Husk meg
Brukernavn
Passord

Cup Onsdag 9. mai kl. 18:00: Kvik Halden - Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 07 mai 12, 14:05

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av mysthical

Andre idretter klarer jo så tett kampprogram så hvorfor skal ikke fotballgutta klare det? Hva gjør fotball så unikt at de kun klarer en kamp pr uke?

 

Når det er sagt, ser jeg ingen som helst generelle problemer med et tett kampprogram for fotballspillere. Så lenge det er likt for alle lag (slik at ikke for eksempel to lag møtes på lørdag etter at det ene har spilt tirsdag og det andre torsdag) bør det ikke være noe i veien for to kamper i uken i perioder. For de lagene som deltar i Europa er det jo normen i lengre perioder.

Jeg er enig i at det er greit med flere kamper i uken dersom beslastningen er lik pr SPILLER. Slik vil det aldri bli.

Molde har vel nok spillere til å bekle 2 gode lag, mens vi knapt har nok folk til å stille et lag. 8 kamper i mai (inkl 2 cupkamper) vil slite mye mer på FFK enn nevnte Molde, RBK, VIF, LSK og andre lag med store staller.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 mai 12, 14:22

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av mysthical

Andre idretter klarer jo så tett kampprogram så hvorfor skal ikke fotballgutta klare det? Hva gjør fotball så unikt at de kun klarer en kamp pr uke?

 

Når det er sagt, ser jeg ingen som helst generelle problemer med et tett kampprogram for fotballspillere. Så lenge det er likt for alle lag (slik at ikke for eksempel to lag møtes på lørdag etter at det ene har spilt tirsdag og det andre torsdag) bør det ikke være noe i veien for to kamper i uken i perioder. For de lagene som deltar i Europa er det jo normen i lengre perioder.

Jeg er enig i at det er greit med flere kamper i uken dersom beslastningen er lik pr SPILLER. Slik vil det aldri bli.

Molde har vel nok spillere til å bekle 2 gode lag, mens vi knapt har nok folk til å stille et lag. 8 kamper i mai (inkl 2 cupkamper) vil slite mye mer på FFK enn nevnte Molde, RBK, VIF, LSK og andre lag med store staller.

Nå snakker jeg ikke om FFK da, men generelt. Helt enig i at Molde og de kan ha en fordel. Men at en spiller spiller to kamper i uka ser jeg ikke noe problem med og skjønner derfor ikke helt hvorfor man klager på det. Man hører jo ofte i media om at det er så tøft kampprogram osv. Derfor jeg stiller spørsmålet hva gjør fotball så sært at man maks kan spille en kamp i uka.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 07 mai 12, 14:59

Opprinnelig postet av mysthical

Nå snakker jeg ikke om FFK da, men generelt. Helt enig i at Molde og de kan ha en fordel. Men at en spiller spiller to kamper i uka ser jeg ikke noe problem med og skjønner derfor ikke helt hvorfor man klager på det. Man hører jo ofte i media om at det er så tøft kampprogram osv. Derfor jeg stiller spørsmålet hva gjør fotball så sært at man maks kan spille en kamp i uka.

Generelt er det ikke noe problem å spille 2 kamper i uka så lenge ikke dette varer over lengre tid. Belastningen er rett og slett for stor.

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 07 mai 12, 15:01

Akkurat nå så er det for stor belastning å følge med på 2 kamper i uka og Tongue out

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 07 mai 12, 16:43

Dette blir en tøff kamp,men jeg har trua på at vi vinner denne her,og får hjemmekamp i 3.runde=penger i kassa. Er det budsjetert med NM i budjsettet?

Hvilke spillere som skal starte er ikke lett å forutse,da det kan være skader osv,men jeg håper vi kan se Rud Tveter og Momo på topp.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 07 mai 12, 17:35

Opprinnelig postet av Rafn

Jeg er enig i at det er greit med flere kamper i uken dersom beslastningen er lik pr SPILLER. Slik vil det aldri bli.

Molde har vel nok spillere til å bekle 2 gode lag, mens vi knapt har nok folk til å stille et lag. 8 kamper i mai (inkl 2 cupkamper) vil slite mye mer på FFK enn nevnte Molde, RBK, VIF, LSK og andre lag med store staller.

Du har rett - slik vil det aldri bli, og det er vel heller ikke rimelig å forvente. De som arrangerer en turnering (som for eksempel TL) kan ikke ta hensyn til at noen lag har tynnere stall enn andre. Det blir rett og slett for komplisert. Hvem skal definere hvor mange "gode nok" spillere et lag har, når man skal regne ut dette?

Nei, vi får leve med at noen lag har bedre forutsetninger enn andre for å takle et tett kampprogram.

Helt på generell basis er jeg enig med Mysthical i at fotballspillere ikke bør klage over to kamper i uka.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 158

Lagt til: 08 mai 12, 15:16

Det er allikevel noe ##*&!! herk med en kamp der det å unngå skader faktisk er viktigere enn resultatet. Så jeg er helt enig med vedkommende som sa at to kamper i uka er for mye - for oss supportere.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 09 mai 12, 14:25

Og hvordan er følelsen for dagens kamp? Ser at Kvik Halden er blitt hausa opp som vinner både i FB og i NRK Østfold. Alle forventer ei cupbombe i Halden. Gjør vi også? Satser ikke på cupen i år for det blir for stor belastning for spillerne?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 mai 12, 14:49

hva koster det og komme inn ?

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 09 mai 12, 14:51

 for meg blir det nesten det samme. Men det er jo en god økonomisk gevinst hvis vi kommer langt og en Cup finale har man ikke noe i mot Cool


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 09 mai 12, 15:14


Jeg håper vi slipper flere skader og mener vi bør spare de spillerne som er mest utsatt. Taper vi kampen bør vi tilgi raskt slik situasjonen desverre har blitt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 09 mai 12, 17:16

Opprinnelig postet av Morgaine

Og hvordan er følelsen for dagens kamp? 

Nervøst. Jeg er langt fra sikker. Litt for mange i Kvik som sikkert vil revansjere seg etter deres fortid i FFK

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 mai 12, 17:16

Laget, ifølge noen som ser kampen, er visstnok:

Masalin

Landgren, Martinsen, Dahl Hagen, Hansen

Berntsen, Jabbie, Hussain

Momo, Tarik, Halvorsen

Nok en gang fatter jeg ikke vurderingen med å sette Dahl Hagen i midten og Mads Hansen på venstrebacken.

Hadde valgt Strømsborg som stopper og Dahl Hagen som venstreback fremfor overnevnte forsvarsfirer i 100 av 100 tilfeller.

Mener trenerteamet virkelig at Strømsborg ikke er god nok til å spille mot et 2. divisjonslag? I så fall burde de latt ham få bli i Sarpsborg og utvikle seg der.

 

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


loyd

Knøttespiller
Ble medlem: 10 okt 06
Innlegg: 61

Lagt til: 09 mai 12, 17:23

Kampen kan forøvrig følges via NRK's netttv 

http://nrk.no/sport/fotball/nm/1.8127116

 

 


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 09 mai 12, 17:32

Opprinnelig postet av Holters

Mener trenerteamet virkelig at Strømsborg ikke er god nok til å spille mot et 2. divisjonslag? I så fall burde de latt ham få bli i Sarpsborg og utvikle seg der.

 

Helt enig, er vel i slike kamper man bør la noen unge tallenter slippe til.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 09 mai 12, 18:06

Opprinnelig postet av Holters

Laget, ifølge noen som ser kampen, er visstnok:

Masalin

Landgren, Martinsen, Dahl Hagen, Hansen

Berntsen, Jabbie, Hussain

Momo, Tarik, Halvorsen

Nok en gang fatter jeg ikke vurderingen med å sette Dahl Hagen i midten og Mads Hansen på venstrebacken.

Hadde valgt Strømsborg som stopper og Dahl Hagen som venstreback fremfor overnevnte forsvarsfirer i 100 av 100 tilfeller.

Mener trenerteamet virkelig at Strømsborg ikke er god nok til å spille mot et 2. divisjonslag? I så fall burde de latt ham få bli i Sarpsborg og utvikle seg der.

 

 

Så enig så enig....må vel være skadet da?..M Hansen er IKKE noe back emne etter min mening.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 mai 12, 18:26
Endret: 09 mai 12, 18:27
Endret av: arte et labore

1-0 til Kvik. Ikke akkurat imponerende forsvarsspill. Mulac. Selvfølgelig.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 09 mai 12, 18:28

1-0 til Kvik.

Dino Mulac. Flott vending og skudd.

Det må være nydelig å spille spiss mot det søpleforsvaret til FFK med Martinsen og Dahl Hagen. ALLE lange baller blir farlig fordi begge to er helt tafatte når det gjelder å få kontroll på ballen.

Forferdelig dårlig kamp til nå av FFK. Fullt fortjent at Kvik leder.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 mai 12, 18:32

Så ræva, kjenner jeg blir irritert..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 mai 12, 18:32

Benjamin Dahl Hagen blir enkelt vendt bort av Dino Mulac:

"27' Mål Kvik Halden 1 - 0 Dino Mulac. Kvik tar ledelsen i Halden! Mulac vender opp på 20 meter, og hamrer ballen hardt og lavt ned i hjørnet bak Jon Masalin."

Hvem var det som var stopper og hvem var det som var venstreback igjen?

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24