Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: 2. serierunde: FFK-Stabæk

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 28 mar 12, 15:36


Pils kan man jo alltids drikke, men ta med en varm genser. Yr.no melder fire grader og overskyet på søndag Cool 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 29 mar 12, 13:30

Opprinnelig postet av Scout

Man kan enten forstå eller misforstå dette: Jeg har veldig lyst til å gå på stadion og kjenne entusiasmen og gleden ved fotballen og spillet til laget i mitt hjerte, men jeg kjenner ikke lysten.

Håper du får rett, Robbie! :)

Jeg for min del setter meg i bilen på søndag, kjører 4 timer ned fra fjellet for å gå på kamp, og så 4 timer tilbake på kvelden. Eneste måten å komme gjennom påskeferien på for en med hjertet i FFK.

Bonus er at neste kamp er på Hønefoss 2. påskedag. Mao på vei hjem. Kunne ikke passet bedre!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 29 mar 12, 15:31

Opprinnelig postet av Scout

Jeg er en av dem som fortsatt har sterke følelser for klubben, og sterke meninger til tider. Og jeg er dessverre en av dem som har mistet mye tro, motivasjon og glede til fotballen de siste månedene. Jeg har blitt mektig oppgitt før av styrers håndtering av enkeltsaker, fryktelige innkjøp osv, men har ikke vært i nærheten av å være så oppgitt som nå. Piiroja-saken, enorme røde tall, feilberegning av billettpriser, salg av unge, gode, lokale spillere på billigsalg m.m. Det er og har vært utrolig mye negativt.

Pga disse tingene valgte jeg å ikke fornye sesongkortet, i påvente av at gleden og kriblingen skal komme tilbake. Det har den så langt ikke gjort, og jeg er tvilende til om jeg går på første kamp. Resultater vil ikke prege meg i tiden som kommer, men hvordan klubben fremstår utad, hvilke omtaler som kommer, og ikke minst at vi er ferdig med gammel dritt.

Jeg vil uansett følge med, men foreløpig tror jeg det blir fra sidelinjen.

Til kampen: To lag med tynne staller, som har slitt pga utenomsportslige forhold som møtes. Jeg håper FFK kan gjenreise hjemmebanefortet, og at Stabæk vil vise seg som det laget som er mest svekket. Tipper 2-1 til guttane.

 

Det er vel dette man kaller en medgangssupporter?

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 mar 12, 15:45

Scout!

Du støtter ikke styret når du er på kamp, du støtter Fredrikstad Fotballklubb som ble stiftet i 1903!

Uten oss vil klubben slite i enda større grad framover, og flere nøkkelspillere vil måtte selges grunnet sviktende publikumsinntekter (ikke medberegnet regnefeil...). Vi kan ikke annet enn å håpe at møkkamenna er ute av klubben for godt, og at det nå er bedring i sikte. Guttane ute på banen trenger oss mer enn noengang!

Og da spesielt supportere som deg Scout, som synger høyere enn 10 voksne kæll til sammen!!!! Gleder meg til å se deg på stadion til helga, og gi deg og mavan en god klem ;)

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 29 mar 12, 15:59

Opprinnelig postet av Jasko

Opprinnelig postet av Scout

 

Det er vel dette man kaller en medgangssupporter?

Nå går du vel langt i å moralisere overfor medsupportere Jasko.

Jeg møter opp på kamp, men  jeg har full forståelse for at noen føler at engasjementet og entusiasmen blir redusert etter all kaos og også mulig økonomisk kriminalitet som har foregått i klubben i en årrekke.

At en ny ledelse har forhåpentligvis andre holdninger grunnet tidligere lederes handlinger skal vi være glade for, det vil si at klubben er på rett kurs med hensyn til styring, drift og det å holde seg på rett side av lovverket. Dette skal også vi supportere støtte.

Men du også Jasko må forstå at omdømmetapet ikke kan bortforklares, og kalle noen for medgangssupporter fordi han mister entusiasmen bør du holde deg for god for.

At FFK vil komme til å oppleve en publikumssvikt på grunn av alle skandaler er helt naturlig, dette går innpå enkelte av oss.

Selv føler jeg et mer distansert forhold til FFK som klubb og tippeligakamper enn jeg hadde før, entusiasmen har avtatt betydelig.

Den tapte tillit og tapt omdømme kan kun gjenoppbygges ved den nye ledelses handlinger, og selvfølgelig vil sportslig suksess hjelpe godt.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 29 mar 12, 16:04

Jeg mente ikke at han var en medgangssupporter. Jeg bare lurte om det er slikt at det er definisjonen av en medgangssupporter?

Poenget er, som påpekt over her, at man er der for  å støtte klubben, og ikke styret. Møter de som kan opp på kamp så tjener klubben på billetter, så får de bedre økonomi, bedre moral, bedre alt egentlig. Det starter med oss, supporterne. 

Scout har sikkert gjort en meget god jobb på tribunen (kjenner han ikke personlig), men jeg skjønner bare ikke hvorfor man vil "kaste vekk" all det man har gjort før bare pga styret. Alle de gangene han har sunget seg ihjel blir forgjeves hvis han bare gir opp nå. Supporterne må stå samlet, mot styret, mot tap, mot alt. Bare for en ting, og det er klubben!

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 29 mar 12, 17:34
Endret: 29 mar 12, 18:19
Endret av: Robbie

Jeg skjønner godt at mange er lei av dårlig styring i klubben. Vinteren har vært tung for oss alle. Uten tvil.

MEN:Jeg mener samtidig at når man kaller seg supporter, så får man stille opp i dårlige tider og. Det er litt som en over her nevner: Man støtter ikke styret. Man støtter navnet, klubben og byen. Jeg, for min del‚ vil aldri i svarteste helvete snu ryggen til klubben jeg elsker. Det kommer aldri til å bli et tema. Jeg var der i 2. divisjon, og kommer til å være der om klubben rakner fullstendig og tryner ned i 4. divisjon.

For få år siden stod 12.000 mennesker på Nye Fredrikstad Stadion og sang: "I gode og onde dager". 

Vel, hello folkens, vi er ikke engang i det jeg vil karakterisere som "onde dager", og her snakker relativt garvede supportere om at de har mistet lysten? Hæ? For meg blir det som å svikte sin kone fordi hun har lagt på seg syv kilo etter bryllupet.

Jeg leste noe av det samme i en artikkel i Nettavisen her en dag. Sportslederen i avisen ville ta seg en pause fra Liverpool etter alt rotet med Suarez. Han kalte seg Liverpool-supporter. For meg er han ingen Liverpool-supporter. En supporter stiller opp uansett hva avisene skriver om klubben sin. Uansett hvor jævlig dårlig styringen er. Uansett hvor dårlig det går på banen. Uansett!

Nå er det sikkert noen som misforstår hva jeg mener her, så la meg gjøre det klinkende klart med en gang: Jeg mener ikke at supportere skal godta alt som skjer i klubben. Det er lov å stille kritiske spørsmål, være forbanna på ledelsen og uttrykke sin misnøye mot det som skjer på banen. Jeg mener bare det at en supporter stiller opp i all slags vær. Også da resten av publikum for lengst har forlatt skuta.

---------------------------

Kråkerøy


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 29 mar 12, 20:47


Det blir fint i år.

Før denne sesongen har jeg "skrudd hodet" litt annerledes.

I år skal jeg dra på stadion for å kose meg, med et annet utgangspunkt enn tidligere. Legge større vekt på prestasjoner og underholdning, enn å la mandagen være et helvete etter et tap.

Samtidig skal jeg nyte enhver seier til det fulle og telle ned til vi har nok poeng til å overleve.

Økonomi, skattesnusk og andre uhumskheter får de som kan gjøre noe med det ta ansvar for.

For meg er det det sportslige apparatet med spillere, trenere, materialforvaltere.... jeg støtter.

Gleder meg :-)

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 29 mar 12, 22:32

Opprinnelig postet av Robbie

For få år siden stod 12.000 mennesker på Nye Fredrikstad Stadion og sang: "I gode og onde dager". 

Vel, hello folkens, vi er ikke engang i det jeg vil karakterisere som "onde dager", og her snakker relativt garvede supportere om at de har mistet lysten? Hæ? For meg blir det som å svikte sin kone fordi hun har lagt på seg syv kilo etter bryllupet.

 

En del synger det nok rett og slett fordi det er en jævlig stilig sang. Men like fullt er det en del som mener det. De fleste som gidder å bruke tid inne på ffksupporter.net hører til dem. Jeg også. Men samtidig har Willy Rene et godt poeng: Det er vanskelig å mobilisere entusiasmen i samme grad når klubben har gjort seg skyldig i dårlig styring og meget mulig i lovbrudd.

Det blir mer som å sammenligne med at kona må i fengsel når man kommer hjem fra bryllupsreisen - for en forbrytelse man ikke visste at hun hadde begått. Det er fortsatt en god ting å støtte kona, men det krever mer. Det er noe ganske annet enn at hun har lagt på seg. Jeg vil i høyeste grad si at det er onde dager når tidligere ledere risikerer fengsel og klubben risikerer konkurs.

Men vi, supporterne, kan ikke gjøre noe annet enn å heve røsten og kreve at klubbens ledelse skikker seg godt heretter - og så støtter vi spillerne på banen. Våre gjester på søndag vet alt om dette. Det er mange Stabæk-fans som er meget oppgitte over alle viderverdighetene rundt sin klubb også, både arenasituasjonen og Gunnarsson-saken, men de har det samme valget som oss: Støtte laget, eller finne på noe annet.

Jeg velger å støtte laget. Jeg vil likevel ikke hogge huet av de som heller bruker søndagene på å fiske fram til det å være FFK-supporter ikke lenger først og fremst er en endeløs øvelse i forsvarstaler.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 30 mar 12, 03:26

Entusiasmen kommer med de gode resultatene.

Så over til kampen på banen.

---------------------------

http://twitter.com/GardC


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 30 mar 12, 10:51

Opprinnelig postet av shaggy



For meg er det det sportslige apparatet med spillere, trenere, materialforvaltere.... jeg støtter.

 

Merkelig holdning det også, spør du meg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 30 mar 12, 12:40

håper å trur at vi skal ta 3 poeng mot stabæk. er en viktig kamp for oss å vinne siden det er antatt at vi kommer til å kjempe sammen lavt på tabellen.


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 30 mar 12, 13:01

Opprinnelig postet av scheien

håper å trur at vi skal ta 3 poeng mot stabæk. er en viktig kamp for oss å vinne siden det er antatt at vi kommer til å kjempe sammen lavt på tabellen.

Enig med deg scheien. Det er viktig med 3 poeng i denne kampen og jeg mener det er fullt overkommelig å ta 3 poeng. Vi har hjemmebane, og et ungt og urutinert bortelag kan fort gå på en smell på Fredrikstad stadion. Hadde sikkert hjulpet mye på selvtilliten til guttane å score litt mål og gå av med seieren mot stabæk.

---------------------------

Der kommer Mads Hansen, som BANKER ballen i mål!!!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 30 mar 12, 13:07

Vi taper "alltid" for bæringene, måtte det snu på søndag!!!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 30 mar 12, 13:24


Willy René og Tøfflus: dere skjønte det.

Dere som stiller spørsmåltegn rundt medangsupporter eller ei, vil jeg bare bekrefte det dere sier: Dere kjenner meg ikke.

Bateman: Vi får se =)

---------------------------

Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Jasko

Juniorspiller

Ble medlem: 13 jun 09
Innlegg: 87

Lagt til: 30 mar 12, 15:17

Opprinnelig postet av Scout


Willy René og Tøfflus: dere skjønte det.

Dere som stiller spørsmåltegn rundt medangsupporter eller ei, vil jeg bare bekrefte det dere sier: Dere kjenner meg ikke.

Bateman: Vi får se =)

Er ikke nødvendig å kjenne deg. Holder med å kjenne stereotypen. ;)

---------------------------

-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 30 mar 12, 20:29

Håper Vallencia starter istede for Mads Hansen. Ellers vil jeg ha 4-3-3,med 4-5-1 ved forsvar av ball. dDvs mye løping på vingene. Vinger vil jeg ha nevnte Vallencia og Tarik,med Ruud Tveter som spiss.

Midtbanen kan være den samme som sist,eller at Holm kommer inn for Jabbie. 

Kjenner at dette er en superviktig kamp.....tenk hviken RO vi ville fått med 3 poeng på søndag?

Men...hvis gutta yter 110% i hver duell,og har gjort sitt absolutt beste...og vi taper......da er det faktisk greit. Jeg er mere opptatt av innsats,og 'blø' for drakta,enn finspill og tekniske detaljer.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 30 mar 12, 21:02

Opprinnelig postet av Kai Roger

Midtbanen kan være den samme som sist,eller at Holm kommer inn for Jabbie. 

Hæææ???

Skal vi ta ut vår soleklart beste defensive midtbanespiller mot en Thomas Holm som ikke er i toppform? Si at du kødder.

Jabbie er så bankers som det går an.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 30 mar 12, 21:13

Opprinnelig postet av Kai Roger

Håper Vallencia starter istede for Mads Hansen. Ellers vil jeg ha 4-3-3,med 4-5-1 ved forsvar av ball. dDvs mye løping på vingene. Vinger vil jeg ha nevnte Vallencia og Tarik,med Ruud Tveter som spiss.

 

hva med halvorsen? vil du sette han ut av laget allerede? jeg vil ihvertfall ha han på en av kantene. så vil jeg ha tarik på topp igjen.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 30 mar 12, 21:17

                                            knutsen

landgren             horn                  dure              hagen

                                             jabbie

halvorsen                          hussain                 valencia

                         tveter(momo)            tarik

hjemmekamp mot antatt dårligere eller lik motstand, da syns jeg vi bør kjøre 4-4-2.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24