Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker vinter 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 50 7

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 okt 11, 23:33

Opprinnelig postet av General Gardener

(Generelt for talentutviklingen i Norge mener jeg også at det fokuseres altfor mye på lagresultater fremfor spillerutvikling. Et enormt fokus på tabeller og rivalisering i veldig tidlig alder, fører jo til at trenere velger å fokusere på fysiske og taktiske egenskaper fremfor tekniske. I barne- og ungdomsårene må resultatfokuset byttes ut med fokus på spillerutvikling og tekniske detaljer!!!)

Der sa du det ja!

Jeg har sett litt på norsk fotball og internasjonal fotball i det siste på TV, og fyttirakkærn så dårlige basisferdigheter norske fotballspillere besitter.

Det er ikke akkurat flust av tekniske begavelser i norsk fotball nei.

Hvis Norge skal komme til noe sluttspill kun grunnet fysikk og taktikk så er det like greit at vi ikke kommer dit.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 18 okt 11, 23:51

Jeg elsker talenturviklingsdiskusjoner, men skal ikke ta så mye da det fort blir avsporing. Jeg tror at en stor del av unge talenter i Norge i dag kan gjøre flust av finter og triks som de største stjernee kan. MEN forskjellen ligger i tempoet. Jeg har selv gått gradene med lokal talentsatsing, sone og krets lag i Oslo, men jeg har ALDRI hørt at jeg skal trene på å gjøre noe i stort tempo. Mange kan gjøre en sålevenning/Cruyf venning etc, men svært få klarer å gjøre det i TL sitt tempo, eller tempoet i 3 div for den saks skyld. Måtte bare få det ut, og håper det har blitt mer fokus på det nå enn for få år siden da jeg var i den alderen!  La overgangsdiskusjonen fortsette..!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 25 okt 11, 20:44

Arnold Origi trener med FFK: http://www.moss-avis.no/sport/origi-trener-med-fredrikstad-fk-1.6571315 

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 okt 11, 06:49

Stabæks Johan Andersson skal i forhandlinger med andre Tippeliga-klubber. 

Vi vet ikke om vi er i tippeligaen enda så glem han...

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 27 okt 11, 15:54

Gashi har skrevet under for 2 nye år med HIF

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 27 okt 11, 19:58

Noen som vet om vi fortsetter og få penger for Ardian nå som han har forlenga?

 


http://www.dagbladet.no/2011/10/27/sport/fotball/helsingborg/allsvenskan/ardian_gashi/18791895/

 

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 nov 11, 09:57

Vi er i dialog med fire nye spillere

 

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 02 nov 11, 11:09

Så vanvittig god lesning. Også deilig å se at de allerede nå forhandler kontrakt med spillere som Hussain, som har kontrakt ut 2013. 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 02 nov 11, 12:53

2012 kommer til å bli et meget spennende år, hvis alt nå går etter planen. Artig artig artig :-)

Lurer på hvem de rutinerte spillerne er jeg.. Innenlands eller utenlands..

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 02 nov 11, 14:58


Jeg vil anta at den rutinerte spileren det er snakk om er en spiss noe vi absolutt trenger siden Borges skal bort. Jeg vil også si jeg liker at Jocke:

Tenker langsiktig og vil forlenge med spillere det er viktig for oss at ikke blir Bosman

Tenker langsiktig ved å prøve å få flere unge spillere inn i laget

Tenker langsiktig ved å si at vi skal være smarte økomomisk

Se på Strømsgodset som har et ungt lag som blir bedre og bedre, jeg mener at vi har et større potensiale enn dem siden vi har bedre publikumsoppmøte og en ny flott stadion.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 02 nov 11, 15:02

Opprinnelig postet av Erikk

Se på Strømsgodset som har et ungt lag som blir bedre og bedre, jeg mener at vi har et større potensiale enn dem siden vi har bedre publikumsoppmøte og en ny flott stadion.

Word! Dette blir en spennende tid fremover. Kribler allerede i fingrene etter å klikke seg inn på siden her å se "FFK har signert xxxxx"..

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 nov 11, 15:14
Endret: 02 nov 11, 15:16
Endret av: scheien

Opprinnelig postet av keiko99

Vi er i dialog med fire nye spillere

 

reagerte på to ting i den artikkelen der. står at vi vant 2-0 mot enga. det var vel egentlig 2-1.

men det viktigeste av alt var at jeg mins å huske at jeg har sett et sted at jabbie allerede har forlenget til 2015. her står det at han ikke har skrevet kontrakt enda. kan hende det er jeg som har drømt eller noe men.

ser nå at holters skrev det i jabbie tråden. da må han ha tatt feil da regner jeg med.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 nov 11, 15:29
Endret: 02 nov 11, 15:30
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av scheien

ser nå at holters skrev det i jabbie tråden. da må han ha tatt feil da regner jeg med.

Det stod i en fb-artikkel:

"– Han har riktignok kontrakt med oss ut 2015, men noen stor overraskelse  er det ikke om andre kjøper han ut før den tid. Vår målsetting er jo å  hente spillere, for så å selge dem videre, sier Jonsson til Fredriksstad  Blad."

Og klubben bekreftet det da jeg spurte...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 nov 11, 15:39

syns det er litt merkelig at det står to forskjellige ting, hva er egentlig riktig. han kan vel ikke skrive kontrakt for oss før alt er klart med klubben hans. hvis han kunne det så har han kanskje skrevet under til 2015, men at det står igjen detaljer med klubben han spiller for.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 02 nov 11, 22:14

Opprinnelig postet av Erikk


J

Se på Strømsgodset som har et ungt lag som blir bedre og bedre, jeg mener at vi har et større potensiale enn dem siden vi har bedre publikumsoppmøte og en ny flott stadion.

Vil faktisk stikke frem hodet og si at godset har nådd taket for hvor gode de kan bli med den satsingen de driver med nå..

Resultatmessig så har de en 12 plass for to år siden etterfulgt av to sjuende plasser de siste to årene.. Deila blir hyllet i alle aviser, men spillemessig har de hatt tilbakegang i år. De har kjørt en - etter forholdene - flott modell med lånespillere fra city, norske leiespillere og et par norske veteraner..

Nå er Berget borte; de beste city-spillerne er på vei tilbake, ungdommen begynner å få primadonnenykker og veteranene er på hell.. Så vidt jeg kan se så leter de etter nye spillere fortsatt på restesalg og det er et lykkehjul..

Motsatsen er f.eks brann som har rotet sinnsykt de siste årene, men det er kroner/investorer nok til ¨å hente inn ojo, gustavhino og austin.. Det alene holder til en ok serieplassering og cupfinale..

FFK var i grøfta og har kjørt et fint løp (men han havner tross alt på 14 plass...) men det er utopi å tro at dagens modell skal rase oppover tabellen.. Man henter inn spillere fra andre hylle (noen grunnet skader, noen grunnet spilletid og diverse grunner) og for hver horn blir det en myrie og keene..

Horn og Hussain har så vidt jeg vet et år igjen av kontrakten ?  Blir veldig overrasket hvis de forlenger, og ikke allerede nå sonderer terrenget mtp en av de store i norge eller utlandet.. Da er det å starte over på nytt igjen for ffk..

Penga rår..


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 02 nov 11, 22:29

Opprinnelig postet av foyn

Horn og Hussain har så vidt jeg vet et år igjen av kontrakten ?  Blir veldig overrasket hvis de forlenger, og ikke allerede nå sonderer terrenget mtp en av de store i norge eller utlandet.. Da er det å starte over på nytt igjen for ffk..

Penga rår..

Hverken Horn eller Hussain har levert så bra at de kommer til å forvente det enda. Jeg tror Hussain skriver under på en avtale til ut 2015 med klausuler om å få gå. Mulig det samme med Horn. Jeg har inntrykk av at spesielt Horn, men også Hussain ser på FFK som et spennende prosjekt og de ønsker å bidra. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 02 nov 11, 22:40

Opprinnelig postet av matsinho

 

Jeg tror Hussain skriver under på en avtale til ut 2015 med klausuler om å få gå.

Slike klausuler er ikke lov i Norge. De inngås nok fortsatt muntlig (Moa til Hannover er et eksempel), men er altså ikke lovlige. (Hussain har forresten kontrakt ut 2013, ikke 2012).

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 03 nov 11, 10:32

Jeg har en følelse av at vi aldri har hatt så god kjemi i troppen som nå. (ikke at det alltid resulterer i sportslig suksess). Samt tror jeg Horn som fikk karrieren reddet av denne muligheten i FFK, og Hussain som var uønsket i Enga, ønsker å vise litt takknemlighet tilbake. Hussain trenger lenger tid i norge før han tar steget videre - noe jeg forventer at han gjør. Horn har potensialet til å bli en glimrende TL stopper i lang tid.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 03 nov 11, 12:46

Opprinnelig postet av Rey

Slike klausuler er ikke lov i Norge. De inngås nok fortsatt muntlig (Moa til Hannover er et eksempel), men er altså ikke lovlige. (Hussain har forresten kontrakt ut 2013, ikke 2012).

Fullstendig klar over det =) Tror allikevel en sånn "avtale" må innføres for å holde på alle de spillerene. Nå har FFK vist seg gode til å selge når prisen er riktig, så det er kanskje forsikring nok.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 03 nov 11, 14:04

Magnus Haglund har bestemt seg for å gi seg som Elfsborg-trener.

Del på facebook

Ifølge fotbollskanalen.se er det Stabæk-trener Jörgen Lennartsson som etter alt å dømme tar over Elfsborg-jobben. Først etter at Tippeligaen er ferdigspilt vil Lennartsson bli presentert som ny trener i klubben, hevder nettstedet.

- Han flytter hjem til Göteborg, sier en kilde til nettavisen.

Lennartsson har tidligere vært landslagstrener for Sveriges U21-landslag.

Haglund skal ifølge nettstedet være aktuell for Lillestrøm og Fredrikstad.



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 50 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3