Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / drømmer sommer 2012 - Del 2

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 11 6

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 29 aug 12, 11:22

Opprinnelig postet av Haarek

"Vi" trenger en spiss eller to som vet hvor målet står,ikke mere stallfyll.

Da man er helt sikre på at man ikke har mulighet til å hente en målgarantist, så kan man like gjerne la være?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 29 aug 12, 13:02

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Haarek

"Vi" trenger en spiss eller to som vet hvor målet står,ikke mere stallfyll.

Da man er helt sikre på at man ikke har mulighet til å hente en målgarantist, så kan man like gjerne la være?

Man trenger i hvertfall ikke hente spillere til plasser som det er god nok oppdekning med de spillerene vi har. Det jeg mente var at vi trengte spisser,ikke kantspillere. Og skal dem hente noen på andre plasser bør dem i hvertfall være bedre enn dem vi har fra før.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 29 aug 12, 13:16

Opprinnelig postet av Haarek

 

Man trenger i hvertfall ikke hente spillere til plasser som det er god nok oppdekning med de spillerene vi har. Det jeg mente var at vi trengte spisser,ikke kantspillere. Og skal dem hente noen på andre plasser bør dem i hvertfall være bedre enn dem vi har fra før.

Selvfølgelig er det spisser som er det mest prekære.

Vi har vel kun spillere i stallen som kan benyttes som spiss. Momo, Ruud Tveter og Valencia. Til nød kan man ta med Halvorsen. Allikevel mener jeg at man også trenger spillere i stallen generellt. Stallen er alt for liten, og dette går ut over kvalitet på trening og kampforberedelser.

Derfor er stallfyll også velkommen

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 aug 12, 13:41

Hvis Odd er villig til å slippe spillere? Hvorfor ikke prøve å få Brenne tilbake? Ja spørs jo på lønn og sånt da!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 29 aug 12, 13:41

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Selvfølgelig er det spisser som er det mest prekære.

Vi har vel kun spillere i stallen som kan benyttes som spiss. Momo, Ruud Tveter og Valencia. Til nød kan man ta med Halvorsen. Allikevel mener jeg at man også trenger spillere i stallen generellt. Stallen er alt for liten, og dette går ut over kvalitet på trening og kampforberedelser.

Derfor er stallfyll også velkommen

Er enig i det,skulle selvfølgelig ønske vi hadde en større stall men så er det økonomien,har jo ikke penger,synes da det lille dem eventuelt har av penger bør brukes på en spiss eller to.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 29 aug 12, 13:52

Opprinnelig postet av kjell-H

Hvis Odd er villig til å slippe spillere? Hvorfor ikke prøve å få Brenne tilbake? Ja spørs jo på lønn og sånt da!

Står i denne artikkelen at  Jonsson har prøvd å hente Brenne http://www.f-b.no/sport/opprykksfeber-i-sarp-1.7513260.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 aug 12, 14:16

Synd at det ikke gikk med Brenne. Men de pengene vi fikk for Husain og Tarik? Seriøst gikk alt bort i gjeld?

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 aug 12, 14:17

http://fotball.bt.no/eliteserien/article248388.ece

 

Sitter med en følelse av at Saaliti er FFK spiller innen kort tid. En signering jeg ville vært fornøyd med, leverte på et høyt nivå i Adeccon ifjor, men har havnet noe bakpå i Sandnes Ulf i år. Våre spisser holder knapt Adecco nivå per dags dato (Tveter, Gueye, kantspillerne Valencia og Halvorsen når satt opp som spisser). 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 29 aug 12, 14:25

For noen år siden øste de ut penger som fulle sjømenn ganger 10, nå kan vi ikke konkurere med Sogndal på lønn. Stadionavtalen var den samme når de brukte penger som fulle sjøfolk. Pengene vi fikk for Tarik og Hussain var vel ikke en del av "nullregnskapet" de snakket om? Men jeg forstår ikke i det hele tatt hvordan det henger sammen og skulle gjerne hatt noe skikkelig informasjon.

Det hadde vært flott om vi viste om det var noen former for lys i tunnellen, eller om det vil bli værre og værre helt til vi er konk.

Vedr spiss/nye spillere synes jeg synd på Jocke som må arbeide under slike forhold.


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 29 aug 12, 14:28

Jonsson benekter visst at Saaliti skal være på vei. Men man vet jo aldri...


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 29 aug 12, 14:32

Tja det høres rart ut om Ulf ønsker å selge Kamal Saaliti til oss siden vi konkurer om å unngå nedrykk. Jeg vet ikke mye om han bortsett fra at han var god i Adeccoen forrige sesong. Jeg tror videre at en slik spiller er det beste vi kan håpe på slik situasjonen er nå og jeg håpe absolutt han kommer.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 aug 12, 16:17


Adamen Guyven skal gi FFK svar i dag, da Odd vil kitte kvitte seg med han, FFK betalerlønnen han


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 29 aug 12, 16:40

Han har allerede gitt FFK svar om at han ikke vil til FFK og blir i Odd ut sesongen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 aug 12, 16:57

Har vi virkelig blitt så ille at spillere ikke vil til oss? Ja dette lover ikke bra for FFK sin fremtid! Hvor skal dette ende til slutt?

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 aug 12, 23:47

Opprinnelig postet av kjell-H

Hvis Odd er villig til å slippe spillere? Hvorfor ikke prøve å få Brenne tilbake? Ja spørs jo på lønn og sånt da!

Pengene fra spillersalg, billettintekter, sponsorintekter og div. forsvant i et stort, stort......stort svart hull som heter Værste. Frown

Værste og FFK er nå så smeltet sammen at penger lett finner vei til det store svarte hullet. Foot in mouth

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 30 aug 12, 08:36

Opprinnelig postet av benksliter`n

 

Pengene fra spillersalg, billettintekter, sponsorintekter og div. forsvant i et stort, stort......stort svart hull som heter Værste. Frown

Værste og FFK er nå så smeltet sammen at penger lett finner vei til det store svarte hullet. Foot in mouth

Det blir en litt vel enkel fremstilling

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 30 aug 12, 09:29

Dette skriver Terje Formoe (mest kjent som Kaptein Sabeltann) på Facebook angående FFK og byens GNIENE rike onkler uten hjerte for klubben:

"Vi blir bedt om å forsone oss med at det likevel ikke kommer noen ny spiss til FFK før overgangsvinduet stenger. I såfall en dødsdom for FFK som tippeligaklubb. Farvel til eliteseriespill i Fredrikstad. Alle har vært enige om at en målscorer er avgjørende i forhold til å berge plassen. 

Og grunnen som oppgis er svak økonomi. I byen med landets flotteste stadioanlegg, en av Norges mest tradisjonsrike klubber, i en by med stor interesse for fotball og et tilskuerportensiale på rundt 12 000 pr. kamp (når laget presterer). Mens steder som Sandnes og Sogndal greier å skaffe midler tilveie til å fornye og forsterke spillerstallen før de avgjørende kampene, står FFK igjen som den desiderte taperen på overgangsmarkedet.

Selvsagt er det bra at FFK har fått orden på økonomien. Men hva hjelper det hvis oppryddingen og ender med nedrykk, spillerflukt og i neste omgang et innteksttap på anslagsvis NOK 30 mill.? Da har det vært dårlig butikk å ikke satse noen hundretusen på en spiss. Selv i trange tider må man tenke offensivt. Og kanskje ha flere tanker i hodet samtidig? 

Det er og blir uforståelig at det ikke finnes vilje i en by som Fredrikstad til å trå til litt mens sjansen ennå er der. Berge FFK fra å forsvinne ned i glemselens mørke. Denne gang vil det ikke bli lett å komme opp igjen. Det er mye motsetninger i byen. Men det burde virkelig være mulig samle kreftene i den situasjonen som n er oppstått. Fordi det fortsatt er mulig å snu utviklingen. Fordi fortsatt tippeligaspill vil bety mye for drivkraften til Fredrikstad som by. Selv om noen kanskje ikke vil se det før det er for sent?
Hallo! Er det noen der ute med muskler som vil bli med på et løft? Eller er alle fullstendig likegyldige? Skal vi gi klubben en sjanse til å komme på rett kjøl? 
Eller skal vi bare vinke farvel til bruden og trøste oss med at hun har fått orden på økonomien?


Jeg er så enig så enig. Helt fantastisk latterlig dårlig engasjement blant pengefolk for å holde klubben flytende. Vi må nok bare innfinne oss med et nedrykk, spillerflukt og muligens konkurs. Da får vi heller begynne å gå og se på Østsiden, Gressvik, Lisleby og Trosvik igjen.
 
Snakket noen om å ikke fornye sesongkortene? Jada. Jeg er med på den. Hvorfor i helvete skal man gidde å betale penger for å se på en klubb som ikke har sjanse til å overleve? Nei takk, da er det faktisk andre ting i livet som man kan finne på.
 
God bedring FREDRIKSTAD!

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 30 aug 12, 10:33

Jeg må nesten si jeg har litt forståelse for "pengefolkene" siden vi vet lite om hvordan økonomien i klubben er.

Har pengene etter salgene av Hussain og Tarik gått i sluket?

Finnes det noen lys i tunnellen et sted, eller er vi konk neste år etter vi har rykket ned?

Hva med åpenheten det har vært snakk om, hvor er den?

Hvorfor har vi ikke råd til å betale Karades (el andre) like mye som Sogndal når vi har skåret lønnskonstandene i klubben ned til margen og solgt flere spilere? Hvor mye er det snakk om (altså lønnen Sogndal kune betale og ikke vi)?

Hva med konspirasjonsteorien om boligblokker?


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 30 aug 12, 10:36

skulle selfølgelig ønske at jeg var sterk nok til å ikke fornye sesongkortet men det er nok en 95% sjangse for at jeg kjøper et neste år også ...Cool

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 30 aug 12, 10:54

Hvis supporterne gjør det de kan/skal så stiller de opp på kamper, og snakker positivt om klubben. Kanskje kan det medføre at flere gjør det samme. Hvis publikum stiller mannsterke, og det snakkes positivt om FFK, er vi mer interessante for sponsorer også. En vinn vinn situasjon.

I all hovedsak har klubben havnet der de er pga at man har brukt mer penger på det sportslige enn man har tjent i mange år, uavhengig av stadion avtalen. Jeg har ukritist applaudert kjøp av spillere og gode resultater. Da får jeg stå last og brast med klubben nå også.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 11 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24