Husk meg
Brukernavn
Passord

Diverse internasjonal fotball 2012-2013

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 nov 12, 04:04

Da gjenstår det en kamp i gruppe E-H og to i de øvrige og når jeg ser på alle gruppene, så ser det nesten ut som det kanskje ikke lønner seg å stå igjen som gruppevinner kontra det å bli nummer to.

Jeg tror de fleste lag heller vil møte gruppeleder Porto enn PSG i gruppe A. Jeg vil også tro at Schalke 04 virker som en greiere motstander enn Arsenal fra gruppe B. I gruppe C er ikke Milan det samme lengre, men de fleste vil vel heller møte Malaga. I gruppe D det står det mest sannsynlig mellom Real Madrid og Dortmund. Blir vel nesten hipp som happ.

I gruppe E så tror jeg de fleste gruppevinnerne heller vil møte Shaktar Donetsk enn Juventus eller Chelsea. Først i de tre siste gruppene så kan man si at gruppelederne også er den motstanderen man helst vil slippe i det videre spille. Bayern München, Barcelona og United virker en del mer farlig enn Valencia, Benfica og Galatasaray.

Det kan med andre ord bli noen skikkelig godbiter allerede første utslagsrunde nå.

Juventus, United eller Barcelona mot Dormund, PSG eller Real Madrid for eksempel.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 nov 12, 14:15

Nå møter PSG Porto på hjemmebane idag og er ett poeng bak, så om det faktisk blir Porto som vinner gruppa er slett ikke sikkert. Og Malaga vil jeg si ser langt farligere ut enn Milan, så skjønner ikke hvorfor noen heller vil møte dem. Shaktar er heller ikke noe enklere motstander enn Chelsea/Juve. Og Schalke, nr to i Tyskland med seier over blant annet Dortmund, skal være lettere enn et stadig underpresterende og letteleselig Arsenal? Må si meg litt uenig deg gitt. Tongue out


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 nov 12, 15:13

Sorry, PSG - Porto er visst i siste runde.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 nov 12, 15:27

Milan vil alltid være å regne med i Champions League, Arsenal har og en tendens til å spille bedre der enn i Premier League. Shaktar ikke enklere motstand enn regjerende mester Chelsea eller nesten uovervinnelige Juventus i Italia? Jo, det er de, selv om de har et godt lag, så kommer de som regel ikke altfor langt i Champions League.

For øvrig helt utrolig at den store stygge russeren nok en gang har raslet med sablene. Di Matteo fikk omtrent like mange kamper som en del andre managere, rundt 250 dager i jobben. Jeg håper inderlig at Roman får smekk på fingrene og at det snart ikke finnes en manager som tar i den klubben med ildtang engang. Det hele begynner å bli latterlig.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 21 nov 12, 15:48

Opprinnelig postet av arte et labore

For øvrig helt utrolig at den store stygge russeren nok en gang har raslet med sablene. Di Matteo fikk omtrent like mange kamper som en del andre managere, rundt 250 dager i jobben. Jeg håper inderlig at Roman får smekk på fingrene og at det snart ikke finnes en manager som tar i den klubben med ildtang engang. Det hele begynner å bli latterlig.

Jeg synes vel forsåvidt måten Roman har drevet Chelsea på har vært latterlig helt siden han sparket Mourinho, men sparkingen av Di Matteo tar kaka. Mannen sikret dem altså FA-cupen og Champions League! Et halvt år er gått, og dårlige resultater i årets CL (de kan dog fortsatt gå videre) kombinert med en forskrekkelig luke på hele fire poeng til tabelltopp er altså  såpass dårlig at den russiske mafiosoen mister tålmodigheten.

Ja, latterlig er korrekt ordvalg.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 21 nov 12, 15:49

Opprinnelig postet av arte et labore

Milan vil alltid være å regne med i Champions League, Arsenal har og en tendens til å spille bedre der enn i Premier League.

Hverken Arsenal eller Milan har vært best i sin gruppe. Hjelper ikke hva man har prestert før. Begge de gruppene er jevne, så å lage et nummer ut av om man skal bli nummer en eller to blir litt dumt. Tror ikke mange trenere tenker som deg, så tror nok de fleste går for førsteplassen.

PSG vinner nok sin gruppe. Porto er heller ingen kasteball.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 nov 12, 11:41

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10048374

64 lag i Champions League? Skeptisk. De har endelig klart å få Europa League opp på et akseptabelt nivå, og så vurderer de å utvanne Champions League enda mer? Er det ikke nok kamper allerede? Jeg frykter vi får en god del totalt uinteressante kamper til å begynne med, før det langt ut i sesongen kommer kamper som er verdt å se. Det minner litt om et VM-sluttspill, hvor gruppespillskampene som regel er dølle greier, med kun et par storkamper.

Dagens Champions League derimot minner litt om et EM-sluttspill. Man får interessante kamper i nesten hver eneste gruppe allerede fra starten av.

 

 


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 des 12, 00:17

Da kan vi gratulerer City med tidenes dårligste CL-prestasjon av et engelsk lag, visstnok. Forrige eier av denne tvilsomme æren var visstnok Blackburn året etter seriegullet, men Rovers vant i hvert fall en kamp, selv om jeg skal innrømme at Citys gruppe var hakket vassere enn Rovers sin (RBK, Spartak Moskva og Legia Warsawa).

Mitt tips for første utslagsrunde:

Schalke 04 - Milan
Malaga - Porto
PSG - Galatasaray
Manchester United - Celtic
Juventus - Real Madrid
Bayern München - Shaktar Donetsk
Barcelona - Valencia


Oleg

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 des 12, 06:20

Opprinnelig postet av arte et labore

Mitt tips for første utslagsrunde:

Schalke 04 - Milan
Malaga - Porto
PSG - Galatasaray
Manchester United - Celtic
Juventus - Real Madrid
Bayern München - Shaktar Donetsk
Barcelona - Valencia

Frekt å tippe hvordan lagene vil bli tukket. Enda frekkere å ta Arsenal og Dortmund ut av turneringen.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 des 12, 11:28

Disket for urent trav! De var med til å begynne med, men må ha falt ut etter at jeg gjorde om litt. Arsenal mot Dortmund skal selvsagt også med.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 des 12, 12:00

Opprinnelig postet av arte et labore

Disket for urent trav! De var med til å begynne med, men må ha falt ut etter at jeg gjorde om litt. Arsenal mot Dortmund skal selvsagt også med.

Skjønner forøvrig ikke hvorfor trekningen skal gå så sent som 20. desember. Den kunne da utmerket godt vært gjort i dag?

Anyway: Det er gode muligheter for et par storkamper allerede i første utslagsrunde. Gruppevinnerne:

PSG, Schalke 04, Malaga, Borussia Dortmund, Juventus, Bayern, Barcelona og Manchester Utd.

Gruppetoerne:

Porto, Arsenal, Milan, Real Madrid, Shakhtar Donetsk, Valencia, Celtic og Galatasaray.

Føringene er som vanlig; lag fra samme liga kan ikke møtes, ei heller lag som spilte i samme gruppe. Av gruppetoerne peker selvsagt Real Madrid seg ut som den verste motstanderen. Som United-mann ønsker jeg meg en vanskelig motstander, men ikke den vanskeligste. Milan eller Valencia hadde vært gøy.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 des 12, 11:57

Jinxen min fungerte! Det ble United - Real Madrid gitt!

Galatasaray - Schalke 04
Celtic - Juventus.
Arsenal - Bayern München
Sjakthar Donetsk - Borussia Dortmund
AC Milan - Barcelona
Real Madrid - Manchester United
Valencia - Paris Saint-Germain
FC Porto - Málaga

Ellers er det vel ikke de helt store kanonene som møtes, man kan nesten se en favoritt i alle de andre kampene.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 20 des 12, 20:09

Med tanke på avansement var selvsagt RM det vanskeligste laget United kunne trukket i dag. Like fullt gleder jeg meg til disse to kampene. Det er gøy at to av de virkelig gode lagene i turneringen møtes nå, så ikke åttedelsfinalene bare blir et kjedelig pliktløp på vei videre i turneringen.

Og RM er ingen umulig oppgave. Bare vanskeligere enn alternativene.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 apr 13, 22:43

Jaja, vi er framme ved semifinalene. To spansk-tyske oppgjør, og for en kamp vi fikk servert fra München. Bayern var farlige fra første spark på ballen, flere sentrale Barcelona-spillere var en skygge av seg selv. 4-0 er kanskje i overkant flatterende for Bayern. To av målene burde vært annullert, men samtidig ble Bayern snytt for i hvert fall én straffe, kanskje to, før de tok ledelsen.

Uansett var det fortjent at de vant klart. Så er spørsmålet om dette er slutten for Barcelona som Europas beste lag, eller om de hever seg igjen. Man kan jo uansett ikke avskrive dem når de tross alt ser ut til å vinne serien klart i år igjen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 apr 13, 10:49

Victor Valdes forsvinner vel etter sesongen? Dani Alves runder tretti før sesongen er ferdig, David Villa er 31, Puyol er 35 og Xavi 33. Ingen av disse kommer til å bli bedre neste sesong. De må nok ut og kjøpe spillere etter sesongen, for det ser ikke ut som neste generasjon Barca-produkter holder samme standard som den forrige. Puyol er kaptein, Xavi vise-kaptein og Valdes tredjekaptein, så det er jo ikke akkurat uvensentlige spillere som snart forsvinner ut av stallen heller.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 24 apr 13, 23:05

For sikkerhets skyld fulgte Borussia Dortmund opp med å slå Real Madrid 4-1 ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 apr 13, 23:20

Forsvaret til FFK var kanskje ikke så dårlig likevel for noen år siden? De slapp jo bare til Lewandovski en gang da de spilte mot han og Lech Posznan på stadion. Utrolig at det er under fire år siden han spilte på stadion og nå satte inn fire i en semifinale i Champions League. Litt av noen kontraster.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 25 apr 13, 08:32

Opprinnelig postet av arte et labore

Forsvaret til FFK var kanskje ikke så dårlig likevel for noen år siden? De slapp jo bare til Lewandovski en gang da de spilte mot han og Lech Posznan på stadion. Utrolig at det er under fire år siden han spilte på stadion og nå satte inn fire i en semifinale i Champions League. Litt av noen kontraster.

Han scoret også det ene målet i 1-1 kampen i Posznan.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 26 apr 13, 07:55

Ikke for og pirke men kampen i poszan vant vi 2-1 Wink


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 26 apr 13, 09:32

Opprinnelig postet av Martin

Ikke for og pirke men kampen i poszan vant vi 2-1 Wink

Bra pirka!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3