Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Sandes Ulf-FFK, Lørdag 27. Oktober

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 8 8

matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 28 okt 12, 10:35

Opprinnelig postet av Tøfflus

. Både Askar, Thomassen, Hussain og selvsagt Tarik er

Det er min mening, men jeg mener Aleesami har både større potensial og allerede er bedre enn Thomassen.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 okt 12, 10:45

Når vi snakker om spillere vi har mistet må vi vel også legge til Celso Borges som heller aldri ble erstattet.

Dermed kan vi si at laget som klarte seg med nød og neppe sist år har mistet:

Borges, Thomassen, Askar, Hussian, Staw og judas. På trenersiden hadde vi tynn benanning med Amundsen, Johnsen og Aune, nå kun 2 igjen av disse også.

Dermed mener jeg at vi var "favoritt" til å rykke ned sammen med Stabæk, og at SUlf og Sogndal var "nestfavoritter". Hvis vi hadde hatt margner med oss i større grad osv kunne det gått litt bedre, men det kan man trygt si vi ikke har hatt.

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 okt 12, 15:04

- Horn beklager til alle som er glad i Fredrikstad...

Tar iallefall ansvar, ingen bortforklaringer. Takk for beklagelsen!

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 28 okt 12, 15:19

Opprinnelig postet av matsinho

Opprinnelig postet av Tøfflus

. Både Askar, Thomassen, Hussain og selvsagt Tarik er

Det er min mening, men jeg mener Aleesami har både større potensial og allerede er bedre enn Thomassen.

Er enig med deg i at potensialet er større,men synes Thomassen var tryggere defensivt per nå. At Aleesami kommer til å bli en bedre spiller etter hvert tviler jeg ikke på.Har jo også spilt halve sesongen før Aleesami kom.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 28 okt 12, 15:25

Opprinnelig postet av Erikk

Når vi snakker om spillere vi har mistet må vi vel også legge til Celso Borges som heller aldri ble erstattet.

Dermed kan vi si at laget som klarte seg med nød og neppe sist år har mistet:

Borges, Thomassen, Askar, Hussian, Staw og judas. På trenersiden hadde vi tynn benanning med Amundsen, Johnsen og Aune, nå kun 2 igjen av disse også.

Dermed mener jeg at vi var "favoritt" til å rykke ned sammen med Stabæk, og at SUlf og Sogndal var "nestfavoritter". Hvis vi hadde hatt margner med oss i større grad osv kunne det gått litt bedre, men det kan man trygt si vi ikke har hatt.

 

Det at Tarik valgte å gå,er vel kanskje ledelsen sin skyld.Når dem selger f.eks Hussain når vi skal slåss for og overleve,mens det forventes at han skal bli igjen.Nei synes at ledelsen har klart å rote til denna dritten selv.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 okt 12, 15:37

Tarik kunne sagt: NEI

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 28 okt 12, 16:37

Opprinnelig postet av keiko99

Tarik kunne sagt: NEI

Da hadde han vært lur, syns du ikke?

Tarik er så langt fra judas som det går ann å komme.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 28 okt 12, 16:46

Opprinnelig postet av keiko99

Tarik kunne sagt: NEI

Ja han kunne sakt nei,men når alle andre spillere lov til å gå både før og under sesongen,selv når vi kjemper for å unngå nedrykk.Han skal altså velge å bli.Blir sikkert veldig oppgitt når dem selger "gir bort" spillere når situasjonen er som den er. At klubben står i fare for å rykke ned.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 okt 12, 17:01

Problemet Tarik har som gjør han anderledes enn de andre som dro er hans ord "skal ikke spille for noen andre klubber i Norge" "Jeg ønsker å være forbilde" mm. Selvsagt er klubbvalget hans også noe som fortserker dette.

I mine øyne er han en judas, men det har lite med denne tråden å gjøre. Kanskje vi kan lage en tråd hvor vi diskutere hvorfor vi rykker ned senere (etter kalkulatorene er lagt bort)

 

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 okt 12, 17:21

Opprinnelig postet av Erikk

Problemet Tarik har som gjør han anderledes enn de andre som dro er hans ord "skal ikke spille for noen andre klubber i Norge" "Jeg ønsker å være forbilde" mm. Selvsagt er klubbvalget hans også noe som fortserker dette.

I mine øyne er han en judas, men det har lite med denne tråden å gjøre. Kanskje vi kan lage en tråd hvor vi diskutere hvorfor vi rykker ned senere (etter kalkulatorene er lagt bort)

Absolutt. Om Ulf taper på onsdag og vi slår Odd er vi foran dem igjen. Dassen har ikke brent ned ennå.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 28 okt 12, 20:36

Opprinnelig postet av Erikk

Problemet Tarik har som gjør han anderledes enn de andre som dro er hans ord "skal ikke spille for noen andre klubber i Norge" "Jeg ønsker å være forbilde" mm. Selvsagt er klubbvalget hans også noe som fortserker dette.

I mine øyne er han en judas, men det har lite med denne tråden å gjøre.

 

Støttes 110% han har gjort seg selv til judas med sine uttalelser

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 28 okt 12, 21:20

Opprinnelig postet av Haarek

 

Er enig med deg i at potensialet er større,men synes Thomassen var tryggere defensivt per nå. At Aleesami kommer til å bli en bedre spiller etter hvert tviler jeg ikke på.Har jo også spilt halve sesongen før Aleesami kom.

Nja, jo.. Men Aleesami preger kamper i større grad enn Thomassen. Forrige halvsesong lot Amundsen Dahl Hagen spiller på venstrebacken forran Martinsen (forbehold om at skader kanskje gjorde at Martinsen måtte spille stopper). Aleesami er hvertfall klasser bedre enn DH både offensivt og deffensivt.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 29 okt 12, 13:14

Opprinnelig postet av Tøfflus

Absolutt. Om Ulf taper på onsdag og vi slår Odd er vi foran dem igjen. Dassen har ikke brent ned ennå.

Helt enig. Vi skal aldri gi opp. Ei heller vi supportere!

Fotballkamper lever sitt eget liv, og det må vi huske på når det ikke går vår vei. Dette er noe av grunnen til at vi elsker fotball!

Jeg så kampen på Zebra, og jeg mener vi her er nødt til å forsøke å se gjennom resultatet (som alle er 110% enige om er horribelt), all den tid vi har lyst til å lære noe, og komme oss videre.

Noen objektive observasjoner:

  • Sandnes Ulf spiller en taktisk perfekt kamp
  • Sandnes har stang inn (ett av målene)
  • Sandnes drar fordel av en svak dommer (en ekstremt taktisk gunstig straffe feilaktig idømt, og en haug med tvilsomme frispark-avgjørelser som mest bidrar til å ødelegge humøret i kampen)
  • Sandnes Ulf har nær 100% uttelling i de kritiske fasene av kampen (2-1 og 3-1)
  • FFK spilte bra offensivt fram til scoringa, og spiller godt defensivt ennå lenger
  • FFK faller offensivt etter utligning, blir defensive og stillestående mot pause, og får en scoring imot pga av det. Dette er imidlertid Sandnes eneste store sjanse i denne fasen, så vi blir straffa hardt.
  • I andre omgang går vi sterkt ut, og kjører delvis over Sandnes og midt i denne perioden får islendingen straffe ut av ingenting, i og med at han er helt alene i boksen, og ikke har noen medspillere i nærheten.
  • Det hårreisende spillet kommer først etter 3-1, men da er kampen i praksis kjørt. Klart det er en betydelig skjønnhetsfeil å tape så stygt, men sånn er fotball, scoringer preger kamper. Spesielt de ufortjente.

Sorry, men når en legger sammen disse ingrediensene, så skal vi tape kampen. Noe vi også gjør.

Og det eneste å få ut av det er å gå til med ny frisk neste kamp. Noe vi også skal gjøre.

Sandnes-Ulf har helt klart en framtid i tippeligaen, fordi de får mye ut av lite. Vi, derimot, får lite ut av mye, og da sliter vi.

Helt til slutt vil jeg si at det er bedre å ha tapt i forsøket på å spille eget spill enn å tape i forsøket på å tilpasse spillestilen etter motstander. Fordi enhver tilpasning til møkkafotball er meningsløs! Og vi må bare se det øynene: Hvor mange norske lag idag har ambisjoner om å spille god fotball? De er jo kun fokuserte på å ødelegge for motstander hele gjengen!

Hvis vi hadde hatt litt is i maven og spilt vårt eget spill helt kompromissløst (sånn som særp gjør) så tror jeg vi hadde fått bedre resultater. Nå er vi i ferd med å bli like drepende kjedelige å se på som resten av norsk fotball.


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 29 okt 12, 14:18

Opprinnelig postet av Asgeir

Hvis vi hadde hatt litt is i maven og spilt vårt eget spill helt kompromissløst (sånn som særp gjør) så tror jeg vi hadde fått bedre resultater. Nå er vi i ferd med å bli like drepende kjedelige å se på som resten av norsk fotball.

Jupp! Husker vi hadde et fotballag som visste hvordan de skulle spille og hadde egen stil. Den gang var det gøy å se på kamp selvom det ble tap eller ikke.

---------------------------

Jeg er flau over at det er så mange nordmenn som ikke kan sitt eget språk.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 29 okt 12, 14:27

det er da fremdeles gøy på kamp   Cool

 

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 29 okt 12, 14:39

Opprinnelig postet av lordofwhat

det er da fremdeles gøy på kamp   Cool

Eeeh... nei. Ikke veldig. Før gledet jeg meg alltid til å gå på kamp (selv om vi lå dårlig an som feks i 2004), nå prøver jeg å finne litt engasjement og forhåpning men jeg klarer det i svært liten grad. Det er ikke gøy lenger.

Det vi får servert kamp etter kamp er alt annet enn gøy. Vi kaster alle mann i angrep, mister ballen, RUSLER tilbake igjen. Får en haug med baklengs pga personlige feil, elendig keeper og generellt slappe spillere. Joda, vi scorer også en del. Det er vel og bra. Men det hjelper fint lite når vi alltid slipper inn mer enn vi scorer.

Tynn tropp, skader og karantener er heller ikke veldig gunstig for et lag som FFK. Vi har jo ikke bredde i stallen.

Vi har også en meget begrenset trener, men det får vi ikke gjort noe med nå.

Rykker vi ned (som vi sannsynligvis gjør) skal vi være glad vi klarer å stille lag i Adeccoligaen neste år. Så får vi ta det derfra. Større forhåpninger har jeg faktisk ikke. 

Vi får bare gå konkurs, så får heller byens rike onkler og andre tanter og juletrær sitte der med postkassa fullt av skjegg.

Nei, dette her gidder ikke jeg å bruke flere tusen kroner på neste år. Da får det heller bli en kamp i ny og ne.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 29 okt 12, 17:57

nei men da får du kose deg med andre ting kællen mens jeg drar på stadion (hvis vi har et lag da som du sier)

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 29 okt 12, 21:46

Takk. Det skal jeg gjøre. Kos deg på stadion. Smile


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 30 okt 12, 23:43

En kamp er ihvertfall ikke over til den er over! Fra 4-0, til 5-7! Tenk på det FFK!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 8 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3