Husk meg
Brukernavn
Passord

Diverse tanker (stadionavtalen mm)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 07 mai 12, 00:02
Endret: 07 jun 12, 10:33
Endret av: Holters

Det er mye som bobler i hodet mitt etter en kamp som idag. Mye har hele tiden vært diskutert rundt trener, økonomi og svak stall. Jeg drar det frem igjen, i en egen tråd :)

Først Aune, hvis dårlige resultater vedvarer, så er det nok som mange har sagt; Aune, kommer nok til å gå selv hvis han føler selv at han ikke kan gjøre mer.
Men da kommer det noen andre tanker opp:
- Er han evt. villig til å gå tilbake som ass. trener?
- Hvis han går hvem er aktuelle erstattere?
- Hvis det skjer, hva har vi i det hele tatt råd til en annen trener?

Spillerstall, ingen tvil om at den er liten, og utsatt. Samt, økonomi tilsier vel at bud på Tarik, Hussain eller andre tilsier at de blir solgt. Hvor skal det letes, og er våre rike bakmenn fortsatt villige til å gi bort litt av sine opptjente formuer? Hvor lenge kan/bør vi være avhengige av disse?

Alt bunner uansett ut i økonomi, når man ser at banemenn må gå, så er det vel også lite som tilsier at lønn til nye spillere/trenere er tilstede.
Og som jeg ser både på twitter og FB så begynner mange å få nok, og som jeg egentlig er enig i; FFK får mye støtte. Man skal støtte laget i tynt og tykt, men har ingen problemer å se at folk uteblir, når gleden på banen også uteblir.
Det hele er jo en ond sirkel, uten tilskuere, mindre penger, ingen penger, ingen fornyelse i stall osv osv.

Hva er fremtiden vår? 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 mai 12, 09:36

Betimelige(-e) spørsmål. 

Hvis publikum uteblir er det neppe grunnlag for videre drift. 

Selvfølgelig kan man si at vi trenger en bedre trener og flere spillere, og da vil alt løse seg. På samme måte som man gjorde dette fra 2002 til 2009. Med fasit i hånd fra denne tiden kan man si at dette hele tiden kostet mer enn det brakte inntekter. Altså med stor sannsynlighet ikke en løsning.

Neste alternativ er å drive som i dag med lave kostnader, og samtidig betjene gammel gjeld(i tillegg til løpende kostnader). Dette medfører at klubben har svært lite å rutte med til det sportslige, faktisk antageligvis minst av alle i TL. Da skal man være god til å "lage gull av gråstein" for å overleve i TL. Man trenger nok en god porsjon flaks også.

Det siste alternativet er konkurs, med det det fører med seg av degradering i divisjons systemet osv. Med fornuftig drift kan vi være tilbake i toppen om 10 år.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 07 mai 12, 10:00


Utrolig vanskelig dette. Vi får færre og færre tilskuere og mindre sponsorinntketer og rykker ned. I Adeccoen blir inntektene ennå lavere og vi går konkurs. Videre kan man spørre seg om de som eier stadion er tjent med at det utvikler seg slik jeg beskriver. Hva skjer med Stadion hvis laget går konkurs?

I Lyn har vi sett mye av det samme og mange redningspakker ble iverksatt, men desverre gikk klubben konkurs til slutt. Etter dette har vi sett at klubben har fått mye positivitet med "ekte fotballfans".

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 mai 12, 10:03

Opprinnelig postet av Erikk


Utrolig vanskelig dette. Vi får færre og færre tilskuere og mindre sponsorinntketer og rykker ned. I Adeccoen blir inntektene ennå lavere og vi går konkurs. Videre kan man spørre seg om de som eier stadion er tjent med at det utvikler seg slik jeg beskriver. Hva skjer med Stadion hvis laget går konkurs?

Tribunene kan fjernes, og det kan bygges boliger. Dette ble det tatt høyde for i byggeprosjektet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 07 mai 12, 10:41

Umulig å ikke trekke paraleller til en viss klubb fra Oslo Vest om dagen føler jeg. Synd, men sant.

---------------------------

Supras Fredrikstad

-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 07 mai 12, 14:23

FFK har kuttet enormt med kostnader de siste årene. Troppen er blant de minste i tippeligaen, og nå er vel også spillerlønningene blant de laveste.  FFK drar fortsatt brukbart med tilskuere i forhold til mange andre lag. Strømsgodset, som har rundt 3000 lavere tilskuersnitt enn FFK, ser jo ut til å klare seg brukbart økonomisk. Den store forskjellen er vel at Godset betaler 1 mill for leie av stadion, mens det har vært nevnt at Fredrikstad bruker noe sånt som 25% av budsjettet på stadion. Denne avtalen kan umulig være bærekraftig, noe som har vært nevnt mange ganger før. Godt mulig FFK ikke har vært flinke nok til å skaffe sponsorer og inntekter på andre måter, men så lenge stadionavtalen er et enormt pengesluk, vil det nesten være umulig å drive med overskudd. 

En ting er hvertfall sikkert, hvis det ikke er grunnlag for tippeligafotball i Fredrikstad, finnes det ikke veldig mange steder i Norge med grunnlag for å drive toppfotball. 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 07 mai 12, 16:30

Slik det er idag,ser det ikke ut som vi vil oppleve TL spill på en stund. Med den økonomiske situasjonen klubben er i,sier det seg sjøl at dette IKKE er bærekraftig.

Er det noe klubben er avhengig av så er det tilskuere som bryr seg. Slik det er nå,virker det som om 'vanlig mann i gata' ikke bryr seg i det hele tatt. Det er nedadgående engasjement-og det er skummelt.

Jeg ønsker en klar Sportsplan,der det er en målsettning som sier at vi skal kjempe om medaljer om 5 år. Slik det er nå,driver vi fra måned til måned,og det forundrer meg ikke om neste pressemøte,så vil det fremlegges enda dystrere budsjett sprekk,enn den som kom tidligere-fordi tilskuersvikten blir høyere.

Det er ikke langt mellom himmel og helvete i fotballen,og med et mål til igår mot Vålerengen,hadde den sportslige poengfangsten ikke vært så dårlig hittill iår.

Det jeg er redd for er : hva skjer hvis Tarik selges til sommeren? dette er ikke usansynlig at dette skjer. Vi-klubben-sitter vel ikke igjen med så mye penger,men vi blir meget svekket lag-messig.

Nei folkens: gi meg trua tilbake.....gi meg et håp om en bedre framtid---slik det er nå,er framtida håpløs,pga denne ØKONOMIENCry Hele denne stadion greia har vært en fiasko......skulle hørt på hva Høili sa,og bygd ut på Holmen. For seint å gjøre om dette nå,men denne leie avtalen dreper klubben. Se på eks Godset--betaler 800tusen for leie iår....og har 'kranglet' med kommunen,fordi prisen skulle opp til 2 millioner.......de endte på 1,4millioner tror jeg.....mens vi betaler ...er det 10-12 ganger så mye??


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 07 mai 12, 20:27


Jeg klarer ikke helt å se at denne stadionavtalen skal være så ødeleggende for FFK. Omsatte dere ikke for 60 millioner i fjor? På utgiftssiden utgjør så stadionavtalen 10 millioner, altså skal man fortsatt kunne drifte klubben for 50 millioner i året og likevel gå i balanse. Det er vel mange klubber i TL som klarer å stille slagkraftige lag for godt under den summen.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 07 mai 12, 20:54

Opprinnelig postet av Sarpingen


Jeg klarer ikke helt å se at denne stadionavtalen skal være så ødeleggende for FFK. Omsatte dere ikke for 60 millioner i fjor? På utgiftssiden utgjør så stadionavtalen 10 millioner, altså skal man fortsatt kunne drifte klubben for 50 millioner i året og likevel gå i balanse. Det er vel mange klubber i TL som klarer å stille slagkraftige lag for godt under den summen.

 

Jeg tror du må doble denne 10milioner'n....altså 20 millioner i leie....og dette er jo sinnsykt dyrt......og ikke bærekraftig i det hele tatt. Og ja...skulle kunne drifte en stall med 40 millioner,men..så er det dette med ansatte...og jeg vil tro at 60% er lønn og avgifter knytta til dette. 

Mange andre lag spiller på et kommunalt stadion,der leien er myyyye lavere,og man slipper folk ansatt til å klippe gresset osv.


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 07 mai 12, 21:09

Dere kjenner jo summene i dette bedre enn meg, men poenget mitt var at FFK bør kunne ha igjen nok penger til å drifte et ok tippeligalag (uansett om "sluttsummen" er 30, 40 eller 50 millioner).

 

At anlegget deres koster, er jo heller ikke det minste rart. Det er jo et praktanlegg, og vil selvfølgelig koste enormt mye mer enn kommunale anlegg en finner i Sarp, Bodø, Sandnes og Drammen. Det er vel heller ikke slik at pengene går rett i lomma på Værste. Er ikke anlegget lånefinansiert? Da forsvinner vel det meste videre i renter og avdrag til banken.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 mai 12, 21:22

At Tarik blir solgt i sommer ser jeg på som bombesikkert. Vi får håpe vi får endel for han og FSI sørger for at vi også får en god erstatter, og at ikke alt går i sluket.. Tipper Etzaz Hussain også går dessverre.. Jeg ser ikke lyst på fremtidenYell


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 mai 12, 21:24

Det eneste jeg ser positivt med skaden til Jørgen Horn, er forøvrig at han kanskje forlenger med oss. Han hadde tenkt til å ta enda et steg i år og ønsker seg nok til en større klubb uten kaos og konkursfare. Nå er det ikke sikkert det er så mange beilere på banen lengre (lov å håpe)


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 07 mai 12, 21:24

Opprinnelig postet av Sarpingen

Dere kjenner jo summene i dette bedre enn meg, men poenget mitt var at FFK bør kunne ha igjen nok penger til å drifte et ok tippeligalag (uansett om "sluttsummen" er 30, 40 eller 50 millioner).

 

At anlegget deres koster, er jo heller ikke det minste rart. Det er jo et praktanlegg, og vil selvfølgelig koste enormt mye mer enn kommunale anlegg en finner i Sarp, Bodø, Sandnes og Drammen. Det er vel heller ikke slik at pengene går rett i lomma på Værste. Er ikke anlegget lånefinansiert? Da forsvinner vel det meste videre i renter og avdrag til banken.

 

Jepp......men så er det dette med 'gammel morro' osv,osv...Horrible lønninger til alt ifra Direktører,til trenere og gymlærer,,,,gremmes over at ingen er stilt til ansvar for dette her. Noen må da ha skylda for dette her? (uten at det hjelper her og nå)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mai 12, 22:20

Opprinnelig postet av niggle

At Tarik blir solgt i sommer ser jeg på som bombesikkert. Vi får håpe vi får endel for han og FSI sørger for at vi også får en god erstatter, og at ikke alt går i sluket..

Har jo null å si hva vi får for Tarik. Mer eller mindre alt går jo til Herenveen likevel. Du tror vel ikke at Herenveen gav en spiller de betalte 25 millioner for tilbake til Fredrikstad uten å forlange skyhøye videresalgsprosenter?

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 07 mai 12, 22:29

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av niggle

At Tarik blir solgt i sommer ser jeg på som bombesikkert. Vi får håpe vi får endel for han og FSI sørger for at vi også får en god erstatter, og at ikke alt går i sluket..

Har jo null å si hva vi får for Tarik. Mer eller mindre alt går jo til Herenveen likevel. Du tror vel ikke at Herenveen gav en spiller de betalte 25 millioner for tilbake til Fredrikstad uten å forlange skyhøye videresalgsprosenter?

 

Vi skal bare prise oss lykkelige over hva Tarik faktisk har prestert hos oss,de årene han har vært her. Forundrer meg ikke om han bikker et tosifret antall mål,til sommerens 'vindu',og kan ta fatt på et utenlands opphold. I en klubb han forhåpentligvis vil trives og lykkes i.

Jeg håper vi kan beholde han ut sesongen,men har ingen 'bad feelings' hvis han drar i sommer...Tarik har virkelig bidratt,-kan ikke forlange mere av en fantastisk guttLaughing


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 mai 12, 22:41

Holters: Ja faen, det er jo helt korrekt. Da antar jeg at han blir ut sesongen i medlidenhet og forsvinner etter sesongen..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 07 mai 12, 22:56

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av niggle

At Tarik blir solgt i sommer ser jeg på som bombesikkert. Vi får håpe vi får endel for han og FSI sørger for at vi også får en god erstatter, og at ikke alt går i sluket..

Har jo null å si hva vi får for Tarik. Mer eller mindre alt går jo til Herenveen likevel. Du tror vel ikke at Herenveen gav en spiller de betalte 25 millioner for tilbake til Fredrikstad uten å forlange skyhøye videresalgsprosenter?

Vi kan jo selge Tarik for en femtilapp, og inkludere en pakke grillpølser til et passelig antall millioner? Eller, vent nå litt ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 08 mai 12, 08:17

Det er jo ikke bare gammal moro. Om de gamle styrene har sørget for galskapkontrakter og lite styring, har de lite med at det ikke genereres nok inntekter for 2012.  Det trengs fortsatt opprydding  av de ansatte som jobber dette.


 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 mai 12, 10:02

Opprinnelig postet av tomroar

Det er jo ikke bare gammal moro. Om de gamle styrene har sørget for galskapkontrakter og lite styring, har de lite med at det ikke genereres nok inntekter for 2012.  Det trengs fortsatt opprydding  av de ansatte som jobber dette.


 

Siste regnskapstall som foreligger for Sport AS er fra 2010.

Lønnskostnader var da "nede i" 35 mill(2006 nivå). Andre driftskostnader 25 mill. Total gjeld var på 44 mill.

Driftsinntekter var 48 mill, mens driftskostnader var 69 mill. Mao driftsresultat på - 20 mill.

Lønnskostnader står for ca halvparten av kostnadene til selskapet, men driftskostnadene er også høye. Her inngår leie av kontorer og restaurant delen på stadion.

 

Selskapet Fredrikstad Stadion har bedre tall og vise til men FFK eier kun 0,74 % inntil lånet er nedbetalt Om dette er lånet som i følge regnskapet er på ca 54 mill, eller total gjelden på 76 mill vites ikke. Antageligvis det første.

 

Om man skulle snu skuta til å drive med overskudd, så er det mye gjeld som skal betjenes og lite rom for ekstragavansa på det sportslige. Ikke er jeg finansanalytiker, men fatter ikke hvordan dette skal kunne regnes hjem.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 08 mai 12, 11:20

Man betaler vel ikke på gjeld før i 2014?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24