Husk meg
Brukernavn
Passord

Raio Piiroja-saken

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 14 8

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 15 des 11, 09:54

VIF trekkes nå inn i denne skattesaken, da de har hatt en tett link til Flora Tallin og deres eier, som også eier dette famøse agentselskapet.

Dette er en stygg sak for FFK og de involverte personene, men med tanke på reaksjon fra forbundet er det nok en fordel for oss at flest mulig andre TL klubber blir trukket inn i dette.

Det er overaskende om Aafk har svin på skogen her, siden de var gjennom en sjau for en del år siden som får Piroija saken til å fremstå som en bagatell.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 11, 12:06

Først og fremst må jeg bare si at hele denne saken virkelig plager meg. Jeg er direkte flau på klubbens vegne, og kunne ønske at man - Svein - la seg helt flate i media og var enda mer ydmyke. Det finnes ikke ord for hvor lei jeg er av inkompetent ledelse. Styringen av FFK i årene 2004-2009 fremstår som en parodi på seg.

Når det er sagt, selv om jeg har mine tvil, så kan det jo være at FFK juridisk sett har sitt på det tørre. I media har det tidligere kommet frem at klubben hvert eneste år har mottatt scoutingrapporter fra Estland. Det er ikke ulovlig å inngå dårlige avtaler, og det kan være vanskelig å bevise at det ikke er en scoutingavtale når FFK faktisk har mottatt rapporter. Det blir spennende å se hvordan politiet skal argumentere for og bevise at disse rapportene er helt verdiløse.

Moralsk sett har klubben likevel gjort alt galt og fremgangsmåten er direkte forkastelig. For selv om det skulle vise seg at FFK juridisk sett har sitt på det tørre, så er det likevel ingen tvil om at dette er skjult lønn. Pengene endte jo til syvende og sist opp på Piirojas konto.

Nå håper jeg - nok en gang - at klubben en gang for alle tar et fullstendig oppgjør med alt fanteri som ligger i klubbveggene. Aristokraten i fotballnorge kan ikke leve med et slik vanstyre. Nå må alt ryddes opp i, og ting som ikke er i lyset, bør likevel belyses og ryddes ut av veiien av FFKs nåværende ledelse en gang for alle.

Det er i hvert fall mitt ønske som supporter.

For jeg orker ikke flere slik hendelser.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 des 11, 12:35

Opprinnelig postet av Holters

Det er i hvert fall mitt ønske som supporter.

Mitt også.

Opprinnelig postet av Holters

For jeg orker ikke flere slik hendelser.

Amen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 15 des 11, 13:10

Hvor dyrt kan denne saken koste selve klubben hvis det blir noe dom på dette?Er livredd for fremtiden til klubbenFrown

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 15 des 11, 13:27

Opprinnelig postet av kjell-H

Hvor dyrt kan denne saken koste selve klubben hvis det blir noe dom på dette?Er livredd for fremtiden til klubbenFrown

Er nok et tredelt svar på det, og skal ikke prøve meg på noen summer, men:

Først å fremst en reaksjon fra myndighetene om man blir dømt for unndragelse av arbeidsgiveravgift. Dette vil isolert sett belaste klubben(eller AS) økonomisk.

Forbundet kan også komme med en reaksjon, uten at jeg vet hva de har hjemmel for å gjøre i en sak som denne. Poengtrekk?

Deretter vil omdømmet til klubben bli svekket, og dette vil gå ut over sponsorinntekter og publikumsinntekter. Vi vil bli mindre attraktive for spillere, trenere og dyktige folk som kan tenke seg å ta styreverv eller jobb i administrasjonen.

 

Uansett, om hundre år er allting glemt. Det beste er om klubben slipper så billig som mulig, og at vi får lagt dette bak oss. For så å lære av dette og styre stødig videre uten nye krumspring.

Jeg tror de som skal styre FFK videre har skjønt at det er best å holde sin sti ren. Da er det viktig at også supportere og mannen i gata er tålmodig i forhold til resultater. Merverdien i FFK er det positive engasjementet og da er det viktig at det fortsetter med en fornuftig styring videre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 15 des 11, 14:40

Opprinnelig postet av Holters

Når det er sagt, selv om jeg har mine tvil, så kan det jo være at FFK juridisk sett har sitt på det tørre. I media har det tidligere kommet frem at klubben hvert eneste år har mottatt scoutingrapporter fra Estland. Det er ikke ulovlig å inngå dårlige avtaler, og det kan være vanskelig å bevise at det ikke er en scoutingavtale når FFK faktisk har mottatt rapporter. Det blir spennende å se hvordan politiet skal argumentere for og bevise at disse rapportene er helt verdiløse.

Ikke nok med at vi fikk scoutingrapporter, men de første årene hadde vi også estlendere på prøvespill. Joel Lindpere var på prøvespill før 2007 sesongen og vi hadde vel to prøvespillere før 2006 sesongen også, hvorav jeg mener å huske at en av de var landslagsspiller. (Også hadde vi Kristen Viikmae på lån en liten stund men han kom vel neppe på grunn av scouting)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 15 des 11, 14:43
Endret: 15 des 11, 16:18
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Forbundet kan også komme med en reaksjon, uten at jeg vet hva de har hjemmel for å gjøre i en sak som denne. Poengtrekk?

Innstillingen til doms og sanksjonsutvalget når det gjalt Stabæk og Gunnarsonsaken var på 500000 noe som var maks av det dem kunne gi. Rent økonomisk er det da maks. Tror ikke det blir poengtrekk ettersom dem ikke innstilte til det for Stabæk.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 15 des 11, 14:44
Endret: 15 des 11, 14:49
Endret av: Welhaven

Opprinnelig postet av sarpen

Denne er herved arkivert og blir tatt frem ved en passende anledning.

Finner forøvrig innlegget som et prakteksemplar på efefkå kulturen.

Ønsker deg og dine en riktig god jul og god bedring!

Her klager du på kultur, men hva er du gjennomsyra med? Du har vel aldri uttalt FFK på en ordentlig måte eller skrevet det korrekt noen gang. Klag på anti-sarp-kultur, men det artige er jo at du er jo prakteksemplaret på det motsatte. Foot in mouth

God bedring til deg og, må gjøre vondt å møte seg selv så kraftig i døra. Kiss

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 15 des 11, 15:48

Siden jeg ikk bor i Østfold, så reagerer jeg litt på hvordan saken blir fremstilt i media når folk som ikke leser f-b.no hver time spør meg.

1. Synes de kunne vært flinkere til å påpeke at dette er en avtale det tidligere styret hadde ansvaret for (kommer sjelden frem av overskriftene).

2. At Skatt Øst allerede har sett på saken, og den er ikke akkurat rykende fersk.

3. At nåværende styre avsluttet avtalen så fort dette ble avslørt.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 15 des 11, 16:09

En annen ting som jeg har holdt inne et par år er: Hvem er det egentlig Raio bruker som frisør? Bør ikke koste noe særlig mer enn 50 kroner uten moms den sveisen der.

 

http://www.f-b.no/ffk/politiet-i-dialog-med-piiroja-1.6667609

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 des 11, 20:57

sikkert den samme som jeg bruker Cool

---------------------------

Aldri se ned på noen, med mindre du hjelper dem opp...


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 15 des 11, 21:23

Morgan med nye påstander i F-B

Jeg kaller det påstander, siden vi kun har Morgans eget ord for dette. Men dersom han snakker sant om dette, er det jo rart at ikke Raio dro tidligere?

Videre - Morgan skal altså ha blitt satt på glattcelle av politiet. Virker ikke også det som at politiet går inn for å lage ekstra drama?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 15 des 11, 21:31
Endret: 15 des 11, 21:32
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Tøfflus

Morgan med nye påstander i F-B

Jeg kaller det påstander, siden vi kun har Morgans eget ord for dette. Men dersom han snakker sant om dette, er det jo rart at ikke Raio dro tidligere?

Raio var jo på vei til Tyrkia men ble nekta. Mener å huske han var litt muggen for det og det skjønner jeg jo hvis Morgan hadde lova han  at han skulle få gå billig.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 15 des 11, 21:33

Ja, kan ikke helt forstå den, er forøvrig enig i at det blir litt drama queen å putte ham på glatt celle når saken har versert i media i månedsvis. De involverte har vel eventuelt tenkt på å samkjøre forklaringa si før dette her hvis de planlegger det. Kan også ha noe å gjøre med at de fant endel nytt da, da er det jo større behov for å hindre bevisforspillelse.


Gargamel

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 des 11, 23:14

Opprinnelig postet av Holters

 

Pengene endte jo til syvende og sist opp på Piirojas konto.

 

Er dette fakta, eller er det noe du tror ?

 

Uansett, er det fremdeles ingen som er dømt enda, og her i Norge er man uskyldig til det motsatte er bevist. Syns det er mange som glemmer akuratt det... 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 des 11, 00:10

Opprinnelig postet av Gargamel

Opprinnelig postet av Holters

 

Pengene endte jo til syvende og sist opp på Piirojas konto.

 

Er dette fakta, eller er det noe du tror ?

Sannsynligvis noe Holters vet, og som de fleste andre går ut i fra med stor sannsynlighet.

Man kan si hva man vil om hva som er eller ikke er lov i Estland, men saken er at det er stor sannsynlighet for at skatteyteren har unndratt penger fra beskatning i Norge, med arbeidsgiverens medvirkning. Slik media beskriver saken så tyder alt på det. Så får tiden vise hvem som blir stilt til ansvar. Forhåndsdømmingen av Morgan Andersen er jeg ikke noe for, det var mange personer både i klubbledelse og styre, og i selskapet også som burde vite hva som foregikk.

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


Gargamel

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 des 11, 00:27

Du er ikke for forhåndsdømming av MA,  men resten av forhåndsdømmingen er du for ?


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 16 des 11, 00:38

Opprinnelig postet av Holters

Først og fremst må jeg bare si at hele denne saken virkelig plager meg. Jeg er direkte flau på klubbens vegne, og kunne ønske at man - Svein - la seg helt flate i media og var enda mer ydmyke. Det finnes ikke ord for hvor lei jeg er av inkompetent ledelse. Styringen av FFK i årene 2004-2009 fremstår som en parodi på seg.

Resten av innlegget fjernet for å gjøre siteringa kortere

Jeg kan ikke se at FFK ved Svein Johannessen skulle legge seg flate. Dagens styre har ikke inngått avtalen, og det nytter ikke å legge seg flat på andres vegne. Inkompetent ledelse har det vært i mange perioder i FFK, men vi som medlemmer har vært med på å velge de. 

Saken er under etterforskning og etterforskningen, en eventuell rettsak og deretter dommen vil gi svaret på hva som har skjedd. Pr i dag foreligger det naturlig nok ingen tiltale.  Det snakkes mye om at de fire personene som foreløpig er siktet er de som sitter med ansvaret. Det er meget usannsynlig at avtalen kan erklæres falsk. Det som faktisk er spørsmålet er om pengeoverføringen skulle vært trukket skatt av, og innrapportert som lønn. For klubbens del ville det da innebert en kostnadsøkning på arbeidsgiveravgift . Vi skal huske på at regnskapet er revidert og godkjent av autoriserte revisorer. Så vidt meg bekjent foreligger det ingen note fra revisorer om at det skulle vært trukket skatt av dette. Deretter er regnskapene også godkjent av årsmøtene. 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 16 des 11, 00:42

En ting til. Dagbladet påstår i dag at grunnen til at media var tilstede når Økokrim kom var at de var varslet fra en i klubben. Jeg trodde slike lekkasjer var en sagablott .........

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 16 des 11, 08:02


Morgan Andersen måtte faktisk kle av seg naken, videre for å bli sjekket i endetarmen. Altså; what the fuck?

Hvordan i all verden kan Politiet mene dette er en korrekt håndtering og riktig prosedyre?

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 14 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24