Husk meg
Brukernavn
Passord

30. serierunde: LSK - FFK, søn. 27/11 kl. 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 nov 11, 20:47


ja du mener at vi bør være en toppklubb som kjemper om medalje og da hærjer man jo Cool

 

 

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 nov 11, 21:03

Opprinnelig postet av lordofwhat


ja du mener at vi bør være en toppklubb som kjemper om medalje og da hærjer man jo Cool

 

 

Vil du være fornøyd med at FFK er en jo-joklubb som ikke har andre ambisjoner enn å fremedle spillere for andre lag og å holde plassen?

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 nov 11, 21:07

Opprinnelig postet av Plankehue

Opprinnelig postet av Willy René


Du får gjøre hva du vill med dine egene penger, men disse setningene dine her er like flaue for FFK supportere som FFK spillte i dag.

Det var siste kamp, og de var ikke mye å spille for. Selv om man skulle ønske å passere Viking.

Du synes hva du vil og det gjør jeg også.

"Ikke mye å spille for"?

Jeg gjentar: Det laget har vist i år er kun unntaksvis motiverende for å fornye sesongkortene.

 

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 nov 11, 21:09

jeg vil være fornøyd om ffk holder seg på en fornuftig økonomisk linje og ikke faller for den samme fristelsen som sist da klubben nesten gikk konk .........og holder plassen Wink

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Kai Karate

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 53

Lagt til: 27 nov 11, 21:14

Opprinnelig postet av Rey

Ellers syns jeg Aune er litt feig som ikke bytter inn Standerholen eller Singh når de likevel er på benken. Men det er kanskje et signal om at de ikke vil bli satset på videre?

 

Kunne ikke vært mer enig. Er det ikke bedre at en av disse ungguttene får prøve seg litt istedefor f.eks Ramberg. Når skal de lokale talentene få litt spilletid? Dette burde vært en gyllen mulighet til å gi unggutta en liten fjær i hatten etter en lang sesong, noe som sikkert hadde gitt dem enda mer motivasjon til neste sesong..


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 nov 11, 21:18

Opprinnelig postet av lordofwhat

jeg vil være fornøyd om ffk holder seg på en fornuftig økonomisk linje og ikke faller for den samme fristelsen som sist da klubben nesten gikk konk .........og holder plassen Wink

Hvis det ikke finnes andre alternativ enn de du sikter til, det vil si at det å være med å prege norsk fotball er det samme som "å falle for fristelsen  som da klubben nesten gikk konk" så er det vel ikke mange som gidder å følge med etterhvert.

Så det er ikke mulig å bli et stabilt topplag uten å mislykkes økonomisk?

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 nov 11, 21:23

Opprinnelig postet av lordofwhat

jeg vil være fornøyd om ffk holder seg på en fornuftig økonomisk linje og ikke faller for den samme fristelsen som sist da klubben nesten gikk konk .........og holder plassen Wink

enig der. syns vi skal ha en 5 års plan om å etablere oss høyere på tabellen, og få bedre økonomi. klarer vi nå i et par år å holde oss rundt 10 plass på tabellen med lite ressurser, så kan vi innen 5 år bli stabile rundt 5-7 plass så er jeg fornøyd.

vi kan ikke satse penger vi ikke har, å vi bør også være forsiktig med å bruke de vi har også. gjerne tenke seg godt igjennom alt vi skal bruke penger på. vi må ha inn et par spillere, det er det ikke noe tvil om hvis vi skal holde oss i tippeligaen. men jeg trur også de guttene vi har i laget har vokst mye som spillere denne sesongen. det å holde lag som stabæk, sandnes og hønefoss bak oss trur jeg ikke skal bli et problem med et par forsterkninger. stabæk kommer til å slite stort om ikke de får inn kapital.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 27 nov 11, 21:23


Vi må tenke økonomisk og langsiktig og prøve å bygge opp et lag som blir bedre og bedre hver sesong. Mister vi noen unggutter underveis er det greit så lenge det blir betalt godt for dem. Se på Strømsgodset, Tromsø og Aalesund som blir bedre og bedre hvert år uten å gå konk. Se gjerne også på Start og Vålerenga som har dyre lag som underpresterer. Vi vinner ikke medlaje neste år, men kanskje vi gjør det om 3-5 år hvis vi tenker fornuftig nå.

 

 


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 27 nov 11, 21:29

Opprinnelig postet av Erikk


Vi må tenke økonomisk og langsiktig og prøve å bygge opp et lag som blir bedre og bedre hver sesong. Mister vi noen unggutter underveis er det greit så lenge det blir betalt godt for dem. Se på Strømsgodset, Tromsø og Aalesund som blir bedre og bedre hvert år uten å gå konk. Se gjerne også på Start og Vålerenga som har dyre lag som underpresterer. Vi vinner ikke medlaje neste år, men kanskje vi gjør det om 3-5 år hvis vi tenker fornuftig nå.

 

 

Helt på linje. I år klarte vi å beholde plassen og fikk en 12. plass. Neste år kan vi satse på å rykke et par hakk opp samtidig som vi får stabilisert økonomien og kan få penger til å satse.
Vi MÅ bygge både et økonomisk og sportslig platform - hvor vi kan stå trygt. Da kan vi i neste omgang stase på både medaljer og spill i Europa.

 


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 nov 11, 21:30


joda men det tar lenger tid å skape det laget som kan være med å prege norsk fotball hvis man ikke bruker rike onkler og penger man ikke har.

 

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 nov 11, 21:39

Opprinnelig postet av lordofwhat


joda men det tar lenger tid å skape det laget som kan være med å prege norsk fotball hvis man ikke bruker rike onkler og penger man ikke har.

 

Selvfølgelig kan man ikke bruke penger man ikke har, og være avhengig av rike onklers gode humør eller furting er heller ikke bra.

Allikevel bør klubben ha klare uttalte ambisjoner, annet enn å foredle innkjøpte ungutter og selge til større klubber.

Det må også være lov til å være frustrert over dagens elendige innsats, da frister det ikke å bruke kr. 2900.- ganger 3 neste år, man betaler tross alt for underholdning og en tro på fremtiden.

Da kan man heller kjøpe billetter til de kampene man har lyst til å se. Publikumstallet vil falle hvis det kun unntaksvis kan oppleves minneverdige øyeblikk som kampene hjemme mot RBK, VIF og Brann. Det er derfor vi betaler fordi det er slikt vi vil oppleve........, litt oftere.

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 nov 11, 21:52

klubben har nok også ambisjoner om å ta litt metall av diverse farger etter hvert men klubben kan ikke gå ut å si "neste år er ambisjonene bronse og europaspill" når det ikke finnes noe grunnlag for det.

da er det bedre som en annen person skrev at det legges en plan på 3-5 år der man legger det sportslige og økonomiske fundamentet for suksess for så å kunne kose seg med edelt metall senere...Laughing

 

når det gjelder sesongkortene så ikke tenk på den siste kampen som ikke hadde betydning men heller på sesongen under ett og hvor nære vi faktisk var europa allerede neste år (cup semi og en finale der vi sikkert hadde vunnet på erfaring Cool)

 

 

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 nov 11, 21:58
Endret: 27 nov 11, 21:59
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av lordofwhat

 

når det gjelder sesongkortene så ikke tenk på den siste kampen som ikke hadde betydning men heller på sesongen under ett og hvor nære vi faktisk var europa allerede neste år (cup semi og en finale der vi sikkert hadde vunnet på erfaring Cool)

 

 

Hvis du tror at jeg kommer til å gjennomføre truslene om å la være å kjøpe sesongkort tar du feil. Har vært trofast med 3 sesongkort siden 2004, fortsetter nok til the bitter end.......Wink Kommer tilogmed til å betale de før 31.12.

Jeg ble bare så jæsskla irritert over kampen i dag......Yell

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 27 nov 11, 22:08


jeg har allerede kjøpt mitt faktisk så jeg er klar ...kampen i dag orker jeg ikke å snakke om

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 nov 11, 22:11

Opprinnelig postet av lordofwhat


jeg har allerede kjøpt mitt faktisk så jeg er klar ...kampen i dag orker jeg ikke å snakke om

OkeyDokeyCool

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 27 nov 11, 23:50

Opprinnelig postet av Rey

..

Ellers syns jeg Aune er litt feig som ikke bytter inn Standerholen eller Singh når de likevel er på benken. Men det er kanskje et signal om at de ikke vil bli satset på videre?

Jeg forstod ingenting når Ramberg ble satt inn mot slutten mens Simen Standerholen ble sittende på benken? Hvorfor i all verden brukte man ikke anledningen til å la både ham og forsåvidt Sanpreet få litt erfaring fra tippeligaen?!

---------------------------

Svaberget for alltid!


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 28 nov 11, 00:39


Kampen mot lsk betydde vel noe?Var det ikke 140000kr å tjene på å passere viking på tabellen.Det utgjør en del sesong kort hvis dem hadde vunnet i dag.

Nå så ikke jeg kampen da jeg var på jobb,men virker som det var heller dårlig ut i fra hva som skrives om kampen.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 nov 11, 01:11

Opprinnelig postet av Haarek
Kampen mot lsk betydde vel noe?Var det ikke 140000kr å tjene på å passere viking på tabellen.Det utgjør en del sesong kort hvis dem hadde vunnet i dag.

På en annen side, så kan også klubben tjene gode penger på slippe til ungdommen i løpet av sesongen, så om flere unge hadde fått sjansen og oftere, så kunne man sikkert tjent inn en slump der også.

Klippet og limt fra en bruker på vgd.no

Spiller som...                             Under 19    Under 23

starter eller spiller min. 45 min. 5 poeng     3 poeng

spiller minimum 30 min.               3 poeng    2 poeng

spiller mellom 10 og 30 min.        2 poeng    1 poeng

 

01. Viking: 622 (000 kroner)
02. Aalesund: 585
03. Sogndal: 568
04. Strømsgodset: 497
05. Fredrikstad: 441
06. Tromsø: 417
07. Start: 395
08. Vålerenga: 379
09. Lillestrøm: 359
10. Rosenborg: 357
11. Sarpsborg: 340
12. Stabæk: 316
13. Molde: 303
14. Odd: 282
15. Haugesund: 167
16. Brann: 94

Så kan man undre seg hva dem driver med i Brann. Det var ikke måte på til jumboplass heller.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 28 nov 11, 02:39

Opprinnelig postet av Arte et labore

Opprinnelig postet av Haarek
Kampen mot lsk betydde vel noe?Var det ikke 140000kr å tjene på å passere viking på tabellen.Det utgjør en del sesong kort hvis dem hadde vunnet i dag.

På en annen side, så kan også klubben tjene gode penger på slippe til ungdommen i løpet av sesongen, så om flere unge hadde fått sjansen og oftere, så kunne man sikkert tjent inn en slump der også.

 

Ja og jeg mente ikke at ungdommen ikke skulle slippe til.Det var noen som skrev at kampen var ubetydelig,og det var den ikke.

Jeg er helt enig med dem som skrev ,hvf sette inn Ramberg i steden for eks Standerholen.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 nov 11, 07:54


Det er sånne taktiske vurderinger hvor jeg føler Aune kommer til kort og virkelig har mye å jobbe med.. Han er flink med gutta, han har respekt, tror han klarer å skille bra mellom det å være et medmenneske, men også overordnet, samt at hans verdier i forhold til klubben og hvem man skal satse på er gode. Derimot; det taktiske - oh man..

Han står jo å forteller etterpå hvor slitsomt det var for gutta og at de har hatt lang sesong - så hvorfor i all verden bruke de? Irriterende Tom Freddy, her kan du hente deg inn..

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3