Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: 2. serierunde: FFK-Stabæk

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 mar 12, 14:00
Endret: 03 apr 12, 23:21
Endret av: Rey

vi kan kalle denne en 6 poengs kamp siden begge lagene er dømt der nede.

Dommer: Anders Johansen, Brevik IL
Assistentdommer 1: Geir Åge Masovn Holen, Rælingen
Assistentdommer 2: Magnus Lundberg, Ringsaker IF
4. dommer: Mads Andreas Ahlsen, Hafslund IF
Dommerveileder: Tore Hollung, Østsiden IL
Kampdelegat: Kjell Johan Hansen, Ullensaker/Kisa

Moderator (Holters): Legger til coveritlive, som vi fremover vil samarbeide med FFK om:

Følg kampen live

 

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 mar 12, 14:34

Denne kan bli hva som helst. Stabæk var klart best i sin hjemmekamp mot AaFK, vi var litt underlegne TIL som i utgangspunktet er sterkere enn AaFK, og når hjemme/borte blir snudd er det kanskje grunn til å holde oss som knappe favoritter mot Stabæk?

Håper folk tar båtpussen på lørdag og venter med å dra på hytta til mandag, for det hadde vært stas med et skikkelig oppmøte på første hjemmekamp.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 mar 12, 15:28

Etter flere urettferdige borteseire i disse kampene, så er det på tide med tre peong mot laget vi vel har slitt mest med i Tippeligaen. Både i fjor og i 2009 var det ikke akkurat fortjent at Stabæk vant, selv om det ikke er ulovlig å være hypereffektive.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 26 mar 12, 17:37

Nei la oss ikke få noen reprise av første kamp i fjor, kampen hjemme var de i alle fall best.
Statistikk er statistikk, nå er det to helt nye lag som møtes:)

---------------------------

http://twitter.com/GardC


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 26 mar 12, 18:16
Endret: 26 mar 12, 18:32
Endret av: Thygesen


Første hjemmekamp. Det er på tide at vi gjør stadion til vår lekestue igjen. I fjor tapte vi langt fler poeng på hjemmebanen enn hva vi bør forvente.

Håper vi stiller med dette laget:

                          Knudsen

         Landgren- Horn- Dure- Hagen

Halvorsen- Holm- Hussain- Jabbie- Elyounoussi

                      Ruud Tvedter

Mads Hansen mener jeg bør settes ut ettersom han leverte en svak kamp mot tromsø, det vi skapte offensivt på venstre siden var det stort sett Hagen som stod bak. Ruud Tvedter leverte heller ikke noen god kamp mot Tromsø, fikk riktignok ikke mye å jobbe med offensivt i andre omg. men synes han gjorde en dårlig jobb i førsteforsvarsjobben.. Den jobben er viktig for å hindre motstanderne i å strø krempassninger. Hvis vi sliter i angrep mot Stabæk vil jeg gjerne se at Aune tør å sette inn Momo på et langt tidligere tidspunkt enn mot Tromsø

---------------------------

"Vanlig sunn fornuft er ikke særlig vanlig." -Francois de Voltaire


larskris

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mar 09
Innlegg: 36

Lagt til: 26 mar 12, 22:45

Opprinnelig postet av Thygesen

Hvis vi sliter i angrep mot Stabæk vil jeg gjerne se at Aune tør å sette inn Momo på et langt tidligere tidspunkt enn mot Tromsø

Det er nesten teknisk umulig å bytte noe seinere i hvert fallSealed

 


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 26 mar 12, 23:39

Opprinnelig postet av larskris

Opprinnelig postet av Thygesen

Hvis vi sliter i angrep mot Stabæk vil jeg gjerne se at Aune tør å sette inn Momo på et langt tidligere tidspunkt enn mot Tromsø

Det er nesten teknisk umulig å bytte noe seinere i hvert fallSealed

 

Det har du selvfølgelig  helt rett i !Sealed

---------------------------

"Vanlig sunn fornuft er ikke særlig vanlig." -Francois de Voltaire


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 mar 12, 23:59

jeg kan ikke forstå hvorfor vi setter tarik på kant. Det er missbruk. Han er en spiss, men kanksje du mener 4-3-3

hvorfor ikke 4-4-2 da ?

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 27 mar 12, 00:15
Endret: 27 mar 12, 00:41
Endret av: Thygesen

Opprinnelig postet av keiko99

jeg kan ikke forstå hvorfor vi setter tarik på kant. Det er missbruk. Han er en spiss, men kanksje du mener 4-3-3

hvorfor ikke 4-4-2 da ?

4-5-1 og 4-3-3 er for meg akkuratt det samme, spiller vi 4-3-3 vil vingene( spissene) trekke ned mot midten når motstanderen har ballen og setter press. Så det jeg mener med mitt oppsett er 4-5-1 i det defensive spillet, og 4-3-3 i det offensive spillet.

Er ikke enig i at Tarik "bare" er spiss, men at han er en målscorer kan jeg si meg enig i, som ving i 4-5-1 vil han uansett komme seg i "spissrollen" i det offensive spillet. Det har han bevist i vinter og på landslaget. Han har farten og "driven" vi trenger i kontringspillet og avslutningsegenskaper i boksen.

Grunnet til at jeg ikke har satt opp 4-4-2 er fordi jeg mener vi er bedre i 4-5-1 med den stallen vi har nå, tenker spesielt på Tarik og Halvorsen da. Synes også vi har prestert bedre med 4-5-1 enn 4-4-2 i vinter. Men er ikke motstander av 4-4-2, er bare opptatt av at vi til en hver tid bruke den formasjonen som funker best i nuet =)

---------------------------

"Vanlig sunn fornuft er ikke særlig vanlig."

-Francois de Voltaire


Captain Oats

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 27 mar 12, 11:27


Noen som vet hvor mange billetter det er solgt? Hadde vært moro med rundt 10000.

Drømmen er jo alltid utsolgt, men det kan vi vel se langt etter?

Gleder meg til match, og jeg håper vi får se Halvorsen rettvendt ofte.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 mar 12, 19:53

Det som taler for mye folk: Årets første hjemmekamp pleier å trekke godt med folk, i hvert fall er den langt fra dårligst besøkt.

Det som taler mot mye folk: Det er antagelig mange som er bortreist på påskeferie. Stabæk er ikke lenger en så spennende motstander som de var for tre-fire år siden, og alt tullet som har vært rundt FFK i vinter har neppe bidratt til hverken optimisme eller entusiasme.

Jeg tror det blir dårlige tall.

For moro skyld, her er tilskuertallene fra første hjemmekamp hvert år siden nye Stadion ble tatt i bruk:

2007: FFK-Lyn, 12 403 tilskuere (åpningskamp for nye stadion)

2008: FFK-Molde, 10 347 tilskuere.

2009: FFK-Strømsgodset, 10 175 tilskuere

2010: FFK-Alta, 7200 tilskuere (Adeccodassen)

2011: FFK-Viking, 9005 tilskuere.

Jeg tror ikke vi skal forvente noe mer enn vi hadde mot Viking i fjor. Stabæk kommer nok med flere enn hva Viking gjorde, men også Bærumsfolk drar på påskeferie - mange av dem til den andre siden av fjorden - så neppe maksimalt oppmøte derfra heller.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 mar 12, 23:00
Endret: 27 mar 12, 23:01
Endret av: arte et labore

Opprinnelig postet av Captain Oats
Noen som vet hvor mange billetter det er solgt? Hadde vært moro med rundt 10000.

Laber interesse meldes det.

Jeg tror det vanker litt håpløshet over klubben etter vinteres problemer. Problemstrikken kan tøyes en del, men tror den er i ferd med å ryke nå. Det føles vel som om klubben alltid tar et steg frem, så kommer to tilbake igjen. Folk går lei etter hvert.

Jeg hadde likevel hatt et håp om at stallen har blitt mer lokal skulle gjøre at klubben ble mer attraktiv for de som stadig har gnålt om at klubben ikke er til å kjenne igjen, det er jo bare utlendinger som skal ha pengene sine i klubben og blablabla.

Kvoten nordmenn på laget har økt fra skarve 48 prosent i 2009 til hele 80 prosent i år. Det burde ha gjort at flere ønsket å se laget spiller mener nå jeg. I tillegg er det jo mange talenter, ikke overbetalte gamlinger som man også har fått høre klager på opp igjennom årene.

Det satses med andre ord norsk og ungt, men likevel frister det ikke. Kanskje det bare var med snakket, og at alle egentlig hadde byttet bort dagens stall med sølvlaget fra 2008 likevel?

Tipper mellom 7000 og 8000 tar turen innom stadion.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 mar 12, 08:42


Til syvende og sist er det selvsagt kvaliteten på laget og spillerene som avgjør. For meg spiller det ihvertfall ingen rolle om en spiller kommer fra Indre enfold eller ytre langtvekkistan. Ja, det er hyggelig med spillere fra egen by, men thats it...


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 28 mar 12, 09:16

Opprinnelig postet av Bedreviteren


Til syvende og sist er det selvsagt kvaliteten på laget og spillerene som avgjør. For meg spiller det ihvertfall ingen rolle om en spiller kommer fra Indre enfold eller ytre langtvekkistan. Ja, det er hyggelig med spillere fra egen by, men thats it...

Enig, den tid er over når hele A-laget var fra Frydenbergområdet.

Når det gjelder laber publikumsoppslutning så er det trist men fullt forståelig. Selv merker jeg at jeg ikke er like entusiastisk eller har like stort engasjement som tidligere. Man blir litt lei når man bor i en naboby og hele tiden skal forsvare FFK, for det er jo intet å forsvare, det har heller vært rikelig å fordømme, og det med rette.

Når Pirojasaken med stunder blir lagt død så får vi håpe at FFK´s omdømme sakte men sikkert gjenoppbygges, at vi igjen kan være stolt av klubben.

Uansett så møter jeg opp mot Stabæl med mine 3 sesongkort og håper på sportslig fremgang.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 28 mar 12, 10:09

Ja, som bosatt utenbys og med høy føring av den rødhvite fanen har det til tider vært nødvendig med selvironi på byens og klubbens vegne ... forskjellige FFK-styrer opp igjennom årene har gitt oss mange anledninger til å øve på dette.

Jeg tror Kostens styre har hatt et ærlig ønske om å rydde opp. Kombinasjonen av skjeletter som ramler ut av skapet, og at det siste styret heller ikke har hatt stålkontroll på det økonomiske, gjør at utenforstående neppe får inntryk av en klubb i bedring. Styret som nå har tatt over, har en formidabel jobb for å gjenreise tilliten til klubben. Da er det to ting som er fullstendig avgjørende:

  • Alt som er relatert til kontrakter og lignende i det sportslige apparatet må gjøres 100% etter boka. Lønn, overganger, alt. Det er surr på dette området som først får medias oppmerksomhet. Bare se på hvordan "Gunnarsson-gate" har plaget Stabæk og VIF.
  • Åpenhet om strategi for både klubb og AS. Vi, supportere og sympatisører, må vite hvem som tar avgjørelser og hvem som bør påvirkes om vi ønsker et ord med i laget. Klubben bør ha en klart definert politikk når det kommer til hvordan man forholder seg til snille onkler. Man kan ikke hevde seg selvstendig den ene dagen og la onklene bestemme alt den neste.

Tilbake til søndagens kamp: Det er to klubber som har hatt mye utenomsportslige problemer det siste året. Det forhindrer ikke at jeg tror det blir en åpen og underholdende kamp. Hvem som kommer best ut av den avhenger av banale ting som dagsform, for jeg tror lagene er veldig jevne.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 28 mar 12, 10:59

Jeg er en av dem som fortsatt har sterke følelser for klubben, og sterke meninger til tider. Og jeg er dessverre en av dem som har mistet mye tro, motivasjon og glede til fotballen de siste månedene. Jeg har blitt mektig oppgitt før av styrers håndtering av enkeltsaker, fryktelige innkjøp osv, men har ikke vært i nærheten av å være så oppgitt som nå. Piiroja-saken, enorme røde tall, feilberegning av billettpriser, salg av unge, gode, lokale spillere på billigsalg m.m. Det er og har vært utrolig mye negativt.

Pga disse tingene valgte jeg å ikke fornye sesongkortet, i påvente av at gleden og kriblingen skal komme tilbake. Det har den så langt ikke gjort, og jeg er tvilende til om jeg går på første kamp. Resultater vil ikke prege meg i tiden som kommer, men hvordan klubben fremstår utad, hvilke omtaler som kommer, og ikke minst at vi er ferdig med gammel dritt.

Jeg vil uansett følge med, men foreløpig tror jeg det blir fra sidelinjen.

Til kampen: To lag med tynne staller, som har slitt pga utenomsportslige forhold som møtes. Jeg håper FFK kan gjenreise hjemmebanefortet, og at Stabæk vil vise seg som det laget som er mest svekket. Tipper 2-1 til guttane.

---------------------------

Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 28 mar 12, 11:36
Endret: 28 mar 12, 11:37
Endret av: Robbie

Helt uenig, Scout. For min del er det viktigere enn noen gang å stille på kamp. Helt enig med deg at økonomien og piiroja-saken har gjort sitt til at vinteren har vært tung, men nå som sesongen er i gang er det bare å brette opp ermene igjen. Man svikter ikke sin kone når hun har det litt tungt.

Men jeg tar ikke dette utspillet ditt så tungt uansett,. For etter hva jeg har skjønt på dette forumet, så kommer du til å dukke opp på søndag.

Alt for Fredrikstad! :)

 

---------------------------

Kråkerøy


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 28 mar 12, 12:28

Opprinnelig postet av Scout

Pga disse tingene valgte jeg å ikke fornye sesongkortet, i påvente av at gleden og kriblingen skal komme tilbake. Det har den så langt ikke gjort, og jeg er tvilende til om jeg går på første kamp. Resultater vil ikke prege meg i tiden som kommer, men hvordan klubben fremstår utad, hvilke omtaler som kommer, og ikke minst at vi er ferdig med gammel dritt.

Forstålig, men utrolig synd. Vi trenger dessverre alle mann på tribunen og jo flere som holder seg hjemme, jo værre blir det å komme seg ut av dritten. En ond sirkel det der.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 28 mar 12, 12:59

Man kan enten forstå eller misforstå dette: Jeg har veldig lyst til å gå på stadion og kjenne entusiasmen og gleden ved fotballen og spillet til laget i mitt hjerte, men jeg kjenner ikke lysten.

Håper du får rett, Robbie! :)

---------------------------

Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 28 mar 12, 13:57

Opprinnelig postet av Scout

Man kan enten forstå eller misforstå dette: Jeg har veldig lyst til å gå på stadion og kjenne entusiasmen og gleden ved fotballen og spillet til laget i mitt hjerte, men jeg kjenner ikke lysten.

Håper du får rett, Robbie! :)

forstår den, føler det litt sånn jeg også. men jeg skal møte opp på kamp, forhåpentligvis et par pils på brygga først i godværet, så er det på stadion å se at vi overkjører stabæk. hadde vært en super dag hvis det skjer.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24