Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker vinter 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 50 6

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 okt 11, 22:13

ja vi må ha med Jørgen Horn... sikker på at han bare vil bli bedre Laughing

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 13 okt 11, 16:19
Endret: 13 okt 11, 16:24
Endret av: Plankehue

José Mota, Torjus Aaland og Knut Lillebakk er bosman spillere i år. Er det noen av dem som kunne ha vært noe for FFK?

jeg kan lite om dem, men vet at Mota kan score mål.



thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 13 okt 11, 22:50
Endret: 13 okt 11, 22:56
Endret av: thejester

Opprinnelig postet av Plankehue

José Mota (...) er bosmanspillere i år. Er det noen av dem som kunne ha vært noe for FFK?

jeg kan lite om dem, men vet at Mota kan score mål.

Jeg dømmer Mota kun på bakgrunn av de MFK-kampene jeg har sett (ikke mange), men synes han har imponert meg i det jeg har sett. Det som taler i mot han mtp FFK er alderen (79-mod) og at han sannsynligvis har en ganske ålreit lønn.

EDIT: Ifølge skattelistene tjente Mota 1 741 828,- kroner i 2009. Lønna må iallefall ned 70 % før jeg vil signert han.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 14 okt 11, 13:03

Patrik Mörk i Rwanda med FFK og AIK melder han selv på Twitter.

http://twitter.com/#!/AgentMork

---------------------------

Supras Fredrikstad

-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 okt 11, 07:16

Johan Andersson aktuell for FFK   

Hva syntes vi om dette? Spennende spiller og han er bosman men også i søkelyset til LSK og Tromsø blantannet

 

 

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 18 okt 11, 08:10


VI må vel først finne ut hvilken divisjon vi skal spille i?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 18 okt 11, 09:47

Opprinnelig postet av Erikk


VI må vel først finne ut hvilken divisjon vi skal spille i?

Helt enig. Akkurat nå styrer vi mot Adecco, minner grusomt mye om 2009 sesongen. Det har vært mye positivt rundt klubben siden nedrykket, sett ikke mins økonomisk. Vi har hentet spennende unggutter, men det sportslige har lidd kraftig. Vi rykket opp ifjor etter å ha underprestert i 70-80% av sesongen, og årets sesong startet bra før vi nå har kollapset fullstendig. Det er ikke økonomi for en annen løsning enn TFA - derfor sitter han trygt. Priser meg lykkelig hvis vi overlever, og tror og håper at en gjeng med 1 år samspill vil fungere bedre neste år...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 18 okt 11, 13:13

er veldig positiv til han, men som dere sier så bør vi være sikre på å spille i tippeligaen neste år. så er jeg veldig spent på hvor mye lønn han eventuelt kommer til å kreve. han er jo i sin beste alder nå, en spiller som er meget klok, som kan åpne et forsvar helt alene. en spillertype vi trenger i fredrikstad. trur han å tarik kunne passet godt sammen.


Ghost of Sparta

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 18 okt 11, 14:14

Opprinnelig postet av scheien

er veldig positiv til han, men som dere sier så bør vi være sikre på å spille i tippeligaen neste år. så er jeg veldig spent på hvor mye lønn han eventuelt kommer til å kreve. han er jo i sin beste alder nå, en spiller som er meget klok, som kan åpne et forsvar helt alene. en spillertype vi trenger i fredrikstad. trur han å tarik kunne passet godt sammen.

Med FFKs økonomi tror jeg vi kan se lagt etter spillere av den klassen.

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 okt 11, 17:11

SISTE NYTT: – Ønsker å utvide scoutingvirksomheten

Nylig var FFK i Rwanda for å speide etter nye talenter: – Jeg var nede i Rwanda sammen med Patrick Mørk og Bjørn Wesstrøm, som er AIKs sjefsscout, for å se og oppdatere meg på interessante unge spillere, bekrefter Joacim Jonsson.

http://www.ffksupporter.no/nyheter/nyhet.php?id=2081

 

SISTE NYTT: FFKs prøvespillere og kontraktsforlengelser

FFK har for tiden to prøvespillere på besøk, og begge skal ha imponert FFKs sportslige apparat.

http://www.ffksupporter.no/nyheter/nyhet.php?id=2080

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 okt 11, 20:27

Lars Kallevik? Noen som vet noe om denne spilleren?Aldrig hørt om han.Alder?posisjon?

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 okt 11, 20:29

Opprinnelig postet av kjell-H

Lars Kallevik? Noen som vet noe om denne spilleren?Aldrig hørt om han.Alder?posisjon?

Fredrik Haugen-kopi. Tok over etter ham i Løv-Ham. 1994. Du kan lese mer om ham på fredrikstadfk.no:

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4426/372/

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 okt 11, 20:55


Misforstå ikke, det er flott at FFK scouter både i inn- og utland, men finnes ingen talenter i Fredrikstad by?

Går man over bekken etter vann? Østfolds by nr. 1 er mindre representert enn resten av Østfold på FFK eller? Arrester meg om jeg tar feil.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 18 okt 11, 21:32

Opprinnelig postet av Willy René


Misforstå ikke, det er flott at FFK scouter både i inn- og utland, men finnes ingen talenter i Fredrikstad by?

 

Tror du seriøst ikke at FFK har greie på hvem som er gode i lokal miljø?

så svaret på din fråga må bli nej ...

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 okt 11, 21:54

Opprinnelig postet av RG

Opprinnelig postet av Willy René


Misforstå ikke, det er flott at FFK scouter både i inn- og utland, men finnes ingen talenter i Fredrikstad by?

 

Tror du seriøst ikke at FFK har greie på hvem som er gode i lokal miljø?

så svaret på din fråga må bli nej ...

Men da finnes det vel ingen god talentutvikling i Frstad by da eller? Kanskje det bør gjøres noe der?

 

 

 

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 18 okt 11, 22:02

 

[/quote]

Men da finnes det vel ingen god talentutvikling i Frstad by da eller?

 

 

 

[/quote]Har jo hentet noen gode talenter fra trosvik, men det er vist tørke ...

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 18 okt 11, 22:12

Opprinnelig postet av Willy René

Men da finnes det vel ingen god talentutvikling i Frstad by da eller? Kanskje det bør gjøres noe der?

 

Det gjøres det jo. Klubben jobber med nytt treningsanlegg på Mercur og det skal etter planen startes opp et lag for 16(?)-åringer.

Har sagt det før og sier det igjen, la de som styrer klubben nå få tid på seg. De gjør utrolig mye rett om dagen selv om ikke alt arbeidet er synlig fra dag én.

Selv om vi fortsatt ligger noe bak de andre klubbene sportslig så ligger vi allerede mange steg foran på andre områder som vil gi resulater etterhvert. Vi har flere virkelig store talenter, vi har unge nøkkelspillere som fortsatt kan bli enda bedre, vi har en langsiktig og god sponsoravtale med en lokal stor bedrift, vi har norges desidert beste sportsjef som har mange gode planer for klubben så fort økonomien er på plass (Ref. dagens artikler på denne siden), vi har norges beste stadion og ikke minst en ledelse som har snudd alt på under 2 år.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 okt 11, 22:19

Opprinnelig postet av rasle

Opprinnelig postet av Willy René

 

Det gjøres det jo. Klubben jobber med nytt treningsanlegg på Mercur og det skal etter planen startes opp et lag for 16(?)-åringer.

Har sagt det før og sier det igjen, la de som styrer klubben nå få tid på seg. De gjør utrolig mye rett om dagen selv om ikke alt arbeidet er synlig fra dag én.

Selv om vi fortsatt ligger noe bak de andre klubbene sportslig så ligger vi allerede mange steg foran på andre områder som vil gi resulater etterhvert. Vi har flere virkelig store talenter, vi har unge nøkkelspillere som fortsatt kan bli enda bedre, vi har en langsiktig og god sponsoravtale med en lokal stor bedrift, vi har norges desidert beste sportsjef som har mange gode planer for klubben så fort økonomien er på plass (Ref. dagens artikler på denne siden), vi har norges beste stadion og ikke minst en ledelse som har snudd alt på under 2 år.

Flott alt sammen og helt enig, men det er litt rart at en "storby" med 75000 innbyggere ikke produserer flere talenter, da tenker jeg ikke nødvendigvis på FFK men hele fotballmiljøet i byen. Vi må jo til LøvHam for å finne talenter jo?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 okt 11, 22:34

Problemet er at FFK ikke har vært flinke nok til å hjelpe de lokale klubbene med talentutviklingsarbeidet, samtidig som de selv har kommet for sent på banen. Altfor mange spiller fotball opp til 12-årsalderen før de får enkelte treninger i uka i ledelse av kompetente trenere.

Tarik trente som unggutt i en god treningsgruppe med en dyktig leder. Det er helt essensielt for at man skal kunne utvikle gode basisferdigheter med ball.

Ser ut som om FFK begynner å bli flinkere, men de har en lang vei å gå. I 95-99% av tilfellene vil toget ha gått for lenge siden når FFK begynner å hente spillere inn i sitt system. De må kurse trenere i klubbene slik at spillerne får utbytte av de første treningsårene, og så må de hente spillere til sitt system mye tidligere.

(Generelt for talentutviklingen i Norge mener jeg også at det fokuseres altfor mye på lagresultater fremfor spillerutvikling. Et enormt fokus på tabeller og rivalisering i veldig tidlig alder, fører jo til at trenere velger å fokusere på fysiske og taktiske egenskaper fremfor tekniske. I barne- og ungdomsårene må resultatfokuset byttes ut med fokus på spillerutvikling og tekniske detaljer!!!)

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 18 okt 11, 23:30

Opprinnelig postet av General Gardener

De må kurse trenere i klubbene slik at spillerne får utbytte av de første treningsårene, og så må de hente spillere til sitt system mye tidligere.

Og det er vel akkurat det Tor Trondsen blir brukt til i ambassadørrollen. En dag ute i samarbeidsklubbene hver andre uke hvor han da coacher trenerene og hjelper til med å legge opp treningene for de neste 14 dagene. Når han da kommer tilbake 14 dager senere så går han et hakk videre for å få en fin progresjon.

Arnie skrøt mye av det opplegget på forrige medlemsmøte og sa at de klubbene som var med også var veldig fornøyd med opplegget.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 50 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3