Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Freddy Aune - Går av som trener!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 10 mai 12, 16:53


Da har vi kommer ditt at treneren for FFK gir opp!

http://www.f-b.no/sport/tom-freddy-aune-ferdig-som-ffk-trener-1.7227022


rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 10 mai 12, 17:03

Kan ikke annet enn å takke for innsatsen han har gjort. Nei han er ikke Ferguson eller Mourinho men han har virkelig gjort sitt beste for klubben i en meget vanskelig tid. Det står virkelig respekt av å gå ned i lønn for å hjelpe å klubben.

Har en dårlig følelse nå. Synes oppriktig synd på mannen.

Håper virkelig han fortsetter i klubben i en annen rolle i fremtiden.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
"If you can't support us when we lose or draw, don't support us when we win" -Bill Shankly


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 mai 12, 17:06


Godt skrevet Rasle, jeg er enig med deg.


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 10 mai 12, 17:09

Skjønner ham godt, han har jo overhodet ikke de rammebetingelsene som skal til for å få laget til å prestere. Selv ikke Mourinho eller Ferguson hadde klart å få noe fornuftig ut av den tynne stallen vi har per dags dato.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 10 mai 12, 17:14

sant det som er skrevet over her. Skjønner godt at TFA går selv. Takk for innsatsen TFALaughing


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 mai 12, 17:16
Endret: 10 mai 12, 17:17
Endret av: kanogvetalt

Takker Aune for innsatsen og måten han har satt klubben foran seg selv. Dette får du bare av en trener med tilhørighet til klubben.

Spørsmålet er hva som skjer nå. Sitter med en følelse av at dette er regissert på noe vis, og at noen(Værste eller FSI) har bladd opp for å hente en erstatter. Time vil show(muligens kun 45 minutter).

Edit: Kommer Tom Nordlie igjen blir jeg voldsmann!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 10 mai 12, 17:20

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Edit: Kommer Tom Nordlie igjen blir jeg voldsmann!

Da kommer ikke jeg til og sette mine bein på stadioen før han får sparken IGJEN !!!

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 10 mai 12, 17:21
Endret: 10 mai 12, 17:23
Endret av: Magnum

Med forbehold om bekreftelse på pressekonferansa klokka seks:

Sånn. Da var det en del av dere som fikk det akkurat som dere vil (ja, bortsett fra at Aune strengt tatt ikke fikk sparken, da. Det er jo det å sparke trenere som er veien til frelsen), og da får vi jo også se om det faktisk blir så forbanna mye bedre av den grunn, eller om problemet kanskje i like stor grunn ligger et annet sted? Eller flere andre steder? Vi får se.

I tøffe tider er det godt å vite at en ikke trenger å gå lenger enn hit på forumet for å finne klarsynte, bedrevitere, folk som kan og vet alt *), og en helt uutømmelig mengde med fotballfaglig spisskompetanse. Og det er jo godt å ha i bakhånd når det røyner på...

* Sarkasme av: Jeg mener _IKKE_ å hinte noe som helst om de brukerne som har valgt brukernavn i den retningen. Dét vitner i det minste om sjølironi. Men er det noen som faktisk føler seg truffet, så be my guest.

 P.S. Tom Freddy: Takk! Jeg hadde faen ikke orka sjøl heller. 

---------------------------

Hater hat!


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 10 mai 12, 17:28

Opprinnelig postet av Magnum

Med forbehold om bekreftelse på pressekonferansa klokka seks:

Sånn. Da var det en del av dere som fikk det akkurat som dere vil (ja, bortsett fra at Aune strengt tatt ikke fikk sparken, da. Det er jo det å sparke trenere som er veien til frelsen), og da får vi jo også se om det faktisk blir så forbanna mye bedre av den grunn, eller om problemet kanskje i like stor grunn ligger et annet sted? Eller flere andre steder? Vi får se.

I tøffe tider er det godt å vite at en ikke trenger å gå lenger enn hit på forumet for å finne klarsynte, bedrevitere, folk som kan og vet alt *), og en helt uutømmelig mengde med fotballfaglig spisskompetanse. Og det er jo godt å ha i bakhånd når det røyner på...

* Sarkasme av: Jeg mener _IKKE_ å hinte noe som helst om de brukerne som har valgt brukernavn i den retningen. Dét vitner i det minste om sjølironi. Men er det noen som faktisk føler seg truffet, så be my guest.

 P.S. Tom Freddy: Takk! Jeg hadde faen ikke orka sjøl heller. 

Skal man være trener i eliteserien må man være en energipåfyller og føle man har 100 prosent å gi. Når jeg etterhvert følte jeg begynte å falle ned mot 90, at det gikk litt på felgen, så er det riktig for klubben at jeg trer til side. Det er det som er det viktige: Jeg tror dette er til det beste for klubben. Jeg kunne sikkert holdt det gående litt til, men det hadde ikke vært korrekt, sier Aune, og henviser til pressekonferansen for ytterligere kommentarer.

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 10 mai 12, 17:29

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Takker Aune for innsatsen og måten han har satt klubben foran seg selv. Dette får du bare av en trener med tilhørighet til klubben.

...

Edit: Kommer Tom Nordlie igjen blir jeg voldsmann!

Enig. Takk Tom Freddy.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 158

Lagt til: 10 mai 12, 17:36

Vi sto ved kanten av stupet. Men nå har vi tatt et skritt framover.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 mai 12, 17:39


Hva skal man diskutere på ett supporterforum, Magnum? Været? Eller kanskje rope halleluja til alle klubbens valg. Det er kanskje ditt ønske. Selv synes jeg det er interessant å diskutere fotball (fagmann eller ei) og meningsforskjeller. Synes det som skjer nå er helt riktig for klubben, og ja fotball kan være veldig kynisk mot enkeltpersoner, men hva som er riktig for klubben må alltid stå høyest.

   Forøvrig, all respekt til Aune som har gjort så godt han kan i en vanskelig tid...


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 10 mai 12, 17:49

Opprinnelig postet av Bedreviteren

   Forøvrig, all respekt til Aune som har gjort så godt han kan i en vanskelig tid...

Amen to that!

Synd han aldri har fått roen og ressursene som burde vært der for at han kunne tatt steget videre som trener.

Resultatene taler jo for seg selv - ingen kan påstå at Tom Freddy har hatt noen enorm suksess som FFK-trener. Men jeg våger den påstand at det hadde ikke så veldig mange andre heller hatt med de rammebetingelsene han har måttet slite med.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 10 mai 12, 17:50

Detter her lover ikke bra, nå har vi ikke en trener heller, bare en assistent:(

Håper at det kommer noen penger frem på bordet slik at man har råd til en mere rundtinert trener.

Grønnhagen er jo friskmeldt nå og ser etter en ny trenerjobb.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 10 mai 12, 17:54

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Hva skal man diskutere på ett supporterforum, Magnum? Været? Eller kanskje rope halleluja til alle klubbens valg. Det er kanskje ditt ønske.

På ingen måte!

Jeg syns bare det var passende tidspunkt å nevne hvor mye jeg sitter pris på de her inne som sitter med alla fasitsvara på åssen ting bør gjøres og burde ha vært gjort, og på måten de får oss til å innse det selvfølgelige i det og hvor teite vi har vært som ikke har skjønt det før nå.

Eller for å si det på en annen måte, den arrogante bedreviterske holdninga som noen (og ikke bare anonyme) her inne legger for dagen og måten de legger fram sine meninger og argumenter på. Nå er jeg såpass grinete fra før at jeg gidder å nevne det - jeg har ellers holdt meg til "pick your battles"-filosofien i et par år og dermed stort sett holdt kjeft.

Jeg skal nok fortsette med det.

(Og det var altså ikke retta mot deg, Bedreviteren. Jeg husker ærlig talt ikke åssen du har formulert deg, så jeg skal ikke beskylde deg for noe heller).

Ha en fin vår videre. Sola titter nok fram til slutt.

---------------------------

Hater hat!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 10 mai 12, 17:55

Kan ikke skjønne at de skal kunne drive videre med kun TA ved roret, tror de er nødt til å få inn en ny trener. Er klar over det økonomiske, men om man kun skal sitte igjen med en spillerutvikler i det sportslige apparatet så har man vel på mange måter tapt allerede? Håper og tror at TA kun er en midlertidig løsning inntil man får på plass en trener man ønsker å satse på på lang sikt. Vet ikke hvem det skal være, men håper og tror at Jocke har noen tanker om det.

Tviler på om det kommer noe info om det på pressekonferansen, men det kommer vel ann på hvor lenge det er siden Aune tok avgjørelsen og hvor lenge ledelsen har vist om det. Blir spennende å se, men tror vi kan gå bedre tider i møte, har vanskelig for å se for meg at det kan bli verre!

Støtter de som takker Aune, han har hatt hjerte på rett plass og gjort så godt han kan, mer kan man ikke forlange av noen.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 10 mai 12, 18:10

Synes Terje burde spytte inn skikkelig og få inn Pep Guardiola! Han blir jo ledig til sommeren :)

---------------------------

Guttane!


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 10 mai 12, 18:17

Aune på pressekonferansen "Det som er viktig nå er at klubben er avhengig av publikum. Det er viktig å komme tilbake på stadion og støtte laget sitt. Jeg håper de hjelper Trond og gutta. Vi har en fantastisk gjeng og et fantastisk miljø."

Jeg skal fortsette å reise fra Geilo til nesten hver eneste hjemmekamp. Det er nå FFK trenger oss.
Det er noen her inne som vil "straffe" klubbben ved å slutte å gå på stadion.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 10 mai 12, 18:42

Jeg var en av dem som i irritasjon var enig i at Aune burde gå av. Alikevel syntes jeg det er trist at han velger å gå av. Hvertfall: Takk for innsatsen Tom Freddy!

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 mai 12, 18:49

Opprinnelig postet av Magnum

Med forbehold om bekreftelse på pressekonferansa klokka seks:

Sånn. Da var det en del av dere som fikk det akkurat som dere vil (ja, bortsett fra at Aune strengt tatt ikke fikk sparken, da. Det er jo det å sparke trenere som er veien til frelsen), og da får vi jo også se om det faktisk blir så forbanna mye bedre av den grunn, eller om problemet kanskje i like stor grunn ligger et annet sted? Eller flere andre steder? Vi får se.

I tøffe tider er det godt å vite at en ikke trenger å gå lenger enn hit på forumet for å finne klarsynte, bedrevitere, folk som kan og vet alt *), og en helt uutømmelig mengde med fotballfaglig spisskompetanse. Og det er jo godt å ha i bakhånd når det røyner på...

* Sarkasme av: Jeg mener _IKKE_ å hinte noe som helst om de brukerne som har valgt brukernavn i den retningen. Dét vitner i det minste om sjølironi. Men er det noen som faktisk føler seg truffet, så be my guest.

 P.S. Tom Freddy: Takk! Jeg hadde faen ikke orka sjøl heller. 

Det å kritisere andre forumdeltakere på denne måten kan medføre at det singler i glass.......

Tilbake til saken:

Det spørs om denne avgangen løser noe særlig for FFK. Klubbens hovedproblem er stadionavtalen og bindingen til Værste. Hadde dette problemet vært løst, og det er neimenn ikke lett å løse, så kunne det kanskje åpnet for at andre pengesterke investorer kunne åpnet lommeboka.

Men vi får håpe at Amundsen makter å gi spillerne spillegleden og gløden tilbake, senke skuldrene fighte og ha det gøy på banen, det har sett ut som om frykten for å tape har vært større enn gleden ved å vinne. Se bare på Halvorsen, det er jo noe forknytt over ham, han tør jo ikke, og han er ikke alene.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24