Husk meg
Brukernavn
Passord

FFKs økonomi per 07.08.2012

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 14 aug 12, 14:17


Jeg er ikke noe særlig aktiv skribent her inne, men er en ivrig leser. Følger selvfølgelig også med klubben på alle hjemmekamper og på de bortekamper jeg har anledning til å være med på. Jeg syns det er svært bra når klubben og dens representanter engasjerer seg på supporterforumet og gleder meg over å lese svarene fra deg, Rafn. Jeg vet ikke i hvilken grad forumet brukes til å "sjekke temperaturen" hos lagets mange supportere, men det kunne vel være klokt. Det jeg da ser er at enhver post vedrørende klubbens økonomi ikke blir kommentert av noen som har en tilknytning til klubben. Forholdet mellom As og dets eiere er til stadighet oppe og spekulasjoner rundt kostnader, eierskap og liknende debateres. At enkelte supportere fokuserer ensidig på negative saker er jo en ting, at klubbens representanter ikke kommenterer påstander rundt økonomi og eierskap er også en ting.

Fint om jeg, som mangeårig supporter, kan få noen betryggende kommentarer fra klubben. Om ikke her så ihvertfall et annet sted.

(Joda, jeg vet jeg er i feil Emne men vedrørende ensidig engasjement fant jeg det mest nyttig å koble det sammen med de andre svarene rundt temaet). :)


petlok1

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 aug 12
Innlegg: 4

Lagt til: 14 aug 12, 14:26


Har også selv fulgt debattsidene her i lang tid, dog uten å delta selv på dette forumet. Jeg er også interessert i det Ellis spør om rett over her.

---------------------------

petlok1


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 14 aug 12, 15:31

Opprinnelig postet av Ellis


Jeg er ikke noe særlig aktiv skribent her inne, men er en ivrig leser. Følger selvfølgelig også med klubben på alle hjemmekamper og på de bortekamper jeg har anledning til å være med på. Jeg syns det er svært bra når klubben og dens representanter engasjerer seg på supporterforumet og gleder meg over å lese svarene fra deg, Rafn. Jeg vet ikke i hvilken grad forumet brukes til å "sjekke temperaturen" hos lagets mange supportere, men det kunne vel være klokt. Det jeg da ser er at enhver post vedrørende klubbens økonomi ikke blir kommentert av noen som har en tilknytning til klubben. Forholdet mellom As og dets eiere er til stadighet oppe og spekulasjoner rundt kostnader, eierskap og liknende debateres. At enkelte supportere fokuserer ensidig på negative saker er jo en ting, at klubbens representanter ikke kommenterer påstander rundt økonomi og eierskap er også en ting.

Fint om jeg, som mangeårig supporter, kan få noen betryggende kommentarer fra klubben. Om ikke her så ihvertfall et annet sted.

(Joda, jeg vet jeg er i feil Emne men vedrørende ensidig engasjement fant jeg det mest nyttig å koble det sammen med de andre svarene rundt temaet). :)

Forstår godt behovet for informasjon så lange klubben har sagt vi skal være en åpen klubb. Likevel kan man nok ikke forvente at man vil finne alle svarene her inne. For det første finnes det 2 styrer (klubb og AS) med hver sine ansvarsområder. Det er ikke så lett å forstå hvem som gjør hva for utenforstående. 

Men som en tommelfingerregel så driver Klubbstyret med Sport og AS Styret har hovedansvar for økonomi, inntekter, marked og administrasjon. Det har vært en tøff opprydding i klubben etter sjokktallene som ble presentert i vinter. like sjokkerende for dere som for mange av oss i klubbstyret. 

I klubben er det kommunikasjonslinjer og det er viktig at informasjonen kommer fra rett person. Men de siste tallene presentert av Karl Anders Følstad ( Formann i AS Styret) så er vi på rett vei og styrer mot et nullregnskap. Dette ble adressert før salget av Tarik, men om inntekter/lønnsreduksjoner er tatt med her vites ikke.

Ikke alle i styrene er oppdatert på hva som skjer her inne, men mange ansatte i klubben er jevnlig innom for å sjekke temperaturen. 

Håper dette var en enkel avklaring.

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 14 aug 12, 15:57
Endret: 14 aug 12, 16:05
Endret av: Ellis


Takker for svaret! Jeg er svært glad for at vi styrer mot et null-regnskap i år og er klar over at det er gjort et stort stykke arbeid av de som for øyeblikket er engasjert i klubben. Åpenheten er også av et helt annet nivå nå enn tidligere. For å bli mer konkret er det avtalene rundt etableringen og drift av stadion som det i størst grad brukes tid på her inne. Slik klubben ser ut (for meg) har klubben en svært liten administrasjon, få trenere/ressurspersoner rundt lagene og svært edruelige lønninger (uttrykkes av Joakim i forhold til de siste dagers overganger til/fra FFK) samtidig som vi ikke har mindre grunnlag for inntekt enn det eksempelvis Sogndal, Sandnes Ulf, Haugesund osv... har. Håper det også kan være åpenhet rundt dette.

Jeg forstår at ikke dette kanskje er rett sted å gi informasjon om dette, men jeg ønsker meg uansett at det kan gis i en eller annen form.

 


Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 16 aug 12, 13:28

Opprinnelig postet av Ellis


Takker for svaret! Jeg er svært glad for at vi styrer mot et null-regnskap i år og er klar over at det er gjort et stort stykke arbeid av de som for øyeblikket er engasjert i klubben. Åpenheten er også av et helt annet nivå nå enn tidligere. For å bli mer konkret er det avtalene rundt etableringen og drift av stadion som det i størst grad brukes tid på her inne. Slik klubben ser ut (for meg) har den en svært liten administrasjon, få trenere/ressurspersoner rundt lagene og svært edruelige lønninger (uttrykkes av Joakim i forhold til de siste dagers overganger til/fra FFK) samtidig som vi ikke har mindre grunnlag for inntekt enn det eksempelvis Sogndal, Sandnes Ulf, Haugesund osv... har. Håper det også kan være åpenhet rundt dette.

Jeg forstår at ikke dette kanskje er rett sted å gi informasjon om dette, men jeg ønsker meg uansett at det kan gis i en eller annen form.

 

Det er dessverre bare å innse at det ikke kommer svar rundt disse spørsmålene. Hadde håpet at det ihvertfall kunne henvises videre. Nå ser vi jo også at leder trekker seg pga økonomiske utfordringer. Det er ikke alt som er lett å være like åpen rundt...


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 16 aug 12, 15:40

Opprinnelig postet av Ellis

Opprinnelig postet av Ellis


Takker for svaret! Jeg er svært glad for at vi styrer mot et null-regnskap i år og er klar over at det er gjort et stort stykke arbeid av de som for øyeblikket er engasjert i klubben. Åpenheten er også av et helt annet nivå nå enn tidligere. For å bli mer konkret er det avtalene rundt etableringen og drift av stadion som det i størst grad brukes tid på her inne. Slik klubben ser ut (for meg) har den en svært liten administrasjon, få trenere/ressurspersoner rundt lagene og svært edruelige lønninger (uttrykkes av Joakim i forhold til de siste dagers overganger til/fra FFK) samtidig som vi ikke har mindre grunnlag for inntekt enn det eksempelvis Sogndal, Sandnes Ulf, Haugesund osv... har. Håper det også kan være åpenhet rundt dette.

Jeg forstår at ikke dette kanskje er rett sted å gi informasjon om dette, men jeg ønsker meg uansett at det kan gis i en eller annen form.

 

Det er dessverre bare å innse at det ikke kommer svar rundt disse spørsmålene. Hadde håpet at det ihvertfall kunne henvises videre. Nå ser vi jo også at leder trekker seg pga økonomiske utfordringer. Det er ikke alt som er lett å være like åpen rundt...

 

Du får nok ikke de svarene rundt økonomi du ønsker her inne. Men det kommer en artikkel i lørdagens F-B som er klubbens svar på mange av de ubesvarte spørsmålene som er stilt her inne rundt bl.a stadionavtalen.

Svaret kommer fra de som har innsyn i avtalen og klubbens økonomi, så det er bare å smøre seg med tålmodighet frem til lørdagen.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 16 aug 12, 16:12

Opprinnelig postet av Rafn

 

Du får nok ikke de svarene rundt økonomi du ønsker her inne. Men det kommer en artikkel i lørdagens F-B som er klubbens svar på mange av de ubesvarte spørsmålene som er stilt her inne rundt bl.a stadionavtalen.

Svaret kommer fra de som har innsyn i avtalen og klubbens økonomi, så det er bare å smøre seg med tålmodighet frem til lørdagen.

 

Vi ser frem til lørdagens f-b.




Ellis

Knøttespiller
Ble medlem: 24 aug 06
Innlegg: 48

Lagt til: 16 aug 12, 16:48

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Ellis

Opprinnelig postet av Ellis


Takker for svaret! Jeg er svært glad for at vi styrer mot et null-regnskap i år og er klar over at det er gjort et stort stykke arbeid av de som for øyeblikket er engasjert i klubben. Åpenheten er også av et helt annet nivå nå enn tidligere. For å bli mer konkret er det avtalene rundt etableringen og drift av stadion som det i størst grad brukes tid på her inne. Slik klubben ser ut (for meg) har den en svært liten administrasjon, få trenere/ressurspersoner rundt lagene og svært edruelige lønninger (uttrykkes av Joakim i forhold til de siste dagers overganger til/fra FFK) samtidig som vi ikke har mindre grunnlag for inntekt enn det eksempelvis Sogndal, Sandnes Ulf, Haugesund osv... har. Håper det også kan være åpenhet rundt dette.

Jeg forstår at ikke dette kanskje er rett sted å gi informasjon om dette, men jeg ønsker meg uansett at det kan gis i en eller annen form.

 

Det er dessverre bare å innse at det ikke kommer svar rundt disse spørsmålene. Hadde håpet at det ihvertfall kunne henvises videre. Nå ser vi jo også at leder trekker seg pga økonomiske utfordringer. Det er ikke alt som er lett å være like åpen rundt...

 

Du får nok ikke de svarene rundt økonomi du ønsker her inne. Men det kommer en artikkel i lørdagens F-B som er klubbens svar på mange av de ubesvarte spørsmålene som er stilt her inne rundt bl.a stadionavtalen.

Svaret kommer fra de som har innsyn i avtalen og klubbens økonomi, så det er bare å smøre seg med tålmodighet frem til lørdagen.

Tusen takk for svaret! Jeg vet at det hverken er rett sted og rett person å spørre om dette men setter stor pris på at det nå blir gjort rede for stadionavtalen. At vi alle lager våre egne sannheter tjener ikke klubben.

Jeg husker tilbake til de første sesongene vi hadde i TL da vi mobiliserte en voldsom interesse og et brennende engasjement rundt klubben i en svært vanskelig, sportslig, situasjon. Det tror jeg vi kan få til denne sesongen også. MEN det krever innsyn og åpenhet og ikke minst troverdighet.


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 16 aug 12, 23:18

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Ellis

Opprinnelig postet av Ellis

.......

........

 Du får nok ikke de svarene rundt økonomi du ønsker her inne. Men det kommer en artikkel i lørdagens F-B som er klubbens svar på mange av de ubesvarte spørsmålene som er stilt her inne rundt bl.a stadionavtalen.

Svaret kommer fra de som har innsyn i avtalen og klubbens økonomi, så det er bare å smøre seg med tålmodighet frem til lørdagen.

Da satser vi på en god redegjørelse helt uten påholden penn fra noen av fraksjonene i klubben.

En redegjørelse som tar utgangspunkt i perioden før beslutningen om flytting til Værste ble tatt, og de intensjoner og økonomiske løfter og betraktninger som lå til grunn for valget av Værste.

Minst like viktig som å redegjøre for nåsitasjon og avtalerealiteter, er en grundig redegjørelse og forklaring rundt det som undertegnede og mange andre opplever som et enormt sprik mellom det som ble promotert for valg av Værste og det vi ser nå. Blir ikke dette behandlet åpent og rett fram er jeg redd grasrotstøyen bare øker.

Vi får håpe og tro det nå blir tatt tak i det som utenfra ser ut som klubbens desidert største utfording!

 



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24