Husk meg
Brukernavn
Passord

Søkegrensesnitt?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 mar 12, 11:04

Til den som mekker med tekniske ting her inne:

Mangler det ikke et skikkelig søke-grensesnitt for forumet? Flere ganger i det siste har jeg tenkt tanken: "Det skulle vært moro å se hva forumet skrev om dette FØR ting skjedde!"...

F.eks å kunne søke med hensyn på:

 - Bruker

 - Kategori

 - Emnetittel

 - Kropp

 - Tidsrom for emnets start (intervall)

 Det er jo også fint om vi kan søke på flere løsrevne ord for å kunne grave fram innlegg med misledende tittel...

Va tycks?


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 mar 12, 11:28

Nå fant jeg, i og for seg, "Søk" under "Forum" i menyen til venstre...

Men min forrige post står ved lag: Det er bruk for litt mer finkorna søkesystem her på forumet.

Man kan utmerket godt lage et "single box search", og dette bør vel sågar være default, men da må det være mulig å angi lengre fraser med tødler: "Ny stadion". Sånn at man kan søke etter flere ord samtidig med at en søker etter en lengre frase...

Kanskje det beste hadde vært å ha et enkelt søk som standard, og kanskje den skulle være knytta opp mot søkeboksen i banneret når man befinner seg på forum-sidene? Og så kunne vi ha både "enkelt søk" og  "avansert søk" i Forum-menyen til venstre? 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 mar 12, 13:40
Endret: 25 mar 12, 13:50
Endret av: Holters

Det finnes et par verktøy som kan benyttes, men som ikke har blitt frontet. For eksempel kan du skriver "bruker:Holters" i søkefeltet, og du søker bare må mine innlegg.

Så om du vil ha alt du har skrevet om Staw, så kan du skriver "Staw bruker:Asgeir".

Du kan også benytte AND for at begge ordene må være representert.

F.eks: "Staw AND Pål".

Men enig i at selve verktøy absolutt kan utbedres med et avansert søk og bedre grensesnitt.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 25 mar 12, 13:46

Opprinnelig postet av Holters

Det finnes et par verktøy som kan benyttes, men som ikke har blitt frontet. For eksempel kan du skriver "Bruker:Holters" i søkefeltet, og du søker bare må mine innlegg.

Nesten riktig. De forskjellige selector-søkene er kun aktivert for moderator rollen. Det er i utgangspunktet en enkel sak å fikse, så skal se på det når jeg har tid.

---------------------------

"When in doubt, choke'em out"
Slåssing på gata er for aper - mennesker slåss i bur!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24