Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / drømmer sommer 2012

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 30 1

alestr1

Knøttespiller
Ble medlem: 02 aug 11
Innlegg: 74

Lagt til: 31 mai 12, 15:17
Endret: 22 aug 12, 21:34
Endret av: Rey

http://www.f-b.no/ffk/ffk-jubler-for-formoes-utfordring-1.7375755

 

Det er fortsatt en stund til overgangsvinduet åpner, men det er lov å drømme. Jocke sier han har navn på blokka.

 

Sett at det lokale næringslivet "kliner til"; hva er det folk ønsker/har tro på/drømmer om? Hente Daniel Berntsen permanent/lenger lån? Neymar i bytte mot Tarik?:P


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 31 mai 12, 15:54

Daniel Berntsen er nok ganske urealistisk siden RBK hentet han for 4 (?) millioner før denne sesongen. Han er også bare 19 år gammel, så dette er en spiller som RBK venter mye av fremover tror jeg.

På det norske markedet er det ikke lett å vite hva man skal satse på.

Jeg vil ikke i utgangspunktet forlenge med Benjamin Dahl Hagen, men hvis han spiller som mot Viking og tar et steg til fremover er jeg mer positiv.

En ny venstreback hadde da vært fint og fått inn, men jeg regner med at hvis det kommer noen blir det noen som ikke spiller i Norge. En liten drøm hadde vært å få hentet tilbake Cristian Gamboa all den tid han sitter og blomstrer på benken i FCK. Førstevalget mitt er uansett Vegar Eggen Hedenstad, men det ser jeg på som veldig urealistisk. Stian Ringstad i LSK er også en spennende venstreback synes jeg.

Det hadde heller ikke gjort noe med en skikkelig god spiss.

Det viktigste for FFK er vel uansett å få tilbake Hussain, Valencia og Holm, og at Ramberg og Rafn holder seg skadefrie fremover. Og selvsagt MÅ vi beholde Tarik Elyounoussi.
 

Bare et par spørsmål; 

Er det ikke slik at FFK har kjøpsforbud av NFF pga elendig økonomi?? Kan vi da kjøpe spiller(e) selv om disse pengene kommer fra frivillige investorer?


KR

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 jul 10
Innlegg: 17

Lagt til: 31 mai 12, 18:30

Opprinnelig postet av Plankekæll

 

Bare et par spørsmål; 

Er det ikke slik at FFK har kjøpsforbud av NFF pga elendig økonomi?? Kan vi da kjøpe spiller(e) selv om disse pengene kommer fra frivillige investorer?

 

Ville vært rart om vi fikk kjøpe spillere når vi styrer mot 9 millioner i underskudd. Men på meg virker det ikke som det store problemet er å få midler til å kjøpe spillere. Vi har jo både rike onkler og folkets spiller midler, men det stor problemet er vel å lønne den evt. nye spilleren? 


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 31 mai 12, 21:36

Opprinnelig postet av Plankekæll
Er det ikke slik at FFK har kjøpsforbud av NFF pga elendig økonomi?? Kan vi da kjøpe spiller(e) selv om disse pengene kommer fra frivillige investorer?

Er det et forbud eller slik at NFF skal være informert og godkjenne det?

Uansett. Vi har vel et overgangsbudsjett per dags dato som er lavere enn hva shampobudsjettet til Kåre Willoch er årlig, så jeg ser ikke helt hva som skal komme inn av kvalitetsspillere i hvert fall.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 31 mai 12, 22:13
Endret: 31 mai 12, 22:29
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av arte et labore

Er det et forbud eller slik at NFF skal være informert og godkjenne det?

Så vidt meg bekjent er det sistnevnte riktig. Da vi er i sone I i NFFs finansielle oppfølgingssystem (FOS), er vi vel underlagt noen såkalte handlingsbegrensningsregler. Skal vi hente spillere, må nok altså dette godkjennes av NFF. Tar forbehold om at jeg ikke kjenner detaljene i begrensningene som er satt.

Les mer om konsekvensene av å være i kategori 1 i denne presentasjonen fra NFF.  (Se plansje 34 og utover).


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 31 mai 12, 22:51

Takk for svar på spørsmålet.

Jeg har ikke peiling, så jeg bare lurte.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 01 jun 12, 10:42

Fantastisk at 'Kaptein Sabeltann'---Terje Formoe,setter igang denne kampanjen.....nå har jeg trua på at noe posetivt skjerLaughing

Skal heller ikke mye til da......alt som ikke er negativt,er posetivt.....jeg bryr meg ikke om hvilken spiller som kommer til klubben....bare at det faktisk KOMMER en spiller....eller to. Litt 'rart' det også,for kort tid tilbake var jeg der at jeg ville ha den og den spilleren......nå vil jeg bare ha spilleren---samme hvem det er. For stallen vår er tynn.

Synes forøvrig at står det mellom assistent trener eller spiller....MÅ vi velge spiller...MYE viktigere med flere spillere,enn assistent trener akkurat nå. Kun litt over 4 måneder igjen av sesongen,og jeg er sikker på at Rolf og Trond klarer seg fint. Hva med å spørre en av de 'gamle' spillerne? Sikker på at en av de kunne hjelpe til,uten særlig høy lønn----som en dugnad. Ringberg,eksempel.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 jun 12, 08:12
Endret: 04 jun 12, 08:19
Endret av: keiko99

Disse grepene skal berge Fredrikstad

FFK har ikke penger til å styrke troppen, men håper prosjektet «Folkets spiller» skal sikre minst én solid forsterkning i sommer.

 Her er klovner i kamp klare for å bidra til at FFKs spillerstall styrkes.

 

 

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 04 jun 12, 08:45
Endret: 04 jun 12, 08:50
Endret av: niggle

 Keiko først som alltid :)

 

 


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 04 jun 12, 21:08

Jokke har sikkert flere navn på blokka dersom vi skulle få midler til å hente en spiller i sommer. Synes Rozhat Shaswari fra Bærum ser ut som en veldig spennende spiller. Han burde absolutt være blant de man følger med på. Toppscorer i 1. divisjon med 7 mål på 9 kamper for ligaens bunnlag, noe som rett og slett er imponerende. Ung, teknisk og rask spiss med gode avslutningsferdigheter. 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 04 jun 12, 21:17

Opprinnelig postet av Gonzales

Ung, teknisk og rask spiss med gode avslutningsferdigheter. 

Er det Tarik Elyounoussi du beskriver?

FFK er på utkikk etter en spiss som kan spille sammen med Tarik på topp. Den beste makkeren Tarik har hatt i FFK er Gardar Johannsson, så en slik spillertype hadde vært bra.

Men jeg er enig med deg, en spiller som Shaswari bør være på blokka. Nå har jeg aldri sett han spille, men hvis det du skriver stemmer så er det jo spennende.


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 05 jun 12, 10:53

Opprinnelig postet av Plankekæll

Er det Tarik Elyounoussi du beskriver?

FFK er på utkikk etter en spiss som kan spille sammen med Tarik på topp. Den beste makkeren Tarik har hatt i FFK er Gardar Johannsson, så en slik spillertype hadde vært bra.

Men jeg er enig med deg, en spiller som Shaswari bør være på blokka. Nå har jeg aldri sett han spille, men hvis det du skriver stemmer så er det jo spennende.

Ut fra det lille jeg har sett, så virker Shaswari mer som en typisk bakromsspiss. Han er nok litt mer direkte i spillestilen enn hva Tarik er. Jeg vet ikke om han ligner for mye på Tarik til å fungere godt som makker, men dersom Tarik forsvinner i sommer (Gud forby), så er det vel helt nødvendig med forsterkninger i angrep. 


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 05 jun 12, 13:28

Tarik vil jeg tro forsvinner etter sesongen uansett (dersom ikke  nå i sommer),så tar gjerne mot en billig erstatter.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 05 jun 12, 17:16

Hvordan går det med Gamboa i FC København? Slik jeg har fått med meg så spiller han ikke stort der nede, kanskje det hadde vært noe å låne ut sesongen?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 05 jun 12, 17:43

Kanskje ikke helt den posisjonen vi trenger å forsterke? Venstreback og spiss må da være høyere prioritert enn Gamboa.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 jun 12, 18:00

Opprinnelig postet av Rey
Kanskje ikke helt den posisjonen vi trenger å forsterke? Venstreback og spiss må da være høyere prioritert enn Gamboa.

I så fall burde vel en annen gammel helt være mer velkommen. Vet ikke om han har vært skadet, men ser ikke ut som han har fått mye spilletid. Skjønte ikke helt statistikken der. Det står sesongen 12-13 som neppe er i gang, men likevel har en spiller fått over 15 timer med spillertid nå som skulle tilsi rundt ti kamper. Wallace står oppført med spilletid tilsvarende én kamp kun.

På Wikipedia står han oppført med 22 kamper siden 2010, men det står ikke når den ble oppdatert sist.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 05 jun 12, 19:48

På Wikipedia ble antall kamper er sist oppdatert i juli 2011

Transfermarkt ser ut til å ha oppdatert antall kamper for den sesongen som er ferdig

Seks kamper fra start og en som innbytter i seriespillet. To kamper som innbytter i playoff.  Ellers mye benk.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 05 jun 12, 21:24
Endret: 05 jun 12, 21:31
Endret av: Plankekæll

Å herregud så deilig det hadde vært med Wallace Fernando Pereira tilbake i FFK.

Kjære Whoever, la det skje! 

Da er vel denne siden bedre. Det ser ut til at han spilte 9 kamper denne sesongen (6 fra start), og han pådro seg 5(!!) gule kort. Nå er det jo kjent at mannen mangler tempo, så det kan jo hende han ikke henger med i svingene i denne ligaen...?


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 05 jun 12, 22:58

kanskje for mye å håpe på, men trur dere landgren kunne klart seg bra på vback hvis vi hadde fått tilbake gamboa? trur han kunne gjort en god innsats der også. landgren er en potet som kan brukes de fleste plasser,


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 jun 12, 12:45

Opprinnelig postet av scheien

kanskje for mye å håpe på, men trur dere landgren kunne klart seg bra på vback hvis vi hadde fått tilbake gamboa? trur han kunne gjort en god innsats der også. landgren er en potet som kan brukes de fleste plasser,

Hadde nok vært mer naturlig med Gamboa på venstrebacken. Han hadde spilte begge kanter da han først kom til FFK. Uansett er det jo litt bortkastet å ha to så gode høyrebacker i en stall, og det ville ha vært bedre å hente en rendyrket venstreback.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 30 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24