Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / drømmer sommer 2012

Flat Trådet Nøstet
Side 25 av 30 25

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 aug 12, 13:03

Er jo helt tragisk blitt detta!  Nå hviler alt på topp på Tveter alene.Stakkars kar! Endelig så fikk vi inn spillere og vi fikk et lite håp igjen og så skjer detta?

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 aug 12, 13:55


Kanskje Adiyah kommer i retur.. Innocent

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 09 aug 12, 14:18

Opprinnelig postet av kjell-H

Er jo helt tragisk blitt detta!  Nå hviler alt på topp på Tveter alene.Stakkars kar! Endelig så fikk vi inn spillere og vi fikk et lite håp igjen og så skjer detta?

Ja du kan trygt si det har gått fra vondt til værre,selv om vi fikk inn 3 nye spillere.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 09 aug 12, 14:45

Opprinnelig postet av Haarek

...selv om vi fikk inn 3 nye spillere.

4?

---------------------------

Guttane!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 09 aug 12, 14:52

Opprinnelig postet av DrDRE

Opprinnelig postet av Haarek

...selv om vi fikk inn 3 nye spillere.

4?

Betyr det farvel Jørgen Horn?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 09 aug 12, 14:53


Ikke utenkelig det da, nei.

---------------------------

Guttane!


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 09 aug 12, 14:55

En spiss med tæl nå, så kan det bli bra det her Smile

---------------------------

You`ll never walk alone...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 aug 12, 14:59
Endret: 09 aug 12, 15:00
Endret av: Costanza

Lars Grorud er nok en fornuftig investering med tanke på FFKs situasjon. En robust midtstopper med bra tempo, ikke ulik Vidar Martinsen, og antakelig på omtrent samme nivå. Grorud er kanskje mer ledertype, noe vi sårt trenger i stallen.

Men nei, blir ikke overrasket om Jørgen Horn forsvinner i løpet av august. Siden han ikke ønsker å forlenge med FFK (noe jeg kan forstå veldig godt) er det nok også riktig å selge ham nå hvis det finnes klubber som vil bla opp en anstendig sum.

For øvrig bør vi uansett ha inn minst én, helst to spisser. Vi hadde jo allerede en spiss for lite med Tarik i stallen, og når han nå trolig forsvinner, er regnestykket enkelt.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 aug 12, 15:05

Greit med Grorud inn. Da forsvinner nok Horn og det er helt greit siden han ikke vil forlenge med FFK. Men vi trenger også 2 spisser inn!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 aug 12, 15:06

Selger stopper
Ifølge ba.no er også stopperen Lars Grorud på vei bort fra klubben. Brann skal på det nærmeste være enige med Fredrikstad om en overgang.

– Jeg er så kjedelig at jeg ikke vil snakke om det, sier Fredrikstads sportssjef Joacim Jonsson til avisen.

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 aug 12, 15:11

Opprinnelig postet av Costanza

Lars Grorud er nok en fornuftig investering med tanke på FFKs situasjon. En robust midtstopper med bra tempo, ikke ulik Vidar Martinsen, og antakelig på omtrent samme nivå. Grorud er kanskje mer ledertype, noe vi sårt trenger i stallen.

Men nei, blir ikke overrasket om Jørgen Horn forsvinner i løpet av august. Siden han ikke ønsker å forlenge med FFK (noe jeg kan forstå veldig godt) er det nok også riktig å selge ham nå hvis det finnes klubber som vil bla opp en anstendig sum.

For øvrig bør vi uansett ha inn minst én, helst to spisser. Vi hadde jo allerede en spiss for lite med Tarik i stallen, og når han nå trolig forsvinner, er regnestykket enkelt.

Grorud en en lederskikkelse, og en stopper helt på det jevne. Typisk anti-nedrykkspiller, eventuelt en som kan være med på å spille oss opp igjen. Forstår godt vurderingen om å innhente litt mer rutine i en ung tropp.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 09 aug 12, 15:51

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Costanza

Lars Grorud er nok en fornuftig investering med tanke på FFKs situasjon. En robust midtstopper med bra tempo, ikke ulik Vidar Martinsen, og antakelig på omtrent samme nivå. Grorud er kanskje mer ledertype, noe vi sårt trenger i stallen.

Men nei, blir ikke overrasket om Jørgen Horn forsvinner i løpet av august. Siden han ikke ønsker å forlenge med FFK (noe jeg kan forstå veldig godt) er det nok også riktig å selge ham nå hvis det finnes klubber som vil bla opp en anstendig sum.

For øvrig bør vi uansett ha inn minst én, helst to spisser. Vi hadde jo allerede en spiss for lite med Tarik i stallen, og når han nå trolig forsvinner, er regnestykket enkelt.

Grorud en en lederskikkelse, og en stopper helt på det jevne. Typisk anti-nedrykkspiller, eventuelt en som kan være med på å spille oss opp igjen. Forstår godt vurderingen om å innhente litt mer rutine i en ung tropp.

Også kapteinsemne !

---------------------------

You`ll never walk alone...


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 09 aug 12, 17:15

Jeg registrerer med glede at det ikke snakkes så mye om det ordet det tidligere gikk inflasjon i på dette forumet: vidresalgspotensiale Wink

Hvis vi klarer å få på plass noen flere forsterkninger nå så håper jeg det er noen som er på gale(?) siden av 25, og har noen sesonger på A-lagsnivå bak seg. Selv om det ikke var perfekt gjennomført så var det deilig å se litt rutine på sentral midtbane mot Tromsø. (og selvfølgelig at de unge nykommerne gjorde det bra Wink)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 aug 12, 17:35

kanskje vi burde hente Azar Karadas (mot min vilje hehe) jeg vet at brann snusa litt på han ?

kanksje en John Carew ? (Det er ikke mot min vilje hehe)

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 09 aug 12, 17:42


Hadde ikke spesiellt noen av de to i tankene, men det er litt den typen spillere jeg tenker på. på lån ut sesongen bare selvfølgelig, for å redde plassen. Viktig at det kun er lån, ikke gå på smellen Andersson/Valencia igjen...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 aug 12, 17:45
Endret: 09 aug 12, 17:57
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av TheDude

Jeg registrerer med glede at det ikke snakkes så mye om det ordet det tidligere gikk inflasjon i på dette forumet: vidresalgspotensiale Wink

Dette er fortsatt det viktigste i en langsiktig strategi. Strømsgodset er jo et stjerneeksempel på at det lar seg gjøre. Molde følger også den strategien. FFK som klubb kan ikke bruke mangfoldige millioner på å kjøpe dyre, ferdigutviklede spillere uten videresalgspotensial. Det var og er helt på trynet, og måtte gå galt.

I stedet har man innsett dette, og faktisk fulgt mye av den strategien TKK frontet - muligens fremtvunget av svak økonomi. Økonomien er jo en åpenbar årsak til at kvaliteten på de som har vært hentet har vært høyst varierende (og tildels middelmådige). Det er vanskelig å skape gull av gråstein, men det betyr ikke at det er strategien det er noe galt - snarere heller rammene man har til rådighet i en skakkjørt klubb. Når var sist FFK faktisk sendte Jonsson på speidertokt? Det har vel ikke skjedd i år?

Isolert sett er det viktigste for FFK å stable nok kvalitetsspillere på beina til å unngå nedrykk. Den enkleste måten å maksimere spillerkvaliteten er å hente inn mange lånespillere. Artistskatt (15%) medfører at man kan tilby spillerne høyere nettolønn og derfor være konkurransedyktige. Samtidig kan dette medføre at alle lånespillerne forsvinner, eller at man brenner inne med spillere over middagshøyden uten videresalg, ved et nedrykk, slik at problemet bare blir forsterket.

Alternativet er jo å akseptere nedrykket, tenke langsiktig, og innse at man igjen må bygge stein for stein. Da er i så fall den smarteste strategien å unngå alt som heter lånespillere, og heller satse på spillere med videresalgs- og utviklingspotensial.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 09 aug 12, 17:56

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av TheDude

Jeg registrerer med glede at det ikke snakkes så mye om det ordet det tidligere gikk inflasjon i på dette forumet: vidresalgspotensiale Wink

Dette er fortsatt det viktigste i en langsiktig strategi. Strømsgodset er jo et stjerneeksempel på at det lar seg gjøre. Molde følger også den strategien. FFK som klubb kan ikke bruke dyre millioner på å kjøpe dyre, ferdigutviklede spillere uten videresalgspotensial. Det er helt på trynet, og har alltid vært det. I stedet har man innsett dette, og faktisk fulgt mye av den strategien TKK frontet - muligens fremtvunget av svak økonomi, slik at kvaliteten på de med vidersalg har vært høyst varierende (og tildels middelmådige).

Er mye fornuftig i det du sier og jeg er enig i mye. Men jeg kunne ikke la være å nevne det da jeg synes i periode at det ble litt enspora her inne på den tanken. Jeg mener at en miks er det beste. Strømsgodset er et godt eksempel, men de har også viktige rutinerte bidragsytere som Storflor, Aas... Det er når det butter imot at det ofte ikke holder å ha et lag bestående av stort sett 20 åringer, det har vi jo sett på en del FFK-kamper i år, feks den kampen der samtlige på midtbanen var 19-år, ingen av de som visste hva de skulle gjøre og ingen som tok ansvar selvom alle spillerene hver for seg er gode og lovende.

Når man tenker på å utvikle spillere så mener jeg det er bare en fordel for de unge hvis de har noen rutinerte eldre spillere å se opp til og lære av. For FFK sin del så har desverre de som skulle representert rutinen stort sett hvert sykemeldt eller ikke i matchform. I den situasjonen som klubben nå er i (sportslig) så trenger vi mer kraft å rutine, og så får vi kanskje leve med at det spilles mindre attraktiv fotball på Stadion denne høsten bare det sankes tilstrekkelig med poeng.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 aug 12, 18:09

De rutinerte spillerne bør først og fremst dyrkes frem i klubben over tid fremfor å hentes for millioner når de er over middagshøyden (30+), slik trenden var en periode. Ikke alle spillere vil bli videresolgt, men noen kan utvikles til å bli solide, rutinerte spillere i klubben. Raio var jo et eksempel på det. Han var 25 år da han ble hentet, men besatt fortsatt vidersalgspotensial. Salg av nevneverdige summer ble det aldri, men han utviklet seg til en rutinert spiller for klubben, og fikk hele åtte sesonger. Hadde Raio var 32 da han kom, så hadde han verken blitt videresolgt eller kunne ha gjort en innsats i åtte sesonger.

Det har aldri vært snakk om å ikke ha rutine i stallen, ei heller TKK mente det, men å hovedsaklig hente inn spillere med utviklings- og videresalgspotensial fremfor å bruke millionbeløp i overgangssummer og lønninger på gamle røvere som allerede har nådd høydepunktet i karrieren. Dette har altfor mange misforstått i denne diskusjonen, og spesielt TKK ble anklaget for ha tanker om å omgjøre FFK til en farmerklubb, noe som selvsagt verken var intensjonen eller strategien.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 09 aug 12, 19:04

Etter Tarik forsvant er det vel lite som tyder på at vi ikke rykker ned og da må vi vel prøve å å finne noen spillere som kan bidra i Adeccoen. Å leie spillere på korttidskontrakter uten oppsjon slik at vi blir ennå mer ribba når sesongen er ferdig er vel feil vei å gå? Hadde vi fått inn noen som kunne hatt nytte av erfaringen resten av sesongen og som kunne vært nyttige neste år og framover hadde det kanskje vært en tanke?


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 09 aug 12, 19:05

Lars Grorud er en spiller som vil passe veldig godt inn hos oss. Ser på han faktisk som kaptein neste år. Er en spiller som blør for klubben,og er etter min mening litt mere 'kald' i huet enn Vidar M kan være. Hvis dette kommer i boks,er det veldig bra. Ser at klubben søker etter 2x møblerte leiligheter,så regner med den ene er til Grorud,så blir det spenende å se hvem som skal ha den andre leiligheten.

Veigar Pall Gunnarson?



Flat Trådet Nøstet
Side 25 av 30 25

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24