Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK på La Manga 2012

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 04 mar 12, 15:40

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av arte et labore

Opprinnelig postet av Topscorer
Lasse har ikke noe der nede å gjøre så lenge han ikke vil være i klubben. Dette har Lasse selv valgt da han ikke ville skrive ny kontrakt. Værre er det ikke. Slutt å kall dette utfrysning. Dette er kun en konsekvens av egen avgjørelse. Lykke til videre Lasse.

Celso Borges ville heller ikke være i klubben, han valgte det selv foran forrige sesong da han ikke ville skrive ny kontrakt. Med en så enkel forklaring, så burde vel ikke han heller vært en del av laget?

Veldig godt poeng!

En spiller på utgående kontrakt skal selvsagt være en del av laget. Men har man to som står omtrent likt ferdighetsmessig så velger man da selvsagt den som har kontrakt kontra den som er på utgående.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 mar 12, 15:47
Endret: 04 mar 12, 15:48
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av mysthical

En spiller på utgående kontrakt skal selvsagt være en del av laget. Men har man to som står omtrent likt ferdighetsmessig så velger man da selvsagt den som har kontrakt kontra den som er på utgående.

Absolutt enig i det (med tanke på startelleveren), men å ikke ta med spilleren på treningsleir mm?

Husk at det er snakk om en spiller med ni års fartstid i klubben - åtte av dem på A-laget.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Larifari

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 08
Innlegg: 74

Lagt til: 04 mar 12, 15:51

Tror dere ikke det handler om lønnskostnadene? Om staw ikke får være med på noe blir det mer attraktivt for han å gå til en annen klubb. Er ikke pent men jeg skjønner jo klubben som er hardt presset økonomisk.. Når det er sagt forstår jeg godt at staw ønsker å bli så lenge han har kontrakt til en god lønn. Det er jo også hans fulle rett. Med mindre klubben havner i en slik situasjon at de har lov til å avslutte forholdet for å opprettholde driften.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 04 mar 12, 18:34

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av arte et labore

Opprinnelig postet av Topscorer
Lasse har ikke noe der nede å gjøre så lenge han ikke vil være i klubben. Dette har Lasse selv valgt da han ikke ville skrive ny kontrakt. Værre er det ikke. Slutt å kall dette utfrysning. Dette er kun en konsekvens av egen avgjørelse. Lykke til videre Lasse.

Celso Borges ville heller ikke være i klubben, han valgte det selv foran forrige sesong da han ikke ville skrive ny kontrakt. Med en så enkel forklaring, så burde vel ikke han heller vært en del av laget?

Veldig godt poeng!

Det finns vel en vesentlig forskjell her. Klubben valgte at Borges skulle bli, Staw hadde dem gladelig gitt bort hvis det hadde vært noen klubber på banen. En annen ting er hvor motivert er Staw om dagen til å gi alt på og utenfor banen for ffk?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 04 mar 12, 18:40

Opprinnelig postet av Anne

 

 

 

.

For en klubb som satser på å få frem tallenetr så vil nok klubbens håndtering ikke gå upåaktet henn hos andre talenter, det vil komme frem en del når Lasse forsvinner er jeg redd for, ikke bare fra denne perioden men også tidligere. Noe som sikkert vil sette klubben i et godt lys nå det gjelder og signe unge gode spillere.

Merkllig at han har vært i klubben i 9 år hvis alt har vært så jævlig i lang tid? Men det kan jo ikke være han du sikter til for han har jo fått sine sjanser som unggutt....


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 04 mar 12, 19:49

Er dette tråd om La manga el Lasse Staw?Laughing

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 04 mar 12, 20:01


Når det gjelder Staw og La Manga så har jeg forståelse for at klubben ikke tar ham med.

Har man ikke penger så må man være kynisk, man kan gjerne ønske å være snill og imøtekommende, at viljen er der betyr ingenting når ikke den økonomiske evnen er der.

Klubben må leve fra hånd til munn. Staw hadde fortjent heder, men klubben har ikke råd og må prioritere.... tror jeg.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 04 mar 12, 20:03

Men hvor mye koster det å ta med Staw? Klubben bruker jo ikke alle plassene som forbundet dekker økonomisk en gang.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 mar 12, 20:08

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Det finns vel en vesentlig forskjell her. Klubben valgte at Borges skulle bli, Staw hadde dem gladelig gitt bort hvis det hadde vært noen klubber på banen. En annen ting er hvor motivert er Staw om dagen til å gi alt på og utenfor banen for ffk?

En forskjell innlegget jeg svarte ikke hadde tatt med. Der stod det egentlig rett ut at spillere på utgående kontrakt og som ikke vil være i klubben, heller ikke burde være med til La Manga.

Hva om Celso Borges hadde hatt et år lengre kontrakt i FFK og hans situasjon hadde skjedd nå? Han hadde sagt fra at han ikke ønsker ny kontrakt, klubben ville selge nå for å få inn penger som de brått trenger nå, men Celso Borges vil ikke dra akkurat nå. Hadde det vært riktig av FFK å fryst ut Borges da? Borges var selvsagt en viktigere spiller i førsteelleveren, men Staw kan bli en viktig spiller å ha i stallen i år også.

Hva så om Lasse Staw ville blitt gitt bort? Han er fortsatt et medlem av stallen. Jeg er sikker på at Lasse Staw hadde gått om tilbudet hadde vært der. Tilbudet er ikke der så vidt jeg vet, og dermed blir det også helt feil taktikk av FFK om de prøver å fryse han ut når han ikke har noen alternativer. Hva skal de oppnå med det? At han sier opp kontrakten? At han går til Kvik Halden, går ned 70% i lønn og får en jobb ved siden av?

Det er tross alt ikke Lasse Staw sin skyld dette. Det er klubbens ansvar når de nå først har skrevet kontrakt med spilleren. Motivasjonen til Lasse Staw blir i hvert fall ikke bedre av å bli fryst ut på denne måten. Hva om vi får tilsvarende situasjon som før, at begge førstekeeperne blir skadet. Da sitter vi igjen med noen juniorkeepere og en Lasse Staw som har blitt fryst ut.

Klubben taper på alle måter slik de oppfører seg nå. Hvilket signal sender dette ut til andre spillere? Velkommen til klubben vår, men hvis vi finner ut at du har for høy lønn fordi vi har blingset med budsjettene, så fryser vi deg ut.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 04 mar 12, 21:23

Dagens reisebrev. Artig historie om korrupte politifolk

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 05 mar 12, 11:08

er det noen overføring av kampen i dag?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 05 mar 12, 11:15

Opprinnelig postet av arte et labore

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Det finns vel en vesentlig forskjell her. Klubben valgte at Borges skulle bli, Staw hadde dem gladelig gitt bort hvis det hadde vært noen klubber på banen. En annen ting er hvor motivert er Staw om dagen til å gi alt på og utenfor banen for ffk?

En forskjell innlegget jeg svarte ikke hadde tatt med. Der stod det egentlig rett ut at spillere på utgående kontrakt og som ikke vil være i klubben, heller ikke burde være med til La Manga.

Hva om Celso Borges hadde hatt et år lengre kontrakt i FFK og hans situasjon hadde skjedd nå? Han hadde sagt fra at han ikke ønsker ny kontrakt, klubben ville selge nå for å få inn penger som de brått trenger nå, men Celso Borges vil ikke dra akkurat nå. Hadde det vært riktig av FFK å fryst ut Borges da? Borges var selvsagt en viktigere spiller i førsteelleveren, men Staw kan bli en viktig spiller å ha i stallen i år også.

Hva så om Lasse Staw ville blitt gitt bort? Han er fortsatt et medlem av stallen. Jeg er sikker på at Lasse Staw hadde gått om tilbudet hadde vært der. Tilbudet er ikke der så vidt jeg vet, og dermed blir det også helt feil taktikk av FFK om de prøver å fryse han ut når han ikke har noen alternativer. Hva skal de oppnå med det? At han sier opp kontrakten? At han går til Kvik Halden, går ned 70% i lønn og får en jobb ved siden av?

Det er tross alt ikke Lasse Staw sin skyld dette. Det er klubbens ansvar når de nå først har skrevet kontrakt med spilleren. Motivasjonen til Lasse Staw blir i hvert fall ikke bedre av å bli fryst ut på denne måten. Hva om vi får tilsvarende situasjon som før, at begge førstekeeperne blir skadet. Da sitter vi igjen med noen juniorkeepere og en Lasse Staw som har blitt fryst ut.

Klubben taper på alle måter slik de oppfører seg nå. Hvilket signal sender dette ut til andre spillere? Velkommen til klubben vår, men hvis vi finner ut at du har for høy lønn fordi vi har blingset med budsjettene, så fryser vi deg ut.

Sier bare at det blir feil å sammenligne med Borges ifjor. Den saken her bør ha to sider. Er det en umotivert Staw som stiller på trening synes jeg det er riktig å ikke la ham bli med. Er det en motivert Staw som stiller på trening og som vil bevise at han er en toppkeeper og yter topp innsats er det her intet annet enn mobbing av Staw... Hva som er riktig vet jeg ikke.


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 05 mar 12, 11:58

Opprinnelig postet av kanogvetalt

er det noen overføring av kampen i dag?

 

Jocke oppdaterer fra kampen fra kl 17.45 
Dessverre ingen TV-bilder 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 05 mar 12, 16:02

Den står oppført på sumo?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 05 mar 12, 16:42

Ja vel? Jeg ser den ikke i livesenteret?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 05 mar 12, 16:48

Laget:

                            Maasalin

Landgren - Strømsborg - Martinsen - Ramberg

        Valencia - Jabbie - Holm - Hansen

                   Momo - Ruud Tveter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 05 mar 12, 17:12

Artig med Strømsborg fra start. Litt mer skeptisk til sentral midtbane. Litt for defensiv kanskje?

Håpet egentlig at vi skulle legge om til 4-3-3/4-5-1 også, men ser dårlig ut.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 mar 12, 17:27

Opprinnelig postet av Rey

 

Håpet egentlig at vi skulle legge om til 4-3-3/4-5-1 også, men ser dårlig ut.

Helt enig.Det fungerte jo så fint mot gøteborg.Hvorfor gå vekk ifra det???

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 05 mar 12, 17:52

Opprinnelig postet av kjell-H

Opprinnelig postet av Rey

Håpet egentlig at vi skulle legge om til 4-3-3/4-5-1 også, men ser dårlig ut.

Helt enig.Det fungerte jo så fint mot gøteborg.Hvorfor gå vekk ifra det???

Sikkert fordi Hussain er småskadet og Ramberg spiller back. Da har vi ikke mange nok indreløpere i troppen.

Tarik er jo også ute, så vi har ikke veldig mye å velge i.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 mar 12, 20:49

vi tapte 1-2

hvor mye skal vi legge vekt på dette ?

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24