Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker vinter 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 42 av 50 42

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 mar 12, 08:34


Jo men han tjente vel 2-4 mill i Viking, og da blir vel veien ned til det vi kaller en fornuftig lønn lang? En annen sak er at vi trenger venstre back mer enn spiss.

Men jeg blir kjempeglad hvis Halvorsen kommer, han har jeg veldig sans for.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 mar 12, 08:37

Opprinnelig postet av rødforalltid
FSI vil bistå FFK med kjøpet av Ole Jørgen Halvorsen. I tillegg blir det vel langt på vei bekreftet av Bengt Sæternes er på vei inn.

Nei, du kødder? Si at du kødder! For all del, ikke Sæternes! Henter vi inn Halvorsen bør det ikke være noe annet enn en venstreback som kommer inn. Hva i all verden skal vi med 37-åring som allerede i fjor viste at han ikke henger med lengre? Sats på Tarik/Halvorsen/Tveter/Momo i angrepet.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 07 mar 12, 08:45

Dersom ikke Sæternes koster FFK noe er jeg for det kjøpet. Han har masse rutine og denne troppen skriker etter rutine rett og slett. Kanskje han blir hentet som spillende asistent? Husker godt han ønsket å ta trenerkurs. Han er også god på hodet, og Tarik sin kanskje beste egenskap er å løpe rundt hodedueller og vinne andreball. 

Husk også at under CiVsendingen så poengterte Jocke at det største problemet i fotballverdenen er at de felste henter spillere fordi de er gode, men uten å tenke over det er er en spiller de egentlig trenger. Jeg tror at denne signeringen- som alle andre- er veldig vel gjenomtenkt. Jocke skulle sikkert gjerne fortsatt med å finn gull i utlandet, men det er rett og slett ikke det troppen trenger akkurat nå.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 mar 12, 08:50

Da kunne vi heller hentet tilbake Gardar Johannsson som nå er tilbake på Island. Har rutine, ok på hodet, samspillet med Tarik var forbilledlig sist og han kan ikke kreve honnørrabatt på bussen. Syv år yngre enn Sæternes.

Men det går kanskje gjetord på sagaøya fortsatt om at vi er villig til å betale grisemye for en billig spiller.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 12, 08:53

Ole Jørgen Halvorsen har vært en favoritt av meg helt siden jeg så ham pisse på Trond Erik Bertelsen i en løpsduell i Østfoldhallen for mange år siden. Farta til Halvorsen er helt ekstrem. Han er nok en god del raskere enn Askar. Jeg tror ikke han står noe tilbake for Askar som ving, men er - slik andre har påpekt - langt mindre anvendelig.

Jeg er dog litt skeptisk til Halvorsen som høyre kant i en flat firer (4-4-2), da jeg ikke har sett ham så mye i tida i Sogndal. Hvordan har han utviklet seg defensivt? Eller har FFK tenkt å benytte ham som bakromsspiss i 4-4-2? Tror han først og fremst vil komme til sin rett i 4-3-3, men der har vi jo allerede Tarik som høyreving, selv om han også kan spille på venstre.

Bengt Sæternes er jeg langt mer skeptisk til. Han har ikke vist noe som helst på mange, mange år. Ja, han er riktig spillertype - spydspiss i 4-3-3, og det oppspillspunktet vi generelt mangler i stallen - men det er lenge siden han var noen stor målscorer. Fotballnorge klødde seg i hodet da Martin hentet ham til Vålerenga, og enda flere ble sjokkerte da Hareide hentet ham til Viking.

Når det er sagt, så sier det seg selv at FFK må ha inn flere spillere. Diamantene har vi allerede, så man leter nok etter helt kurante lånespillere som kan komplementere stallen og gjøre en grei innsats noen måneder. Og Sæternes er kanskje en slik spiller: Riktig spillertype, men langt fra noen diamant.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 07 mar 12, 08:53

Sæternes klarer jeg ikke å forstå...men dersom Halvorsen kommer på plass og vi får inn noen som kan fylle skoene til Thomassen er jeg plutselig veldig veldig positiv igjen!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 12, 08:57

Opprinnelig postet av rødforalltid

Hvorfor skulle Sæternes med spilletid prestere noe særlig dårligere enn f.eks Frode Johnsen?

Fordi Frode Johnsen har kontinuerlig prestert helt frem til dags dato, mens Sæternes falt av for mange år siden. Johnsen har gjort seg fortjent til spilletiden; det har ikke Sæternes.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 07 mar 12, 09:00

Opprinnelig postet av Holters

Fordi Frode Johnsen har kontinuerlig prestert helt frem til dags dato, mens Sæternes falt av for mange år siden. Johnsen har gjort seg fortjent til spilletiden; det har ikke Sæternes.

Sæternes gjorde seg virkelig fortjent til mer spilletid i VIF. Han var en supersub av dimensjoner og hadde vel bedre scoringssnitt iVIF det året, enn Moa!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 12, 09:01


Troppen skriker etter spillere, ikke rutine. Knutsen, Ramberg, Holm, Marthinsen, Horn og Tarik er da rutine i massevis. Sæternes i tillegg da så bikker det nesten andre veien. Hussein, Dure og Jabbie er unge men ikke dermed veldig urutinerte. Mulig Sæternes er tiltenkt en spiller/ hjelpetrener rolle. Halvorsen inn og forhåpentligvis en venstreback, så blir det kanskje ikke så galt dette. Synd vi ikke har ett par spillere å fylle på fra katastrofeprosjektet byprosjektet. Hva har egentlig kommet derifra siden Tarik slo igjennom på gamle stadion....


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 07 mar 12, 09:02

Jeg er også enig i at jeg ikke helt skjønner bruken av Halvorsen dersom vi ikke skal spille 4-3-3. I en 4-3-3 så holder egentlig heller ikke Tarik - Tveter - Valencia noe tilbake for Halvorsen - Tveter - Tarik. Jeg ser heller ikke for meg Halvorsen i kant på 4-4-2. 


Kai Karate

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 53

Lagt til: 07 mar 12, 09:07

Opprinnelig postet av keiko99

slapp av da mann det finnes da mye bedre spillere uten  for norge som er bedre  og yngre en Bengt Sæternes.

Føler at vi ikke leter en gang. Skjønner at  økonomien er dårlig, men har vi leta godt nok ?

 

Overgangsvinduet er vel stengt utenom i Norge og Sverige, det gjør jo at markedet blir litt mindre. Siden FFK trenger spillere NÅ så må ser de vel Sæternes som en mulig løsning.

Hvis vi nå henter Halvorsen og Sæternes, typisk 4-3-3 spillere, tror dere Aune har tenkt til å bytte formasjon? Vi har en stall som passer bra til 4-3-3!


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 mar 12, 09:07

Opprinnelig postet av matsinho
Sæternes gjorde seg virkelig fortjent til mer spilletid i VIF. Han var en supersub av dimensjoner og hadde vel bedre scoringssnitt iVIF det året, enn Moa!

Den siste sesongen i VIF scoret han fire mål, samme antall scoret han for Viking i fjor. Til sammenligning: Vidar Martinsen scoret tre mål i fjor.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 mar 12, 09:09

Opprinnelig postet av Kai Karate
Overgangsvinduet er vel stengt utenom i Norge og Sverige, det gjør jo at markedet blir litt mindre. Siden FFK trenger spillere NÅ så må ser de vel Sæternes som en mulig løsning.

Selv om overgangsvinduet er stengt de fleste land, så betyr ikke det at de ikke kan selge spillere. Det går fint an å hente spillere fra England for eksempel selv om vinduet der stengte for over en måned siden.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 07 mar 12, 09:11

Opprinnelig postet av arte et labore

Den siste sesongen i VIF scoret han fire mål, samme antall scoret han for Viking i fjor. Til sammenligning: Vidar Martinsen scoret tre mål i fjor.

Javel, men han hadde 23 mål på 76 kamper. Og de fleste kampene var vel som inbytter.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 mar 12, 09:11

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Mulig Sæternes er tiltenkt en spiller/ hjelpetrener rolle.

Det er jo en mulighet, siden de jo ennå ikke har fått på plass en assistent til Aune. Det kan jo hende de henter han primært inn som assistent, men likevel fører han opp i spillertroppen i tilfelle. Jeg vil likevel se en litt mer erfaren assistent til Aune, det kan han trenge.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 07 mar 12, 09:15

Sæternes har 116 mål i TL. I dagens situasjon synes jeg ikke det er dumt å si ja til, så sant det ikke koster klubben noe.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 mar 12, 09:18
Endret: 07 mar 12, 09:20
Endret av: arte et labore

Opprinnelig postet av matsinho
Javel, men han hadde 23 mål på 76 kamper. Og de fleste kampene var vel som inbytter.

Feil.

2008: 21 kamper fra start, 5 som innbytter, 5 mål.
2009: 24 kamper fra start, 4 som innbytter, 11 mål
2010: 3 kamper fra start, 22 som innbytter, 7 mål (stod visst syv på VG, 4 på Wikipedia)

Altså 48 kamper fra start i Enga, 31 som innbytter.

2011: 6 kamper fra start, 15 som innbytter, 4 mål.

Det er altså en god sesong det, og da spilte han på sølvlaget til Vålerenga, laget som var så offensivt anlagt det året at de scoret 69 mål, 11 mer enn seriemester Rosenborg.

---

Det blir veldig rart å bruke penger (lønn) på en som skal komme inn som innbytter egentlig, med mindre han er ungt talent. Jeg tviler på at han kommer til å holde særlig mange kamper fra start i hvert fall.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 mar 12, 09:21

Er det noe som antyder om det er Jocke/Aune som ønsker Sæternes, eller om det er en lys idé fra Høili? For all del, det er jo flott om han åpner lommeboka, men det er ingen god ting om investorer skal vurdere hvilke spillere klubben har bruk for ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 12, 09:21

Opprinnelig postet av Kai Karate

Overgangsvinduet er vel stengt utenom i Norge og Sverige, det gjør jo at markedet blir litt mindre. Siden FFK trenger spillere NÅ så må ser de vel Sæternes som en mulig løsning.

Tror du har misforstått her. Vi kan hente spillere fra hele verden frem til 31. mars.

I praksis kan man si at overgangsvinduer gjelder kun for spillere inn - ikke ut. Vi kan altså ikke f.eks. selge til England mens overgangsvinduet er stengt der, men ingenting hindrer oss fra å hente en spiller fra England, så lenge vårt overgangsvindu er åpent.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 12, 09:23

Opprinnelig postet av Tøfflus

Er det noe som antyder om det er Jocke/Aune som ønsker Sæternes, eller om det er en lys idé fra Høili? For all del, det er jo flott om han åpner lommeboka, men det er ingen god ting om investorer skal vurdere hvilke spillere klubben har bruk for ...

Virker jo først og frems som et ryktet FB har tatt tak i:

– Hva er din kommentar til at Bengt Sæternes også er aktuell?
– Det har jeg ikke hørt noe om, men i en ideell verden høres det ikke dumt ut, sier Høili.

http://www.f-b.no/ffk/snart-signerer-han-1.7073414

Så kan man spekulere i hvor ryktet kommer fra.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 42 av 50 42

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3