Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsrykter vinteren 2012/2013

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 16 3

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 22 nov 12, 22:07

Jeg har prøvd å oppsummere hva Jocke Jonsson sa i dette intervjuet. Ikke ordrett, men dette er sånn sirkus hva som ble sagt:

 

Hvordan vil du oppsummere årets sesong?

-          Man må være så ærlig å si at den har vært kaotisk. Rammevilkårene har ikke vært optimale. Det startet allerede i desember i 2011 da vi hadde vært på et møte på Gardermoen der vi hadde 26 ubesvarte anrop og 18 sms i forbindelse med razzian på Fredrikstad Stadion. Deretter konkurstrussel og lønnsreduksjoner, og akkordoppgjør der vi måtte selge unna noen spillere. Dette måtte gjøres for å redde klubben fra konkurs. Vi var så nære å redde både klubben og plassen i Tippeligaen, noe som hadde vært fantastisk. Det var viktigere å redde klubben. Det var mer brutalt forrige gang vi rykket ned i 2009. Forutsetningene for å bygge et fundament og en god klubb er bedre denne gangen. I forhold til det kan vi se optimistisk på det.

Er det noen overhengende fare for at klubben nå kan gå konkurs?

-          Nei… nå sitter ikke jeg på den siden av bordet. Men vi har en mer stabil situasjon enn det vi hadde sist. Vi kommer nok ikke til å være i en slik situasjon nå. Det er tøft å rykke ned, men det er mer stabilt. Det blir reduksjoner, men at vi skal stabilisere oss og skape et fundament er vår målsetning.

Kan du fortelle noe om Håkon Wibe Lund?

-          Han har bygd opp utviklingsvirksomheten i Hønefoss og samarbeidet med klubbene rundt. Han har en god bakgrunn fra det, og har jobbet som toppspillerutvikler. Har jobbet med å utvikle gode, unge spillere. Han vil få en rolle i et trenerteam, og vil være sentral der. Han er en 24/7-person som arbeider døgnet rundt, og kommer til å tilføre oss mye kompetanse. Strukturert og dyktig faglig. At vi kommer til å dra nytte av han og at han blir en forsterkning er 100% sikkert. Han starter i FFK 1. januar 2013.

I lokalpressen spekuleres det i at dere har 3-5 aktuelle trenerkandidater. Stemmer dette?

-          Ja, det antallet stemmer. Vi vil sirkle det inn de nærmeste dagene og få på plass den siste i trenerteamet. Det er viktig at den nye vil være teamorientert og vil jobbe i team. Og at han vil være med å utvikle et godt sportslig fundament. Vi vil også at han vil ha en klar røst og være rak i ryggen. Vi vil ha det klart i løpet av november.

Hvordan vil dere forberede dere til 2013 for å unngå en like svak sesongoppkjøring som årets?

-          Vi står nå med bena godt plantet på jorda. Vi har sunne tanker og sunn drift. Vi er sunne på alle områder nå. Det er viktig å få på plass en god stall slik at vi har nok folk på trening. Det vil si at vi må hente spillere utenfra og også ta opp egne unggutter. Det blir utrolig viktig for oss på både kort og lang sikt. Den lokale jobben med å utvikle egne spillere blir prioritert. Vi har flere spennende spillere som banker på døra. I tillegg blir det viktig med et større team for å få en bedre oppkjøring.

Tror du FFK vil være attraktive for andre spillere selv om det blir Adeccoligaspill i 2013?

-          Ja det tror jeg. Det er jeg ganske trygg på. Så får vi håpe jeg har rett. Vi er ikke attraktive i forhold til økonomi, og kan ikke betale høy lønn. Vi vil ikke være noen lønnsledende klubb i Adeccoligaen heller. Men de som så Molde-kampen på søndag ser at Fredrikstad stadion vil være et oplevelsessenter. Stor klubb, stor kultur og stort engasjement rundt. Derfor tror jeg at vi kan få attraktive spillere til Fredrikstad Fotballklubb.

Hvem kan forlate klubben?

-          Sreckovic, Pusic, Tripic, Valencia og Horn har utgående kontrakter. Vi skal prate mer med Robert Stene. Stenes kontrakt går også ut. Fremtiden til disse spillerne er usikre. Dessuten blir det vanskelig å beholde Andreas Landgren fordi han besitter gode kvaliteter som andre vil være interesserte i. Vi har hatt en dialog med Stene, men ikke med de andre navnene. De andre spillerne vil nok mest sannsynlig forsvinne.

Hvordan har samtalene med Robert Stene vært?

-          Han er en målgarantisk i Adeccoligaen. Men det er viktig å stramme opp det defensive, og i tillegg er det viktig å ha spillere fremover som gjør mye mål og assist. Robert har vært den typen. Han har trivdes bra, så får vi se om vi kommer i mål der. Vi har en økonomi å ta hensyn til også.

Har dere satt dere en målsetning for 2013-sesongen?

-          Vi må se på forutsetningene og med hvilken økonomi vi kommer i mål med. Men umiddelbart når vi ser Molde-kampen med godt over 9000 tilskuere og en fantastisk stemning. Og når ikke det skal være en by og et lag i Tippeligaen er det litt surt. Umiddelbart vil man ønske seg tilbake til Tippeligaen fortest mulig.
-          Høye forventninger hos supporterne kan naturligvis bli en stor skuffelse hvis man ikke klarer det. Samtidig er likegyldighet ikke bra heller. Vi ønsker heller å leve med at det stilles krav. Samtidig tror jeg supporterne har fått med seg den jobben som har blitt gjort i klubben også og har en viss tålmodighet i forhold til det. Men supporterne skal ønske at vi skal rett opp igjen, det synes jeg.

Blir det mer «Jeg er med» og «Folkets spiller»-kampanjer?

-          Det skal jeg garantere at det blir. I 2010 kom Gamboa, og i 2011 kom Landgren. I 2012 kom Aleesami. Det har vært vellykket. Alle tre er fine typer og bra gutter. Gamboa ble solgt med god økonomisk fortjeneste. Vi håper at folket fortsatt vil bidra slik at vi får inn enda flere slike spillere. Vi er veldig takknemlige for denne støtten blant supporterne, og jeg håper de ser at vi har fått inn gode spillere for pengene.


FFKsupporter

Knøttespiller
Ble medlem: 22 nov 12
Innlegg: 58

Lagt til: 22 nov 12, 22:40

Glad for det Jokke sier ang. ny hovedtrener. "Vi vil også at han vil ha en klar røst og være rak i ryggen."  Det å være kompis med treneren er aldri et godt tegn. Håper vi får inn en ordentlig leder, uten at han skal virke som en diktator i klubben.


larsemann

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 jul 12
Innlegg: 15

Lagt til: 25 nov 12, 14:04

Helland fra Hødd må vi skaffe oss. Kjøp han med en gang!!!!!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 25 nov 12, 14:50

Opprinnelig postet av larsemann

Helland fra Hødd må vi skaffe oss. Kjøp han med en gang!!!!!

Og ikke minst Nyland. Vi må da ha lagt inn ett kontraktsforslag til han. FFK har jo en fordel at vi kan tilby 1. keeper plass, det kan ikke Molde og de andre toppklubbene som vil ha han.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


FFKsupporter

Knøttespiller
Ble medlem: 22 nov 12
Innlegg: 58

Lagt til: 25 nov 12, 15:39

Jokke på sms "Vi har ikke råd med venstre skoa deres... Slike spillere er vi sjanseløse på"


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 157

Lagt til: 25 nov 12, 16:53

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av larsemann

Helland fra Hødd må vi skaffe oss. Kjøp han med en gang!!!!!

Og ikke minst Nyland. Vi må da ha lagt inn ett kontraktsforslag til han. FFK har jo en fordel at vi kan tilby 1. keeper plass, det kan ikke Molde og de andre toppklubbene som vil ha han.

På den annen side - han er jo allerede førstekeeper på et adecco-lag.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 25 nov 12, 17:05

Opprinnelig postet av FFKsupporter

Jokke på sms "Vi har ikke råd med venstre skoa deres... Slike spillere er vi sjanseløse på"

Såpass.... Lurer på hva slags folk kan i det hele kan få hentet inn. Håper folk er forberedt på mer enn et år i Adeccoen også.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 25 nov 12, 17:43

Opprinnelig postet av mysthical

Og ikke minst Nyland. Vi må da ha lagt inn ett kontraktsforslag til han. FFK har jo en fordel at vi kan tilby 1. keeper plass, det kan ikke Molde og de andre toppklubbene som vil ha han.

På den annen side - han er jo allerede førstekeeper på et adecco-lag.

[/quote]

Som til og med skal spille i europa, men FFK har jo støre potensial til å gå opp i TL enn hødd da. På den annen side skjønner jo for hans del at FFK er en stor sjangse å ta siden det er så mye rot i denne klubben dessverre.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 157

Lagt til: 25 nov 12, 18:01

 

Som til og med skal spille i europa, men FFK har jo støre potensial til å gå opp i TL enn hødd da. På den annen side skjønner jo for hans del at FFK er en stor sjangse å ta siden det er så mye rot i denne klubben dessverre.

[/quote]

På sikt får vi jo håpe at FFKs potensial er (mye) større. Men jeg vil ikke vedde mange flasker god rødvin på at vi havner over Hødd på tabellen neste år, selvsagt forutsatt at Hødd stort sett får beholde dette laget.

Sant å si har de vel muligheter til å få inn en del penger også der borte, midt i verfts- og offshoresmørøyet som de ligger.

Nå ja, dette er et stykke off topic. Poenget var bare at FFK for tida ikke nødvendigvis er en veldig attraktiv klubb, for å si det pent. 

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 25 nov 12, 19:23


Tipper Nyland til Start eller Sogndal. De er vel de eneste Tippeligalagene som trenger 1. Keeper ASAP. Må være bedre det enn benkplass i en større klubb.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3482

Lagt til: 25 nov 12, 19:49

Jeg tipper han går til Molde og at Molde selger Bugge-Pettersen.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 25 nov 12, 21:03

Opprinnelig postet av Welhaven

Såpass.... Lurer på hva slags folk kan i det hele kan få hentet inn. Håper folk er forberedt på mer enn et år i Adeccoen også.

 

Du har et poeng Welhaven......spenende å se hva dette blir til....budsjett på ca 30 millioner..i en by på ca 100tusen innbyggere,og publikum på ca 4-5tusen pr hjemmekamp.......lurer på hva penga egentlig går til ?


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 nov 12, 22:02

Opprinnelig postet av Stoni


Tipper Nyland til Start eller Sogndal. De er vel de eneste Tippeligalagene som trenger 1. Keeper ASAP. Må være bedre det enn benkplass i en større klubb.

 

Han er i dialog med Start i disse dager ja.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 25 nov 12, 23:21

Og Sogndal har følerne ute. De har garantert han 1 keeperplass.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 26 nov 12, 10:06

Hvor skal vi forsterke da? Keeperplassen er vel grei nok. Trenger en back up for Jon..  Det finner vi vel i Østfold.

Midtbanen der i mot MÅ forsterkes. Ser man på statestikken over scorete mål ligger våre midtbanespillere ( de som er igjen) lavt i antall. Her må vi forsterke både offensivt og defensivt. Vider bør vi få Robert på plass framme som spiss.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 26 nov 12, 10:51

må nok ha en reservekeeper. en høyreback. sentral midtbane. en venstrekant og en spiss. og et par stk for litt bredde i stallen.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3482

Lagt til: 26 nov 12, 11:41

Vi vet jo ikke ennå hvem som forvinner heller. Det er også mulig at noen av spillerne våre vil gjøre det bedre i Adeccoen enn de gjorde i Tippeligaen. Jeg skule f.eks gjerne sett Simen Rafn skadefri over en lengre periode eller Momo mer invlvert. Eller Mats Hansen som var glimrende i Mjøndalen og kanskje Adeccoens beste spiller sist vi var nede.

 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 26 nov 12, 16:35

Ønskedrøm. Vi må ha nye spillere om vi skal rykke opp! Rafn, Hansen er benkfyll. Nivået i Adecco er bedre enn vi tror. Det skjønte vi sist FFK var der nede.

---------------------------

Heia FFK


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 26 nov 12, 22:51

Opprinnelig postet av Lex

Ønskedrøm. Vi må ha nye spillere om vi skal rykke opp! Rafn, Hansen er benkfyll. Nivået i Adecco er bedre enn vi tror. Det skjønte vi sist FFK var der nede.

Sist var det ikke bare nivået FFK hadde å tenke på - mildt sagt.

Nå blir det allikevel litt av samme greia som vil bite oss i rumpa, siden mye i førsteelleveren er uavklart - inkludert trenersituasjonen. Heldigvis kommer det vel ny trener ila uken, og da er man et steg nærmere.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 26 nov 12, 23:01

jeg jobber med en liten oversikt over spillere vi har,og hva de har hgjort de siste 2-3 årenen de har vært i kubben. et eksempel er :

-Har virkelig Mads Hasen svart til forventningene? Ja..han scora i ålesund,da vi vant 1-2 i åpningen,i snøvær...ellers har han IKKE gjort stort etter min menong....han er sikker flink til å be folk på kaffe,og finne på 'fanterier' når de ligger borte på hotell.....men nå har han jaggu hivd seg på den BLOGG bølgen også........vell..han gjør vell ikke dette for å fremme FFK's merkevarebygging vel?

Jeg synes Mads Hansen virkelig MÅ VISE NOE I 2013.....Hvis han ikke skjerper seg i 2013,tror jeg han reiser tilbake til 3050 til sommeren,,,ja,,kansjje allrede i januar...hadde vært best for han 

 

ta gjerne for deg en spiller dere også..ikke lov å drite ut personer:()



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 16 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24