Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK-budsjettet 2012

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 08 des 11, 11:23
Endret: 08 des 11, 11:27
Endret av: Plankekæll

FFK-budsjett på 60 millioner kroner.

– Det er noe ned fra de tallene vi ender opp med i 2011, først og fremst på grunn av publikumssvikt, sier Johannessen til samme avis.

FFK trakk på sine 15 hjemmekamper i årets eliteserie et snitt på 9.119 tilskuere.


Er det virkelig publikumssvikt for FFK å ha 9.119 tilskuere i gjennomsnitt på 15 hjemmekamper?? De har vel budsjettert med langt lavere publikumsoppmøte? 

Hvis man trakk langt flere tilskuere enn man hadde budsjettert med kan man nesten tro det har rabla for herr Johannessen, noe som jeg håper det ikke har gjort.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 08 des 11, 11:40

Det er forskjell på budsjett mål og "hårete mål". Mener man budsjetterte med ca 8.000 i år, men hadde nok et mål på minimum 10.000. Synes det er bra at man er nøkterne, noe som kan gi handlingsrom i sesong om det skulle vise seg at man har budsjettert lavt på inntektssiden.

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 08 des 11, 11:49

Jeg er ikke uenig i budsjettet for neste år. Det som overrasker meg er at man snakker om publikumssvikt, noe det absolutt ikke var i år.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 08 des 11, 18:21

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er forskjell på budsjett mål og "hårete mål". Mener man budsjetterte med ca 8.000 i år, men hadde nok et mål på minimum 10.000. Synes det er bra at man er nøkterne, noe som kan gi handlingsrom i sesong om det skulle vise seg at man har budsjettert lavt på inntektssiden.

 

Mener å huske det samme.. tror faktisk tallet var et snitt på 7500... er litt usikker, men kalle 9.119 tilskuere en publikumssvikt virker rart på meg


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 08 des 11, 18:29
Endret: 08 des 11, 18:30
Endret av: Knuty


Opprinnelig postet av Jan Rafn, om 2011-budsjettet
Det må 7200 betalende for å nå budsjett. Det varierer litt med fribilletter fra kamp til kamp. 

Link.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 08 des 11, 18:36

Opprinnelig postet av Knuty


Opprinnelig postet av Jan Rafn, om 2011-budsjettet
Det må 7200 betalende for å nå budsjett. Det varierer litt med fribilletter fra kamp til kamp. 

Link.

Akkurat!

Da er ikke over 9.000 tilskuere tilskuersvikt fra Fredrikstad Stadion. Enkelt og greit.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 08 des 11, 18:37

Husk at de 7200 er betalende tilskuere, mens de 9119 er med frikort. Kan også hende at de tenker på den generelle publikumssvikten i Tippeligaen. Den kommer nok til å treffe oss hardt til året tror jeg. Engasjementet rundt klubben er på vei nedover og publikumstallene falt også ganske mye i siste halvdel av sesongen.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 08 des 11, 21:33

Åssen kan vi ende på et budsjett på 60 mill,mens Tromsø ender på 65 mill? Tromsø har under halvparten av vårt tilskuer tall itillegg.

 

Ser forøvrig at Vålerenga lander på ca 120 mill.........helt utrolig synes jeg. De må kanskje ha skyhøye lønnsutgifter.

 

Men tilbake til oss selv: har vi for dårlig utbetaling ifra sponsorer? all den tid vi med 9100 pr kamp,ender på 60 mill,eller er det andre mekanismer som spiller inn her?

Svar mottaes med takk,ifra noen av dere som 'kan' detteWink


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 08 des 11, 21:35

Opprinnelig postet av Rey

Husk at de 7200 er betalende tilskuere, mens de 9119 er med frikort. Kan også hende at de tenker på den generelle publikumssvikten i Tippeligaen. Den kommer nok til å treffe oss hardt til året tror jeg. Engasjementet rundt klubben er på vei nedover og publikumstallene falt også ganske mye i siste halvdel av sesongen.

 

 

støtter denne altså.....vi er helt avhengig av en god start på sesongen.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 des 11, 22:32

Jeg tror ikke snittet vil gå ned neste år. Det vil være noen kamper som trekker mange folk, akkurat som i år (spesielt RBK og VIF), og på de dårlig besøkte kampene ligger vi ikke mye over snittet fra 1. divisjon. Altså kan vi regne med at grunnfjellet, de som stort sett går på alle kamper uavhengig av resultat, utgjør seks-sju tusen.

I tillegg tror jeg noen av de sarpingene som brukte å gå før, kommer til å komme tilbake. Da tenker jeg på de som er mer opptatt av tippeligafotball i seg selv enn av klubben Sarp 08, og folk som bor i "ingenmannsland" (Greåker, Skjeberg, Årum) og sympatiserer litt med både FFK og Sarp. Kanskje disse vil utgjøre nok til å heve snittet med et par hundre.

Ser vi utviklingen i Tippeligaen under ett har jeg vondt for å tro at tilskuertallene skal gå særlig mer ned nå (snittet for hele serien vil nok gå ned da Hønefoss/Ulf vil trekke mindre enn Start/Sarp, men for de 14 lagene som er de samme som i år, tror og håper jeg bunnen er nådd - kanskje med unntak av Stabæk som må tilbake til Nadderud).

Og på lørdag skal jeg gi mitt bidrag til budsjettet, og kjøpe sesongkort :)

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


morteno

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 09 des 11, 19:20

tilskuertall :

-2008 -11530

-2009 -10313

-2010 -6806 adecco 

-2011-9119

hentet fra NIFS  

Det vil si at antall tislkuere er dalene. Nå hadde vi enormt mye folk i Sølvsesongen, men det kan jo ha noe med spillerstil som tilsa at det var underholdende å gå på kamp. Tipper at neste år går vi over 10.000 i snitt inkl fribiletter. 

setter vi en gjennomsnittspris på 1600 kr ala 5000 solgte sesongkort 9600000 men regner med at ikke alt tilfaller klubben. 

Så kommer sponsorinntekter (pdf, priser i bunn) hvor næringslivet i Fredrikstad ikke er det største. Så der skulle nok det være fult mulig og hente ut mere inntekter, men igjen kommer dette ann på hvordan laget presterer på banen og om det er underholdene. 

Som Tøfflus sier så tror jeg også at noen særpinger kommer nedover for å se TL fotball, som er vel og bra.

Tilskuertallene for 2012 tipper jeg kommer til å bli omtrent det samme, men Sogndal trekker ned.

16 mai kampen er bortekamp så den kan faktisk trekke litt ned. 

skal klubben nærmere seg de øverste må nok også inntektene opp. 

 

 

---------------------------

Stå på guttæne


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 09 des 11, 22:34

Opprinnelig postet av morteno

Tilskuertallene for 2012 tipper jeg kommer til å bli omtrent det samme, men Sogndal trekker ned.

16 mai kampen er bortekamp så den kan faktisk trekke litt ned. 

skal klubben nærmere seg de øverste må nok også inntektene opp. 

 

 

Det store problemet til fredrikstad-folk er at man har en frapperende evne til å ta innover seg fakta..

sarpsborg rykket ned og det er den eneste kampen som er garantert utsolgt. mot hønefoss/sogndal er det 7-9000 og det er 2-500 ned i snitt avhengig av hvordan man regner.. (og starts posisjon)

man kan like det eller ikke,  men fakta har en egen evne til å forbedre og prege diskusjoner

god jul. hansa ekstra vellagret (fra butikk) kan anbefales Laughing

 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 09 des 11, 23:07

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av morteno

 

 

Det store problemet til fredrikstad-folk er at man har en frapperende evne til å ta innover seg fakta..

sarpsborg rykket ned god jul. hansa ekstra vellagret (fra butikk) kan anbefales Laughing

 

Har sarpingene noen store problemer tro?

Sarpsborg rykket ned, kos det med nedrykkspilsen du. Når det gjelder øl så foretrekker jeg juleølet fra Aas.

Kan anbefalesLaughing

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 09 des 11, 23:46


vi sliter med stadion. vi sliter med at det tar tid å bygge engasjement osv osv ..

 

ting tar litt tid, men for å sitere taube "så lenge skutan kan gå, så lenge hjertat kan slå" så er det håp Smile

 

Aas(s) har vi vært innom,. som alltid gode produkter, men relativt sett så er jeg mer fornøyd med fatølet enn dette årets juleøl..

mye prek om mat og drikke her.. ble litt klar or la dolce vita.. både i roma og plankebyen


morteno

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 11 des 11, 12:41

forsatt Foyn så har vi  fredrikstad folk ett bedre forhold til klubben vår, vi stiller på kamp men at ikke alle er like ivirige er en annen sak. vi banka s08 i adeco også.  

s08 har størtst engasjement når de skal møte FFK, ellers er det ikke mye og skryte av. 

 

---------------------------

Stå på guttæne



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3