Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / drømmer sommer 2012

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 30 3

sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 22 jun 12, 15:30

summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 22 jun 12, 15:31

Drar til Pescara på søndag.


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 22 jun 12, 15:33

Opprinnelig postet av sarpen

http://www.f-b.no/ffk/elyounoussi-reiser-til-italia-sondag-1.7410869

Siete sulla strada verso il basso

Men du er der allerede Sarpen...Tongue out


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 jun 12, 16:25

Vi mister nok Tarik...

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 22 jun 12, 17:49

At Tarik ville prøve seg i utlandet igjen er greit.Han må jo tenke på sin fremtid. Om jeg personlig tror at han vil lykkes i utlandet så må jeg nok svare nei.Men seff så håper jeg jo for Tarik sin del at jeg tar fryktelig feil. Er det noen her inne som vet sånn ca mange % vi har krav på vd salg?El har ikke ffk krav på noe?

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 22 jun 12, 21:04

De prosentene er nok tilnærmet null, men vi vil jo spare litt lønn, så det tilsammen bør det være noe til en erstatter. (ihvertfall en spiller) :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 24 jun 12, 14:37

FFK har krav på 25%, det gir rundt 2 millioner kroner ved salg. Sto i F-B i går.

---------------------------

Supras Fredrikstad

Mot den moderne fotballen!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 jun 12, 14:41

...men en del av det skal vel videre til Trosvik? Mulig FSI skal ha litt også?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 24 jun 12, 17:13

Den gang FFK solgte Tarik til Herenveen, så sikret vel de seg en videresalgsprosent også?

Så da skal vel FFK også ha en prosentandel av det Herenveen får av dette salget? Wink

Håper ikke den avtalen ble nullstilt dengang Tarik kom tilbake fra Herenveen. Kanskje er det et smutthull her som ble glemt?

 


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 25 jun 12, 08:49

Hadde vært noe for FFK? hvor man får pengene fra vet ikke jeg, men han kunne vel ha gjort det som veledighet Tongue out


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 25 jun 12, 09:19

Opprinnelig postet av Rey

...men en del av det skal vel videre til Trosvik? Mulig FSI skal ha litt også?

Trosvik? De fikk vel penger da Tarik ble solgt til Heerenveen, men de skal vel ikke ha noe nå? Eller har ikke FFK betalt dem det de skulle ha i utgangspunktet?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 25 jun 12, 11:40

Opprinnelig postet av Albin

Hadde vært noe for FFK? hvor man får pengene fra vet ikke jeg, men han kunne vel ha gjort det som veledighet Tongue out

Ja det leste jeg først nå.. Rart han sier FFK er interessant med tanke på situasjonen vi er i og midlene FFK har til rådighet, men men... Er det en god trener egentlig? For nysgjerrigheten..

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 jun 12, 11:58

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Rey

...men en del av det skal vel videre til Trosvik? Mulig FSI skal ha litt også?

Trosvik? De fikk vel penger da Tarik ble solgt til Heerenveen, men de skal vel ikke ha noe nå? Eller har ikke FFK betalt dem det de skulle ha i utgangspunktet?

Så vidt jeg har skjønt så er Tarik fortsatt Heerenveens eiendom formelt sett. De pengene vi får nå er fra videresalgsprosenten fra den opprinnelige overgangen og de skal jo Trosvik ha en del av. Men mulig jeg har misforstått.

Uansett er jeg ikke sikker på om utdanningskompensasjon gjelder bare ved første overgang. Da må jeg nesten lese meg opp litt på regelverket der

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 jun 12, 15:55

Tarik er, såvidt jeg har forstått, "eiet" av FFK samt investor/investorer(tror det er FSI, men muligens også Værste).

Heerenveen skal ha en stor del av videre salg, investorer skal ha sitt, og jeg mener å huske at FFK sikker igjen med ca 20-30 % av en salgssum.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 jun 12, 16:24

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Tarik er, såvidt jeg har forstått, "eiet" av FFK samt investor/investorer(tror det er FSI, men muligens også Værste).

I F-B papir her om dagen (lørdag?) stod det at Heerenveen formelt sett var eier av Tarik. Det er derfor jeg regner med at pengene vi får inn nå er videresalgsprosenter fra den opprinnelige overgangen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Gargamel

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 jun 12, 17:11

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Albin

Hadde vært noe for FFK? hvor man får pengene fra vet ikke jeg, men han kunne vel ha gjort det som veledighet Tongue out

Ja det leste jeg først nå.. Rart han sier FFK er interessant med tanke på situasjonen vi er i og midlene FFK har til rådighet, men men... Er det en god trener egentlig? For nysgjerrigheten..

Du burde ihvertfall tatt en prat med ham. Næringslivet vil vel profilere seg ganske bra med ham som trener...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 jun 12, 21:38

Tarik skal visstnok skrive under for Pescara på en 3-års kontrakt. Overgangssummen er ventet å være 450.000 Euro. (ca 3,37 mill NOK) ifølge tuttoPescaranews.com.

Kan stige til 550.000 Euro (ca 4,11 NOK) om han scorer et ukjent antall mål for Pescara.

Ja, hva skal vi si til dette da? Ikke akkurat 10 millioner som mange drømte og fantaserte om. Selvsagt unner jeg Tarik dette. Jeg håper bare vi får inn noen kroner til én eller to nye spillere. En direkte erstatter kan vi bare glemme, da må Ramberg, Gueye og Ruud Tveter brette opp ermene og gi bånn gass fremover.

Heerenveen skal vel ha 75%, det blir ca 2,53 millioner NOK.

Da sitter FFK igjen med litt i overkant av 800.000 kroner. Eller gjør vi det? Investorer (Værste?) skal vel ha sin bit av kaka. Kanskje sitter vi igjen med 50% av dette, nemlig ca 400.000 kroner?

Jeg bare spekulerer, det er andre her inne som kan dette bedre enn meg.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 25 jun 12, 22:00

Årsbeste kom uten Tarik ;)

Når store stjerner forsvinner trer gjerne andre frem!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 jun 12, 22:24

Ja, det skrives på flere italienske nettsider nå og Pescara-sider at Tarik har gjennomført medisinsk test og skrevet under tre-årskontrakt med klubben. Det snakkes om en avtale på 450 000 til 550 000 euro som totalramme.

Veldig synd, men også veldig forståelig, at Tarik (igjen) er tapt for klubben. Håper virkelig han lykkes bedre denne gangen, selv om jeg dessverre er i tvil. Å erstatte Tarik klarer vi naturligvis ikke, men det er lov å håpe at andre spillere griper sjansen og at vi finner noen spennende relasjoner på topp. Jeg har selv fortsatt stor tro på Alexander Ruud Tveter (mer usikker på Momo), og håper klubben finner midler til å hente en bevegelig og rask spiss med nese for mål i sommervinduet. 

Det finnes ikke noe godt tidspunkt å miste en spiller som Tarik på. Men dette er nok likevel verst tenkelig tidspunkt... sukk.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 25 jun 12, 22:24

Opprinnelig postet av Plankekæll

Tarik skal visstnok skrive under for Pescara på en 3-års kontrakt. Overgangssummen er ventet å være 450.000 Euro. (ca 3,37 mill NOK) ifølge tuttoPescaranews.com.

 

Hvis den summen stemmer så er det skammelig lite spør du meg.Latterlig.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 30 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24