Husk meg
Brukernavn
Passord

Diverse tanker (stadionavtalen mm)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 08 mai 12, 11:26

Opprinnelig postet av Sarpingen

Man betaler vel ikke på gjeld før i 2014?

Nå vet ikke jeg hvilken gjeld du sikter til, men kortsiktig gjeld for Sport AS ved års slutt 2010 var på ca 38 mill

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 08 mai 12, 12:59

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Sarpingen

Man betaler vel ikke på gjeld før i 2014?

Nå vet ikke jeg hvilken gjeld du sikter til, men kortsiktig gjeld for Sport AS ved års slutt 2010 var på ca 38 mill

NFF har kommet med ny mal for avtale mellom klubb og AS. Ny avtale som følger malen skulle vært inngått for lenge siden. Når denne avtalen skal inngås gjelder det å følge med i timen, og jeg forventer at dette blir en helt åpen prosess hvor medlemmene ikke bare blir informert, men også faktisk får gitt sine synspunkter på sentrale samarbeidspunkt. Men jeg tror dette kommer til å finne sted bak svært lukkede dører. 

Jeg mener helt seriøst at dagens klubb/AS-samarbeid ikke kan fortsette. Avtalen om stadion-nedbetaling MÅ reforhandles: FFK har aldri hatt betalingsevne til å betjene den avtalte årlige summen, og det viser jo de 38 millene som ASet er i minus... Med en "normal" stadion-leie etter norsk standard ville vi sannsynligvis ikke ha skyldt ei krone. Jeg tror, uten å ha sett tallene, at FFK har desidert høyest "husleie" i Norge.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 08 mai 12, 13:34

Opprinnelig postet av Asgeir

 

NFF har kommet med ny mal for avtale mellom klubb og AS. Ny avtale som følger malen skulle vært inngått for lenge siden. Når denne avtalen skal inngås gjelder det å følge med i timen, og jeg forventer at dette blir en helt åpen prosess hvor medlemmene ikke bare blir informert, men også faktisk får gitt sine synspunkter på sentrale samarbeidspunkt. Men jeg tror dette kommer til å finne sted bak svært lukkede dører. 

Jeg mener helt seriøst at dagens klubb/AS-samarbeid ikke kan fortsette. Avtalen om stadion-nedbetaling MÅ reforhandles: FFK har aldri hatt betalingsevne til å betjene den avtalte årlige summen, og det viser jo de 38 millene som ASet er i minus... Med en "normal" stadion-leie etter norsk standard ville vi sannsynligvis ikke ha skyldt ei krone. Jeg tror, uten å ha sett tallene, at FFK har desidert høyest "husleie" i Norge.

Det siste først. Fredrikstad Stadion AS eier stadion, altså banen, tribuner og garderober (tror muligens klubbrommet også er med). Det er dette selskapet som betaler ned på "byggelånet". Fredrikstad Fotballklubb eier 0,74 % av dette selskapet, men når lånet er nedbetalt skal alle aksjene overføres til klubben. Hvordan nedbetalingen foregår (overføres fra Sport AS) vet jeg ikke. Heller ikke om en nedbetalingsplan er fulgt(tvilsomt). Fredrikstad Fotballklubb har bygd ny stadion, og da må man jo betale for denne. Så vidt jeg vet har Værste AS garantert for byggelånet.

I tillegg betaler Sport AS leie av kontorer og restaurant avdeling samt losjer. Dette koster mye, men skal jo være inntektsbringende. Hvis det ikke er det kan det jo være en ide å si opp leieavtalen, og la andre ta denne driften.

Nå foreligger det jo en avtale mellom klubb og AS, og det vil forundre meg om forbundet har mandat til å kjenne denne ugyldig fordi man kommer med ny mal for denne typen avtaler. Hvis så er tilfelle er det jo spennende.

Det jeg skulle likt å kjenne til er:

Samarbeidsavtalen mellom klubb og AS

Vedtektene for AS'et

Aksjonæravtalen for AS'et

Synes det er oppsiktsvekkende om klubben har anledning til å holde dette hemmelig for medlemmene(men kjenner ikke regelverket).

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 08 mai 12, 18:45

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Sarpingen

Man betaler vel ikke på gjeld før i 2014?

Nå vet ikke jeg hvilken gjeld du sikter til, men kortsiktig gjeld for Sport AS ved års slutt 2010 var på ca 38 mill

NFF har kommet med ny mal for avtale mellom klubb og AS. Ny avtale som følger malen skulle vært inngått for lenge siden. Når denne avtalen skal inngås gjelder det å følge med i timen, og jeg forventer at dette blir en helt åpen prosess hvor medlemmene ikke bare blir informert, men også faktisk får gitt sine synspunkter på sentrale samarbeidspunkt. Men jeg tror dette kommer til å finne sted bak svært lukkede dører. 

Jeg mener helt seriøst at dagens klubb/AS-samarbeid ikke kan fortsette. Avtalen om stadion-nedbetaling MÅ reforhandles: FFK har aldri hatt betalingsevne til å betjene den avtalte årlige summen, og det viser jo de 38 millene som ASet er i minus... Med en "normal" stadion-leie etter norsk standard ville vi sannsynligvis ikke ha skyldt ei krone. Jeg tror, uten å ha sett tallene, at FFK har desidert høyest "husleie" i Norge.

 

Støtter dette med A/S,og hva vi betaler i leie........snakker jo om 12-20 ganger mere enn klubber vi kan/bør sammenligne oss med. Sier seg sjøl,at dette IKKE vil gå bra,og jeg venter på neste pressebrief,hvor underskuddet blir enda større(estimatet). Der vi,sammen med flere,taper penger er på tilskuere,og jeg kan ikke se hvor klubben skal kutte utgifter nå.

Hørt rykter om at gutta skal kjøre buss til Molde 16 mai,og er hjemme i Fr-stad kl 0500 17.mai....stakkars de gutta som har familie/barn.

Kanskje ta en telefon til Bjørn Kjos? reklame imot noen flyreiser?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 mai 12, 19:15
Endret: 08 mai 12, 19:16
Endret av: Erikk


Jeg har en teori som går på at hvis stadionleien blir moderert til et nivå som gjør at det kan være en fornuftig sportslig satsing så kommer også flere sponsorer på banen (må gjøres salgsarbeid også). Videre tror jeg vi rykker ned hvis ikke noe skjer og da blir det helt umulig å betale nevnte leie siden inntektene i Adeccoen er mye lavere.

 Tur/retur Molde i Buss høres helt jævlig ut, og det burde Tippeligaspillere få slippe!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 mai 12, 23:05

Opprinnelig postet av Erikk


Jeg har en teori som går på at hvis stadionleien blir moderert til et nivå som gjør at det kan være en fornuftig sportslig satsing så kommer også flere sponsorer på banen (må gjøres salgsarbeid også). Videre tror jeg vi rykker ned hvis ikke noe skjer og da blir det helt umulig å betale nevnte leie siden inntektene i Adeccoen er mye lavere.

Husk at vi ikke leier stadion men nedbetaler på lånet slik at stadion skal bli vår egen. Men ja avtalen bør endres kanskje forlenge antall år den skal nedbetales over.

Noen som vet når stadion er nedbetalt forresten?

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 mai 12, 08:59

Sånn ca når Hellas er gjeldsfrie kanskjeCool


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 09 mai 12, 09:19

Opprinnelig postet av mysthical

 

Noen som vet når stadion er nedbetalt forresten?

Har vel blitt kommunisert en nedbetalingsplan en gang, men mener det ble sagt i 2009 at man ikke hadde hatt anledning til å betale som avtalt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 09 mai 12, 21:15

Starter også med og si at det er noe som bobler i hodet mitt om dagen,

i dag boblet det over og jeg sier takk for meg denne sesongen...

medgang supporter sier du ?

JA !!!!

( er lute lei ALT)

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 09 mai 12, 23:20

Nå som både Duré og Horn er langtidsskadet trenger vi en midtstopper nå.

Det er ikke flaut å ta en telefon til Kvik Halden og forhøre seg om Dardan Mehmeti heller. Selv om vi kastet han på dør er han minst en klasse bedre enn Benjamin Dahl Hagen som er svak som back og horribel som stopper.

 


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 10 mai 12, 00:06

Opprinnelig postet av Plankekæll

Nå som både Duré og Horn er langtidsskadet trenger vi en midtstopper nå.

Det er ikke flaut å ta en telefon til Kvik Halden og forhøre seg om Dardan Mehmeti heller. Selv om vi kastet han på dør er han minst en klasse bedre enn Benjamin Dahl Hagen som er svak som back og horribel som stopper.

 

Hagen er den dårligste spilleren jeg har sett i rødt og hvitt,i de årene vi har vært i de en av de to øverste divisjonene,fra 1974 til dags dato..Kan selvsagt være han har mer inne,dette baserer jeg på hva jeg har sett til nå.En annen av årets varp, Holm minner meg om den gamle IFK helten Tord Homgren,Han var latterlig dårlig da han kom til FFK i 1988,så ut som han var 50 år.og ikke hadde trent siden han var 25! Er vel flere enn TFA som må ta ansvar for disse "forsterkningene"?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 10 mai 12, 08:10

[quote=GodeGeir]

[.Kan selvsagt være han har mer inne,dette baserer jeg på hva jeg har sett til nå.En annen av årets varp, Holm minner meg om den gamle IFK helten Tord Homgren,Han var latterlig dårlig da han kom til FFK i 1988,så ut som han var 50 år.og ikke hadde trent siden han var 25! Er vel flere enn TFA som må ta ansvar for disse "forsterkningene"?

[/quote]

Helt seriøst så har jeg hatt problemer over en periode med å se hvorfor FFK mener å ha norges beste sportssjef..

En økonomi i dass (som tilsier at man har kunnet hente ok spillere) i kombinasjon med en syltynn stall, ingen rekruttering og en poengfangst som holdes oppe av et par-tre spillere som har kommet rekende på en fjøl..


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 10 mai 12, 12:11

[quote=foyn]

[quote=GodeGeir]

[.Kan selvsagt være han har mer inne,dette baserer jeg på hva jeg har sett til nå.En annen av årets varp, Holm minner meg om den gamle IFK helten Tord Homgren,Han var latterlig dårlig da han kom til FFK i 1988,så ut som han var 50 år.og ikke hadde trent siden han var 25! Er vel flere enn TFA som må ta ansvar for disse "forsterkningene"?

[/quote]

Helt seriøst så har jeg hatt problemer over en periode med å se hvorfor FFK mener å ha norges beste sportssjef..

En økonomi i dass (som tilsier at man har kunnet hente ok spillere) i kombinasjon med en syltynn stall, ingen rekruttering og en poengfangst som holdes oppe av et par-tre spillere som har kommet rekende på en fjøl..

[/quote]

 

Norges beste sportssjef,er vel fordi mange av oss gjerne VIL. Vi VIL at dette skal bli bra,og vi applauderer alle nye spillere inn i klubben. Selv om dette er spillere som kanskje ikke hadde vært i troppen engang for noen år siden. Nå er vi glade bare det kommer en spiller som vil spille her,og som vi har råd til.

Ta også med at mange av oss er posetive,og opptemister samme hvor dårlig det går.....og da kan det komme 'skryt' som kanskje ikke er berettiget. Uansett....det er ikke folk til å ta over disse stillingene. Spørsmålet er om disse gutta orker mere sjøl...tenker på TFA,TA og Jocke...kan ikke være bra å jobbe under slike forhold,hvor man nesten må bruke tapen på begge sider,for å spare penger.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 mai 12, 12:53

 

 

 

Diverse tanker fra Demokraten.

De siste setningene er ganske sanne.

 

 

http://www.demokraten.no/lokalsport/article6050614.ece

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 mai 12, 11:48

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det siste først. Fredrikstad Stadion AS eier stadion, altså banen, tribuner og garderober (tror muligens klubbrommet også er med). Det er dette selskapet som betaler ned på "byggelånet". Fredrikstad Fotballklubb eier 0,74 % av dette selskapet, men når lånet er nedbetalt skal alle aksjene overføres til klubben. Hvordan nedbetalingen foregår (overføres fra Sport AS) vet jeg ikke. Heller ikke om en nedbetalingsplan er fulgt(tvilsomt). Fredrikstad Fotballklubb har bygd ny stadion, og da må man jo betale for denne. Så vidt jeg vet har Værste AS garantert for byggelånet.

Dette illustrerer avhengighetsforholdet mellom klubb og selskaper. Men i verste fall må klubben se på refinansiering av byggelånet med en mer levelig nedbetalingsplan. Alt. er at klubben dratter ned gjennom divisjonssystemet. Men dette er det ikke penger i for noen. Ikke engang en meeeeget nøktern nedbetalingsplan vil kunne ta høyde for adecco eller 2. divisjon. 

Klart vi skal samarbeide med selskapene for å få dette til, men vi må bare ha klart for oss at dette ikke skal true klubbens virksomhet, for da blir det  brått stopp med samarbeidet. Vi må vite nøyaktig hvor grensa går, og vi er i ferd med å nærme oss den, fra mitt ståsted.

Opprinnelig postet av kanogvetalt

I tillegg betaler Sport AS leie av kontorer og restaurant avdeling samt losjer. Dette koster mye, men skal jo være inntektsbringende. Hvis det ikke er det kan det jo være en ide å si opp leieavtalen, og la andre ta denne driften.

Nå foreligger det jo en avtale mellom klubb og AS, og det vil forundre meg om forbundet har mandat til å kjenne denne ugyldig fordi man kommer med ny mal for denne typen avtaler. Hvis så er tilfelle er det jo spennende.

Det jeg skulle likt å kjenne til er:

Samarbeidsavtalen mellom klubb og AS

Vedtektene for AS'et

Aksjonæravtalen for AS'et

Synes det er oppsiktsvekkende om klubben har anledning til å holde dette hemmelig for medlemmene(men kjenner ikke regelverket).

Jeg regner med at klubben har stålkontroll med at resturant-drifta går i pluss. Det er plass til ansatte i klubblokalene (som vi vel ikke betaler noe for), om ikke annet for en begrensa periode. Jeg tror i det hele tatt man har kontroll på denne biten av "leieforholdet".

N.d.g avtalen mellom klubb og selskap er jeg sikker i min sak: Lisensen avhenger av at det foreligger en forbundsgodkjent avtale mellom klubb og selskap. Man kan få disp. (noe jeg tror man har nå) til å utsette inngåelse av ny, forbundsgodkjent avtale, men dette skal på plass. Styret har jo også bekrefta at en ny avtale skal på plass.

At medlemmene bør få se avtalene som er inngått er vi dønn enige om: Disse avtalene må være tilgjengelige for medlemmer, og alle andre interesserte også. Hvis avtalen ikke tåler dagens lys er det etter min mening et av de fremste tegnene på at avtalen må sies opp så fort som råd er! 

Jeg foreslår at f-b gjør en innsynsbegjæring overfor klubben, så kan vi få prøvd dette skikkelig.

 

 


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 mai 12, 11:56

Opprinnelig postet av Willy René

Diverse tanker fra Demokraten.

De siste setningene er ganske sanne.

http://www.demokraten.no/lokalsport/article6050614.ece

Da er FFK som klubb ganske kraftige ute og kjøre, hvis styrefolk faktisk tør si dette, må jeg si. 

Vi står ved det utrolig viktig veiskille nå. Skal vi finne oss i at Værste i praksis styrer hele skuta, eller skal klubben sette igang en prosess for å ta makta tilbake.

Tror vi skal lete lenge etter noen som mener at opprettelsen av Sport AS var klok og fornuftig. Med alle forbehold om at etterpåklokskap er enkelt. Jeg var den gang superskeptisk, men trodde at forbundets mal var sterk nok til å beskytte klubben.


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 11 mai 12, 14:16

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Willy René

 

Da er FFK som klubb ganske kraftige ute og kjøre, hvis styrefolk faktisk tør si dette, må jeg si. 

Vi står ved det utrolig viktig veiskille nå. Skal vi finne oss i at Værste i praksis styrer hele skuta, eller skal klubben sette igang en prosess for å ta makta tilbake.

Tror vi skal lete lenge etter noen som mener at opprettelsen av Sport AS var klok og fornuftig. Med alle forbehold om at etterpåklokskap er enkelt. Jeg var den gang superskeptisk, men trodde at forbundets mal var sterk nok til å beskytte klubben.

Nå er det vel ikke selve as-modellen det er noe galt med, men i vårt tilfelle det avtaleregimet som ble lagt rundt, og de folkene as’et etter hvert ble ”besatt” med, både på eier- styre- og ledersiden.

Jeg tror as-modellen kan være en bra modell for å ta ut det potensialet som ligger her, under den klare forutsetning av at det er klubben og klubbens verdier som ligger til grunn for det som foregår. Herunder at disse verdiene også aksepteres og deles av eiere/investorer. På DET grunnlaget tror jeg også investorene kan få avkastning – faktisk er kanskje dette den eneste muligheten for at en fotballinvestering kan gi langsiktig avkastning.

I en realistisk verden må man nok også erkjenne at det ikke er mulig å stabilisere seg topp 5-6-7 uten økonomiske muskler i ryggen.

Som sagt gjelder det å finne balansegangen mellom verdier og kapital.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 11 mai 12, 14:25

Opprinnelig postet av Satch

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Willy René

 

Da er FFK som klubb ganske kraftige ute og kjøre, hvis styrefolk faktisk tør si dette, må jeg si. 

Vi står ved det utrolig viktig veiskille nå. Skal vi finne oss i at Værste i praksis styrer hele skuta, eller skal klubben sette igang en prosess for å ta makta tilbake.

Tror vi skal lete lenge etter noen som mener at opprettelsen av Sport AS var klok og fornuftig. Med alle forbehold om at etterpåklokskap er enkelt. Jeg var den gang superskeptisk, men trodde at forbundets mal var sterk nok til å beskytte klubben.

Nå er det vel ikke selve as-modellen det er noe galt med, men i vårt tilfelle det avtaleregimet som ble lagt rundt, og de folkene as’et etter hvert ble ”besatt” med, både på eier- styre- og ledersiden.

 

AS modellen er helt ok, men da klubben trengte penger solgte de eierandeler(aksjer) til investorer for å styrke likviditeten. Disse pengene, også, ble brukt til sportslig satsing. Utfordringen er at største eier sitter på motsatt side av bordet i stadion saken. Dermed sitter man fast i garnet man selv la.

Ærlig talt så tror jeg ikke så tror jeg ikke Værste AS, eller deres eiere, ønsker klubben noe vondt. De sitter så eksponert på alle måter at jeg forstår at de ønsker styring. De har tross alt mest å tape, uansett hvordan man snur og vender på det.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 mai 12, 14:25
Endret: 11 mai 12, 15:56
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Asgeir

Jeg regner med at klubben har stålkontroll med at resturant-drifta går i pluss. Det er plass til ansatte i klubblokalene (som vi vel ikke betaler noe for), om ikke annet for en begrensa periode. Jeg tror i det hele tatt man har kontroll på denne biten av "leieforholdet".

?

FFK betaler leie for restaurantlokalet, "klubblokalet", vip-losjer, og så videre. Absolutt alt av næringsareal betaler man leie for. Selv betongplassen bak Plankehaugentribunen betaler FFK 600.000,- årlig for! Totalt er leien på ca. 4 millioner årlig. I tillegg måtte FFK selv betale for montering av kjøkkenet, vedlikehold, og så videre. Lokalene var jo bare et skall da FFK tok over.

På toppen går 25% av alle inntekter (billetter, stadionreklame, osv) til Fredrikstad Stadion AS for å betjene gjeld. Dette er ca. 8 millioner. Altså rundt 12 millioner årlig uten vedlikeholdskostnader med mer. Det årlige beløpet bare for å være på stadion er i et styrenotat fra 2007 stipulert til ca. 18 millioner kroner.

Alle som ønsker det kan laste ned stadionavtalen her. Avtalen var vedlegg til en PFU-klage og PFU-klager er offentlig.

Dette er kostnadsrammen for Fredrikstad stadion hentet direkte fra stadionavtalen inngått mellom Værste AS og Fredrikstad Fotballklub:

Budsjetterte kostnader/kjøpsum
20m - Andel tomt og eksisterende bygninger
4m - Verdi av løsøre, belysning, seter og lignende som kan gjenbrukes
78m - Byggekostnad inkl mva
-----
102m Sum Kostnader Inkludert mva

FINANSIERING AV KJØPESUMMEN
20m - Andel tomt og eksisterende bygninger (Værste)

4m - Verdi av løsøre, belysning, seter og lignende
15m - Verdi Holmenanlegge netto, eventuelt tilsvarende kontanttilskudd
4m - Tippemidler
10m - Reklame, herunder salg tribunenavn
8m - Refusjon mva

41m - Lån inntil
---
102m - Sum finansiering

I utgangspunktet var det bare et byggelån på 41 millioner som skulle nedbetales over 40 år. I regnskapene står det opprinnelig oppført et lån på 45 millioner kroner - ikke 41. Det er tatt opp ytterligere uspesifisert gjeld på 12 millioner utover disse 45. Jeg lurer ekstremt på hva dette er. Det fremgår ikke av notene hvilket av disse lånene det senere er nedbetalt på, men en god slump langsiktig gjeld har blitt nedbetalt,

Folkelig fortalt kan man påstå at det betales 8 millioner årlig for et byggelån som i utgangspunktet skulle være på 41 millioner med 40 års nedbetalingstid (!).

Husk også at den dagen gjelda er nedbetalt, eier FFK fortsatt ingenting. Kun matta, tribuner og kioskene. Alt annet av næringsareal eier Værste. Det er Værste som får inntektene fra å leie ut lokaler til Rema 1000, osv.

På toppen av det hele sitter man og er så frekke at man på den ene pressekonferansen etter den andre fremhever hvor stort skille det er mellom klubb og AS. Dette til tross for at i 2010, da FFK Sport AS ikke klarte sine forpliktelser overfor Fredrikstad Stadion AS, så var det klubben som indirekte tok støyten.

Dette året (2010) ettergav Fredrikstad Stadion AS en kortsiktig fordring på FFK Sport AS med 7,9 mill. Det ingen har fortalt noe om, var at Fredrikstad Fotballklubb i samme vending nedskrev et tilsvarende beløp av det langsiktige lånet de har gitt til Fredrikstad Stadion AS. Dette langsiktige lånet er alt av verdier og løsøre fra Holmen (se finansieringen over). Ergo forsvant 1/3 av alt arvesølvet fra Holmen med dette pennestrøket (fra 22 til 15 millioner).

Dette for et stadion "som ikke skulle koste klubben ei krone" og var en "totaløkonomisk gavepakke".

Ingen skal fortelle meg noe annet enn at denne avtalen over hodet ikke er bærekraftig.

Faktum er at i stedet for et gjeldsfritt stadion på Holmen ble FFK lurt trill rundt.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 11 mai 12, 15:00

Opprinnelig postet av Holters

 

Faktum er at i stedet for et gjeldsfritt stadion på Holmen ble FFK lurt trill rundt.

Først og fremst bra jobba. Du har gravd frem ting både jeg og andre har lurt på, men ikke giddet å ta jobben:-).

 

Men om Værste AS har lurt noen, hvem er det de har lurt? De sitter jo som største eier i Sport AS, og har jo da først og fremst lurt seg selv? Andre taper også, men de taper klart mest.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3