vær gjerne uenig i mine synspunkt, jeg ser det som en selvfølge blandt flere her inne. Mine synspunkter kan sees på som noe "radikale", men det finnes mange som setter pris på dette, spesielt spillerne selv.

Noen av dere vil si at det er ulovlig uansett hvordan man vrir og vender på det. Helt riktig. Og slik vil det nok fortsette å være, men når et forbud åpenbart ikke fungerer så er det på tide at vi tenker i en retning hvor skaderisikoen og de økonomiske konsekvensene er minimale.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 11 jan 13, 11:14

Opprinnelig postet av jinky

 

Noen av dere vil si at det er ulovlig uansett hvordan man vrir og vender på det. Helt riktig. Og slik vil det nok fortsette å være, men når et forbud åpenbart ikke fungerer så er det på tide at vi tenker i en retning hvor skaderisikoen og de økonomiske konsekvensene er minimale.

Forbudet fungerer veldig bra det. Men som med mye annet så er det noen få som ikke klarer å etterleve det. Dette er "supportere" klubben godt kan klare seg uten, og jeg håper en konsekvens for disse er at de utestenges om dette skulle gjenta seg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 jan 13, 14:41

Opprinnelig postet av jinky

Problemet er at ugresset finnes i alle ledd i klubben. Hvis det først startes med å luke ut en type ugress fra ett nivå, så må ugresset fra de andre nivåene ryke med. Se i FC København, hvor Don Ø rotet de opp i økonomiske problemer, han måtte ut, han er persona non grata i Parken. Her i byen gis de sesongkort på vippen og et klapp på skulderen for deres "innsats". 

Personlig er jeg blandt de som setter pris på temperatur rundt kampene. Jeg har savnet dette rundt Fredrikstad så lenge jeg kan huske. Jeg har reist rundt på kamper i Europa og bivånet hvilken ramme supportere med litt frie tøyler kan utføre. Jeg er ikke for en total lovligjøring av bluss, det er utvilsomt en risiko tilknyttet bruken av pyroteknikk, men jeg er for at vi ikke blåser opp det til noe større enn det er. Så vidt jeg kunne se, så ble blussingen mot Molde utført på en mindre risikabel måte enn hva som er tilfellet med tinnsoldatblussing på indre bane. Jeg skjønner at de økonomiske konsekvensene for klubben er til stede og jeg tror ingen ønsker å sette klubben i en situasjon hvor dette kan bli et problem på lang sikt, men jeg håper at supportere som ønsker en slik atmosfære rundt kampene kan være med å bidra ved en slags bøsseinnsamling til en botskasse uten å bli stigmatisert av den gjengse tilskuer. Jeg ville bidratt med noen kroner og jeg vet med sikkerhet at flere rundt meg ville bidratt til å samle inn disse pengene for å gjøre dette mulig. Hver kamp hadde nok ikke vært økonomisk forsvarlig, men til de viktige kampene så tror jeg dette ville latt seg gjennomføre innenfor rimelighetens grenser. Vær gjerne uenig i mine synspunkt, jeg ser det som en selvfølge blandt flere her inne. Mine synspunkter kan sees på som noe "radikale", men det finnes mange som setter pris på dette, spesielt spillerne selv.

Noen av dere vil si at det er ulovlig uansett hvordan man vrir og vender på det. Helt riktig. Og slik vil det nok fortsette å være, men når et forbud åpenbart ikke fungerer så er det på tide at vi tenker i en retning hvor skaderisikoen og de økonomiske konsekvensene er minimale.

Selvfølgelig finnes det ugress over alt og ikke kom her og si at klubbstyret prøver å rydde opp, de har fjernet mange lik fra tidligere styre. Jada dagens styre er tidvis udugelige de også men de prøver nå en gang å rette opp i ting i motsettning til Supras som bare skyver alle andre forran og skylder på alt annet.

Men hva som om dagens styre er udelige er det da ok for en supportergruppering å bevist med full viten og vilje og påføre klubben ennå større økonomisk bellasting? Håper også at du kommer frem til at svaret her er nei.

Men siden du kunne bidra med noen kr så sett i gang denne kr rullingen da, for det skulle seriøst supras gjort for lenge siden. De har pr dags dato aldri tatt ansvar for noe av det de har gjort, bare flytta skyld og alt andre steder og vridd saken over på noe helt annet slik det prøves på her nå ved å skylde på styre og at de er udugelig og også har mye svin på skogen. På tide å vokse opp og stå for det man har gjort. Vi at man har hår på ballene og brystkassa og ta straffen som en mann.

Så har bare en ting å si. Supras se til h... å stå for det dere selv innrømmer å ha gjort. Betal den JÆVLA bota ASAP. Slutt å skylde på alle andre.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


jinky

Knøttespiller

Ble medlem: 08 jan 13
Innlegg: 30

Lagt til: 11 jan 13, 20:24

Opprinnelig postet av mysthical

Selvfølgelig finnes det ugress over alt og ikke kom her og si at klubbstyret prøver å rydde opp, de har fjernet mange lik fra tidligere styre. Jada dagens styre er tidvis udugelige de også men de prøver nå en gang å rette opp i ting i motsettning til Supras som bare skyver alle andre forran og skylder på alt annet.

Men hva som om dagens styre er udelige er det da ok for en supportergruppering å bevist med full viten og vilje og påføre klubben ennå større økonomisk bellasting? Håper også at du kommer frem til at svaret her er nei.

Men siden du kunne bidra med noen kr så sett i gang denne kr rullingen da, for det skulle seriøst supras gjort for lenge siden. De har pr dags dato aldri tatt ansvar for noe av det de har gjort, bare flytta skyld og alt andre steder og vridd saken over på noe helt annet slik det prøves på her nå ved å skylde på styre og at de er udugelig og også har mye svin på skogen. På tide å vokse opp og stå for det man har gjort. Vi at man har hår på ballene og brystkassa og ta straffen som en mann.

Så har bare en ting å si. Supras se til h... å stå for det dere selv innrømmer å ha gjort. Betal den JÆVLA bota ASAP. Slutt å skylde på alle andre.

Supras har vel ikke skyldt på alle andre for sine egne handlinger? Så vidt meg bekjent så har de ikke kritisert det sittende styret spesielt mye heller. Personlig synes jeg at dagens styre gjør en god jobb. Ingen overilte og lite gjennomtenkte beslutninger. Den administrative avdelingen er den mest profesjonelle delen av klubben for øyeblikket slik jeg ser det. 

Det er jeg som prøver å dra paraleller mellom behandlingen av de alternative grupperingene i Fredrikstad og behandlingen av tidligere administrative ansatte som utvilsomt har kostet klubben mer økonomisk og omdømmemessig i negativ forstand enn det Supras og BRH noen gang vil være i stand til. Supras har ingenting med mine meninger å gjøre. Ikke er jeg en representant for eller medlem av noen gruppering heller. Felles for alle er at vi bryr oss om klubben. Og noen av dere ønsker å ta fra enkelte supportere muligheten til å se kamper på stadion, noen ønsker til og med at enkelte supportere skal betale klubbens bøter. Paradokset er at dette ALDRI var et tema når Rune Henriksen, Bjørn Jensen, Frode Kværneng, Morgan Andersen eller Harry Hansens "innsats" i klubben ble diskutert. Personer som har kostet oss mange millioner kroner i tapte inntekter, gjeld, lite konkurransedyktig lag osv. Noen av disse, spesielt Henriksen (som i ettertid var den som kanskje fortjente det minst) fikk mye tyn her på forumet og i lokalpressen. Samme med Morgan, han var innblanda i mye rare opplegg men om han er så skyldig som enkelte vil ha det til er heller tvilsomt. De tre andre er i følge norsk lov skyldige i økonomisk kriminalitet. Raio Piiroja og Brian West er vel fortsatt under etterforskning. Jeg har sett samtlige av de nevnte på VIP-tribunen denne sesongen.

Om disse få individene i Supras burde bli utestengt og pålagt å betale klubbens bøter fra egen lomme, burde vi ikke være konsekvente og kreve at personer høyere opp i systemet lider samme skjebne? Eller er økonomisk kriminalitet mer akseptert blandt den vanlige supporteren enn uansvarlig bruk av pyroteknikk?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 jan 13, 22:22

Opprinnelig postet av jinky

Om disse få individene i Supras burde bli utestengt og pålagt å betale klubbens bøter fra egen lomme, burde vi ikke være konsekvente og kreve at personer høyere opp i systemet lider samme skjebne? Eller er økonomisk kriminalitet mer akseptert blandt den vanlige supporteren enn uansvarlig bruk av pyroteknikk?

Joda du har helt rett i at alle skal behandles likt.

Men uten å ta noen i forsvar så har nok de som satt i administrasjonen opperert i en gråsone uten at det gjør ting bedre. Det har ikke vært helt soleklare regler å forholde seg til. Derfor har det jo også tatt lang tid å etterforske. Pluss at det også er ting vi supportere ikke lett får innsyn i slike handlinger. Derfor hender det jo at de aktuelle personene for lengst er kastet ut av administrasjonen når det blir opprettet en sak mot de.

Supras har gjort noe alle vet at NFF hater og alle vet at FFK soleklart får en bot for den handlingen. Det er derfor jeg mener at Supras bør betale for boten siden de hele tiden har vist at den handlinge de skulle gjøre ville ende opp med en bot til FFK. Blussing på tribunen er ikke noe gråsone hos NFF, det er en soleklar bot. Så hvis man da virkelig elsker klubben,

Personlig så mener jeg at Supras skal få ett valg, og det er å betale for seg og fortsette å stå på PH feltet eller hvis de ikke gjør det så bør de nektes å stå på PH feltet. Jeg snakker ikke om bortvisning fra stadion med fra PH feltet. Supras med flere andre vil jo ha en sangkontrakt fordi de mener at står man på PH feltet så har man forpliktet seg til å støtte opp om laget 100% samt verbalt ved å synge. Jeg vil da snu den tilbake og si at noen som bevist planlegger og gjennomfører økoniske skade for klubben ikke skal få lov til å stå på PH feltet. Det er ikke sånn at bare fordi de tidvis lager ok liv så fritar det de kravet om å støtte FFK 100% Gjør Supras opp for seg og betaler inn kr 15 000 til FFK. Så ser jeg ingen grunn til at de ikke skal få lov til å stå på PH feltet. Men hvis de ikke gjør det så mener jeg at de bryter kravet man har på PH feltet om å støtte klubben.

 

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 11 jan 13, 22:24
Endret: 11 jan 13, 22:27
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av jinky

Om disse få individene i Supras burde bli utestengt og pålagt å betale klubbens bøter fra egen lomme, burde vi ikke være konsekvente og kreve at personer høyere opp i systemet lider samme skjebne? Eller er økonomisk kriminalitet mer akseptert blandt den vanlige supporteren enn uansvarlig bruk av pyroteknikk?

Det kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Supras bør gjøre opp for seg slik flere andre supportergrupperinger for andre klubber angivelig gjør.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


jinky

Knøttespiller

Ble medlem: 08 jan 13
Innlegg: 30

Lagt til: 11 jan 13, 22:44

Opprinnelig postet av Rey

Det kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Supras bør gjøre opp for seg slik flere andre supportergrupperinger for andre klubber angivelig gjør.

Utdyp gjerne hvorfor det ikke kan sammenlignes.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 jan 13, 22:55

Opprinnelig postet av jinky

Opprinnelig postet av Rey

Det kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Supras bør gjøre opp for seg slik flere andre supportergrupperinger for andre klubber angivelig gjør.

Utdyp gjerne hvorfor det ikke kan sammenlignes.

Flere grunner, blant annet at mange av de som ikke har gjort noe straffbart har handlet i beste mening men bare tatt dumme valg. Mens de som har gjort noe kriminelt har gjort ting som er i gråsonen. Ofte vet jo ikke skattedirektoratet selv reglene rundt dette. Så ja det er beviste handler men noe de trodde var innenfor loven.

Det Supras gjorde er 110% ikke lovlig i følge NFF og det blir alltid bot. Det er ikke noe gråsone og heller ikke bare ett dumt valg.

 

Så ett (noen) spørsmål tilbake til deg Jinky:

Hva er så ille med at supras gjør opp for seg? Hvorfor skal de ikke betale for en handling de har planlagt i lang tid og gjort store forbredelser for å gjennomføre? De vet jo at FFK blir straffet med bot når det blusses. Skal man tolke det som sto i Evig Aristokrat rett så er jo Supras rundt 60 mann og da blir det jo ikke mer enn 250 kr pr pers så er jo ikke store summen på de enkelte.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


jinky

Knøttespiller

Ble medlem: 08 jan 13
Innlegg: 30

Lagt til: 11 jan 13, 23:47

Opprinnelig postet av mysthical

 

Flere grunner, blant annet at mange av de som ikke har gjort noe straffbart har handlet i beste mening men bare tatt dumme valg. Mens de som har gjort noe kriminelt har gjort ting som er i gråsonen. Ofte vet jo ikke skattedirektoratet selv reglene rundt dette. Så ja det er beviste handler men noe de trodde var innenfor loven.

Det Supras gjorde er 110% ikke lovlig i følge NFF og det blir alltid bot. Det er ikke noe gråsone og heller ikke bare ett dumt valg.

 

Så ett (noen) spørsmål tilbake til deg Jinky:

Hva er så ille med at supras gjør opp for seg? Hvorfor skal de ikke betale for en handling de har planlagt i lang tid og gjort store forbredelser for å gjennomføre? De vet jo at FFK blir straffet med bot når det blusses. Skal man tolke det som sto i Evig Aristokrat rett så er jo Supras rundt 60 mann og da blir det jo ikke mer enn 250 kr pr pers så er jo ikke store summen på de enkelte.

En kriminell handling er en kriminell handling om det var med intensjon eller ikke. En eller flere av de som ble straffet for det i ettertid handlet etter alle solemerker med intensjon om å unngå norske skattelover. Penger blir ikke bare overført til Caymanøyene eller fiktive selskaper i Estland på innstinkt. De som gjorde dårlige økonomiske valg, dog ikke straffbare i seg selv, bør selvfølgelig ikke betale noe som helst og må gjerne ta seg en tur på stadion. Dumskap er ikke en straffbar handling i dette verdenshjørnet. Der er vi enige. Problemet er når dumskap koster klubben ufattelig mye penger, men dette er en annen diskusjon. 

Poenget mitt i denne saken er at enkelte på dette forumet er raskt oppe med pekefingeren når noen "uønskede elementer" bryter med reglementet. Greit nok, vi kan debattere det og jeg er ikke fullstendig uenig i at man kunne gått sammen og dekt en del av morroa selv. Det jeg ikke kan akseptere er dobbeltmoralen som hersker blandt flere av dere. Jeg ønsker ikke at Brian West eller Raio Piiroja skal være i gjeld til klubben ved å dekke bøtene de har bidratt til. Det samme gjelder også for Jensen, Hansen og Kværneng. Men om vi skal benytte oss av den samme logikken, hvor de som påfører klubben bøter ved å utføre en ulovlig handling med overlegg skal dekke dette på egenhånd, så er vi nødt til å være konsekvente for å ikke miste kredibilitet. Nå handler det mest om trynefaktor og lite annet.

Jeg har observert debatteringen på dette forumet en god stund og jeg må innrømme at jeg misliker retorikken flere av dere bruker mot enkelte fraksjoner av supporterne. Det går forsåvidt begge veier. Dere skal selvfølgelig få fortsette med dette, jeg er hverken moderator eller for å kneble de med andre synspunkter enn meg selv. Samtidig vil jeg minne dere på at dere omtaler unge mennesker i vendinger som ikke hører hjemme på et seriøst forum eller i det offentlige rom. Det eneste det resulterer i er at grupperinger distanserer seg fra hverandre og at meningsmotstandere på et forum som dette ender opp med krangel i stedet for fruktbare dialoger. Er dette en krangleplass vi ønsker for å lette på trykket eller er ffksupporter.no en samlingsplass hvor alle type supportere kan møtes for å diskutere uten å bli kalt "drittunger" og "juletrær"?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 jan 13, 23:59

Opprinnelig postet av jinky

Opprinnelig postet av mysthical

 

Flere grunner, blant annet at mange av de som ikke har gjort noe straffbart har handlet i beste mening men bare tatt dumme valg. Mens de som har gjort noe kriminelt har gjort ting som er i gråsonen. Ofte vet jo ikke skattedirektoratet selv reglene rundt dette. Så ja det er beviste handler men noe de trodde var innenfor loven.

Det Supras gjorde er 110% ikke lovlig i følge NFF og det blir alltid bot. Det er ikke noe gråsone og heller ikke bare ett dumt valg.

 

Så ett (noen) spørsmål tilbake til deg Jinky:

Hva er så ille med at supras gjør opp for seg? Hvorfor skal de ikke betale for en handling de har planlagt i lang tid og gjort store forbredelser for å gjennomføre? De vet jo at FFK blir straffet med bot når det blusses. Skal man tolke det som sto i Evig Aristokrat rett så er jo Supras rundt 60 mann og da blir det jo ikke mer enn 250 kr pr pers så er jo ikke store summen på de enkelte.

En kriminell handling er en kriminell handling om det var med intensjon eller ikke. En eller flere av de som ble straffet for det i ettertid handlet etter alle solemerker med intensjon om å unngå norske skattelover. Penger blir ikke bare overført til Caymanøyene eller fiktive selskaper i Estland på innstinkt. De som gjorde dårlige økonomiske valg, dog ikke straffbare i seg selv, bør selvfølgelig ikke betale noe som helst og må gjerne ta seg en tur på stadion. Dumskap er ikke en straffbar handling i dette verdenshjørnet. Der er vi enige. Problemet er når dumskap koster klubben ufattelig mye penger, men dette er en annen diskusjon. 

Poenget mitt i denne saken er at enkelte på dette forumet er raskt oppe med pekefingeren når noen "uønskede elementer" bryter med reglementet. Greit nok, vi kan debattere det og jeg er ikke fullstendig uenig i at man kunne gått sammen og dekt en del av morroa selv. Det jeg ikke kan akseptere er dobbeltmoralen som hersker blandt flere av dere. Jeg ønsker ikke at Brian West eller Raio Piiroja skal være i gjeld til klubben ved å dekke bøtene de har bidratt til. Det samme gjelder også for Jensen, Hansen og Kværneng. Men om vi skal benytte oss av den samme logikken, hvor de som påfører klubben bøter ved å utføre en ulovlig handling med overlegg skal dekke dette på egenhånd, så er vi nødt til å være konsekvente for å ikke miste kredibilitet. Nå handler det mest om trynefaktor og lite annet.

Jeg har observert debatteringen på dette forumet en god stund og jeg må innrømme at jeg misliker retorikken flere av dere bruker mot enkelte fraksjoner av supporterne. Det går forsåvidt begge veier. Dere skal selvfølgelig få fortsette med dette, jeg er hverken moderator eller for å kneble de med andre synspunkter enn meg selv. Samtidig vil jeg minne dere på at dere omtaler unge mennesker i vendinger som ikke hører hjemme på et seriøst forum eller i det offentlige rom. Det eneste det resulterer i er at grupperinger distanserer seg fra hverandre og at meningsmotstandere på et forum som dette ender opp med krangel i stedet for fruktbare dialoger. Er dette en krangleplass vi ønsker for å lette på trykket eller er ffksupporter.no en samlingsplass hvor alle type supportere kan møtes for å diskutere uten å bli kalt "drittunger" og "juletrær"?

Tro det eller ei, det er faktisk ikke ulovlig å prøve å minke hvor mye man betaler i skatter og avgifter. Det er jo dette de rikingen gjør om det er moralsk riktig er en annen sak. De trikser og mikser og flytter penger slik at de betaler minimalt med skatt og det helt lovlig. Det er altså her da noen i FFK trodde de hadde funnet ett smutthull og jobbet da i gråsonen. FFK og de involverte kunne nok sikkert gått gjennom en lang og kostbar rettsak hele veien til høyesterett og kanskje blitt frifunnet. Men det hadde skadet FFK i lang tid siden dette hadde tatt mange år, så derfor valgte de den enkle veien ut og godtok en foretakstraff. Man har altså her opperert i det som kalles gråsoner. Så igjen det kan ikke sammenlignes med det Supras gjorde som ikke akkurat er noe gråsone.

Hva med å svare på spørsmålet:

Hva er så ille med at Supras gjør opp for seg til klubben de elsker?

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


jinky

Knøttespiller

Ble medlem: 08 jan 13
Innlegg: 30

Lagt til: 12 jan 13, 00:43

Opprinnelig postet av mysthical

Tro det eller ei, det er faktisk ikke ulovlig å prøve å minke hvor mye man betaler i skatter og avgifter. Det er jo dette de rikingen gjør om det er moralsk riktig er en annen sak. De trikser og mikser og flytter penger slik at de betaler minimalt med skatt og det helt lovlig. Det er altså her da noen i FFK trodde de hadde funnet ett smutthull og jobbet da i gråsonen. FFK og de involverte kunne nok sikkert gått gjennom en lang og kostbar rettsak hele veien til høyesterett og kanskje blitt frifunnet. Men det hadde skadet FFK i lang tid siden dette hadde tatt mange år, så derfor valgte de den enkle veien ut og godtok en foretakstraff. Man har altså her opperert i det som kalles gråsoner. Så igjen det kan ikke sammenlignes med det Supras gjorde som ikke akkurat er noe gråsone.

Hva med å svare på spørsmålet:

Hva er så ille med at Supras gjør opp for seg til klubben de elsker?

Det blir ulovlig når man som et foretak i Norge lønner sine arbeidstakere ved å forkle lønnsutbetalingen som tilfeldige overføringer til skatteparadis for å unngå norske skatter og avgifter. Sist jeg sjekket så er det ikke lov å jobbe svart i Norge. Det samme kan sies om å overgangssummer og agentavgifter som ikke figurerte i regnskapene.

Det er kun de involverte partene i denne saken som kjenner omfanget av dette, Piiroja- og West-sakene kan omfavne vesentlig mer enn hva vi vanlige dødelige aner og sannsynligvis inkluderer dette flere spillere. Siden jeg ikke har noe mer innsikt i saken enn noe informasjon fra innsiden samt det jeg har lest i media så vil jeg ikke spekulere så mye i det annet enn at vi fortsatt betaler for gammel moro. Moro som bevegere seg mer over i svartsonen enn gråsonen du er inne på. Om datidens administrative ledelse var sikre på at avtalene som ble gjort i denne perioden var vanntette så hadde det vel ikke vært noe problem å ta saken til retten? I stedet ble det vedtatt en skyhøy bot for å unngå ringvirkningene en slik rettsak ville skapt. En rettsak som potensielt kunne vært kroken på døra for klubben. Nå lever vi som kjent på lånt tid.

Samme hva min mening er rundt hvem som skal dekke blusseboten, så må vi se det store bildet. Hvorfor skal vi i blussesaken peke ut unge privatpersoner som vi ikke en gang vet hvem er, når vi i langt mer omfattende og skadelige saker for klubben skal la utgiftene dekkes internt? Er dette riktig? Man må som kjent feie for egen dør.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 12 jan 13, 14:24

Opprinnelig postet av jinky

Hvorfor skal vi i blussesaken peke ut unge privatpersoner som vi ikke en gang vet hvem er, når vi i langt mer omfattende og skadelige saker for klubben skal la utgiftene dekkes internt? Er dette riktig? Man må som kjent feie for egen dør.

Ja, for oss supportere er det helt riktig å peke ut de som blusset til å gjøre opp for seg. At de er unge er irrelevant. At man ikke vet hvem det er er heller ikke riktig. En av dem har til og med skrevet i Evig Aristokrat og skrytt av stuntet.

Det som er relevant er at disse privatpersonene visste meget godt at klubben kom til å få bot for dette. Jeg syns faktisk det er værre at det er privatpersoner som påfører klubben disse utgiftene enn noen i klubben. De andre hadde fått mandat til å handle på vegne av klubben. De dret seg riktignok ut, men de handlet på vegne av klubben. Det gjorde ikke Supras . De handlet helt på egenhånd uten tanke på den vansklige økonomiske situasjonen klubben er i. I fjor hadde ikke klubben råd til bananer som en del av restitusjonen engang. De burde tenkt på hvor mange bananer man kunne fått for disse 15000.

Og hvis de ikke tar ansvar for sine handlinger nå, hvordan skal man da kunne stole på dem ved neste korsvei? Jeg tviler sterkt på at de har lyst til å slutte med blussingen. Neste gang dem blusser vil boten være større. Hvis de ikke bryr seg om å betale denne boten, hva er sannsynligheten for at de kommer til å betale neste? Nei, da er det bedre å nekte dem inngang på stadion. Dem bryr seg tydligvis ikke om klubben.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


jinky

Knøttespiller

Ble medlem: 08 jan 13
Innlegg: 30

Lagt til: 12 jan 13, 17:49

Her får vi være uenige Rey. I mine øyne er det skjerpende at de var ansatte i klubben. Det er en tillitserklæring å lede en av de viktigste institusjonene i Fredrikstad og en av de mest tradisjonsrike klubbene i Norge. "Med stor makt følger stort ansvar" var det en luring som sa back in the days. Derfor ønsker jeg en mer konsekvent tone blant forumets brukere. Om man ønsker å hogge hånda av tyven så kan man ikke la drapsmannen slippe unna med å miste tuppen av lillefingeren, for å skrive litt i metaforer. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 13 jan 13, 00:09

Men kjære, vakre, vene.

For min del må gjerne de som har rotet klubben inn i problemer med skatteetaten og politiet rulles i tjære og fjær og tvinges til å betale hver krone de har påført klubben av utgifter, av egen lomme.

Det endrer ikke det faktum at Supras oppfører seg som en gjeng jævla drittunger, når de først gjør noe de utmerket godt vet at klubben vil få straff for (siden andre klubber har blit straffet for det samme før) og deretter åpent står fram og sier at ja, vi gjorde dette, men nei, vi vil ikke påta oss straffen!

FFK som organisasjon kunne forhindret skattesnusket ved å hatt gode varslingsrutiner og gode etiske retningslinjer internt. Det skjedde ikke, og FFK som organisasjon får straff.

FFK som organisasjon kunne ikke, med sikkerhet, hindret blussing på tribunen uten å kroppsvisitere hver fordømrade tilskuer, og det grundig. Dette vet både jeg som sittende, ikke-blussende og sporadisk syngende langsidesupporter og de kjempesuperoptifantafenomenalistiske supersupporterne i Supras. Men forbundet har bare myndighet til å straffe FFK, ikke de individene som har utnyttet dette faktum til å medbringe pyrotekniske effekter inn på stadion. Resultatet er at FFK straffes for noe FFK ikke har hatt mulighet til å hindre uten å gjøre uforholdsmessige inngrep mot den gjengse tribunesliter. Kan ikke Supras-gjengen ta inn over seg dette, og betale? Heltene deres i Ultras Felt C og Ikaros har tydeligvis det.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


T1974

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 12
Innlegg: 67

Lagt til: 14 jan 13, 11:19


Det er vel enkelt;
Har man hjertet for FFK så gjør man opp for det man påfører den klubben man støtter.

Er det en gjeng med drittunger som bruker supporter betegnelsen for å unnskylde fantestreker gjør man ikke opp for seg.

---------------------------

Thomas


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 14 jan 13, 17:47

Jøss, det er liv i det forumet her enda? Mysthical, keiko99, plankekæll, rasle og resten av fansen vår holder fortsatt ut, godt å se! Nå har ikke jeg lest gjennom hver bidige post her, men det har kommet meg for øre at dere har tolket det dit hen at vi ikke skal betale for oss, det er selvsagt bare oppspinn. I motsetning til andre i FFK systemet så har vi faktisk planer om å gjøre opp for oss, vi har startet kronerulling internt og har satt i gang en idémyldring for hvordan vi kan tjene inn litt cash så vi får betalt boten FFK har blitt ilagt. Jeg Så også det var en som nevnte lenger opp her at Ikaros og Ultras Felt C betaler bøtene selv, dette er faktisk noe Klanen og Kanarifansen hjelper til med å betale ned, da de også har vært delaktige i pyroshow og er generelt tilhenger av kontrollert pyro på tribunen (som de fleste andre supportergrupper i Norge også er).


Mvh: En gjeng hjernedøde drittunger, Supras Fredrikstad.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

Supras Fredrikstad, loud and proud since 11.09.09.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 14 jan 13, 17:53

Opprinnelig postet av danan

har vi faktisk planer om å gjøre opp for oss, vi har startet kronerulling internt og har satt i gang en idémyldring for hvordan vi kan tjene inn litt cash så vi får betalt boten FFK har blitt ilagt.

Så bra. Jo før jo bedre :-)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 14 jan 13, 18:23

Opprinnelig postet av danan

Jøss, det er liv i det forumet her enda? Mysthical, keiko99, plankekæll, rasle og resten av fansen vår holder fortsatt ut, godt å se! Nå har ikke jeg lest gjennom hver bidige post her, men det har kommet meg for øre at dere har tolket det dit hen at vi ikke skal betale for oss, det er selvsagt bare oppspinn. I motsetning til andre i FFK systemet så har vi faktisk planer om å gjøre opp for oss, vi har startet kronerulling internt og har satt i gang en idémyldring for hvordan vi kan tjene inn litt cash så vi får betalt boten FFK har blitt ilagt. Jeg Så også det var en som nevnte lenger opp her at Ikaros og Ultras Felt C betaler bøtene selv, dette er faktisk noe Klanen og Kanarifansen hjelper til med å betale ned, da de også har vært delaktige i pyroshow og er generelt tilhenger av kontrollert pyro på tribunen (som de fleste andre supportergrupper i Norge også er).

Mvh: En gjeng hjernedøde drittunger, Supras Fredrikstad.

Så flott. 

Fint at en av dere endelig (det tok sin tid) kom på banen og bekreftet/avkreftet om dere ville gjøre opp for dere.

Flott å se at dere tar ansvar for det dere har gjort.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24