Husk meg
Brukernavn
Passord

Generalforsamling 2012

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 03 jan 12, 11:12

I følge FB vil ikke Svein Johanessen ta gjenvalg. Dette er jeg redd vil være dramatisk, og et dårlig signal til omverdenen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 03 jan 12, 11:16

Jeg ser ikke det dramatiske. Kosten har vært leder i en svært vanskelig periode for klubben, og det er ingen overraskelse at det har vært en veldig krevende jobb. Det er begrenset hvor lenge en mann kan holde ut såpass mye press uten å brenne seg helt ut.

Selvsagt finnes det medier som vil vinkle dette negativt og dramatisk - jeg ser for eksempel for meg at TV2 kommer til å fremstille det som KRISE, med store bokstaver - men jeg tror oppegående mennesker vil respektere Kostens valg, også dersom det valget faller på å gi seg.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 03 jan 12, 11:19

Jeg mente ikke å kritisere "Kosten's" eventuelle valg om å gi seg, men mente at konsekvensene vil være dramatiske for klubben om det skjer. Det blir ikke lett å finne en styreleder som kan fylle hans rolle.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 03 jan 12, 12:11


Det hadde vært fantastik flott om han hadde orket å ta et år til, men jeg forstår han godt.

Har dere noen gode kandiater til å overta?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 03 jan 12, 12:15

En ting er om det finnes noen med tilsvarende kunnskap/historikk/kontaktnett. En annen ting er om noen av disse har kapasitet til å gjøre noe tilsvarende. Som pensjonist har Johanessen kunne bruke mye mer tid på klubben enn noen som er i jobb vil kunne gjøre. Også må de jo ha lyst!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 03 jan 12, 22:10

Tror faktisk han var innstilt på å ta et år til, men så dukket denne skattsaken opp når han følte han var i ferd med å få kontroll. Da fikk han nok nok selv om han aldri vil innrømme at det var den direkte årsaken. Vi kan nok indirekte takke tidligere udugelige ledere for at Svein velger å gi seg!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 04 jan 12, 19:29

Håper Svein tar et år til. En av grunnene til dette er vedtektene i klubben. Hvis ikke jeg husker feil (fant dem ikke på fredrikstadfk.no), så sier de at leder og nestleder ikke skal være på valg samme år. Dette på grunn av kontinuiteten i styret.

Når vi valgte Svein som leder ved forrige årsmøte så brøt vi da egentlig vedtektene i klubben ved å kun velge han for et år og sette oss i den situasjonen at både nestleder og leder er på valg samme år. Ettersom nestleder Røli i følge F-B ikke tar en periode til er vi nå i den situasjonen som vedtektene egentlig skal forhindre.

Ved å velge leder (Svein) for et år nå og nestleder for to så er vi tilbake i den syklusen vi egentlig skulle vært i etter forrige årsmøte

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 jan 12, 15:55

http://www.f-b.no/sport/aaser-onsket-som-ny-ffk-leder-1.6710921

Litt dårlig erfaring med bankmenn i høytstående stillinger kanskje etter Runar Henriksen inntreden, men Svein Aaser med fortid i DnB Nor kan i hvert fall være på vei inn. Får håpe det er en skikkelig økonom og ikke en økognom som vi har hatt bekjentskaper med før.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 12 jan 12, 16:13
Endret: 12 jan 12, 16:14
Endret av: Rey

Henriksen var da ikke bankmann?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 jan 12, 16:25

Opprinnelig postet av Rey
Henriksen var da ikke bankmann?

Nei, han var kanskje i Gjensidige han?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 12 jan 12, 17:14

Ironisk nok i Adecco.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 jan 12, 17:35

Opprinnelig postet av arte et labore

http://www.f-b.no/sport/aaser-onsket-som-ny-ffk-leder-1.6710921

Litt dårlig erfaring med bankmenn i høytstående stillinger kanskje etter Runar Henriksen inntreden, men Svein Aaser med fortid i DnB Nor kan i hvert fall være på vei inn. Får håpe det er en skikkelig økonom og ikke en økognom som vi har hatt bekjentskaper med før.

 

Hvis FFK sikrer seg Svein Aaser så kan det ikke kalles annet enn et skikkelig varp.

Kapasitet, kunnskap og erfaring besitter denne mannen til fulle. Og i tillegg er han fra byen.

Vi krysser fingrene for at dette går i orden.

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 12 jan 12, 18:21

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 jan 12, 18:47

Opprinnelig postet av Plankehue


Virker ikke som om han er en av dem

Noen ganger kan man virkelig bli oppgitt over journalister, og da særlig de fra FB?

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 12 jan 12, 21:39

Langskudd i mørket på at en journalist har fanget opp at Svein Aaser kan være aktuell som styreformann i FFK – - - og konkludert med feil styre.

Tipper at Aaser (som jeg er helt enig i er blant toppfolkene) i tilfelle er aktuell for As-styret : Han er vel svoger med avdøde hedersmann Petter Fredriksen, og dermed onkel til storeier Morten Fredriksen i Værste as – som derigjennom også er indirekte storeier i FFK-systemet.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 jan 12, 21:54

Opprinnelig postet av Satch

Langskudd i mørket på at en journalist har fanget opp at Svein Aaser kan være aktuell som styreformann i FFK – - - og konkludert med feil styre.

Tipper at Aaser (som jeg er helt enig i er blant toppfolkene) i tilfelle er aktuell for As-styret : Han er vel svoger med avdøde hedersmann Petter Fredriksen, og dermed onkel til storeier Morten Fredriksen i Værste as – som derigjennom også er indirekte storeier i FFK-systemet.

Det du sier der gjør at forventningene stiger at positive meldinger vil komme etterhvert.

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 12 jan 12, 22:02

Hvordan er det med innmelding i forhold til GF? Er det noen regler rundt innmelding i forhold til møte- og stemmerett på GF? Må man f.eks betale medlemsskap minst en måned før e.l?

---------------------------

Supras Fredrikstad

-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 12 jan 12, 22:51
Endret: 12 jan 12, 22:52
Endret av: Rey

Du må ha vært medlem i en måned for å ha stemmerett. Se forøvrig sak fra klubben fra 2009 angående emnet.

Du bør derfor få ut fingeren hvis du vil ha stemmerett nå :)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 13 jan 12, 11:51

Opprinnelig postet av Rey

Ironisk nok i Adecco.

 

Ikke for å lage noen konspirasjonsteorier, men denne ble laget før Runar begynte i FFK. Sjekk heisen han synger i.

Går den opp eller ned ? Wink

http://www.youtube.com/watch?v=EZbe2lIfnX4

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3